PDA

Volledige versie bekijken : test vruchtbaarheid man

Kimmy
24 August 2008, 14:44
Dag meisjes, dames,

Ik heb opnieuw een vraagje: vanaf wanneer laat men de man testen op vruchtbaarheid? Na half jaar proberen, langer, vroeger? En wat houdt die test precies in?

Laten jullie jezelf op één of andere manier testen?

Dank je wel!!

liefs
Kimmy

kingka
24 August 2008, 16:08
Kimmy,

Gemiddeld doet een koppel er een half jaar over om zwanger te worden (indien er geen problemen zijn). Veel koppels waarbij er geen vruchtbaarheidsproblemen zijn slagen er maar na een jaar in om zwanger te worden.

Tenzij er een indicatie is voor problemen zou ik toch maar even wachten. Je zal waarschijnlijk wel een dokter vinden die de test zal uitvoeren maar het zou gewoon zonde zijn van het geld dat je eraan besteedt.

Een overzicht van de meest courante testen vind je op de pagina over vruchtbaarheidsproblemen - onderzoek (http://www.babyplaza.be/worden/docs/index.php?story=wo005).

Nog veel succes,
kingka

Fieke
24 August 2008, 21:13
Mijn vriend is getest toen bleek dat ik een probleem had!
Klinkt misschien raar, maar toen ze ontdekt hebben dat ik geen spontane eisprong had,
wouden ze eerst mijn vriend testen, alvorens ons te helpen!

Het zo namelijk zonde zijn dat ik allerlei pillen enzo nam, en dat dan
bleek dat mijn vriend ook onvruchtbaar is!

Mijn vriend zijn sperma was niet super, maar ook niet slecht!
Je moet gewoon via je gyn een onderzoek aanvragen,
kost iets van een 25euro, en het duurt een twee tal weken eer je de uitslag kent!
Je moet gewoon een week geheel onthouding doen, en dan een staal inleveren.

Maar ik zie dat jij in de tweede ronde zit, dan zou ik dit zeker allemaal nog niet doen,
tenzij zoals kinga zegt, dat er een ernstige indicatie is dat dit nodig is!

Nes
24 August 2008, 21:16
Kimmy,

Zoals Kingka zegt geven de dokters het altijd ongeveer een jaar de tijd vooraleer ze aan testen beginnen. Ook heeft een dokter me gezegd dat als je lang de pil hebt genomen je toch op een maand of 8 moet rekenen. Bij mij heeft het 9 maanden geduurd vooraleer ik zwanger was.

En die testen kosten natuurlijk geld en naar het schijnt zijn er een paar bij die echt pijnlijk zijn.

Maar de moed nog niet opgeven!!!

Succes
Grts Nes