PDA

Volledige versie bekijken : Hejsah

Trinity
8 August 2008, 14:50
Dag allemaal,

Ik ben 26 jaar en mijn vriend is 27. Wij zijn twee jaar samen, waarvan we het eerste jaar 1000 km van elkaar woonden en het laatste samen, maar niet in België. Wij hadden rond nieuwjaar besloten dat we graag een kindje zouden hebben, maar ik moest eerst duidelijkheid hebben over de financiële kant en de gang van zaken hier. Maar eind februari ben ik dan gestopt met mijn pil, want eens ik een beslissing neem moet het vooruit gaan he :-)
Maar aangezien ik hier niet al te veel mensen ken om over die dingen te praten, uitgezonderd mijn broer en schoonzusje die hun kindje verwachten begin oktober, ben ik enorm blij dat ik dit forum heb ontdekt. Want mijn ventje wil ook graag een kindje, maar neemt het toch iets veel rustiger dan mij........misschien een eigenschapje van veel mannen hehe.
Ondertussen ben ik wel een beetje bang geworden dat het niet zo eenvoudig gaat worden voor ons omdat ik nogal een lange cyclus (gemiddeld 42 dagen) heb, geregeld op reis moet voor t werk en de dokter heeft mijn ventje aangeraden een vruchtbaarheidstest te laten doen.
Maar ik hoop enorm natuurlijk, zoals vele anderen hier.........en geduld is jammer genoeg niet zo mijn sterkste.

Groetjes

Nes
8 August 2008, 17:09
Hey trinity,

welkom hier. Ja, geduld was ook mijn sterkste kant niet, maar dat heb ik ondertussen wel geleerd. Ik heb ook al aanvaard dat het bij ons niet makkelijk zal gaan en bereid me voor op moeilijkheden. Wij zijn ondertussen al 10 maand aan het proberen zonder resultaat. Ik heb vandeweek dan maar de knoop doorgehakt en een afspraak gemaakt met de geny om verdere onderzoeken te laten doen. Ook door het feit dat ik deze maand redelijk wat bloed verlies tussendoor zonder dat het mijn regels of eisprong zijn. Ben benieuwd hoe die afspraak gaat aflopen.
Ik kreeg ook van iedereen te horen dat ik er teveel mee bezig was. Omdat ik dat beu was heb ik naar mijn gyne gebeld en haar de vraag gestelt of het daaraan kon liggen dat ik nog niet zwanger ben. Haar antwoord was NEE. Zolang het geen obsesie word. En mijn man blijft er idd ook rustiger voor of ikzelf. Zullen wel de mannen zijn denk ik.
Zoals ik ook las, mijn man heeft maar een testikel meer. Ze hebben er vorig jaar eentje moeten verwijderen omdat die te hoog zat en er kans was op kankervorming. Ik hoop ook dat dit geen gevolgen heeft daarop. Maar hij zal ook de testen moeten ondergaan binnen enkele maanden. Mijn ma kent wel een koppel met hetzelfde probleem die probleemloos zwanger zijn geraakt, dus het kan.
Daarbij heeft mijn man de suikerziekte, dit kan de vruchtbaarheid wel verminderen heeft de geny me gezegd, maar zei me niet direct problemen te maken daarover.
Ik hoop dat het je lukt.
Succes.
Grts Nes

Trinity
17 August 2008, 23:20
Hej Nes,

Ik ben enorm blij dat jij een beetje met dezelfde dingen te doen hebt als ik. Ondertussen ben ik naar mijn huisarts geweest en die raadde mij aan dat mijn vriend zich eerst laat testen voordat ze mij onderzoeken. ze heeft op mijn vraag wel een doorverwezing naar een gyne gemaakt (in denemarken kan je niet zomaar even zelf naar de gyne lopen). Ik wou enkel een gewone kleine controle, uitsreikje, bloed, weten of mijn lange cyclus normaal is. Ondertussen heb ik dan een brief van de gyne gekregen dat ik een afspraak kan maken voor een volledig onderzoek: inwendige echo en de hele rampaplam......kreeg ook een hele bijlage 'begeleiding bij kinderloosheid' (IVF, adoptie,.....). Schrok ik wel even van, want ben nu nog niet zo pesimistisch, uiteindelijk zijn we nu ook weer nog niet zo enorm lang aan het proberen he. Denk dat ik dus nog maar even wacht :-) Ben aan het aftellen nu, normaal zouden ze dinsdag moeten doorkomen .... kruis mijn vingers.

Nes
18 August 2008, 23:01
Hey trinity,

ik ben daar ook enorm blij om. Want zo voel je elkaar toch een ietsje beter aan he! Ik wist niet dat dat in denemarken zo moeilijk ging!!! Verschiet wel van die brief die je gekregen hebt! Maar laat je daardoor niet afschrikken hoor. Het is waar dat we eigenlijk nog niet zo lang proberen maar voor mij lijkt het eindeloos. Ik ga toch gaan volgende week donderdag. Ik hou je wel op de hoogte wat er gaat gebeuren, zo ben jij ook iets slimmer. Ik duim ondertussen dat jouw regels niet doorkomen!!!
Ik kan dus niet volgen bij mij, ze zijn weer gedaan voor de derde keer op een week en eigenlijk zijn ze nog niet goed doorgekomen ook. Raar he. Ik heb ze maar eigenlijk ook niet.

Trinity
19 August 2008, 09:54
Dat is inderdaad heel raar, hopelijk krijg je donderdag meer antwoorden hierover. Zelf wacht ik nog een beetje, want die brief heeft mij te veel afgeschrikt :-) Heb het gevoel dat ze mij belachelijk gaan vinden omdat ik nog maar sinds eind februari probeer.
Ach ja, de medische wereld zit hier een beetje vreemd in elkaar. Het meeste is gratis, maar daarom dus zeker niet beter. Maar ik kom volgende week twee weekjes naar België en denk dat ik een bezoekje aan mijn vroegere ha ga plegen.........daar kreeg ik tenminste altijd deftige antwoorden op alles en misschien wil zij wel bloed trekken om te zien of de hormonen en vitaminen-gehaltes zijn zoals ze moeten zijn.

Nes
19 August 2008, 17:57
Ik hoop echt dat ik antwoord ga hebben want amai hoor. Vandaag niets, juist eens even met naar het toilet gaan. Pfff;

Ja als je dan toch naar België komt zou ik ook hier eens naar de geny gaan en zeker omdat ze je voorgeschiedenis kent. Kan je niet alle proeven hier ondergaan moest het zijn? Ook die van je man?