Volledige versie bekijken : weet het precies nie meer
stamperke
31 October 2009, 22:44
Wij zijn vorige jaar half juni gestopt met de pil,na er veel over te hebben gebabbeld,met het gedacht zoals iedereen hier om vlug ons kleintje te kunnen verwelkomen.We dachten dat het makkelijk ging gaan maar blijkbaar niet :(.Door omstandigheden ben ik er wel veel mee bezig.Overal waar je kijkt zie je mensen lopen met een mooi rond buikje.Bij ons in de familie is er eergisteren een baby'tje geboren en dan gisteren heb ik dan met het familiefeest een kozen gezien met z'n vrouwke en ze is trug 2 maand zwanger,,pas op ik gun het hen van harte,maar toch moest ik efkes slikken,M'n ma durfde het mij ook bijna nie vertellen omda ze nie wist hoe ze het moest zeggen,ik was echt wel content maar toch voelde ik dat ik mij precies moest forceren om te lachen en niet om te wenen.Voor de moment zit ik precies op een rollercoaster op emotioneel vlak:alien-cry:,soms zit ik te wenen,dan ben ik enorm vies pfff...echt lastig.Heb et dan ook gezegt tegen m'n vriend dat ik het allemaal nie echt meer zie zitten voor de moment,geraak er precies niet meer aan uit...
Jolien!1
1 November 2009, 10:10
Ik snap je helemaal!
Ook al ben ik nog maar drie rondes aan het proberen. Ik wacht immers al zo'n twee jaar op ons eigen wondertje, maar door omstandigheden zijn we pas deze zomer begonnen.
Toen een goede collega van mij me twee weken geleden vertelde dat ze weer zwanger was, ben ik gewoon beginnen wenen. Gelukkig verstond ze me en vond ze dit niet erg. Maar achteraf gezien schaam ik me wel een beetje. Het is toch de bedoeling dat je blij bent voor hen en dat laat zien. Ik ben blij voor haar hoor! Echt waar! Heb het haar ook veel gezegd, maar toch kon ik het niet laten om te wenen. Mijn andere collega's schrokken er ook enorm hard van dat het zo diep zit bij mij. Hmm, schaam schaam...
Ik wil je dus maar zeggen dat die emoties wel (beetje) normaal zijn. Andere mensen hebben dit ook!
trieneke
1 November 2009, 10:30
ik snap het ook hoor! helemaal zelfs! Wij zijn al zo'n 7 rondes bezig... één collega op het werk wist van onze plannen... plots kwam ze vertellen dat zij ook gingen stoppen met de pil, en ja hoor twee maand erna was het al prijs :s ik kon het amper nog opbrengen van haar aan te kijken en heb de hele namiddag zitten wenen :s het is niet gemakkeijk amai!
Kop op meiden!!! onze tijd komt ook nog wel !! ;-)
ruth
1 November 2009, 10:46
Hey Stamperke,
Ik ben ook vorig jaar in juni gestopt met de pil, dus ondertussen meer dan een jaar aan het proberen. Nu dat het meer dan een jaar is ben ik echt de wanhoop nabij. Onze relatie begint onder mijn humeur te lijden, het liefst zou ik me hele dagen opsluiten want ik kan men zwangere vrienden en collega's bijna niet verdragen. Ook overal die opmerkingen; wanneer komen jullie met goed nieuws... ze weten allemaal niet hoe het me kwetst!
Ik wil er echt in blijven geloven dat onze tijd nog komt, ook men gyn. zegt elke maand, het komt wel, een beetje geduld. Maar de stress die het me bezorgt en de teleurstellingen elke keer worden ondraaglijk.
Gelukkig dat we hier nog eens ons hartje kunnen luchten!
stamperke
1 November 2009, 11:23
Hey Stamperke,
Ik ben ook vorig jaar in juni gestopt met de pil, dus ondertussen meer dan een jaar aan het proberen. Nu dat het meer dan een jaar is ben ik echt de wanhoop nabij. Onze relatie begint onder mijn humeur te lijden, het liefst zou ik me hele dagen opsluiten want ik kan men zwangere vrienden en collega's bijna niet verdragen. Ook overal die opmerkingen; wanneer komen jullie met goed nieuws... ze weten allemaal niet hoe het me kwetst!
Ik wil er echt in blijven geloven dat onze tijd nog komt, ook men gyn. zegt elke maand, het komt wel, een beetje geduld. Maar de stress die het me bezorgt en de teleurstellingen elke keer worden ondraaglijk.
Gelukkig dat we hier nog eens ons hartje kunnen luchten!
Het is idd heel moeilijk soms.
Van een ander gaat het precies kweet nie hoe makkelijk en wij moeten bergen verzetten ( ) om te krijgen wat we willen :(.
op den duur brengt het idd niet meer op,langs de ene kant wil je er wel mee door gaan maar langs de andere kant dan ook weer niet.Bij ons heeft er ook een^periode ingezeten dat het iets minder ging,ik was er meer mee bezig dan m'n vriend,van hem is het komt het dan komt het,hij is er ferm gerust in.hebben er dan ook goed zitten over babbelen en ie heeft dan gezegdt wa em wilde en beke per beke is dat dan beginnen beteren :).
het is zo als hij ziet dat ik vies ben ofzo dan laat hij mij gewoon met rust omdat hij ook wel weet dat het geen zin heeft om dan te komen babbelen tegen ikke.Als ze afkomen en zeggen dat ze zwanger zijn probeer ik mij daar altijd een beetje boven te stellen,maar nu de laatste tijd lukt dit veel minder dan de voorbije maanden.m'n zus had haar eerste zoontje gekocht en ik was met moeite 14 jaar en dan als ik hem de eerste keer vastnam dan zei ik direckt dat ik ook een kindje wilde,das vanaf dan dat ik al zo zit te verlangen achter ééntje.Wij vrouwen staan daar nog altijd ietskes anders tegenover dan mannen zeker.Hier zullen de ms nie lang meer uitblijven vrees ik,moet zeggen ruth versta je heel goed,ik heb hier soms het gevoel dat ik zot aan het worden ben,zit soms constant te denken waarom,waarom,en nogmaals waarom :(.
Vanessa V
1 November 2009, 11:51
@stamperke,
Ik zou jou en anderen hier veel succes willen wensen met het proberen voor een kindje! Wij zijn nu nog maar een ronde bezig en heb nu al zo een grote teleurstelling als mijn ms doorkwamen! Wij dachten ook dat het zo gemakkelijk ging gaan. Wij willen graag een kindje tegen de zomer maar als het zo blijft voortgaan kan dit zelfst nog een eindje duren!
Ik zie dat jij ook zo een lange cyclussen hebt, hebben jullie al met ovulatietesten gewerkt? Ik denk dat ik er nu ga bestellen, het moet gewoon lukken!
Hou de moed erin! Ook al is dit makkelijk gezegd!
Laat jullie relatie er niet onder lijden... We gaan er hier allemaal samen voor!
Jolien!1
1 November 2009, 12:51
Inderdaad, we gaan er hier allemaal samen voor!
Hier kan je je hartje eens luchten en zo kunnen we binnenkort met blijdschap zeggen dat we ons eigen wondertje verwachten!
I believe in it!
boeleke2704
1 November 2009, 13:37
Oh meisjes, ik herken dit gevoel nog heel goed. Mijn ventje en ik hebben heel veel chance gehad dat we (vrij snel nog alles in beschouwing genomen) nu zwanger zijn. Ikzelf zat ook met lange cyclussen. We stonden aan het begin van een vruchtbaarheidbehandeling. Ook wij hebben menig stomme opmerking moeten vertering, van volwassen tantes, van vrienden (waar zwanger worden een makkie was...) enz... Soms dacht ik echt dat de mensen niet meer verstand hadden!!
Ik heb vaak heel cru gereageerd omdat het mij te veel geworden was. En van 1 van die vrienden waar ik vrij cru tegen gereageerd heb heb ik tot nu toe nog gene proficiat gekregen... Erg, als zij niet kunnen begrijpen hoe moelijk het soms is als die kinderwens niet komt zoals verwacht. Maar op zo'n moment vind ik dat je aan jezelf mag denken, zodat je erdoor geraakt! Ookal ben je dan s gevoelig, bot of cru.
Maar ik wil jullie een hart onder de riem steken, hou de moed erin!!! Het kan! Jullie tijd komt, zolang jullie er positief in blijven!
Lange cyclussen of niet, blijven doorzetten! Zelfs bij ons is het uiteindelijk spontaan gelukt, we zijn niet aan onze behandeling moeten beginnen. Maar moest het nodig geweest zijn, was dat ook wel gelukt.
Misschien een tip?
Bij lange cyclussen en reeds lange tijd aan het proberen, zou ik contact opnemen met de gyne ipv met ovulatietesten te proberen. Een lange cyclus kan door veel komen. En wie weet bestaat er een heel efficiente 'makkelijk' oplossing om jullie sneller te helpen? Maar ja, kunnen jullie natuurlijk alleen zelf beslissen.
Veel succes en kop op meiden!!
Jullie wondertje komt eraan!
stamperke
1 November 2009, 13:52
Hier zijn de duivelkes doorgekomen :(.
pfff...zien het echt wel nie meer zitten,heb er van gesproken tegen m'n vriend en heb het hem gezegdt dak het echt nie meer zie zitten om momenteel door te doen.Klinkt mss raar maar zit op een punt dat ik het efkes moe ben.Nu afwachten wat de gyne zal zeggen als ik moet gaan op 9 november.M'n vriend denkt dat m'n hormonen in een knoop liggen door al de stress van de voorbije jaren,hoop dat het maar dat is.
trieneke
1 November 2009, 15:28
hey stamperke, het klinkt cliché maar hou er de moed in.. ik hoor zoveel verhalen van mensen die wanneer ze het bijna hebben opgegeven toch zwanger worden... ik geloof er in!!! mijn advies (iets wat ze mij vaak aanraden) trek er eens op uit, ga eens een weekendje uitwaaien aan zee of in de bossen, doe eens een beautydagske... gewoon om er even uit te zijn.. wij gaan dit volgende week ook doen ;-)
ik duim voor je voor bij de gyne!
stamperke
1 November 2009, 17:49
hey stamperke, het klinkt cliché maar hou er de moed in.. ik hoor zoveel verhalen van mensen die wanneer ze het bijna hebben opgegeven toch zwanger worden... ik geloof er in!!! mijn advies (iets wat ze mij vaak aanraden) trek er eens op uit, ga eens een weekendje uitwaaien aan zee of in de bossen, doe eens een beautydagske... gewoon om er even uit te zijn.. wij gaan dit volgende week ook doen ;-)
ik duim voor je voor bij de gyne!
Had al een paar keer gezien om iets te doen,maar het past niet altijd voor m'n vriend,nu zijn we op het eind van het jaar 3 jaar samen en hebben afgesproken om naar disneyland te gaan :).Heb nu juist een huilbui achter de rug,was precies een beetje nodig dat het er allemaal uit is of toch bijna allemaal.zeg het ga nu nog afwachten tot volgende maandag en dan zien we wel,alles stap per stap bezien.maar voor de moment heb ik meer de neiging om ermee te stoppen :(
trieneke
1 November 2009, 19:29
huilen kan echt eens deugd doen!!! van disneyland.. ik zou zeggen doen meid!!! gewoon even die knop omdraaien en volop van elkaar genieten... doe eens gewoon gek! misschien is het ook goed van even een pauze in te lassen, ik lees dat hier wel meer!
stamperke
2 November 2009, 10:53
huilen kan echt eens deugd doen!!! van disneyland.. ik zou zeggen doen meid!!! gewoon even die knop omdraaien en volop van elkaar genieten... doe eens gewoon gek! misschien is het ook goed van even een pauze in te lassen, ik lees dat hier wel meer!
Denk wel dat er een pauze'ke zal komen,hebben gisteren een keer goe zitten babbelen en blijf precies bij mijn standpunt,m'n vriend denkt ook wel da et mss geen slecht gedacht is.Meer van dingen genieten moet ik wel beginnen doen,maar da gaat precies moeilijk,stress stress en nog meer stress.iets wat ik vroeger graag en op het gemak kon doen,zegt mij nu nie zoveel meer en moet allemaal vlug vlug gebeuren.daarmee denk ik dat disneyland idd wel zal helpen,en zeker met de kerstperiode :).Het huilen heeft idd wel deugt gedaan,het heeft een beetje te lang blijven zitten denk ik.
L.I.B.
2 November 2009, 11:28
Wij hadden ook gehoopt om snel(ler) zwanger te zijn. Maar toen ik vorige maand dacht zwanger te zijn en ik bloed ging laten nemen bij ha, dan zei hij dat dat héél snel zou zijn. Blijkbaar wordt maar 80% van de koppels in het eerste jaar ook effectief zwanger.
Maar ik snap jullie volledig ...
biebie
3 November 2009, 09:26
Hey Stamperke,
ik begrijp je frustratie's hoor. Misschien zal een korte pauze jullie inderdaad goed doen. Je hoort wel vaker van vlugge zwangerschappen na een pauze, dus wie weet he!
Hou ons in ieder geval op de hoogte. En probeer er wel eens tussenuit te knijpen, Disneyland: doen hoor :)
Jolien!1
3 November 2009, 10:33
Whoooow! Disneyland! Dat zouden ze mij geen twee keer moeten vragen!
Gewoon doen!
Geniet ervan!!!
stamperke
3 November 2009, 15:29
kijk er zo naar uit naar disneyland,de magie,en kerstsfeer ben al aan het aftellen :).Kom al zot als ik eraan denk,al die disneydingskes,ga mij moeten inhouden om nie teveel te kopen daar ;).
ja denk echt wel dat het goed zal doen van die pauze,was een moeilijke beslissing maar,is beter van een beetje te laten bezinken,en hopelijk is er snel goed nieuws na ons pauze'ke.Duim heel veel voor jullie allemaal,hopelijk mag het vlug van dat zijn hé :).
Jolien!1
3 November 2009, 19:26
Dank je wel, Stamperke!
En ik zou zeggen: Geniet!
En dat je voor ons allemaal een Disney-souvenirtje mag meebrengen! Maar dat zou nogal duur uitvallen zeker... ;)
stamperke
3 November 2009, 19:46
moest ik kunnen breng ik ganse zakken mee van disneyland :).
zal kijken voor een budget (tje) mee te nemen en de bankkaart thuis laten.
ken uzelf ;),zou veel te veel kopen,disneyfreakske dak ben,hihi.genieten zal ik proberen van doen,maar die periode zal dat niet moeilijk zijn,zal precies een kind zijn in een snoepwinkel :d.maar het zal heel veel deugt doen.
Jolien!1
3 November 2009, 19:49
Ooooh, ik hou ook zooooveeeeeel van Disney!
Daar heb ik zo enorm veel van!
Er zijn toch van die disneyfiguurtjes van alle films... Wel, ik heb ze zowat allemaal! Van alle disneyfilms! Oh jawel!!!!!
Behalve van de allerlaatste films, maar het is dan ook al weer zo'n drie jaar geleden dat ik nog eens in disney geweest ben. Schandalig eigenlijk! ;) :)
stamperke
3 November 2009, 19:56
oooohhh zo sjiek,ik heb er een paar van Eeyore in porselein maar ge vind ze nie meer (langs hier toch nie).heb al de beren van winnie the pooh de eerste dien zijn uitgekomen ervan,enorm veel van Eeyore das m'n favo'tje ;).disney dvd's pfff...wa nog nie.kom dus echt zot als ik zoiets zie.Hoor et al moest ik bij jullie binnen komen,dan krijgt ge me nie meer buiten,kwijl kwijl hihi :)
Jolien!1
3 November 2009, 20:23
Daar heb je gelijk in!
Overal Disney (beetje klein kindje. Jammer!).
Het moest zo mooi maar niet zijn! ;)
stamperke
3 November 2009, 20:27
das just,ze maken et allemaal veel te schoon.
maar zal zeker een budget zijn wi dak ga meenemen want amai :).
goh begin al te dromen,en dan nog met die kerstperiode,das de enige periode dak enorm naar verlang over het hele jaar,en dan kom ik zot ;)
Jolien!1
3 November 2009, 20:28
Veel plezier daar! Denk eens aan ons :)
stamperke
3 November 2009, 21:01
Zal da zeker doen ;)
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.