PDA

Volledige versie bekijken : Ff voorstellen!

Nijntje
20 August 2008, 23:28
Dag allemaal!

Na lang wikken en wegen heb ik toch maar beslist om me hier aan te melden.
Ik ben namelijk al een aantal weekjes aan het snuffelen op deze site en vind het erg leuk om al die verhalen van jullie aan te horen/ te lezen.

Sinds kort hebben mijn mannetje en ik ook beslist om ons gezinnetje uit te breiden. We zijn 3 jaar getrouwd en al bijna 9 jaar een koppeltje.

Het enige wat ons nog tegenhoudt is het feit dat ik vorig jaar het slachtoffer was van een auto-ongeval met een wiphlash als gevolg. Dit heeft er voor gezorgd dat ik het afgelopen jaar heel erg veel pijn en last heb gehad en niet meer in staat was volledig te gaan werken. Sinds twee maanden gaat het weer stukken beter met me en kan ik het nieuwe schooljaar weer bijna volledig aan het werk gaan. Eerst dus kijken hoe het me de eerste maand vergaat (ben dus een juf!) Ik hoop dat alles goed gaat, zodat we snel kunnen overgaat tot actie! :)
Is er hier misschien iemand die dezelfde problemen had en misschien tips of weetjes heeft?

Verder heb ik ook gelezen dat velen van jullie hier spreken over 'ontpillen'.
Iemand enig idee hoe lang je lichaam daarvoor nodig heeft? Of ligt het gewoon aan het lichaam dat snel beslist wanneer alles weer zijn natuurlijke gang kan gaan?
Ikzelf gebruik de pil ongeveer 4 jaar.

Dit is alvast n korte omschrijving van mezelf en de situatie waarin ik me bevind.
Ik ben benieuwd naar de reacties en vind t tof dat ik nu zelf ook kan deelnemen aan de gesprekjes hier.
Dan kun je je verhaal toch alvast aan iemand kwijt...
Zou t soms van de daken willen schreeuwen!!!! :)

Groetjes,
Nijntje

L@yla
20 August 2008, 23:47
hoi nijntje!
welkom hier! eerst en vooral wat jammer van je ongeluk maar goed dat het al beter gaat!
je hebt er goed aan gedaan om je aan te melden,ikzelf vind het ook heel leuk om de verhalen te lezen en zelf mijn hart te luchten en ook soms vragen te stellen! Over het ontpillen,ik denk eerlijk gezegd dat het bij iedereen anders is,maar je zegt nog maar 4 jaar dan zal je lichaam normaal gezien wel vlug aanpassen,ikzelf heb ze 8jaar genomen en heb er tot op vandaag nog alle dagen beetje last van(4m aan het proberen)
Het zal dus afwachten zijn denk ik want ik ken er ook veel die er geen last van hebben,hopelijk hoor je daarbij zo
tot de volgende
gr
layla

Trinity
21 August 2008, 08:09
Hej Nijntje,

Welkom hier, tof dat je de beslissing hebt genomen om je ook te registreren. En de meesten trachten wel een antwoord te geven als je met vragen zit, of geven je moed als het even nodig is, of delen je blijdschap.....voor mij helpt dat toch enorm veel :-)

Ik hoop dat je nieuwe schooljaar vlot zal verlopen, en dat de pijn snel mindert. Heb nogal gehoord dat dat zo verschrikkelijk veel pijn kan doen, maar dat niet iedereen dat altijd begrijpt omdat je uitwendig geen wond hebt.

Voor je vraag met ontpillen: denk dat dat echt van persoon tot persoon afhangt. Sommigen hebben geen last, bij anderen een paar maand, en mijn huisarts vertelde mij dat het zelfs tot een jaar kan duren dat je lichaam zich volop aanpast (= regelmatige cyclus etc). Uit eigen ondervinding en verhalen van anderen wil ik je vooral waarschuwen voor de eerste maand na het stoppen. Het is niet zeker dat je cyclus 28 dagen zal zijn, kan zijn dat je overtijd gaat en met de symptomen van zwanger zijn (misselijk,...). Natuurlijk kan je dan bij de gelukkigen zijn dat je echt zwanger bent, maar het kan dus ook van het ontpillen komen.

Groetjes

Kimmy
21 August 2008, 09:00
Dag Nijntje,

Fijn dat je je ook hebt geregistreerd!

Wat erg dat je dat ongeluk hebt gehad... Mensen denken vast "allé, waar klaagt die over" maar voor jou is de pijn af en toe ondraaglijk.

Waarom praat je er niet eens over met je huisarts of een kindje krijgen op dit moment haalbaar zou zijn of niet? Verder lijkt het mij dat eens je geneest van zo'n whiplash, je ook echt genezen bent en je niet moet vrezen dat het terug verergert? Of wel?

Ik hoop dat het alleen steeds beter met je gaat zodat je snel 100 % overtuigd bent...

Succes!
Kimmy

rienemieke
21 August 2008, 10:33
hey Nijntje,

hier ook een juf, maar wel een kleuterjuf!
ik zelf heb mijn pil van mijn 16 jaar tot 24 jaar genomen, kben in januari dit jaar gestopt, februari was dan eerste maand zonder pil en op 8 maart wist ik dat ik zwanger was!
dus het hangt echt van lichaam tot lichaam af!
bij sommige gaat het dus zeer snel, mijn gyne verschoot zich ook een bult toen ik terugbelde voor een afspraak omdat ik zwanger was!
dus het kan allemaal je ziet maar!

veel succes!
groetjes
dorien

mini
21 August 2008, 16:26
Hey Nijntje,

Welgekomen op dit superleuk forum ;)

Ik neem vanavond mijn laatste pil in *whiiiii :D*
Ben vorige week langsgeweest bij de gyné, controle enzo,...
Normaal gezien zou ik gisteren telefoon krijgen, moest er iets mis zijn. Geen telefoon, dus alles inorde. Heb m'n pil ook 4 jaar genomen. En de gyné vertelde me, dat het tot zelfs een jaar kan duren vooraleer ik zwanger ben. Het ontpillen hangt af van persoon tot persoon. Maar volgens m'n gyné duurt dit gemiddeld 6 maand.
Je moet helemaal niet panikeren als je een onregelmatige cyclus hebt, je lichaam heeft tijd nodig om de hormonen die je gedurende 4 jaar nam, weg te krijgen.

Hij gaf me enkel de raad, om de eerste maand niet echt actief zijn. Hij wou me geen valse hoop geven en zei dat ik er beter van uit ging, dat de eerste maand nx is, ondanks de zwangerschapssymptomen. :)

Véél succes en hou ons op de hoogte

Nijntje
22 August 2008, 21:05
Dag dames!!

Bedankt voor jullie leuke en meedenkende reacties en tips!

Ik zal wel zien hoe mijn lichaam reageert op het 'ontpillen'. Maar ik kan je verzekeren dat ik me nu al verheug op de tijden die nog moeten komen...

In jullie eerdere berichten en ander topics heb ik ook al het een en ander gelezen over het ontpillen en de teleurstellingen van de eerste maanden tot zelfs een langere tijd proberen. Goed om over na te denken en er 'proberen' niet zoveel mee bezig te zijn.

Ik moest daarstraks voor een vriendin een 'blije doos' gaan halen bij de Prenatal. Ik moet wel zeggen dat t dan nog harder begint te kriebelen... :D

Voor iedereen die al probeert zwanger te worden: lots of succes!!!! :)

Groetjes,
Nijntje