Volledige versie bekijken : Komen jullie overeen?
We zijn nog niet zwanger, maar sinds er sprake is van met de pil te stoppen betrappen we elkaar erop steeds op sites te zoeken naar namen. Probleem is dat we blijkbaar een heeeeeeeel verschillende smaak hebben... Alles wat hij mooi vindt klint in mijn oren "seutig" en alles wat ik mooi vindt is voor hem bizar...
Zijn er nog koppels die dit doormaken, en hoe kom je tot een compromis?
Ik zou toch willen dat we beide volledig achter de naam kunnen staan en niet dat de ene moet toegeven aan de ander.
rienemieke
22 July 2008, 18:49
hey
dit was bij ons ook het geval wel enkel voor de meisjesnamen en ja dat hadden we net nodig :)
we zijn tot een compromis gekomen door samen achter de pc te gaan zitten en alle namen die we samen mooi vonden op te schrijven en dan daar eentje uit te kiezen!
snoezel
23 July 2008, 11:09
hey miek,
heel veel namen die we voor het zwanger zijn mooi vonden vinden we nu niet meer mooi... vond ik ook heel bizar.
mijn ventje heeft soms ook bizare keuze's van namen maar hij vindt dat van mij ook :)
ergens vind je wel ineens samen een naam mooi en heb je zo iets van "ja, dat is het"
groetjes
snoezel
Wij hadden elk en lijstje opgesteld van namen die we mooi vonden en zijn dan bij elkaar gaan schrappen. UIteindelijk bleef er dan een 'samengesteld' lijstje over van namen waar we beide 'wel vrede mee konden hebben'. Daar hebben we dan één naam uitgekozen die we beiden erg mooi vonden (maar het was bij geen van beiden onze 'favoriet')
kingka
23 July 2008, 19:35
Mijn favoriet was Kimber-Bo
maar volgens mijn lieftallige zwangere klinkt dat belachelijk...
Maar het zal dan ook nooit een Pieter-Jan worden :lol:
Of hoe het leven vol compromissen zit.
Avellana
22 September 2008, 10:50
hoewel we nog helemaal niet zwanger zijn (en het waarschijnlijk wel nog een paar jaar zal duren) ben ik al heel erg bezig met namen.
mijn vriend kan mij hierin jammergenoeg niet volgen.
als ik dan eens een (naar mijn mening) mooie naam voorleg, zegt hij 'alé, ik kan nu toch ni zeggen of da mooi is of ni, ik ben daar nog ni mee bezig'
ook wil hij geen naam die hem herinnert aan iemand die hij kent, en aangezien hij héél veel mensen kent, kan het dus wel nog moeilijk worden later :)
mini
22 September 2008, 16:27
hey Avellana,
ik herken die situatie van uw vriend volledig.
M'n ventje is ook zo; hij zegt dan zoiets van; " ik zie wel wa naam et word als het zover is..."
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.