PDA

Volledige versie bekijken : infecties

Annie
23 October 2009, 20:16
Hey, ik ben nieuw hier en heb lang getwijfeld om mij aan te sluiten. Maar ik moet toch eens mijn verhaal kwijt.

Ik heb samen met mijn vriend besloten in juni om te stoppen met de pil en voor een kindje te gaan.

Ik heb al sinds 3 jaar heel veel last van vaginale infecties. En heb altijd al een beetje schrik gehad dat dat mijn vruchtbaarheid zou verminderen. Sinds ik gestopt ben met de pil heb ik al elke maand vlak voor mijn MS een infectie gehad.
Mijn laatste ms was op 11/10/09 en weeral vlak ervoor een zware infectie.
Dus weeral op controle bij de gynaecoloog en die wist mij te vertellen dat het inderdaad wel eens zou kunnen dat er door de vele infecties wat littekenweefsel is ontstaan waardoor het wel eens moeilijk kon worden om onmiddellijk zwanger te geraken.
Ok al had ik daar zelf ook aan gedacht toch sloeg het nieuws in als een bom en voel ik mij heel verdrietig.

Ik weet dat ik de moed niet mag opgeven en dat ik nog niet zo lang aan het proberen ben, maar de schrik zit er goed in en dat maakt de sfeer er niet aangenamer op...

Mijn vriend geeft mij veel steun en vindt het ook erg, maar hij vindt ook dat ik te hard paniekeer en dat dat wel eens de reden kan zijn waarom het nog niet gelukt is.
Hij heeft zeker een punt, maar ik krijg die donkere gedachten niet uit mijn hoofd.

waarschijnlijk maak ik mij zorgen om niets, maar ik moest het toch even van mij afschrijven.

Iemand ook ervaringen met infecties en zwanger worden?

kleinke
24 October 2009, 00:05
eerst en vooral welkom op het foum!
veel succes met het zwanger worden

kan je gyn niets geven tegen die infecties die je krijgt voor je ms? en weet je waardoor het komt?

boeleke2704
24 October 2009, 10:05
Welkom op het forum!!
Ik wou hetzelfde als kleinke vragen, weet je waar de oorzaak van die infecties ligt? Misschien dat je gyne iets preventiefs kan geven of zo waardoor je het minder hebt of er van af bent?!
Nu, ik begrijp wel dat je bezorgd bent sinds je dat nieuws gehoord hebt van dat littekenweefsel... Wil de gyne je niet verder onderzoeken om dit na te gaan? Zodat je zekerheid hebt? Want zo'n stress kan idd wel negatief werken denk ik.

Heel veel succes verder met zwanger worden!

Bo
24 October 2009, 10:27
Hey,
Ten eerste heel veel succes met zwanger worden!

Ehm, sorry als dit mss wat raar overkomt, maar ik moet het toch even vragen. Sinds wanneer heb je er last van? Sinds jullie samen zijn, of ervoor of erna? Wast je vriend zijn 'mannelijkheid' (;)) met zeep?

Het zit namelijk zo, vroeger heb ik een vriendje gehad bij wie ik ook altijd infecties en blaasontstekingen had. Echt chronisch op den duur (elke maand en heel zware infecties) Dokters en gyn hebben vanalles geprobeerd om erachter te komen waar het toch zo ineens vandaan kwam... Tot op een dag een bepaalde arts vroeg aan mijn vriendje of hij zijn 'spel' met zeep waste en of hij het wel goed afspoelde. Hij gaf toen de tip om ofwel enkel zijn spel te wassen met water ofwel met lactacyd, en zeer goed te spoelen. Deze tip bleek goud waard, want mijn klachten verdwenen als sneeuw voor de zon! Achteraf bleken vele ex-vriendinnetjes van hem allemaal hetzelfde probleem te hebben gehad, en het verdween van zodra de relatie gedaan was.
De infecties werden dus veroorzaakt door hem... door de zeepresten die een soort broeihaard van bacterieën werden en hij gaf het dan door.
Nu, niet iedereen is hetzelfde, maar wie weet hebben jullie er iets aan.
Succes in elk geval!

Annie
24 October 2009, 17:17
Alvast bedankt voor de reacties!

Om op jullie vragen te beantwoorden,

Ik heb er ongeveer al 3jaar en half heel veel last van, en ik ben ook sinds zolang in behandeling bij mijn gyn.

Als ik een infectie heb moet ik dat behandelen met dactarin.
Ongeveer dezelfde periode vorig jaar heb ik voor 6 maanden een antibioticakuur moeten volgen van difulcan , 2 keer per maand een pilletje.

Dat heeft voor een paar maand geholpen maar sinds ik gestopt ben met de pil is het terug verergerd :os

De laatste keer dat ik bij mijn gyn was, was hij er zelf ook niet echt gerust meer in en heeft hij mij terug een kuur van antibiotica voorgeschreven voor 6 maanden maar nu van de pilletjes sporanox.
Volgens de gyn kan dit geen kwaad nu ik probeer zwanger te worden.
Maar gerust ben ik er niet in, helaas heb ik geen andere keuze om van de stomme infecties af te geraken.
Als dat niet heeft geholpen gaat hij mij verder onderzoeken. Helaas zijn we dan weer 6 maanden verder. Hopelijk ben ik tegen dan zwanger…

Wat mijn vriend betreft, hij heeft er zelf ook al aan gedacht dat het mss. zijn schuld is, maar hij let er altijd op dat hij zich alleen maar met water wat of met Somex (gelijkaardig als lactacyd). Maar de infecties zijn begonnen toen wij nog condoom gebruikte.
Kan je je vriend eigenlijk ergens laten onderzoeken voor zo’n zaken?

Bij mij zit de schrik er nu goed in dat ik tijdens mijn vruchtbare periode ook een infectie ga krijgen en dat als ik die dactarin moet gebruiken dat dat zaaddodend is.
Volgens de gyn kan dat echt geen kwaad, maar toch…

Ik moet nu proberen mij op andere zaken te concentreren en er niet teveel mee bezig te zijn.
Moeilijk maar het moet.
Ben al blij dat ik het al eens van mij heb kunnen afschrijven.

We hebben besloten om nog tegen niemand iets te zeggen, maar nu kan ik natuurlijk mij verhaal tegen niemand niet kwijt.
Als een geluk zijn jullie er nog :o)

Zijn jullie nog aan het proberen, of reeds zwanger of bevallen?
Ben benieuwd

kleinke
24 October 2009, 20:07
hey annie,

zoals je kunt zien aan mijn ticker ben ik nog steeds niet zwanger ook al zijn we bijna 2jaar aant proberen. bij ons lukt het niet op de natuurlijke weg, we hebben al 2 inseminaties achter de rug en als ik nu niet zwanger ben dan schakelen we over op IVF.

joke
26 October 2009, 11:41
Hey Annie,

Ik wou je gewoon nog hartelijk welkom heten hier op het forum en ik hoop dat je snel verlost bent van die vervelende probleempjes en snel zwanger mag zijn! ;)

sunshine
26 October 2009, 17:37
Ik heb ook jaren last gehad van infecties, ze gingen gewoon met niets weg. Op de duur ben ik dan ook gestopt met ze weg te proberen krijgen. Volgens mij is die daktarin niet zaaddodend hoor. Helpt die bij jou? Want ik heb ze niet gebruikt tijdens het proberen zwanger worden. Maar ik wist ook wel niet dat je daar littekens van kon krijgen...
Er wordt ook gezegd dat je veel gevoeliger bent om infecties te krijgen tijdens de zwangerschap, dus ik was op voorhand heel bang dat ik er constant last van zou hebben, maar bij mij zijn ze verdwenen sinds ik zwanger ben, maar 'k weet zelf ook niet goed hoe het komt.

Annie
27 October 2009, 10:15
Hey sunshine
ja de dactarin help altijd wel voor mij, maar gewoon om de infectie weg te doen, het helpt het probleem niet.
ik heb ook al veel gelezen dat bij een zwangerschap de kans op infecties nog groter is. maar een verre vriendin van mij had er vroeger ook heel veel last van en sinds ze zwanger werd niet meer.
ik hoop ook bij de gelukkige te zijn. ;)
ik heb al ondervonden dat uw lichaam rare spelletjes kan spelen. zal ermij ook een beetje moeten bij neerleggen en het gewoon ondergaan. mij druk maken heeft geen zin.
alvast een dikke proficiat met uw zwagerschap, jij kan al een beetje beginnen aftellen :)
heb jij lang moeten proberen?

sunshine
27 October 2009, 18:57
Ik hoop voor jou dat je toch vlug zwanger geraakt hoor, en de infecties verminderen of weggaan. Ik heb 16 maanden moeten proberen eer ik zwanger was, maar ik heb het nooit aan die infecties gelinkt, dus ik weet niet echt of het er iets mee te maken had. De maand dat ik had besloten om onderzoeken te laten doen, was ik zwanger ;)