PDA

Volledige versie bekijken : Zwanger worden na miskraam.

Diethe
22 August 2008, 21:50
Op 2 april kreeg ik een miskraam na 8 weken zwangerschap; De reden was een hematoom (bloedklonter) in de baarmoeder, deze heeft het vruchtje mee naar buiten getrokken. Na een curretage en één pilstrip mochten we er terug voor gaan. Het was mijn eerste zwangerschap en ik was zwanger geraakt in de eerste ronde.
Ondertussen ben ik in ronde 5 en nog steeds niet terug zwanger.
Zijn er hier nog dames die proberen zwanger te worden na een miskraam,
Ik hoop hier enkele lotgenootjes te vinden.
Groetjes,
Diethe

Fieke
23 August 2008, 17:53
Mijn verhaal ligt wel iets anders, maar wij zijn hier 6 maand na onze miskraam nog steeds niet zwanger!
Maar ik volg wel een vruchtbaarheidsbehandeling, dus dat ligt wel anders natuurlijk!

De hoop niet opgeven, je lichaam heeft gewoon even tijd nodig om te herstellen!

Diethe
25 August 2008, 09:49
Hoi Fieke,
Hopelijk mogen wij ook vlug met een zwanger buikje rondlopen hé.
Iedereen zegt dat ik het moet loslaten en er minder aan denken, maar in onze situatie is dat niet zo gemakkelijk.
Groetjes.

Laurence
27 August 2008, 10:30
Hey,

Ik ben net bevallen van mijn tweeling. Ik was 22 weken zwanger, maar de kindjes hadden een hartstilstand gekregen in de buik.
Wij moeten volgende week naar de dokter om te zien of alles nu ok is en dan gaan we te horen krijgen wanneer we er terug aan mogen beginnen.

Maar ik heb zo het gevoel dat ik er niet te snel aan wil beginnen omdat mij dit het gevoel geeft om ze zo snel mogeijk te willen vervangen.
Hadden jullie dat niet?

Diethe
27 August 2008, 14:10
Hoi Laurence,
Op 22 weken zwangerschap je kindjes verliezen moet verschrikkelijk zijn, dat kan je natuurlijk niet vergelijken met een miskraam op 8 weken. Ik wens je heel veel sterkte!
Ik had na de curretage wel dadelijk zin om opnieuw zwanger te worden, maar ik moet zeggen dat er geen dag voorbijgaat dat ik er niet aan denk. Dit was mijn eerste zwangerschap en voor mij ook mijn eerste baby, dat zal zo blijven. We hebben verschillende keren het hartje horen kloppen bij de gyné, en de echo gezien, dat vergeet je nooit.
Toch hoop ik zo vlug mogelijk opnieuw zwanger te zijn, ik ben ondertussen ook 34 jaar.

Ik hoop dat je veel steun krijgt in deze moeilijke periode. Het zullen altijd je 2 meisjes blijven.
Groetjes Diethe.

Nes
27 August 2008, 19:52
Laurence, ik versta heel goed dat je er nog niet direct terug wel aan beginnen, 22 weken is al een tijdje he.
Neem de tijd om alles te verwerken.

Laurence
27 August 2008, 22:04
Het is niet alleen bang om er terug aan te beginnen, want ik moet er eerst lichamelijk en emotioneel weer bovenop komen.
Het is ook bang om terug te vrijen. Ik ben gewoon bang, maar weet niet waarvoor.
Ik ben bang van mijn reactie, en de reactie van mijn man.
Misschien is het nog te vroeg, ik weet het niet.

Diethe
28 August 2008, 09:11
Laurence, neem vooral tijd om dit te verwerken, je lichaam zal wel aangeven als het klaar is voor een nieuwe zwangerschap.

pinkytje
28 August 2008, 09:49
heylabakes misskes,

pfff KWIL ZWANGER ZIJN !!!! alleee zeg waarom gaat da nie
tword echt zwaar te wegen op me
nu in ronde 7 al!!!! ik ben de wanhoop nabij :(
straks is het een jaar en ben ik nog niet zwanger :(:(:(:(:(:(

pinkytje
28 August 2008, 09:52
ik hoop zo om te zeggen op men trouwfeest dat we zwanger zijn eh!
GGGRRR sorry meiden ma ik word echt zot denk ik
hab het zo lang positief bekeken maar na 7 maanden heb ik geen courage meer zenne
heb massas koppijn! kwil zwanger worden ,mijn trouw neemt zo veel tijd in beslag,mijn huishouden ,mijn werk,de verbouwingen!
blij dat ik volgende week eens een weekje verlof heb,dat ik weer wat tot mezelf kan komen want zoals ik me nu voel ....
het gaat me echt niet
xxx

Diethe
28 August 2008, 13:41
Hey pinkytje,
Alvast een dikke proficiat met je huwelijk, geniet maar van die dag.
Ik zou ook zooo graag terug zwanger worden. Vorige keer was ik zwanger in de eerst ronde, helaas werd het toen een miskraam. Nu zitten we ook al in ronde 5. Ik probeer er nu minder over te piekeren want ik denk dat het dan nog langer gaat duren.
Ik heb men leeftijd ook niet mee, ben 34. Hoe oud ben jij?
We zijn 12 jaar getrouwd, maar nu pas echt de behoefte om een baby te krijgen.
Ik hoop dat we vlug positief mogen testen.

L@yla
28 August 2008, 18:44
hoi allemaal!
laurence: veel sterkte en ik denk dat het normaal is dat je nu even schrik hebt!je hebt tijd nodig om te verwerken zowel lichamelijk als fysisch!
diethe: wat een mooie naam trouwens,ik moet ook mijn NOD krijgen op 4 september, het is dan mijn papa zijn 50ste verjaardag dus ik zou hem heel graag een mooi cadeau geven, ik heb last van vermoeidheid en heel veel acne,iets wat ik anders bijna niet heb maar ik hoop nog niet teveel,als het nu niets is ook naar ronde 5!

groetjes

layla

pinkytje
28 August 2008, 20:49
hey Diethe,
alvast bedankt voor de gelukswensen :)
ik ben er 23...
nog steeds massas koppijn,gelukkig hebben andere mensen meer geluk snel zwanger te raken
xxx

L@yla
28 August 2008, 20:54
hoi pinkytje!
ook van mij proficiat met je huwelijk! ik ben er 22,wij hebben ook al veel reacties gekregen dat we veel te jong zijn maar trekken ons dat niet aan,wij willen het dus!ik hoop voor je dat je vlug zwanger mag zijn als je al zolang moet wachten moet dat heel ambetant zijn! ik duim met je mee
gr layla

Diethe
29 August 2008, 07:10
Hey L@yla, Ja ik hoorde vroeger graag Diethe voor een dochter maar mijn man was er niet over te spreken. Allé, dan kunnen we nu samen aftellen naar 4 september, spannend! Laat iets weten hé.
Pinkytje, ook wij zullen zwanger worden, al lukt het niet zo snel als bij sommigen. Ben jij al bij de gyné geweest? Hier is alles onderzocht, alles is ok, niets staat een natuurlijke zwangerschap in de weg.
Dus allemaal dikke duimen voor degene die hier zwanger willen worden!!!!!

Avellana
29 August 2008, 11:49
ik duim voor jullie allemaal!
hopelijk kan ik dan binnen een jaar ofzo duimen voor mezelf :)

pinkytje, congrats met je huwelijk!!

Diethe
3 September 2008, 08:29
Hoi L@yla, en de anderen ook natuurlijk, morgen NOD !!!!
Wel ik heb deze morgen al een testje gedaan omdat ik me echt niet goed voelde, en........... er kwam een super licht lijntje tevoorschijn. Ja, de kans is groot dat het hier in de vijfde ronde gelukt is. Nog even afwachten tot morgen of overmorgen en dan terug een testje doen. Hopelijk krijgen we dan een vette streep.

sunshine
3 September 2008, 09:55
Proficiat! Een lichte streep is voldoende hé, je bent zwanger :-)

Diethe
3 September 2008, 10:20
Hey sunshine, alvast bedankt. Ik zie aan je banner dat jij ook kan testen, laat ons weten als er nieuws is hé.

sunshine
3 September 2008, 10:21
Jah ik heb getest, maar het was negatief... Maar je weet nooit misschien gewoon nog wat te vroeg.

Laurence
3 September 2008, 10:42
Hey Diethe,

dikke proficiat, ook al is het lijntje heel licht, de test is positief.
:-)

Diethe
3 September 2008, 13:36
Bedankt Laurence, hoe gaat het met jou ?
Ik hoop dat het al wat beter met je gaat.

Laurence
3 September 2008, 14:57
Met mij gaat het al iets beter. Elke dag kom ik een stukje verder en ween ik een stukje minder.

Het is niet gemakkelijk, maar ik krijg veel steun (ook van jullie) en dat helpt me er bovenop.

L@yla
3 September 2008, 16:13
hoi diethe,
proficiat met je zwangerschap ben blij voor jou!
bij mij is het niets... jammer maar ja volgende keer e!
laurence:blij voor jou dat het al wat beter is,je verdient het om veel steun te krijgen!

gr
layla

Nes
3 September 2008, 18:23
Hey Diethe

PROFICIAT met je zwangerschap!!!!! Ik versta wel dat je het moeilijk kunt geloven, ik had dat ook. Waarom doe je niet direct een bloedtest? Dat is veel zekerder en als je 's morgens gaat kan het zijn dat je de uitslag 's avonds al hebt. En bloed liegt niet!!!!!

snoezel
3 September 2008, 18:45
diethe,

hier was het ook een super licht streepje!
en mijn super licht streepje ligt hier toch lekker te slapen hoor!

proficiat
snoezel

mini
3 September 2008, 19:04
ze zeggen toch: een streep is een streep!
Dus proficiat! ;)

Diethe
4 September 2008, 14:16
Bedankt allemaal!
Deze morgen weer getest, en weer een superlicht streepje, ik heb zonet bloed laten prikken bij de huisarts, om 5 uur mag ik bellen. Ik ben tocht nog een beetje onzeker?
Laat jullie nog iets weten.
Groetjes

sunshine
4 September 2008, 17:58
Nog drie minuutjes :-). Ik ga duimen, 'k hoop dat positief nieuws is, maar ik denk het wel hoor. Een streepje is een streepje.

mini
4 September 2008, 18:05
Idd, dat zeggen ze toch.
Alhoewel ik net een bijsluiter gelezen heb van een zwangerschapstest. Daarin staat, dat je 3 minuten moet wachten vooraleer je een streep kan zien.
Wacht je te lang (meer dan 10min) dan is het mogelijk dat er toch een streep verschijnt, al was de test negatief. Dit kan doordat je mss voordien een miskraam hebt gehad en de HCG waarden nog steeds in je bloed/urine te vinden zijn. :)

Maar in jouw geval, is dit toch al een ruime tijd geleden. Dus ik denk wel dat je zwanger bent :)

katrientje
4 September 2008, 19:58
En Sunshine???

sunshine
4 September 2008, 20:02
Ik wou dat ik het was, maar 't is Diethe hé die een streepje heeft en wacht op haar bloeduitslag ;-)

Niettemin Diethe ik gun het je van harte hoor :-)

katrientje
4 September 2008, 20:05
oei sorry!!!

Diethe
5 September 2008, 08:32
Hallokes, hier slecht nieuws, hcg waarden veel te laag, dus volgens de huisarts een vroege miskraam. Afwachten maar. We gaan de moed niet opgeven, op naar ronde 6. Hopelijk komen men regels vlug. We zijn toch weer wat aangeslagen, hopelijk zal het voor ons ook wel eens mogen lukken zeker.

sunshine
5 September 2008, 09:47
oei:-s. hopelijk meer succes de volgende keer, ik duim!

pinkytje
5 September 2008, 10:01
Diethe,
ik wil je geen valse hoop geven,maar een vriendin van me heeft dat ook meegemaakt,3NEGATIEVE tests gehad,bloed laten trekken en dat was positief,de hcg waarden waren SUPERlaag,de dokter zei haar hetzelfde,maar na 4weken ng geen regels,... blijkbaar te vroeg het bloed getest en te vroege conclusie gemaakt,zei had namelijk later haar eisprong dan normaal ,en daarmee dat haar waarden ng wa laag stonden ,ze heeft 2weekjes moeten rusten en alles wa kalm aan doen ,.... ze was dus wel degelijk zwanger eh ,ondertussen is ze fiere mama van een flinke zoon
ik hoop dat jij hetzelfde mag meemaken ,blijf erin geloven en doe het wat kalmpjes aan ! als je regels volgende week nog nie zin doorgekomen ,laat aub ng eens bloed trekken... wie weet he
ik wens je echt moed toe meid,tis nie gemakkelijk he,maar weet da wij hier allemaal zijn om je te steunen !!!
dikke knuffel xx pinky

lady bug
5 September 2008, 10:44
wat pinky zegt kan idd goed zijn. voor hetzelfde geld had je een iets langere cyclus dan normaal en was je maar net zwanger ipv al enkele weken.
wacht nog even af en is er volgende week nog niks, test dan nog eens. beter een keer te veel testen

groetjes en succes

lady bug

mini
5 September 2008, 15:40
Idd! is ook een mogelijkheid!
Wacht een weekje af... en doe dan een nieuwe test :)