PDA

Volledige versie bekijken : 50% van alle prille zwangerschappen eindigen in mk??

Isabelle B
9 October 2009, 16:32
Hallo dames,

Het is echt niet mijn bedoeling om hier een negatief klinkend bericht te posten maar ben een beetje geschrokken nu ik net heb gelezen dat de helft van alle zwangerschappen binnen de eerste 2 weken na bevruchting eindigen in een miskraam... :| :|

Is dat zo of is dat toch wat overdreven? (eerder hab ik over 1 op 4 gehoord maar nooit 1 op 2...) Weet iemand er het fijne van?

En als er zich tijdens die 2 weken dan een mk voordoet, merk je dat meteen door bloedverlies en (hevige krampen) of blijft het bloedverlies uit tot aan de menstruatie (heb ik ook gelezen maar dat lijkt me zo vreemd dat het bloedverlies niet meteen zou komen).

(Ik hoop dat iemand me een heel klein beetje kan geruststellen want ben hierdoor nogal gestresseerd doordat ik zowiezo al hogere kans heb op mk door bloedstollingsprob.)

Alvast bedankt!!!

mini
9 October 2009, 19:53
Is afhankelijk in welke leeftijdscategorie je zit, leefomstandigheden,....
Maar het gemiddelde ligt op 1/10 om eerlijk te zijn. 1/4 is vanaf een bepaalde leeftijd.

Vanessa V
9 October 2009, 23:27
Ik probeer daar eigenlijk allemaal niet aan te denken, kzou me ook zorgen maken hoor anders!
We hopen op een goeie zwangerschap( voor iedereen hier trouwens)

joke
10 October 2009, 10:38
Mijn gynae zei me altijd 1 op 4 zw. Maar zoals Vanessa zegt, best dat je daar niet teveel mee bezig bent, anders leef je voortdurend in angst en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn, hé.
Maar mss in jouw plaats zou ik dan zeker niet voor mijn nod testen, stel dat er in het ergste geval dan toch iets gebeurd, dan hoef je dit niet te weten...

meisje84
10 October 2009, 19:16
Ik heb voor mezelf ook uitgemaakt niet meteen op mijn NOD te testen, na de vroege MK in augustus. 't Zal wel moeilijk zijn denk ik, allé als mijn ms uitblijven natuurlijk. Ik hoop op veel symptomen de volgende dagen! Alhoewel je dan misschien te veel hoop gaat hebben, ik weet het niet. Nog maar wat afwachten zeker è.

xxx

kyanoke
10 October 2009, 19:37
test

kyanoke
10 October 2009, 19:39
ging dus blijkbaar niet

Isabelle B
11 October 2009, 07:45
Bedankt allemaal! Ja jullie heben gelijk; niet te veel aan denken. Testen voor NOD is aanlokkelijk, maar zal het maar telkens uitstellen...

Merci en succes gewenst voor de nog niet zwangeren in deze ronde!!!

turboliesje
19 November 2009, 21:40
Ik vrees dat ik weet wat de gynae me morgenavond zal te vertellen hebben over mijn "toestand"

Aangezien dat vanmorgen dat beetje bloedverlies niet het begin van ms was, en sinds dat beetje vanmorgen tot nu niks van verlies meer gehad, vrees ik dat ik dan toch wel zwanger ben (was) maar dat ik me mag verwachten aan een nakend miskraam..

Heb ook een andere pijn in mijn onderbuik dan een paar dagen geleden, nu is het net alsof er elk moment iets gaat losscheuren vanbinnen en eruit komen.

Wsch ook daarom dat ik nog bvb nog steeds pijnlijke borsten heb?

Heb ook al regelmatig topics gelezen waar vrouwen in mijn situatie geen miskraam hebben gehad maar dat het beetje bloedverlies een andere oorzaak had.

Ma ja, ik reken niet teveel op nog iets van positief nieuws, weet alleen dat ik uiteindelijk nog steeds geen ms heb gehad, ondertussen al aan het einde van dag 33 zit dus ben al een paar dagen overtijd nu.

Zowiezo is er iets mis, hoop dat ik vannacht niet opeens een zondvloed krijg of zo, hopelijk gebeurt er niets voordat ik bij de gynaecoloog ben geweest morgenavond :plain: