PDA

Volledige versie bekijken : Wat niet te eten?

Nes
23 August 2008, 12:55
Hey allemaal ik zit eigenlijk met een vraag ivm melk en water.

Wij kopen altijd de melk van Everyday, magere melk, 0,1% vetgehalte (merk van colruyt), gisteren heb ik gekeken op de verpakking en ik vind enkel terug dat de melk "UHT behandeld" is. Mag ik deze melk nu drinken of niet?
En wat als je nu bv bij mensen op bezoek gaat en die maken pannekoeken klaar. Is er dan gevaar of niet, omdat daar ook melk inzit?

Ook kopen wij water van het merk Everyday, is dat water goed?

Hopelijk kan mij iemand helpen.

Grts Nes.

kingka
23 August 2008, 13:06
hey nes,
als de melk uht is is het goed
bij het water moet je kijken of het voor zuigelingen mag bv. evian, louise, chaudfontaine, ...
geen paniek als dat niet altijd zo is hoor. ik wist dit maar toen ik 7 maand zwanger was en onze kobe is toch een gezond bazeke :)

Nes
23 August 2008, 13:21
Hey bedankt snoezel.

Das al een ganse geruststelling!!! Nu weet ik toch dat ik goede melk drink.
Wel ik zal de flessen water die ik nog heb opdrinken en dan uitzien naar goed water!

En alles ok met Kobe? Gaat het al beter met het drinken van de melk?

ka80
25 August 2008, 12:51
WAT??? Moet je het water ook aanpassen? Ik drink enkel en alleen water van de kraan en ik vind dat nog superlekker ook. (weet niet waarom maar ik kan ongelofelijk genieten van water de laatste tijd). Dit wist ik echt niet en heb er zelfs niet achter gevraagd bij mijn gyneacoloog!

bedankt voor de tip
ka

Nes
25 August 2008, 18:13
Jaja ka, en zeker opletten met kraantjeswater!!!!! Dat mag zeker niet!

snoezel
25 August 2008, 19:28
ja ja, onze kobe drinkt alleen nog mama's melkje...
en hij is op een week tijd tot 120gr bij gekomen :)

xena50
26 August 2008, 22:50
hoi nes

ik kan alleen maar uit mijn ervaring spreken en denk dat het geen kwaad kan want je hebt antistoffen aangebouwd die normaal je babytje beschermen

groetjes

lachkaakje
12 October 2008, 21:08
Hallo allemaal,

Ik ben niet immuun voor toxoplasmose, en nu weet ik niet zo goed wat wel en niet mag... Ik heb al de hele week zin in bifi worstjes (van die bierworstjes), en in parmaham, maar nu heb ik me laten wijsmaken dat je dat dan niet mag eten??? Klopt dit of niet? Hoe zit het met mozarella kaas? Ik kan me wel voorstellen dat je dat koud nie mag eten, maar als er nu mozarella op een pizza ligt, mag je dit dan ook niet eten?
Hopelijk kunnen jullie me helpen met mijn vragen!
Groetjes lachkaakje

rienemieke
12 October 2008, 22:22
parmaham mag niet want is rauw vlees!
bij de mozarella ga je moeten kijke of het met gepasteuriseerde melk gemaakt is!
bifiworstjes geen idee, alhoewel ik ook heel mijn zwangerschap door ook af en toe salami heb gegeten en tot hier ben ik nog niet in contact geweest met toxo! maar bel anders een keer naar de gyn of huisarts!

snoezel
12 October 2008, 22:25
als je de kaas gewoon koud eet moet je inderdaad kijken of ze gepasteuriseerd is
maar als ze bijvoorbeeld uit de oven komt kan dit geen kwaad.
je kan dus met een gerust hart naar de italiaan vertrekken. als het maar goed verhit is!

Nes
12 October 2008, 22:35
Ik weet dat je geen charcuterie mag eten. (Ik heb gelezen dat de beenhouwer met hetzelfde mes een rauwe steak kan gesneden hebben en dat de worstjes die je zelf snijd geen kwaad kunnen.) Mijn ha zegt dat ik in totaal geen charcuterie mag eten. Dus doe ik het voor de zekerheid niet. En als je der nu echt zit in hebt, warm ze dan even op in de oven. Warm kan dat toch ook niet slecht zijn, en dat mag dan weer wel.
Ik heb eergisten bij de italiaan gaan eten en op de pasta lag een beetje parmezaan die toch een beetje gesmolten was. Ik hoop dat ik daar niets verkeerds mee heb gedaan.

ka80
16 October 2008, 22:05
Hey! Parmesankaas is een harde kaas en dus volledig ongevaarlijk, de listeriose bacterie kan daar niet in overleven. Maak jullie maar niet te veel zorgen hoor. Wij leven in een hele propere wereld, toen ik in het amazonegebied woonde, heb ik gezien wat de zwangere vrouwen daar durven eten en drinken (water direct vanuit de Amazone waar ze 's avonds hun was in doen, waar ze al hun "uitlastingen" in doen) en dan wat ze eten!!! Ik heb niet geweten dat iemand daar een baby door heeft verloren (ook al zal dat wel gebeuren), daar sterven veel babies enkele maanden nadat ze geboren worden: malaria, parasieten,... alleen de sterksten overleven. MAAR, je kan maar beter oppassen, ook in ons "steriel" industrieland. Maar focus je niet dood, je moet nog leven ook he en genieten van al het lekkere eten :) groetjes!!!!