Volledige versie bekijken : slaapplaats
Mientje
21 October 2009, 21:38
Hallo,
Heb een vraagje rond het te slapen leggen van jullie kleintje. Waar slaapt jullie kindje overdag in?
Yaro heeft tot nu toe geslapen in zijn draagmand (zowel overdag als 's nachts). Maar hij begint hier nu toch wel uit te groeien en zal dus binnenkort 's nachts naar zijn eigen bedje moeten verhuizen (:alien-cry: mijn eerste mijlpaal).
Maar ik vraag mij af waar ik hem overdag in ga laten slapen. Hij ligt nu overdag in zijn park naar zijn mobiel te kijken en ik leg hem, wanneer hij moe wordt, in zijn draagmand waar hij dan in slaap valt. Ik heb ondervonden dat hij ni echt in slaap valt in zijn park (hij is veel te geconcentreerd aan het brabbelen tegen zijn mobiel). Ik zou hem wel boven in zijn bedje kunnen leggen maar daar staat geen verwarming op terwijl hier beneden de kachel lekker brandt. Plus ik denk dat dit ook niet echt praktisch is want soms slaapt hij maar heel even of als hij zijn tutje kwijt is. Nu dacht ik misschien een reisbedje te kopen en dit in de living te zetten maar dan twijfel ik of die matras wel degelijk is om zo veel in te slapen.
Weet het niet goed. Misschien toch proberen om hem in zijn park te laten slapen en zijn mobiel weg te hangen? Maar is het niet beter om hem een onderscheid te geven tussen spelen en slapen?
Mientje
snoezel
22 October 2009, 08:45
mientje:
bij ons is onze kobe op die leeftijd boven gaan slapen.
hij was veel te veel afgeleid door zijn speeltjes dat hij ook niet ging slapen.
ik was aan het kijken voor een bedje voor nummertje twee (want onze kobe is dan nog juist te jong om zijn bed door te geven)
ik heb in mijn reisbed zo een reismatrasje liggen maar weet nu niet of dat wel goed genoeg is om veel in te slapen. maar met te zoeken voor een tweede bedje zag ik dat je soms in promo voor 22euro al een matras kan vinden.
mss is dat een idee van gewoon een normale matras in dat reisbedje te leggen.
Laurence
22 October 2009, 10:35
Ik zou ook gaan voor een reisbedje met een gewone matras in.
Ofwel de mobiel van zijn park halen.
tiger
22 October 2009, 10:52
Daar heb ik ook al een discussie gehad met mijn schoonmoeder. Zij vindt dat de kleine niet in het park mag slapen, maar eerst in de koets en nadien boven.
Maar ik wil dat de klein snel het verschil kent tussen dag en nacht, dus wij gaan proberen hem/haar van in het begin overdag in het park te laten slapen.
Indien speeltjes of mobiel hem/haar afleiden halen we dat wel weg als het slaaptijd is.
ka80
23 October 2009, 18:30
Ik heb slaap-en speelplaats altijd gescheiden gehouden. Hij sliep al van het begin in zijn eigen kamer, in een draagmand. Die draagmand deden wij al in zijn bedje, zodat hij kon wennen aan zijn kamer en zijn bed. Na 1 maand hebben we hem in zijn bed gelegd en de draagmand afgeschaft. Hij doet nu altijd zijn dutjes in zijn bed overdag (zonder de rolluiken dicht te doen: kwestie van dag en nacht gescheiden te houden). Zo'n reisbed kost niet veel en ik zou er precies ook een matras voor kopen, het matrasje van zo'n reisbed is inderdaad niet ideaal.
Mientje
24 October 2009, 16:54
Ja, ik denk dat ik mij toch een reisbedje ga aanschaffen. Heb het de vorige dagen geprobeerd om hem te laten slapen in zijn park maar meneer valt hier niet in slaap. Ik zie dan dat hij moe is maar hij blijft rondkijken (zelfs als ik zijn mobiel wegneem). Leg ik hem dan in zijn draagmand, is hij binnen de korste keren vertrokken.
Deze nacht ga ik hem de eerste keer in zijn bedje leggen. Ben benieuwd.
Trinity
2 November 2009, 12:08
En hoe is het gegaan mientje?
Mientje
2 November 2009, 21:11
Hey Trinity,
Het is zonder problemen verlopen. Hij slaapt nu al een dikke week in zijn eigen bedje en dit gaat prima. Ik had wat schrik dat hij het wat moeilijk ging hebben omdat hij nu niet meer zo knus lag in dat grote bed. Maar Yaro heeft blijkbaar graag veel ruimte. Hij ligt zalig met zijn armen helemaal opengespreid genietend van de ruimte. Ik leg hem er nu na de voorlaatste voeding (is tussen 19u en 20u) ook al in (i.p.v. in zijn draagmand in de living) en hij slaapt dan heel vast. Ik maak hem dan rond 23u terug wakker voor zijn laatste voeding en dan gaat hij zo de nacht in.
Nu is hij sinds gisteren wel moeilijk. Hij wil precies ni meer slapen overdag. Wanneer ik zie dat hij moe wordt, leg ik hem in zijn draagmand maar dan begint hij te wenen en wil helemaal niet slapen. Ik heb gisteren en vandaag al vanalles geprobeerd. Hij heeft wel een beetje last van een verkoudheid maar dit is al minder. Hij heeft geen koorts. Wat mij wel nog opvalt is dat hij heel vaak zijn vuistjes in zijn mond steekt en hij zevert ook veel. Ik dacht mss aan tandjes maar ik zie niet direct iets aan zijn tandvlees. Gisteren heeft hij ook veel melk teruggegeven en had precies wat last van zijn maagje. Maar vandaag was dit niet meer. Hij wil gewoon niet slapen. Heb hem ook al een kwartiertje laten wenen maar dit hielp niet, hij werd gewoon superkwaad. Heb hem overdag ook al in zijn bedje gelegd, maar neen. Als hij dan al in slaap valt, is het niet langer dan een halfuurtje. Hij begint soms ook plotseling te wenen in zijn park, in zijn relax of op schoot. Als ik dan met hem rondloop gaat het wel over. Enkel 's avonds valt hij na zijn voeding bij mij in slaap en kan ik hem probleemloos in bed leggen en slaapt hij door.
Ben een beetje ongerust aan het worden. Vroeger hielp het ook als ik met hem effe ging wandelen maar hij blijft gewoon wakker.
Of zou hij mij gewoon een beetje aan het testen zijn en weten dat ik hem pak als hij weent?
Trinity
5 November 2009, 13:40
Oei, ik hoop dat het ondertussen al terug wat beter gaat en dat hij gewoon een moeilijk moment heeft gehad. Ik had het de laatste dagen zitten, maar dat zou normaal zijn rond 4 weken. Vandaag gaat het al heel wat beter.
Wel tof dat hij zo gemakkelijk was in de overgang van het grote bed naar zijn eigen bedje he. Ik kijk uit naar de nachten waar ik meer slaap krijg dan 3 uurtjes :) En nu moet ik hem rond 9 uur in de slaapkamer leggen, zodat hij het verschil kan leren tussen dag en nacht, maar man, dat is ook niet simpel hoor :D
T zijn schatjes, en soms kleine duiveltjes hehe.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.