PDA

Volledige versie bekijken : gestopt met de pil, 5 dagen overtijd, maar toch niet zwanger

Liro
17 August 2008, 21:16
Hallokes iedereen,

Ik ben 20 jaar en neem mijn pil al van mijn 14de, ik ben altijd al regelmatig geweest,
een cyclus van 28 dagen, ook voor ik de pil nam.. Vorige maand ben ik gestopt met de pil..
Nu moest ik de 13de augustus mijn regels krijgen en ik kreeg ze niet,
Ik dacht echt dat ik zwanger was omdat ik ook nooit overtijd ben geweest en wat symptonen had enzo,
ik had de eerste dag overtijd een predictortest gedaan, maar die was negatief..
Ik geloofde de test niet echt, want mijn vriendin had ook een negatieve test, en zij bleek toch zwanger te zijn..

Zaterdag de 16de ben ik dan naar de dokter geweest voor een bloedtest, ook die bleek negatief..
Vandaag zondag kreeg ik eindelijk mijn maandstonden..
Zou dit zijn van er heel tijd aan te denken dat ik ze niet kreeg of is dit normaal?

Ik wil heel graag zwanger zijn, maar
kben toch blij dat ik eindelijk mijn regels
heb, (aangezien toch blijkt dat ik nog niet zwanger ben)
want nu kunnen we beginnen met onze tweede maand oefenen hé :)

Vriendelijke groetjes

Nes
17 August 2008, 22:40
Liro, volgens mij is dat echt wel normaal!! Je lichaam zal de eerste maanden moeten ontpillen.
Veel succes

Trinity
17 August 2008, 23:51
Hej Liro,

Zolang je je pil neemt, word je hele cyclus door die hormonen gecontroleerd. eignlijk heb je dan ook geen echte eisprong. Wanneer je stopt met de pil, moet je lichaam dus terug op gang komen en zelf alles doen. Het is heel natuurlijk dat je cyclus niet meteen heel regelmatig is, en dat kan soms zelfs tot een jaar duren, hangt een beetje af van persoon tot persoon. In het begin kan het ook zijn dat je zelfs de symptomen krijgt van zwanger zijn: overtijd, misselijk,.... , we noemen dat 'ontpillen'. Hoe snel je lichaam zich aanpast is dus moeilijk te voorspellen, sommigen onder ons hebben zelfs een cyclus van meer dan 30 dagen :-)
Maar vrees niet, je kan echt wel meteen zwanger worden na het stoppen. Ik wil alleen maar zeggen dat je je lichaam op een hele nieuwe manier gaat beleven.
ter zijde: sommige vrouwen voelen hun eisprong (beetje pijn in de onderbuik/zij), twee weken later zou je dan je regels moeten hebben.

Liro
18 August 2008, 18:58
dank u voor jullie reactie!

groetjes

L@yla
18 August 2008, 21:06
hoi liro,

ik ben eind mei gestopt met de pil en ook ik had het gevoel dat ik al van de eerste maand zwanger was,het is idd ontpillen, voor de ene al wat pijnlijker dan de andere, ikzelf heb er nog altijd last van, ik heb ook een cyclus van 28 dagen,alhoewel dit nu begint te verlengen, hopelijk die pil die bijna uitgewerkt is, ps: als je man voor zijn werk weg is en je hebt net je eisprong dan heb je idd beetje pech maar ook 3 dagen voor en 2 dagen erna(zo zegt mijn gyne toch) ben je goed vruchtbaar!

veel succes en vele groeten
layla