PDA

Volledige versie bekijken : Ovulatiesten gebruiken en toch niet zwanger

B@mbi
22 July 2008, 15:41
Hallo,

Wij proberen al een paar maand zwanger te worden en we gebruiken de ovulatietesten. Overal lees ik berichtjes van mensen die met succes zwanger worden door het gebruik van ovulatietesten. Maar ik lees zelden verhalen over mensen die ze al langer gebruiken zonder resultaat.

Ik gebruik ze ook, maar toch ben ik nog niet zwanger. Moet ik mij nu zorgen beginnen te maken dat er iets mis zou zijn of is het perfect normaal dat je niet zwanger kan zijn, ondanks het juiste gebruik van de ovu testen? Ik gebruik en interpreteer ze volgens mij juist: ik gebruik ze niet 's morgens, en elke dag op hetzelfde uur. Vanaf het moment dat ik 2 even donkere strepen heb, klussen wij die dag, de dag erna en zelfs nog 2 dagen erna...We hebben zelfs nog geklust tijdens de dagen voordat er 2 strepen zichtbaar waren?

Zijn er nog mensen die niet zwanger bleken ondanks op het juiste moment klussen?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

sunshine
22 July 2008, 17:54
Ja ik ook hoor, al acht maanden... ik denk dat dat gerust kan zonder dat er iets scheelt.

B@mbi
24 July 2008, 18:45
Ja als je eenmaal die beslissing neemt dat je er klaar voor bent, wil je natuurlijk dat het zo rap mogelijk lukt he... Ik duim mee voor jou...
Ben je al van in het begin bezig met ovu testen, of pas sinds onlangs?

Fieke
24 July 2008, 20:17
Das volgens mij volkomen normaal! Ik zou me nog geen zorgen maken!
Een ovulatietest is enkel gemaakt om te testen of je dichtbij een eisprong zit!
Maar er zijn nog zoveel andere dingen die ook meetellen!
De kwaliteit van het sperma, de ideale omstandigheden van een innesteling, de dikte van je baarmoederslijmvlies, de groote van het eitje, ...

Zo kan je nog wel even door gaan hoor, geen zorgen maken, en als ik jou was, ik zou het zonder de testjes doen als je nog niet zo lang probeert!
Ik probeer al een jaar een half!

B@mbi
25 July 2008, 13:19
Mja misschien moet ik ze inderdaad eerst nog wat laten liggen. Feit is wel dat ik er nogal gemakkelijk vanuit ga 'nu zal het wel gelukt zijn' aangezien de ovu testen aangeven dat het 'het juiste moment was'. Het is dan waarschijnlijk nog een grotere ontgoocheling dan wanneer je niet aan het testen was...

En er moet inderdaad veel allemaal juist zitten zoals je zegt. Maar kunnen al deze factoren zo sterk schommelen van maand tot maand? Kan de kwaliteit van het sperma bijvoorbeeld beter of slechter zijn dan een andere maand?

Ik ben nu van in maart bezig, en ik weet dat dit eigenlijk nog niet zo lang is. Maar toch is het telkens een ontgoocheling als die maandstonden er weer zijn :-)

Hoe probeer jij er niet teveel mee bezig te zijn? Want dat zou ook een reden zijn dat het niet lukt blijkbaar...Ik merk van mezelf dat ik er waarschijnlijk wat teveel op gefocust ben...

Groetjes

snoezel
25 July 2008, 14:11
hey bambi,

er teveel mee bezig zijn heeft er weinig mee te maken hoor...
de teleurstelling is groter maar je kan niet met je verstand tegen houden dat je zwanger zal worden!
als je er voor kiest om aan kindjes te beginnen ga je er gewoon voor en dat is nogal logisch dat je daar dan ook veel aan denkt hé!

probeer gewoon de natuur zijn gang te laten gaan en er van te genieten om voor een kindje te gaan. gemakkelijker gezegd dan gedaan hé, maar je kan het spijtig genoeg niet forceren :s

groetjes
snoezel