PDA

Volledige versie bekijken : Slapen

Nes
17 November 2009, 20:21
Ik vraag me af hoe jullie jullie kleintjes dekken tijdens het slapen. Hij ons is het altijd tussen de 20 à 22 graden in de kamer en ze slaapt enkel in een donsslaapzak. Is dit nu eigenlijk wel genoeg? De verwarming zet ik gewoon op twee om toch de kilte uit de kamer te hebben maar echt aanslaan doet die niet.

ka80
18 November 2009, 11:31
Hier is het tussen 18 en 19 graden in zijn kamer en hij slaapt in een gewone slaapzak. Ik vraag me af of dat ook wel genoeg is. 22 graden lijkt me wel genoeg hoor!

Plessers
18 November 2009, 11:55
In principe is een 19 graden de ideale temperatuur. Warmer moet niet
Lijkt natuurlijk wel frisjes maar is goed voor de baby. Wij wikkelen hem in een lodger en dan nog een dekentje

Trinity
18 November 2009, 22:10
Hier is het ook rond de 20° in onze slaapkamer en Tibeau slaapt ook met zo een dons-slaapzakje zonder mouwen. Meer moet dat niet zijn denk ik, ik denk dat het er voor ons gewoon fris uitziet omdat het niet een knus donsdekentje is en het niet heel het bed vult. Zijn handjes voelen soms wel koud, maar zijn nekje is goed.

Veel babytjes slapen hier in denemarken buiten in de kinderwagen, zo een anderhalf uurtje. Winter en zomer. alleen niet als ze ziek zijn, en ook niet als de temperatuur lager is dan min 10. Dus denk ik niet dat je je zorgen moet maken.

snoezel
19 November 2009, 10:16
hier een winterslaapzak en een lakentje.
t is daar ook rond de 18°

joke
19 November 2009, 10:24
Als ik nu eventjes in dit topic verder mag schrijven maar eigenlijk wel over iets anders :o ; ik heb wat last met slapen door die dikke buik; niet dat het pijn doet ofzo maar eerder uit schrik. Als ik op mijn zij lig, heb ik het gevoel dat ik op ons kleintje lig :rolleyes: en op de rug liggen; heb al gehoord dat dat niet meer zo goed is na je vierde maand wegens de bloedsomloop of zoiets? :confused:
Wat denken jullie daarvan? Ik slaap ook zo heerlijk op mijn rug...
Bedankt hoor!

mini
19 November 2009, 10:36
Hey Joke,
Ik val altijd in slaap op m'n zij, met zo'n slangenkussen, ter ondersteuning van m'n benen.
Als ik 's morgens wakker word, dan lig ik toch altijd op m'n rug. :o
Terwijl ik eigenlijk een buikslaper ben/was.

joke
19 November 2009, 10:44
Ja, ik heb ook zo'n kussen maar heb het gevoel dat ik daarmee nog meer op ons prutske lig, niet?

Laurence
19 November 2009, 10:54
Zo'n kussen is heerlijk om mee te slapen, alleen neemt het veel plaats in in bed :)
Ik heb niet onmiddellijk het gevoel dat ik meer op beebje lig. Beebje vindt het trouwens zalig :) Eenmaal ik goed lig met mijn kussen, voel ik hem draaien en keren zodat hij ook goed ligt :)

Ik ben ook een buikslaper, maar dat lukt nu al een tijdje ni meer hé.
Ik lig meestal op mijn zij met het slangenkussen, maar wordt ook dikwijls op mijn rug wakker.

mini
19 November 2009, 11:00
Ik heb toch ook ni het gevoel dat'k op ons spruit lig, als ik op m'n zij lig :)
Net als Laurence voel ik hij/zij dan draaien en keren om zich te 'nestelen' ;)

Nes
19 November 2009, 21:38
Toen ik platte rust kreeg moest ik op m'n linker zei liggen. Het had iets te maken met de moederkoek en idd ook met de bloeddoorloop. Dus op je zei slapen is idd wel beter. Ik deed dit ook met een slangenkussen.

mama-van-Juno
20 November 2009, 09:12
Ik zet geen verwarming op in onze slaapkamer, dus meestal is het momenteel maar 17°C Ons Juno heeft een hemdje, pyama en slaapzak aan en daar leg ik dan nog een lakentje en 2 denkentjes bovenop. Zo heeft ze het lekker warm. Alleen haar handjes hebben het soms een beetje koud maar daar lijkt ze geen last van te hebben.
Ik doe echt niet graag verwarming in de slaapkamer aan, veel te ongezond.
Ook overdag leg ik haar op haar eigen kamertje zonder verwarming. Gewoon haar kleertjes met een lakentje en 2 dekentjes over haar.

Mrs O.
20 November 2009, 09:31
Otis slaapt in een kamer van ongeveer 18°, in een dunne donsslaapzal zonder mouwen, en dan dek ik hem toe met een deken, tot aan zijn navel ongeveer... Otis slaapt bewegingsloos op zijn rug, dus dat deken beweegt geen cm... hij heeft graag het geveol gedekt te zijn als hij slaapt. zonder deken wordt hij snel weer wakker...

Nes
20 November 2009, 12:50
Ik heb de vraag aan m'n pediator gesteld. Je mag de kamer een beetje opwarmen (verwarming op 1 bv), gewoon de kilte wegdoen. Dus een kamer van 20 graden en een donsslaapzak zijn genoeg zegt hij. Nora slaapt dus zo en ze heeft warme handjes, dus veronderstel ik dat ze geen kou heeft. Koude handjes zijn niet erg, je moet je vinger dan in hun mouw steken en als hij onderste armlid het warm heeft is er geen enkel probleem. Zoniet, beter nog een dekentje bij.
Ik zou bij nora geen dekentje moeten bijvoegen, ze kruipt gans haar bed door ook al heeft ze een slaapzak aan.