PDA

Volledige versie bekijken : Babyborrel

boeleke2704
14 December 2009, 14:19
We hebben hier al wat op en af gediscussieerd, m'n man en ik!
Toen we het over de zaal eens waren kwam het volgende en het volgende en...

Wij houden onze babyborrel in de namiddag. Ik wou graag een dessertbuffetje voorzien, met daarbij wat broodjes (voor de hartige hap).
Nu was ik beetje verder aan het zoeken, ik wil graag ne 'eye-catcher' en dacht aan een chocoladefontein. Dat past goed bij de periode (Juni) en het dessertbuffet-idee. Waren ook al de revue gepasseerd: smoutebollen, beignets,... Maar lijkt mij meer winters.

Nu, mijne man vindt dat allemaal niet nodig. Gewoon het buffet is goed voor hem...

Dan een volgend punt: Wij hebben toch wel enkele kinderen tussen de 1;5 en 6 jaar. Nu wou ik dus ook graag wat kinderanimatie voorzien... Een ballenbad of zo. Ook daar weer tegenkanting van mijn ventje. Ik geef te veel geld uit aan de andere mensen enz...

Wat denken jullie hiervan? Must / geen must?
Voorziet nog iemand zoiets?

tiger
14 December 2009, 14:31
Wij geven geen baby-borrel, dus heb er eigenlijk geen idee van wat je allemaal moet / kunt voorzien.

Bij de baby-borrels waar wij het afgelopen jaar geweest zijn was het meestal redelijk simpel gehouden met een dessertbuffet. Op 1 babyborrel waar veel kindjes waren was er wel een clown aanwezig om de kindjes bezig te houden, dat vond ik wel heel plezant.

Fieke
14 December 2009, 14:50
ik zou proberen te doen wat jullie beiden goed vinden!
Tmoet toch een leuke dag worden eh!
Je kan er zo ver in gaan als je zelf wilt!

boeleke2704
14 December 2009, 15:54
Daar ligt het probleem...
Ventje denkt aan het geld en ik aan de mensen die komen. (en m'n eigen want ik ben wel iemand die zich opjaagt als ik zie dat iemand op z'n ongemak is om 1 of andere reden.)

zoemeke
14 December 2009, 18:08
Op de laatste babyborrel waar ik ben geweest was er buiten zo een klein springkasteeltje voorzien voor de kindjes. Die zijn daar de hele tijd zoet mee geweest.
Binnen was er alle drank voorzien, taart,... (eigenlijk ook vooral dessertjes).

_liesje_
14 December 2009, 18:08
iemand dat we kennen hadden ook een chocoladefontein, kwam toch op een 150€. zeg natuurlijk niet dat het geen leuk idee is,vind het zelf ook super, maar toch wel vrij prijzig?
voor de animatie? is er mss geen ouder nichtje of zo, die zich hiermee wil bezighouden? alé, ik kan mij nog herinneren op onze vroegere feestjes (ben de derde oudste nicht van alle kinderen) dat wij ons zowat bezig hielden met knutselen, en tekenen, spelletjes spelen met de kleintjes?
is maar een idee?

boeleke2704
14 December 2009, 18:23
Heb een chocoladefontein gevonden voor 75 euro en 20 euro voor 'n grote zak chocolade, valt dan nog mee tov die van jou.

Tja, mijn nichten zijn 40 en 45... Kleine familie en papa was nakomertje!

bejes
14 December 2009, 19:42
Wij doen het in een restaurant die veel grote feesten doet . Ik heb gevraagd om de mooi tuin te mogen lenen maar anders wordt het een zaal moest het weer tegen vallen. In het restaurant is er zoiezo wat voor de kinderen maar niet zo speciaal als spingkasteel ofzo. Ik begrijp je man,maar ik ben dan ook de gierige van de 2 hier thuis. Ik zou ook zeker niet zoveel geld uit geven aan "andere mensen". Bij mij is het de bedoeling van een babyborrel om iedereen in èèn dag te zien dan heel de tijd mensen over de vloer te krijgen, een hapje en drankje is meer dan genoeg maar ja heb ooit babyborrel geweten, het was als een trouwfeest. Iedereen doet zijn eigen goesting hè xxx

joke
14 December 2009, 20:08
Wij houden een tuinfeest; is goedkoop, gezellig in de zomer (als ni regent :o) en de kindjes knn dan lekker ravotten...
Voor het eten dachten wij ook aan een dessertenbuffet met eventueel enkele sandwiches erbij voor de hongerigen.
Maar we moeten wel alles nog concreet plannen, eerst de doop vastleggen want we dat wel op dezelfde dag; zijn we er ineens vanaf! :)

boeleke2704
15 December 2009, 09:30
Wij hebben ook wel de mogelijkheid om buiten in de tuin te gaan, dus idd ze kunnen ravotten. (als het weer meezit) 't is dan natuurlijk al Juni dus de kans op mooi weer is wel groot hè :)
Over de chocoladefontein begin ik wat te twijfelen... Ik voorzie altijd veel te veel eten als ik 'n etentje geef dus moet er misschien 's van leren uitgaan da het wel genoeg zal zijn! En er zal genoeg lekkers zijn dus ja...

Het ballenbad ga ik nog ff op zoek naar iets alternatief wat goedkoper is of zo...
Iemand ideeën?