PDA

Volledige versie bekijken : 4,5 week zwanger en bloedverlies. Miskraam??

Nikita81
17 October 2009, 14:22
Hallo Dames, ik heb me vandaag aangemeld omdat ik me zorgen maak, en ik zou het fijn vinden om (soortgelijke) ervaringen te delen. Ik ben nu 4,5 week zwanger. (1e zwangerschap) Heeeel pril nog, maar ik voelde me meteen "zwanger" Afgelopen donderdag kreeg ik een heel klein beetje bruin verlies. Gisteren was het bijna over, totdat ik 's avonds laat ineens rood bloedverlies kreeg. Niet heel veel bloed, zeg maar netzoals de eerste twee dagen van een menstruatie. Sinds vanmorgen toen ik wakker werd begon ik ook kramp te krijgen in mijn onderbuik en rug. Vergelijkbaar met beste menstruatiepijn. Ik heb de VK gebeld, en gelukkig is ze ontzettend lief. (je hoort ook wel 's andere verhalen namelijk) Ze stelde meteen voor om vandaag en vannacht nog even aan te kijken, en dan wil ze morgenmiddag een inwendige echo doen. Nu ben ik benieuwd: heeft iemand ervaring met een inwendige echo na 4 à 5 weken. En hebben nog meer dames rond deze 4e à 5e week (rood) bloedverlies gehad?? Het bloedverlies wordt (op dit moment) dus NIET erger. Volgens de VK zou je bij een miskraam duidelijk meer bloed moeten verliezen. Maar dan vraag ik me af of dat ook zo is als je pas 4,5 week zwanger bent. Ik kreeg donderdag trouwens ook een spontane bloedneus, en dat bloedde aardig door. Volgens de VK is dat ook "normaal" omdat je bloedvaatjes dunner worden. (of zoiets) En wat ik als laatste ook nog wil vertellen, is het moment dat ik begon te bloeden: dit was gisteravond op het moment dat ik een verdrietig bericht kreeg van een familielid, waardoor ik zo emotioneel werd en een erge huilbui kreeg. Echt heeeeel kort daarna begon ik óók te bloeden. Het zal vast wel 'toeval' zijn geweest, maar misschien is dit ook herkenbaar??? Ik hoorde namelijk iets over een adertje in de baarmoeder die kan springen als je ineens heel gestresst raakt!? Nou... een heel verhaal, maar het lucht in ieder geval al op dat ik dit van me af heb kunnen schrijven, en ik ben benieuwd naar eventuele reacties. Alvast bedankt....

baloutje
17 October 2009, 15:01
Hey meisje

Bruin verlies en heel licht bloedverlies kan bij een prille zwangerschap omdat het misschien de innesteling is maar als je echt krampen krijgt is dit eerlijk gezegd geen goed teken. Ik wil je zeker niet ongerust maken maar bij mij is het ook allemaal zo begonnen toen ik 7 weken zwanger was en ik heb 2 dagen nadien een mk gehad.
Zoiets is zeer erg zeker als je naar een baby verlangt maar helaas gebeurt dit 1 op 4 keer en zeker als je zo pril zwanger bent. Ik hoop dat het bij jou anders is en dat je gyné je mag geruststellen dat alles ok is op de echo. Ze kunnen nu echter niet zien hoor op de echo dat is veel te vroeg. Ze zullen waarschijnlijk enkel een vruchtzakje zien. BEst is dat je je bloed laat nemen en kijken of je waarde veel gestegen zijn tov de eerste keer dat je bloed liet nemen.
Ik zal echt voor je duimen dat alles goed komt en we zijn er hier voor je op de chat. Er zijn verschillende meiden dit dit hebben meegemaakt sommige zelfs 2 x na elkaar en t is goed dat je er kan over praten mij heeft het in ieder geval zeer veel geholpen!

Nikita81
17 October 2009, 15:27
Baloutje, dank je voor je bericht!! Zelf heb ik ook het gevoel dat het echt niet goed zit nu. Ik probeer natuurlijk zo nuchter mogelijk te blijven, en ik snap wel dat het 'beter is dat de natuur zijn werk doet, en de vrucht afstoot" wanneer het niet goed zit. Dus op dit moment is het meer het onzekere afwachten wat me niet lekker zit, dan de angst dat het echt fout is zeg maar. De VK zegt dat ik echt wel meer bloed moet verliezen nu, als het echt niet goed zit. Normaal gebruik ik bij menstruatie altijd een tampon, en nooit maandverband. Dus als de VK vraagt of ik meer bloed verlies dan bij een normale menstruatie, kan ik dat zo moeilijk inschatten.

Kun je bij 4,5 week met een inwendige echo al wel zien of het vruchtzakje leeg is??? Ik hoorde namelijk dat je bij 4 à 5 weken alleen wat verdikt slijm kan zien!? Daarom vond ik het al zo wat dat de VK zelf voorstelde om morgen al een inwendige echo te doen...

boeleke2704
17 October 2009, 15:57
Hei Nikita,

Niet leuk hè, zo in onzekerheid zitten!
Ikzelf had bruinverlies bij de innesteling. Kan ook niet meerspreken over hoe een MK ervaren w. Maar bij mij zijn we de zwangerschap te weten gekomen door een inwendige echo. Ik was toen ongeveer 5 weken. Er was een vruchtzakje te zien en in dat zakje zagen ze een puntje. Dat was blijkbaar een goed teken. Dus misschien da ze idd wel meer gaan kunnen zeggen als je een inwndige echo laat maken.
Maar idd, de waardes in je bloed kunnen ook veel zeggen. Als ze die van 2 verschillende tijdstippen kunnen verglijken.

Heel veel succes!!
Hopelijk ben je snel van dat onzekere gevoel af.
En zoals Baloutje zegt; hier op het forum kan je je hartje altijd komen luchten!! Doet soms echt deugd!

Koke
17 October 2009, 16:21
Hey Nikita,

Ik heb in mei een mk gehad op 5 weken. De ha had me al gewaarschuwd dat die kans erin zat omdat mijn hcg-waarden nogal laag waren (nl. 80). Weet jij iets meer over je waarden? Dan kunnen ze mss bloed afnemen om na te gaan of die mooi gestegen zijn?
In ieder geval begon mijn mk eerst met wat bloed bij het afvegen. We zijn toen onmiddellijk naar spoed gegaan en daar zagen ze op de echo zelfs geen vruchtzakje en mijn hcg-waarden waren gezakt tot 16. Tegen de avond begon ik toen zéér hevig te bloeden, het verschil met ms was echt héél duidelijk. Ik heb wel nooit krampen of pijn gehad.

Ik hoop voor jou dat alles nog mooi mag aflopen en dat je snel van die onzekerheid verlost bent. Ik duim voor je!!!

mini
17 October 2009, 18:08
Je hoeft eerlijk gezegd niet veel bloed te verliezen om een MK te hebben hoor.:plain:
Ik heb vorig jaar in november een MK gehad op 7 weken en een half.
Ik had toen ook niet veel bloedverlies (slechts enkele druppels). Maar ik was er niet gerust in en we zijn onmiddellijk naar spoed geweest.
Daar hebben ze een inwendige echo genomen en hadden ze gezien dat er enkel nog een leeg vruchtzakje was. Terwijl er op 5 weken en een half een vruchtzakje te zien was met een puntje in.
Ik heb de dag zelf en de dagen nadien geen bloedverlies meer gehad en heb dus een curretage gehad.

Ik hoop voor je, dat je goed nieuws krijgt.
Ik duim voor je!

charythepooh
17 October 2009, 18:34
ik kan niet meespreken over een vruchtzakje, ik was 5, 5 zwanger toen ik op de spoed belandde, en daar een inwendige echo gehad, en er was niks te zien! dus van mij as het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en het zat in de eileider.
ik had geen bloedverlies, maar blijkbaar kan licht bloed verlies daar ook op wijzen, zei de gyne toen!
ik wil je niet bang maken hoor, voor hetzelfde geld doet je beebje het goed ook he!

ik zou nog niet panikeren, maar wel realistisch blijven, want sowieso gaan ze het zien op de echo, ofwel een vruchtzakje met een puntje erin, (beebje) ofwel een leeg vruchtzakje of wel geen vruchtzakje ( BBZ)

ik hoop op het eerste voor jou! succes!

hoe lang heb je moeten proberen voor het raak was??

Nikita81
17 October 2009, 19:01
Bedankt weer voor de reacties!! Alleen al een luisterd oor is fijn. Ik vond het namelijk best eng om me hier aan te melden met mijn verhaal, omdat ik dacht dat het misschien niet zo serieus genomen zou worden omdat het nog zoooooo pril is. Dus erg lief hoe je in dit forum meteen opgenomen wordt!! Wat mijn (hcg)waarden heb ik geen idee, want er is nog geen bloed afgenomen. Verder is de bloeding nog steeds hetzelfde, misschien zelfs iets minder. Het is meer bij het afvegen, dan wat er in mijn maandverband zit. Maar ik krijg geen hoop hierdoor hoor. Mijn gevoel zegt gewoon écht dat het mis is, en ik hoop morgen misschien wat meer zekerheid te krijgen. Of het nou wel of niet goed is, dan kunnen we tenmisnte wel 'verder' zeg maar.... x

Nikita81
17 October 2009, 19:08
Charythepooh, ik ben 12 jaar aan de pil geweest en bij de 3 ronde was het al raak. Best snel eigenlijk, dus wat dat betreft hadden we wel 'geluk' dat het vrij snel ging. Hoezo belandde jij na 5,5 week op de spoed dan, zonder dat je bloedingen had? Wat voor klachten had jij dan dat moment?? En een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, jeetje zeg, ja daar heb ik laatst ook een stuk over gelezen.. pppffff

charythepooh
18 October 2009, 22:21
idd, ik had geen bloedverlies, maar ik had zo'n erge buikpijn, dat ik zelfs niet meer kon rechtstaan of recht lopen,ik was precies een klein egeltjke die die enkel nog opgerold kon zitten/liggen/lopen
nu, dit is mijn verhaal, kop op het kan nog allemaal goed komen ook he meid!
heb je al nieuws verder...???
sterkte!