Volledige versie bekijken : Hallo
Avellana
22 August 2008, 11:17
Hallo allemaal,
na een tijdje twijfelen of ik me nu zou registreren of niet heb ik beslist om dit toch te doen. Ik lees namelijk al een tijdje jullie verhalen hier, en ben echt beginnen meeleven, jullie zijn echt een toffe bende!
Even voorstellen:
ik ben bijna 23jaar, mijn vriend is 26jaar en we zijn bijna 5jaar samen.
Eigenlijk ben ik op dit forum niet echt op de juiste plaats, maar aangezien er geen forum bestaat voor 'mensen die kindjes willen maar nog moeten afwachten' kom ik hier maar mijn zegje doen :)
Ik wil heel graag kindjes, en ik wil een jonge mama zijn, dit weet ik al enkele jaren.
Echter, ik en mijn vriend wonen allebei nog thuis, en het ziet er niet naar uit dat daar snel verandering in zal komen. Ik ben in 2007 afgestudeerd en heb nu mijn eerste job, dit contract loopt echter ten einde in december. Mijn vriend heeft wel vast werk. Met het zicht op weinig werk in mijn sector en de torenhoge huizenprijzen zakt de moed mij in de schoenen. Wij willen graag een huisje kopen en renoveren, maar het is haast niet meer te doen voor een jong koppel, en al zeker niet met één inkomen!
En ja, zolang we niet ons eigen plekje hebben kan er moeilijk een kindje komen.
Mijn kinderwens is heel groot, zeker nu mijn schoonzus een zoontje van 2maand oud heeft.
Maar het lijkt wel of niemand mij verstaat. Iedereen zegt "jullie tijd komt nog wel" en akkoord, het is zo (dat weet ik ook wel), maar dat is niet wat ik wil horen :)
Ook mijn vriend staat met zn 2 voeten op de grond en tempert mijn enthousiasme wat. Maar het lijkt allemaal nog zo veraf...
In ieder geval, in afwachting van het echte "werk" zal ik af en toe hier langskomen om jullie verhalen mee te volgen.
En hopelijk kan ik tegen 2010 ofzo ook komen melden dat ik in blijde verwachting ben!
(hopelijk vinden jullie mij nu niet een grote zaag... :|)
lady bug
22 August 2008, 11:37
hey avellana
welkom hier op ons forum
ik hoop voor jou dat de tijd dan vliegt, want eenmaal de kinderwens er is wil je het natuurlijk zo snel mogelijk.
wat voor werk doe je nu?
Avellana
22 August 2008, 12:55
eerst en vooral proficiat met je zwangerschap!
momenteel werk ik met drugsverslaafden, maar het is een vervangingscontract (voor een zwangerschap...) en dat loopt december af.
niet meteen een ideale werksituatie om aan kleintjes te beginnen, zwangere collega's moeten meteen stoppen met werken (besmettingsgevaar, agressie..)
tis ook ni meteen mijn droomjob, we zien wel wat er verder uit de bus valt.
was al blij dak redelijk rap werk had!
lady bug
22 August 2008, 13:44
bedankt. idd als je zo een job doet moet je onmiddelijk stoppen van zodra je zwanger bent. ik kan je alleen aanraden om op tijd naar een ander werk uit te kijken. zodat je direct van het ene werk naar het andere kan over gaan
Mrs O.
22 August 2008, 14:03
Hey Avellana
ik ben ook een 'verse' op dit forum, en hoewel ik net een stapje verder sta als jij (wij wonen wel samen) hebben mijn man en ik na veel twijfelen (is het al de juiste tijd???) de knoop doorgehakt om aan kindjes te beginnen. (meer uitleg: zie bij dit forumonderwerp 'stel je even voor' enkele topics lager)
Ik heb mr al te goed een idee van hoe traag de tijd kan gaan als je iets echt wil, en het enige advies is: ervoor blijven gaan...
Zoals lady bug zegt is het mss handig om zeer actief uit te kijken naar een vaste job, zodat je op dat vlak al stabiliteit hebt (welke sector zoek je? mss kan ik tips geven, zit id tewerkstellingsector - begeleiding van werkzoekenden). En ik weet het, meteen een huisje kopen is ideaal, mr waarom zoek je geen leuk huur-stekje? mijn man en ik hebben nu ook beslist om enkele jaartjes verder te huren, en eerst aan ons familietje te werken en dan pas een huisje te kopen... tis voor velen de omgekeerde wereld, mr heeft minstens evenveel slaagkans denk ik hoor...
good luck !!
lady bug
22 August 2008, 14:12
mijn zus heeft 2 kindjes ondertussen (Noah is 1 jaar en 10 maand en Lana is er nu bijna 10 maand.) en ook zij wonen in een huurhuis. dus dat is iets wat jullie zeker niet mag tegen houden
Wij huren voor de moment ook een huis en we zouden dat nog willen blijven doen tot den kleinen (op komst) wat groter is. Zo vinden wij, hebben we een beter zicht op wat we dan gaan uitgeven per maand en kunnen we de ideale lening aangaan.
Zoals al gezegd zou ik ook uitkijken naar een nieuwe job, zo kan je bij de eene stoppen en bij de andere beginnen. En ook eens rondzien voor een huisje. Zo kan je je gedachten wat afleiden voor het zwanger proberen worden.
lady bug
22 August 2008, 14:25
ik woon op dit moment in een caravan, omdat we vol op met onze verbouwingen bezig zijn. en natuurlijk doen er zich van alle vertragingen voor. omdat we natuurlijk alles zelf doen, duurt alles wat langer. maar mijn man en schoonvader hebben me beloofd dat binnen 8 maand alles af is. dus wij zitten ook met een grote kost en toch zijn we aan kinderen begonnen. ach je kan het nu eenmaal niet blijven uitstellen
amai lady bug, dat moet wel erg zwaar voor je zijn!!! Ik hoop voor jou dat het klaar is binnen acht maanden.
En zoals je zegt, je kunt het niet blijven uitstellen.
En wat ik ook ondervind nu is dat je je wel altijd zorgen maakt, vroeger was het zwanger worden en nu is het dat kunnen houden.
lady bug
22 August 2008, 14:51
binnen een paar dagen wordt alles plat gesmeten en dan beginnen we vanop nul weer op te bouwen. het geluk is dat alles in skeletbouw wordt gezet. da is met van die houten panelen zoals in Amerika. en op een week, max 2 weken zou ons huis moeten staan. we gaan zorgen dat ons verdiep af is en da rest kan daarna wel in stukken. dus de badkamer, dressing en onze slaapkamer gaat af zijn. we gaan de kleine tijdelijk in de dressing leggen. dan is hij /zij kort bij ons en toch nog wat apart in een eigen ruimte. de kinderkamer zou op de 2de verdiepeing komen, dus in begin ga ik niet altijd die 2 trappen op en af lopen.
het feit dat we hier nu ook 2 keer achter elkaar slecht nieuws te lezen krijgen maakt er ons idd niet geruster op. maar positief denken is de boodschap
Kimmy
22 August 2008, 14:58
Dag Avellana,
Natuurlijk vinden we je geen zaag :). Dit forum is toch net opgericht om elkaars verhalen te aanhoren en elkaar een hartje onder de riem te steken? Allé, dat heb ik toch zo verstaan ;).
Welkom dus!
Wij huren ook een huisje en gaan ook toch al aan kindjes beginnen, hoor. Mijn man en ik zijn ook nog maar 25 en 26 en beseffen ook dat het gewoonweg te duur is om al te kopen...
Hopelijk vind je dus snel vast werk en durf je toch de stap te zetten, want daarop komt het volgens mij echt wel neer, de stap durven zetten. In het begin, drie jaar geleden, was het voor ons ook knokken om rond te komen, maar het is gelukt en nu hebben we al goed kunnen sparen! Je moet in het begin inderdaad bewust leven en rekenen en zo maar eigenlijk heeft dat allemaal best nog zijn charmes vind ik. Als we nu gemakkelijk geld aan iets uitgeven denk ik aan toen, dat ik moest zeggen "nee, niet op restaurant, gisteren op café geweest", "nee, geen broodjes kopen over de middag, kost per maand echt te veel als je dat elke middag doet", :). Wij waren inventief en zorgden bewust voor kostendrukking in bijvoorbeeld het huis (lichten uit, wasmachine 's avonds laten draaien op nachttarief, ...). En geloof mij, we waren gelukkig, ook al hadden we niet super veel!!
Ik begrijp dat het moeilijk is om te moeten horen "jouw tijd komt nog wel" want aangezien jij nu aan niets anders denkt, is dat nu wel het laatste wat je wil horen, é!
Kom jij maar af en toe je frustraties aflaten :).
Succes, ook op je werk, lijkt mij wel erg zwaar, met verslaafden werken!! Chapeau eigenlijk dat je het doet...
Wat heb je gestudeerd eigenlijk als ik vragen mag om in die job terecht te komen?
Groetjes
Kim
Ja, de huizen zijn idd niet goedkoop!!! En idd, in het begin moet je opletten wat je doet, maar eens je dat gewoon bent is dat niet meer abnormaal.
Avellana
22 August 2008, 15:44
alvast bedankt voor de bemoedigende reacties!
ivm woonsituatie:
moest het aan mij liggen dan was ik zeer tevreden met een huurappartementje, alles om te kunnen samenwonen. ik zou bij wijze van spreken content zijn met een tent :) nuja, bij wijze van spreken hé :)
maar mijn vriend heeft toen hij klein was enkele jaren op een app gewoond met het gezin (5personen) en hij heeft gezegd "nooit meer"
zijn stelling is "huren is weggesmeten geld" en oké, ergens is dat wel zo, maar toch..
ahja, tis nogal n koppigaard :)
gelukkig wonen we echt ni ver van elkaar (2straten) en heb ik schatten van schoonouders, ik slaap daar al 4jaar praktisch iedere avond. dus we zijn heel veel bij elkaar.
ik heb een tijdlang iedere dag alle immo-sites afgezocht omdat mijn oudste zus een app zocht (ik was er veel enthousiaster over dan zij zelf :|), ik heb het app gevonden waar ze nu ingetrokken is.. maar voor mezelf: ik word er haast depressief van als ik die prijzen hier zie. dus heb nu voor mezelf gezegd dat ik die sites een beetje zou laten, maar tlukt ni al te goe :)
ivm werk:
heb bachelor toegepaste psychologie gestudeerd (klinkt heel wat, is het vroeger assistent in de psych)
spijtig genoeg zijn er daar nie zo heel veel vacatures in, deze job was echt een buitenkans en heb natuurlijk geen nee gezegd, meteen een fulltime contract voor bijna een jaar! maar nu loopt dit bijna op zn eind en bezoekjes op de website van de VDAB en vacatures in kranten leveren jammergenoeg weinig op..
positief denken & blijven zoeken dan maar!
ivm kindjes:
enkele maanden geleden was er een echte "geboorte-boom", beste vriend van mijn vriend werd papa, dan mn schoonzus, dan de collega die ik vervang, dan een andere collega, en nu heb ik gisteren gehoord dat een kennis van mij 12weken zwanger is van haar 2e.
toen we op babybezoek gingen bij die beste vriend was zijn reactie "en wanneer beginnen jullie eraan? tis zo fantastisch om jong papa te worden!" (hij is 1j jonger dan mijn vriend) en dan zegt mijn vriend "ja we gaan nog even wachten hoor".. da doet dan wel even pijn bij mij..
ach, nog een geluk dat mn neefje er is, ik smelt als ik da ventje zie... ben goed op weg om hem rot te verwennen!
groetjes!
Hey avellana,
Ik zocht eigenlijk nooit werk via kranten of zo interims. Ik ging gewoon de telefoonboek af en schreef naar alles wat me aanstond. Ook naar site van bedrijven ofzo zelf gaan. Zoals bijvoorbeeld de site van je gemeente.
www.selor.be voor de overheid.
www.jobpol.be voor een job bij de politie
www.nmbs.be voor een job bij de spoorwegen.
Het is maar een hindje, je weet nooit.
En huizen zijn idd duur ook daarom wachten wij tot de kleine spruit er is.
mini
22 August 2008, 18:07
Hey!
Wij hebben vorig jaar ons huisje gekocht, hebben twee jaar gehuurd en ondtss uitgekeken naar een eigen stekje :)
De prijzen zijn ongeloofelijk gestegen :S
Als'k het zo hoor van m'n ouders en m'n collega's, zij hebben 10 jaar geleden hun woning gekocht (ongeveer dezelfste grootte enzo als da van ons) voor amper 55.000 euro. Als'k zo hoor hoeveel het nu geschat wordt... gemakkelijk 200.000 Da's ongeveer de prijs die wij moeten betalen :/
Ondtss hadden we ook nog een afbetaling van de auto. Deze heb'k uiteindelijk gaan afbetalen in één keer. Was het echt beu. Auto bepaalde zowat alles in ons leven. We hebben het laatste jaar amper nog uit ons huisje gekomen :/
Nu... 't is een echte blok die van m'n schouders is gevallen. En ben ik blij dat we eindelijk aan kindjes beginnen. :)
Om eerlijk te zijn, ik was vroeger ook ni aan het idee om te huren! Vond het ook weggesmeten geld.
Maar na maanden op zoek te zijn, naar een woning. Ben ik opeens van gedacht veranderd. Was van gedacht da we wel ons huisje zou tegenkomen en da we nog alle tijd hadden :)
In ieder geval, welgekomen, succes met de zoektocht naar een nieuwe (vaste en aangename) job en hopelijk kan je ons goed nieuws brengen binnen jaar of twee ofzo ;) (hopelijk eerder hé :P)
Avellana
25 August 2008, 10:38
Hallo allemaal
hopelijk hebben jullie allemaal n prettig weekend achter de rug! alleen spijtig dat t zo snel terug maandag is..
zaterdagavond waren we uitgenodigd bij beste vriend van mn vriend, en hun kleine pruts lag te slapen, en mijn vriend was er zo door vertederd! hij stond er heel de tijd naar te kijken, en zei toen tegen mij "da is toch fantastisch hé". mijn hartje sloeg n tel over :)
en toen gisteravond kwamen schoonzus en haar vriend met hun kleine op bezoek, en mn vriend was weer vertederd door zn neefje.
dus, er is hoop, het komt allemaal wel in orde maar ik moet geduld hebben.
normaal ben ik één van de geduldigste mensen ter wereld, maar blijkbaar niet als het over baby's gaat. dat belooft voor als we aan het proberen slaan...
Mini, inderdaad, dat zou ik ook wel willen, eerst huren en ondertussen uitkijken naar iets om te kopen. maar eerst nog mn vriend overtuigen :) mn zus heeft dit weekend wel n verdienstelijke poging tot overtuigen gedaan: ze heeft hem gevraagd hoe lang hij nog van plan was om thuis te blijven, omda ik al n hele tijd aant uitkijken naar een huisje maar dat da alleen ni zal lukken. volgens haar stond hij even met zn mond vol tanden :)
groetjes!!
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.