PDA

Volledige versie bekijken : Ustrogestan

taschkevdv
27 November 2009, 10:58
Heeft iemand hier eigenlijk ervaring mee? ik heb de vaginale capsules dat ik 2 keer per dag moet opsteken. ik heb een paar uur later altijd van dat wit spul dat er dan uitloopt, echt wel vrij veel vooral 's morgends...

groetjes

Laurence
27 November 2009, 11:00
Je kan ook de versie nemen dat je kan inslikken.
MAar je maag moet ze wel verdragen.

Ik neem utrogestan sinds week 5 van de zwangerschap, en telkens oraal, want vaginaal is het echt wel een smerig boeltje.

taschkevdv
27 November 2009, 11:01
en is het normaal dat ik zo van dat wil spul verlies dan? dat je weet...

Laurence
27 November 2009, 11:02
Jaja, dat is heel normaal.
Er is een deel van de capsule dat het lichaam niet opneemt.
En dat krijg je dan terug in dat wit spul.

Voor welke reden heeft je gyné die voorgeschreven?

taschkevdv
27 November 2009, 11:12
ik heb het gevoel dat men lichaam toch niet veel opneemt dan van die capsule :). omdat ik al eens een miskraam heb gehad, wou hij dat ik dit voor alle zekerheid nam, tot de volgende echo...

Laurence
27 November 2009, 11:13
Hij heeft groot gelijk. :)

Anders moet je hem eens opbellen om te zien of je ze niet oraal mag innemen.
Je kan je doosje gewoon bij de apotheek gaan verwisselen (allé bij ons toch)

Mijn gyné heeft ook gezegt dat je de vaginale ook gewoon mag innemen, en andersom.
Maar dat zou ik toch nog eens navragen bij je gyné zelf.

taschkevdv
27 November 2009, 11:19
ja het stoort me op zich niet zo om ze vaginaal op te steken, allé niet dat ik het echt leuk vind he :). maar maakte me vooral zorgen omdat er precies zoveel terug uitkomt.

Laurence
27 November 2009, 11:24
Dat er veel uitkomt is heel normaal.
Ik had dit ook.

taschkevdv
27 November 2009, 11:29
oké dat is al een hele geruststelling, bedankt laurence. hoe is het nu met jou ondertussen?

Laurence
27 November 2009, 11:33
Het gaat wel. Ik heb mijn kleine pruts gedurende 3 dagen bijna niet voelen bewegen, en ik was een beetje (VEEL) ongerust, maar vandaag is hij al meer aan het bewegen.
Dat het maar dinsdag is.
Dan krijgen we van de gyné een uitgebreide 3D en 4D echo en ben ook benieuwd naar het geschatte gewicht.

taschkevdv
27 November 2009, 11:37
aah das toch al goed nieuws dat je hem vandaag terug hebt gevoeld.
ja ik kan door je verleden heel goed begrijpen dat je beetje VEEL ongerust zijt, is heel normaal denk ik. ben echt blij dat het allemaal "goed" verloopt nu!
aah dat is leuk he, 3D en 4D. is weeral iets om naar uit te kijken.
ik zal al heel content zijn dat ik binnen DIKKE 2 weken een hartje hoor.

Laurence
27 November 2009, 11:46
Alles gaat goed verlopen :) Die utrogestan kan echt wonderen doen, geloof me maar.

taschkevdv
27 November 2009, 11:51
ik hoop het, ik hoop het :). ach ja ik probeer er niet teveel bij stil te staan want dat maakt het alleen maar erger.

Laurence
27 November 2009, 12:10
Verstand op 0 tot de volgende echo

taschkevdv
27 November 2009, 14:14
wou ook nog vragen, dus dat van dat wil spul weet ik nu :) maar eens ik dat wit spul "verloren" heb dan heb ik dus de rest van de dag niks meer. dus geen witverlies ofzo... is dit dan normaal?

Laurence
28 November 2009, 10:15
Dat kan. Daar heb ik eigenlijk niet veel op gelet. Ik ben redelijk snel overgeschakeld naar de orale versie.

Maar over het witverlies zou ik mij niet veel zorgen maken.
Misschien juist eens aan je gyné vragen om de volgende keer de zuurtegraad te bekijken van je vagina. Dat deed mijn gyné wel.

Waarom dit juist dient, geen idee, maar hij controleerde dit dikwijls in het begin, en was er steeds blij over.

Moest je toch twijfels hebben, niet twijfelen, en naar je gyné bellen.