PDA

Volledige versie bekijken : 2 de poging nekplooimeting weer mislukt.... iemand ervaring?

baloutje
8 October 2009, 11:34
Vorige week ben ik bij de gyné geweest voor de nekplooimeting. Hij kon die toen niet uitvoeren omdat de baby niet goed lag. Vandaag terug geweest en weer lag de baby constant met zijn/haar gezichtje naar ons toe. Bewegen geen probleem maar hij/zij draait zich niet om....

De gyné zei dat ik volgende week weer moet terug komen maar dat dit de laatste kans is want nu is hij/zij al 65 mm en vanaf 85 mm kan het niet meer gemeten worden. Andere oplossing is de oude methode en dat is enkel en alleen de bloedtest doen maar ik zou echt willen dat die nekplooimeting gebeurd hé pfff k ben echt dood ongerust nu.

Mijn vriend en ik zijn eigenlijk ver familie van elkaar. Mijn mama en zijn papa zijn neef en nicht. Mijn HA heeft ons wel gezegd dat we zeker niet bang moesten zijn om kindjes samen te hebben omdat dit veel te ver is. We zijn achter achter neef en nicht en die bloedband zou zo ver uit elkaar liggen dat het risco even groot is als bij koppels die geen familie zijn. Toch wil ik graag die bevestiging van die nekplooing. Ik heb dit eigenlijk ook nooit tegen mijn gyné gezegd ....

Nu zit ik echt in twijfel om hem op te bellen en dat toch te zeggen en eventueel toch vroeger dan woensdag af te spreken als dan niet lukt kan ik nog altijd elke dag na elkaar gaan hé. T zou moeten lukken dat beebje nooit goed ligt zeker? Dan ben ik tenminste van die onzekerheid af !!!

joke
8 October 2009, 12:14
Oei toch, das wel spijtig. 't zal een koppige zijn, hé :)
Ik denk ook wel dat je je geen zorgen moet maken, denk dat die bloedband idd wat te ver uit elkaar ligt. Maar ik begrijp je bezorgdheid wel en zou idd wel even de gynae bellen, wie weet kan je dan vroeger gaan zodat je het zéker weet tegen volgende week. En die bloedtest zou ik ook zeker doen, hoor! 't geeft dan wel geen volledig beeld maar dan weet je toch al iets, hé.
Hopelijk lukt het toch nog één van dezer dagen...

tiger
8 October 2009, 12:58
Hey Baloutje, wel spijtig dat het nog niet gelukt is, maar jullie hebben volgende week nog een kans he.
Ik en mijn man zijn ook verre familie, mijn papa en zijn mama zijn achternicht - neef. Wel grappig, wij zijn dit te weten ge komen bij onze trouw, net voor we de trouwzaal in het gemeentehuis binnengingen om ons ja woord te geven. Mijn bomma herkende ineens een tante van hem, en die kwam ons dat even doodleuk zeggen net voor we binnen gingen :-)
Ik ben dit eigenlijk vergeten te zeggen tegen de gyne, maar achteraf begon ik dan toch te denken van ai, ik had dat moeten zeggen, stel dat dat toch kwaad kan ...
Maar de resultaten van de nekplooimeting waren bij ons heel goed, dus nu maak ik me daar geen zorgen meer over.

En dat zal bij jullie ook geen extra risico's meebrengen hoor, achterneef en nicht is echt wel al ver familie he.

bejes
8 October 2009, 14:02
Hey Baloutje,
wat raar zeg dat het niet lukt, het zal wel moeten lukken de volgende keer. Want tis wel belangrijk dat je het weet voor je beslissing moest het niet al te best zijn. Heb je al een bloedtest gehad? Daaruit bereken ze ook de kans op down hè. Ik weet nog steeds de berekening er niet van maar moest de kans groot zijn laten we het weg halen, mijn vriend gaat het niet kunnen aanvaarden zegt hè tsss.

baloutje
8 October 2009, 15:30
BEdankt meiden
@ Joke, ja die bloedtest ga ik zeker doen. Mijn ouders zeggen dat ik beter wacht tot woensdag zo lang is t ook niet meer en dan moet hij maar wat langer proberen hé. De gyné zegt dat je met die bloedtest ook wel een zekerheid hebt maar ik zou toch lieve die nekplooimeting ook weten hoor.

@ Tiger,mijn vriend en ik zijn altijd de beste vriendjes geweest 2 handen op 1 buikje we kwamen super goed overeen en ik zei dan altijd mijn neef en hij mijn nicht ...; Je zegt dat niet zo héé mijn achter achter .... Op de moment dat we dan eingelijk een koppel geworden zijn was dat wel raar niemand schrok daar eigenlijk echt van maar velen dachten dat wij echt neef en nicht waren toch diegene die ons niet goed kende. Tja t leven zit raar in elkaar hé. Ik heb 4 jaar gezocht achter mijn ware jacob en hij liep verdomme altijd naast me hihii. Die bloedband is inderdaad echt ver maar toch t stel je meer gerust hé.

@ Bejes: De eerste keer was hij/ veel te beweegelijk en nu keek ons beebje constant naar ons. Hij/zij bewoog wel maar gezichtje bleef op ons gericht .... Ik hoop ook wel echt dat het volgende woensdag lukt en k blijf elke dag terug gaan tot het echt niet meer kan. Mijn bloed ga ik volgende week wel zeker laten nemen en als er enige twijfel is laat ik een punctie uitvoeren ook al is het gevaarlijk ik wil het echt op voorhand weten hoor. Mijn vriend en ik hebben ook besloten om het weg te halen als het niet gezond zou zijn. Maar eens het geboren is is het wel je kindje en dan ga je dat even graag zien als een ander daar ben ik zeker van!

Phoebs
9 October 2009, 10:13
Hi baloutje,

Mijn kleine meid wou zich bij de nekplooimeting ook niet draaien. Ik moest toen 15 min rondlopen en daarna had ze zich wel omgekeerd. Je gyné heeft je dit misschien ook laten doen zonder resultaat, maar ik kan het maar laten weten, hé.

tweety18
9 October 2009, 17:48
Hey baloutje,

Bij mij wou het ook ni zo goed lukken hoor. Mijn gyn heeft een aantal keer geprobeerd, via buik en vaginaal omdat ons meisje te beweeglijk was. Ze moeten blijkbaar wel een bepaalde profielopname hebben zodat de NT lukt. Ik heb de laatste keer even rondgelopen en mijn blaas geledigd en toen is het uiteindelijk wel gelukt! Het moest wel, was op 13 weken en vanaf 14 weken kunnen ze geen NT meer doen. Daarna is het sowieso (buiten de bloedname dan) een punktie als je zekerheid wil. Het zal volgende keer wel lukken hoor!

baloutje
9 October 2009, 18:39
Hey phoebs en Tweety

Ik was speciaal niet gaan plassen omdat het goed zou liggen.... Volgende keer eens proberen met geledigde blaas alvast bedankt voor jullie reacties ik hoop echt dat het woensdag lukt en de gyné zei me dat het normaal tot 14 weken moet lukken en dat hij het elke dag zal proberen ... Zou nu echt moeten lukken dat het zo 3 x na elkaar is hé! T is te hopen dat het zo geen moeilijk geval is als hij/zij geboren wordt :-)