Volledige versie bekijken : wij willen een kindje...
Mrs O.
18 August 2008, 13:47
hello iedereen op het forum...
Mijn man en ik (27 en 30, volgende week 28 en 31)zijn in maart getrouwd, wonen in ons gezellig huurappartementje en we hebben de afgelopen 4 jaar hemel en aarde moeten bewegen om samen een leven op te kunnen bouwen. We zijn onze relatie begonnen in het verre afrika, waar hij geboren is en waar ik anderhalf jaar gewoond heb. Na een korte vriendschap werd het een o zo diepe liefde, die na 11 maand abrupt veranderde in een langeafstandrelatie van 8000 km die ondertussen al tientallen obstakels succesvol heeft overwonnen (het is een langspeelfilm waard) met als ultieme beloning mijn ventje hier bij mij in België, ondertussen gelukkig getrouwd, goede integratie vd husband, etc...
Aangezien we allebei een zeer grote kinderwens hadden van in het begin, zitten we nu allebei te popelen om aan kindjes te beginnen. Ik ben vorige maand gestopt met mijn anticonceptie wegens te veel last van bijwerkingen (had een nuvaring) en na lang overleg hebben we besloten om moeder natuur 'haar gang te laten gaan' en als dit betekent dat ik binnenkort zwanger ben, gaan we hier superblij mee zijn... De situatie is misschien niet ideaal (mijn man volgt op dit moment nog een beroepsopleiding, we hebben nog geen eigen stekje,...) en veel mensen vinden dat we nog moeten wachten, maar wij zien het alle 2 heel erg zitten. We zijn mentaal helemaal klaar voor de 'grote stap'...
Ik wil ook niet te lang meer wachten want mijn mama heeft heel veel problemen gehad om zwanger te worden (ze was 38 toen ze uiteindelijk van mij beviel en had hiervoor al 5 kindjes verloren) en desondanks dat de gyné heeft gezegd dat bij mij alles in orde is, heb ik toch een beetje bang dat ik dezelfde moeizame weg zal moeten afleggen...
Heb al heel wat zitten lezen op dit forum en vind het geweldig dat je 'anoniem' toch zoveel raad, advies en sociaal contact kan hebben met mensen met een kinderwens, mensen die zwanger zijn, of die al kindjes hebben, of...
... Ik zou willen rondschreeuwen dat we aan kindjes gaan beginnen... maar we hebben beslist om het voorlopig nog stil te houden voor onze omgeving... dus zet ik het hier op het forum :-)
Trinity
18 August 2008, 15:22
Hej Mrs. O
Super fijn dat je ook je verhaal hier komt doen. Zowel voor ons is het leuk, maar waarschijnlijk doet het u ook deugd om het even van het hart te smijten :-)
In mijn ogen is er nooit een ideale moment om aan kindjes te beginnen, er zal altijd wel een reden zijn om het uit te stellen. Als jullie er alletwee klaar voor zijn, zou ik mij daar dus niet te veel van aantrekken. Valt allemaal wel in zijn plooitjes. En een stekje heb je al, kan je later nog altijd uitkijken naar iets anders als het echt nodig wordt. T goh, ik begrijp heel goed dat je niet veel te lang meer wil wachten. Mijn redenering is ook altijd dat je niet kan voorzien of het vlot of moeilijk gaat verlopen, en als je dan echt heel laat begint kan het wel eens te laat worden ook.
Ik duim allesinds voor jullie!!!
Groetjes
Mrs O.
18 August 2008, 16:10
Thnx Trinity
Heel weinig vd mensen die ik ken reageren spontaan zoals jij hebt gedaan, en echt waar: merciekes !! het deed deugd !!
In mijn vriendenkring is er een heuse 'baby-boom' gaande en als ik dan openlijk iets of wat laat merken dat wij ook aan kindjes willen beginnen is een vaakvoorkomende reactie: ...hmmm... en dan stilte... of oh alé, nog efkes wachten he !!!
Is echt ni wat je wil horen op dat moment... :-)
Mr husband en ik hebben nu de grote stap genomen, dus ik houd je op de hoogte...
snoezel
18 August 2008, 16:39
hey mrs. o,
welkom op ons forumpje!
wat een verhaal zeg... gelukkig zijn jullie nu bij elkaar en kunnen jullie aan een eerste wondertje beginnen!
hopelijk ga je niet dezelfde weg op als je mama maar wie kan het zeggen hé :s
heel veel succes
en kom met al je vragen maar bij ons langs hoor :)
groetjes
snoezel
Kimmy
18 August 2008, 17:05
Hallo Mrs. O!
Fijn, é, zo een forum waarop je even je hart kan komen luchten en je vragen kan stellen die je in het dagelijks leven minder gemakkelijk kan stellen, zelfs niet aan je beste vrienden... Hopelijk heb je er evenveel aan als ik!
Heel veel succes ermee...
groetjes
Kimmy
Miek
19 August 2008, 17:38
Hoi Mss O,
welkom!
Ik zit voor een deel in dezelfde situatie als jij. Ben ook 27, pas getrouwd en vorige maand m'n pil gestopt :-)
En ook mijn mama had het moeilijk om mij en mijn zus op de wereld te krijgen, dus ik zit zo een beetje met dezelfde ongerustheden die jij ook ervaart.
Ook bij mij zei de gyn dat alles in orde is en ik me geen zorgen moet maken. Zelfs m'n ma is er meer gerust in dan ik!
Ik heb mezelf voorgenomen om voor de kerst niet zwanger te zijn. Is dat wel zo, zoveel te gelukkiger ga ik zijn, maar is het niet zo heb ik de lat voor mezelf niet te hoog gelegd.
Ik wou het ook niet aan de buitenwereld vertellen dat we er aan begonnen zijn, maar dat was buiten mijn man gerekend! Gisteren zaten we op een familiefeestje toen ik plots hem door de kamer hoorde roepen dat ik geen pil meer nam... ja, plots 15 paar ogen op mij gericht... :lol: :lol: :lol:
Enfin, ik hoop dat je hier raad kan vinden op al je vragen en je emoties wat van je af kan schrijven.
Enne, dat we je snel een heel dikke proficiat mogen wensen!!!
Miek
Hey miek,
ik wou het ook aan niemand zeggen uitgezonderd aan mijn ma. Maar mijn man heeft ook zijn mond niet kunnen houden. Dus die mannen zijn echt wel erger dan de vrouwen :))
Succes
Mrs O.
20 August 2008, 09:54
Hoi iedereen
Bedankt voor jullie leuke én vooral bemoedigende antwoorden !!
Ik heb ondertussen één vriendin in vertrouwen genomen en gezegd dat we aan het 'proberen' zijn, ik kon echt niet meer zwijgen... ze had tranen in haar ogen van blijdschap, dus ikke ook blij :-)
en van mijn man heb ik geen schrik, hij zal zeker zwijgen... hij is niet echt de man van publieke verkondigingen dus dat zit wel snor...
Ik hou jullie op de hoogte van eventuele vorderingen ( ronde één zal wel niks worden - heb deze week eisprong mr mijn ventje ligt sinds gisteren id plaaster wegens barst in voet en heeft heel veel pijn, en aangezien mannen wanneer ze pijn hebben net kleine kindjes zijn, heb ik al een 'oefenbaby' om te verzorgen lol)
groetjes
Miek
20 August 2008, 21:14
Hoi iedereen
hij is niet echt de man van publieke verkondigingen dus dat zit wel snor...
groetjes
Dat dacht ik van de mijne dus ook... ken ik hem na 10 jaar dan nog niet helemaal? :lol:
(En ja, mijn ventje kan ook de oren van mijne kop zeuren als ie ziek is of pijn heeft! )
lady bug
22 August 2008, 09:22
hey Mrs. O
nog niet direct de tijd gehad om je te verwelkomen. ik hoop in ieder geval dat het toch allemaal op een redelijke tijd lukt. en idd mannen zijn het perfecte proefkonijn als ze ziek zijn.
en ivm dat zwijgen. ik dacht dat de mijne goed zijn mond kon houden, maar niet dus.
in ieder geval succes
groetjes
Lady bug
Mrs O.
22 August 2008, 14:11
hey lady bug
thnx voor de verwelkoming :-)
helaas ben ik ondertussen 'oefenbaby- af' want mijn man is veranderd van een 'ik ben zo zielig'baby in een onhandelbare kleuter die heel het appartement overhoop haalt en alles neerdropt waar hij het denkt (terwijl hij normaal gezien de 'nieuwe' man is)
Ik hoop ook dat ik mr enkele 'rondes' ga moeten doorspartelen vooraleer ik goed nieuws kan brengen...
spannend !!!
ik wou dat we al een week verder waren, dan ist eind ronde 1 normaal gezien... :)
groetjes
Ja de mannen, 't is precies den tijd van het jaar. Den mijnen loopt constant te roepen en laat al de deuren openstaan.
Volgens mij zijn die gewoon meer gestresseerd of wij vrouwen.
Mrs O.
27 August 2008, 14:39
To Miek en Lady bug,
Jullie hadden gelijk, de echtgenoot heeft gisteren ni kunnen zwijgen !!! Toen een vriendin vroeg: amai ge ziet er moe uit, hoe kommet, ik antwoord, van ah kheb hoofdpijn ,zal wss maandstonden binnenkort krijgen... de echtgenoot op zijn beurt: jaja, maar tkan ook zijn da ge al zwanger zijt e sjoeke??? ikke huh ?!? toedidoeeeeeeee...
achteraf gaf hij als excuus: ik was toch subtiel??? ... venten he...
Kimmy
27 August 2008, 16:12
haha! heeeel subtiel!! wat zou hij dan zeggen als hij niet probeerde subtiel te zijn? ;)
mannen, zucht, maar ja, hebben ze wel nodig om ons kindjes te geven, é... (hoewel da eigenlijk ook al te relativeren valt :p)
hopelijk word je niet ongesteld, é, Mrs. O.!!
groetjes
Kim
Mrs O.
27 August 2008, 16:38
hey kimmy,
idd, ik wil zelfs niet weten wat hij zou zeggen moesten we het niét geheim houden...
Mr ja, ik zou toch ni zonder ne man kunnen ze ;)
en ja, idd, hopelijk krijg ik geen regels... Al 4 dagen hoofdpijn, buikpijn, rugpijn, pijnlijke borsten (allemaal vrij matig)... dus dat ziet er ni zo goed uit he... T enige wat ik raar vind, is dat de symptomen zo vroeg zijn... normaal enkel net voor mijn regels...
Ja se, we shall see :-)
groetjes
Annelies
Miek
19 September 2008, 23:44
To Miek en Lady bug,
Jullie hadden gelijk, de echtgenoot heeft gisteren ni kunnen zwijgen !!! Toen een vriendin vroeg: amai ge ziet er moe uit, hoe kommet, ik antwoord, van ah kheb hoofdpijn ,zal wss maandstonden binnenkort krijgen... de echtgenoot op zijn beurt: jaja, maar tkan ook zijn da ge al zwanger zijt e sjoeke??? ikke huh ?!? toedidoeeeeeeee...
achteraf gaf hij als excuus: ik was toch subtiel??? ... venten he...
Amaai, noemt ie dat subtiel? Wat zegt ie dan als ie het gewoon rechtuit wil zeggen?? :lol:
Mrs O.
22 September 2008, 10:00
@ Miek: Hij heeft het weeral geflikt he...
Ik heb een vriendin die 10tal jaartjes ouder is als ik, en die heeft haar babybedje bijgehouden vr mij, voor de dag dat het zover is...
Het is nog in perfecte staat, je kan er een park van maken, alé echt iets handig...
Dus ze is vorige week bij ons, en ze vraagt of ze haar bedje nog altijd moet bijhouden en ik jaja hou maar bij , voor 'later' he...
Want of course weet zij niet dat we aant proberen zijn:
en DAN... de husband zet zich goed op zijn tuinstoel, neemt een rechte houding aan en begint: Annelies en ik moeten u iets zeggen, want... Ik zat daar AAAAAAARGH... ni weer hé...
De vriendin totaal id war, ikke direct IK BEN NIET ZWANGER HE... en dan echtgenoot: alé sjoeke, tegen haar kunnen w toch wel zeggen dat we aant proberen zijn...
Ni te doen ni te doen...
als wij nog veel rondes moeten doen weet op den duur heel de stad het...
L@yla
22 September 2008, 19:54
hoi mrs o,
ik kan volledig volgen, heb er hier thuis ook zo eentje zitten,hij beweerde vroeger dat het ons geheim ging zijn,sinds we 2m bezig zijn weet bijna iedereen het eerst een beste vriend die tegen zijn vriendin toevallig een babbelaar en voor we het wisten kreeg ik van overal de vraag en ik heb gehoord dat jullie bezig zijn,goh ja supererg vind ik het niet alleen wou ik het graag als een volkomen verrassing houden maar ja mss voor een volgende e
en dat mannen dan zeggen dat wij niet kunnen zwijgen hehe
gr
layla
mini
22 September 2008, 20:05
mannen zijn de grootste roddelaars :D da's gebleken uit m'n vorige werkervaring. Als'k daar ne man in vertrouwen nam... amper 10 min later wist heel de afdeling et...
sjans dak nog af en toe kon zwanzen :D
Laurence
23 September 2008, 09:31
Inderdaad, ik heb ook zo'n echt viswijf bij mij wonen. Diene kan zijne mond geen twee seconden houden.
Als hij iets weet, mag de hele wereld het weten.
Gelukkig heeft hij nog tegen niemand gezegd dat we terug aan het proberen zijn. Allé dat hoop ik toch. Ik heb er toch nog niks van gehoord.
Ma da zal ni lang meer duren.
Mrs O.
23 September 2008, 10:03
Tis toch iets he die mannen...
En voor de rest is hij altijd bezig ons privé leven wordt enkel besproken hier thuis en niet bij kameraden blablabla... Want ik ben een tettergat dat overal vanalles gt verkondigen
HMMMM.... :)
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.