Volledige versie bekijken : onderzoek naar openruggetje en hazenlip
bejes
6 November 2009, 11:46
Gisteren ben ik dus bij de gynè geweest daar kreeg ik een adere uitslag te horen van down in plaats van 1 op2500 zoals mijn ha had in mijn voicemail gesproken was het 1 op 10.000 en was er helemaal nog geen berekening van openruggetje. Nu heb ik papieren meegekregen voor bij komend onderzoek maar das volledig vrijblijvend op openruggetje en hazenlip. Hebben jullie dit laten doen? Mijn gynè zei dat het toch wel best handig is om dat op voorant te weten. Groetjes
Laurence
6 November 2009, 11:59
Wij hebben dit laten doen.
baloutje
6 November 2009, 12:02
Hey Bejes
Ik heb dat hier eerlijk gezegd nog niet gelezen op deze site. Ik moet 20 november gaan naar de gyné en ik zal dat daar is vragen. Ik heb ook mijn bloed laten controleren en tegen mijn hebben ze daar niets over gezegd. Je moet vragen of dit routine is en of ze dat aan iedereen mee geven maar ik denk het wel als jouw gyné zegt dat het vrijblijvend is. Moesten mij dit mee geven zou ik dit wel doen. En weet je voor de rest nog iets meer? Geen geslacht prijs gegeven? Ben echt benieuwd hi
bejes
6 November 2009, 12:07
@ baloutje lees topic april :-)
tiger
6 November 2009, 12:23
Mijn gyne heeft nooit gesproken over zulke bijkomende testen.
De kansberekening van down was bij ons na neklplooimeting + bloedonderzoek 1/11.000
Na de uitgebreide echt op 21 weken was alles in orde en is deze kans verkleind naar 1/22.000
lady bug
6 November 2009, 14:53
het open rugje en het hazelipje wordt gewoon bij een normale echo nagekeken. niks speciaals dus. vraag er maar naar. ik ben blij dat ze ons dit op 20 al konden vertellen van Matthias zijn lipje en gehemelte
Bo
6 November 2009, 15:06
Bij ons hebben ze dit ook standaard nagekeken. Zeker bij de 20w echo wordt er extra aandacht aan besteed. Normaal verloopt dit toch zo in ieder ziekenhuis naar mijn weten.
tiger
6 November 2009, 15:44
Ja, bij de 20w echo heeft de gyne wel naar het lipje gekeken en ze zei toen dat dat er allemaal heel goed uitzag.
baloutje
6 November 2009, 16:31
Hey bejes ik heb het al gelezen. VErvelend hé dat je het niet kon zien .... Ik hoop ook dat wij het gaan weten 20/11 k heb ook eerst pretecho willen doen maar t is te ver voor ons en dan ben je nog niet helemaal zeker dat je het dan kan zien. bij mijn nicht lag het niet goed en t was 100 €. Alhoewel mijn HA en gyné afraden om een pretecho te doen (volgens heb is dit niet gezond voor de baby maar meer een commerciëel gedoe)zal ik overwegen om het ook te doen als ik het geslacht binnen 2 weken niet weet.... Ik zou mij geen zorgen maken over dat hazelipje hoor meid. Je moet geloven dat alles heel goed is en wij gaan samen een wolkje van een babytje hebben hi
Ruthjen
23 November 2009, 12:01
Bij mij was het ook gewoon bloedtest en nekplooimeting op 11 weken.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.