Volledige versie bekijken : wat en wanneer smeren tegen striemen?
zoemeke
8 December 2009, 18:57
Even een vraagje,
Ik vroeg me af wanneer je best kan beginnen met je buik en borsten en zo in te smeren tegen striemen. Ik weet wel dat de meeste zalfjes niet helpen en dat het meestal ook aanleg is, maar toch vroeg ik me af wat jullie gebruiken en vanaf wanneer jullie hiermee zijn begonnen.
Ik ben nu 10 weken en ik heb nog niet echt een buikje.
mini
8 December 2009, 19:04
Schade doe je er in ieder geval ni mee.
Maar hier heeft het geen zier geholpen!
Héél m'n lichaam stond vol. :( (benen, buik, borsten, poep :rolleyes:)
En de meeste striemen zijn er maar bijgekomen in de laatste 2 weken :mad:
kimmeke23
8 December 2009, 19:08
ik ben al beginnen smeren vanaf ik wist dat ik zwanger was ik ben naar de apotheek gegaan en hij heeft me een zalf gegeven van louis widmer momenteel werkt het prima hopelijk blijft het ook zo
M'tje
8 December 2009, 19:10
Mijn schoonzus raadde me aan om in te smeren met amandelolie, kan je bv krijgen in kruidvat van Kneipp. Zij is heel vroeg begonnen (kan toch geen kwaad hè) en heeft geen enkel striemetje. Natuurlijk wel wat te maken met aanleg ook idd, maar ik ben toch ook begonnen gisteren.. Baat het niet, dan schaadt het niet ;-)
x
lily
8 December 2009, 19:46
Ik smeer ook de crème van Louis Widmer en tot hiertoe nog geen enkele striem! Hopelijk blijft het zo!
zoemeke
8 December 2009, 19:53
en hoeveel keer per dag smeren jullie dan? En enkel buik en borsten ?
snoezel
8 December 2009, 20:09
ik heb helemaal niet alle dagen gesmeerd bij onze kobe (amandelolie) en geen enkele striem.
hopelijk is dat nu weer zo :D
Babske
8 December 2009, 20:16
Ik gebruik nu de speciale crème van mustela gekocht bij de apotheker,ik had ook gevraagd achter amandelolie maar zij raadde mij dat aan,omdat ze zei dat amandelolie niet zo goed indringt en dat het geen nut heeft als je u insmeert en dan onmiddellijk u kleren aan doet,omdat het in u kleren trekt i.p.v in u vel
grts
kimmieke
8 December 2009, 20:18
Ik denk dat striemen vooral te maken heeft met aanleg, en hoe snel dat je bijkomt...De aard van het beestje zoals ze hier zeggen. :)
Nu, die cremes zullen wel helpen om je huid elastisch te houden, maar echt daarmee vermijden denk ik niet dat je kan doen.
Ik smeer niks op mijn borsten, en heb geen enkele striem daar. En wat mijn buik betreft, 2 keer in de week ofzo smeer ik ne gewone bodylotion, en ook op mijn buik geen striem te zien!
Op mijn dijen daarentegen heb ik wel een aantal mooie exemplaren ;)
Debke
8 December 2009, 20:21
hey meiden,
ik smeer voor de zekerheid ook maar goed met Zwitsal mama firming gel..
En het beste is natuurlijk dat het zoooooó lekker ruikt!!
kimmeke23
8 December 2009, 20:34
bij mijn eerste zwangerschap had ik enorm veel striemen had dan ook zwangerschapsvergiftiging opt einde en hield enorm veel water op vorig jaar in mei heb ik me laten opereren buikwandcorrectie omdat ik me heel lelijk vond met de striemen had er echt van de schaamstreek tot over de navel in juni is mijn zus bevallen en mijn vriend zei me dat het kriebelde om nog een kindje hij wilde er eerst maar een dus ik was wel blij dat hij er nog een wilde was enorm bang om opnieuw striemen enz te hebben maar momenteel ziet het er nog prima uit hopelijk blijft het zo
cocelinetje
8 December 2009, 20:48
Ik heb me van in het begin van de zwangerschap ingesmeerd tegen de striemen, maar ook hier heeft het echt niet geholpen. Mijn buik staat eigenlijk volledig vol :( ik vind het verschrikkelijk lelijk en het spijtige is dat je er eigenlijk niets aan kan doen. Ik hoop dat ze met de tijd wat zullen vervagen.. en ik vind het ook erg dat je ze voelt als je er over wrijft..
_liesje_
8 December 2009, 20:51
hier nog geen striem te zien. ben geen speciale creme gaan halen bij de apotheker. eerste tube was van de hema (ben hema-verslaafd :D), en nu één van de kruidvat.
denk ook niet echt dat het er iets mee te maken heeft, maar eens de eerste tube op was, ben ik toch maar snel mijn volgende gaan halen.is een leuk ritueeltje, smorgens en savonds ons ventje een massageke geven :)
op de benen of borsten ook nog niets...
x
Mientje
8 December 2009, 21:59
Ik heb sinds ik wist dat ik zwanger was, mijn buik ingesmeerd met amandelolie. Ik deed dit voor het slapen gaan. Hier heeft het resultaat gehad, geen enkele striem. Maar ik twijfel of het er iets aan doet. Denk ook dat het aanleg is.
tanneke
8 December 2009, 22:20
IK smeer me in met een olie voor zwangere vrouwen, die komt wel uit Duitsland.IK had al wat striemen van vroeger maar op mijn buik zijn er nog geen bijgekomen. Mijn ventje heeft trouwens de "taak" opzich genomen om mijn buik in te smeren s'avonds. Misschien wel een goede tip voor de dames hier, is lekker ontspannend.
patje
8 December 2009, 22:36
Ik smeer eigenlijk nog niks tegen striemen... en momenteel nog geen één te zien! Hopelijk blijft het ook zo :p
Wat ik wel doe is 2à3x in de week, na mijn lekker douchke mijn buik insmeren met babyolie van Zwitsal... geen idee of het helpt, ruikt héél lekker dus :D ik riek het de volgende dag nog steeds! :D
Mijn schoonmoeder heeft er wel iets over gezegd dit weekend en ik denk dat ze iets voor mij zal gaan halen voor mijn kerst en nieuwjaar :D zo grappig é haha
Barbara
9 December 2009, 08:25
Ik smeer sinds begin deze week ook de creme van mustela, hopen dat het helpt he :)
kyanoke
9 December 2009, 08:44
heb ook een pot of 4 van die louis widmer gesmeerd, alles ging goed tot de laatste 2 weken, gelukkig heb ik er zo goed als geen en zijn ze bijna onzichtbaar
Laurence
9 December 2009, 12:44
Ik smeer elke dag mijn buik in sinds week 10 ongeveer met amandelolie, en mijn buik en billen staan vol striemen.
Mijn gyné zegt dat als je huis niet elastisch is, je zoveel mag smeren als je wilt, het zal niet voorkomen dat je er krijgt, maar het helpt wel tegen de pijn.
Ik voel momenteel wel mijn buik gewoon scheuren. En dan doet het inderdaad deugd om te smeren :)
Saar
9 December 2009, 15:51
Ben vanaf de eerste dag beginnen smeren met amandelolie..
Het ventje smeert mijn buik,borsten en onderrug elke avond in, ikzelf doe dan nog mijn lies en achterwerk (kan er niet veel aan verdragen momenteel, laat staan dat het ventje het doet!)
Ook heb ik nog een grote pot remiderm staan van Louis Widmer, die durf ik s morgens ook wel eens smeren.. !
Nu enkel hopen dat het een beetje zijn werk doet..
lotje
9 December 2009, 16:22
ik smeerde vanaf een week of 7 denk ik ongeveer met creme van de hema (mama's buik creme ofzoiets) en smeerde die alleen op mijn buik en daar heb ik geen enkel striem maar mijn borsten en billen staan vol, ligt het aan de creme of niet dat weet ik niet...
Bo
9 December 2009, 16:52
Ik smeerde ook dagelijks, Zwitsal Mama buikbalsem en op t einde amandelolie (mijn tube was op)
Ik heb geen enkele striem, maar volgens mijn dokter heeft dit idd vooral met je vel te maken. Hij had op voorhand al gezegd dat ik 'goed vel' had ;-) en dus waarschijnlijk geen striemen zou krijgen. Gelukkig heeft hij gelijk gehad...
Indy
9 December 2009, 18:59
Ik denk dat ik morgen een tube ga halen, en mijn man mij ga laten insmeren. Zo is hij toch ook dagelijks bezig met de baby :)
en heb ik en passant nog een beetje aandacht :D
die van zwitsal kan je die gewoon in het grootwarenhuis halen? Heb die nog niet gezien...
Hoe ruikt die van Widmer?
sunshine
10 December 2009, 10:16
Ik heb nooit iets gesmeerd, alleen als ik uit bad kwam een bodylotion, en 'k heb geen enkele striem :D.
Mrs O.
10 December 2009, 11:48
ik heb vanaf het begin vanalles gesmeerd:
amandelbloesemolie van kneip, buikcrème van zwitsal,body lotion,... en ik had op 12 w al mijn eerste striempjes en tegen het einde stond ik vol... vooral op mijn buik en heupen, maar zelfs ook in mijn knieholtes... gelukkig zijn mijn borsten gespaard gebleven
theeft ni te maken met wat je smeert en wanneer, maar met je huid zelf denk ik...
joke
10 December 2009, 16:51
Als je er aanleg voor hebt kan je idd nog zoveel smeren als je wilt, dan krijg je dat toch! Ik smeer me enkel in na de douche maar das gewoon omdat mijn huid dan zo droog is. Smeer me dan ook helemaal in en niet enkel mijn buik ofzo. Verder doe ik niets speciaals.
Véél water drinken zou ook al helpen omdat je vooral moet zorgen dat je huid voldoende gehydrateerd blijft...
zoemeke
10 December 2009, 20:07
ik ben me vandaag in de hema toch maar zo een tube buikcreme voor toekomstige mama's gaan halen. :-)
kleine211
10 December 2009, 22:28
Ik hoef die creme's niet te halen mijn buik stond al voor met striemen voordat ik zwanger was, helaas.
ik durf ook niet te zeggen of het werkt.
Maar voor jullie dames hoop ik het wel, het is beter dan mijn buik in ieder geval.
xx
boeleke2704
15 December 2009, 09:23
Vraagje: Komen striemen al meteen opzetten of pas tegen het einde?? Tot nu toe heb ik geen enkel striemke bijgekregen (had er 2 op m'n onderbuik van vroeger). Mag ik mij nog aan het ergste verwachten? Of kan het best wel gaan meevallen?
Mijn buikje is al goed gegroeid (zie foto's buikjestopic) dus ja...
Wanneer begonnen bij jullie de striemen te komen?
sunshine
15 December 2009, 09:25
Dat kan eigenlijk altijd hoor boeleke, dat kan zelfs nog na de bevalling. Zolang dat je huid uitrekt of inkrimpt kan je striemen krijgen.
boeleke2704
15 December 2009, 09:33
zelfs bij inkrimpen??? :o
jesterke
15 December 2009, 09:53
ikheb al een tupe vanaf ik 2 maand was, maar nog geen enkele keer gebruikt héhé
tiger
15 December 2009, 10:06
Ik heb ook nog steeds geen striemen, maar ben er zeker van dat die nog gaan komen. Heb zo het gevoel dat ik daar wel aanleg voor heb :)
Een vriendin had geen striemen tijdens heel de zwangerschap en ineens bij de laatste twee weken stond haar buik helemaal vol.
boeleke2704
15 December 2009, 10:11
Oh neen, meent ge dat? Ik smeer nu ook wel van die mama's buik creme, maar ben er wel van overtuigd dat het veel met aanleg te maken heeft.
Ik begon toch al een beetje blij te zijn omdat ik er tot nu toe nog geen heb gekregen... En toch wel al een gegroeid buikje heb... Maar zal dus maar gewoon afwachten dan! Alles kan nog, als het zelfs de laatste week nog ineens zo fel kan!! :(
sunshine
15 December 2009, 17:35
Ik had tijdens mijn zwangerschap geen enkele striem en plots zag ik er gisteren twee kleintjes staan, 't is bijna niets hoor, maar toch, dus 'k denk dat je er ook na je bevalling nog kan krijgen, ofwel heb ik die eerder nooit gezien, maar dat zou'k raar vinden...
mama-van-Juno
15 December 2009, 17:56
ik had een supergave buik tot mijn uitgerekende datum, maar ik ben 9 dagen overtijd gegaan en op die 9 dagen stond mijn hele buik vol :eek:
boeleke2704
16 December 2009, 09:17
Oh jee, echt alles kan dus!!!
Tja, we zullen zien hè... ik smeer (eerder voor 'n buik-moment in te lassen) en we zien wel of het iets oplevert wat die striemen betreft dan. :)
wij
21 December 2009, 07:56
ik heb altijd gesmeerd maar op mijn heupen heb ik ook al kleine tekens. Gisteren had ik geen speciale crème meer en heb ik gewoon dove genomen dat zal ook wel goed zijn zeker?
boeleke2704
21 December 2009, 12:04
Alles wat hydrateert is goed denk ik :)
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.