PDA

Volledige versie bekijken : Duimen jullie mee met ons dat onze zoontjes deze tegenslag overleven??

Pagina's : [1] 2

kastaar
26 September 2009, 15:43
Hallo iedereen,

Ik schijf jullie nu vanuit het AZ Hasthuisberg in Leuven.
Gisteren had ik redelijk wat pijn en ging in naar mijn ziekenhuis.
Daar werd ik aan de monitor gelegd en bleek dat ik weeën had.
Van daaruit voerden ze mij direct naar een ziekenhuis 40 km verder die een heel goede afdeling heeft voor prematuren.
Bij de echo door bleek dat mijn tweeling het TTS syndroom heeft. (van donor en ontvanger, de ene neemt alle voeding en de ander geen waardoor de ene veel vruchtwater heeft en de ander bijna geen)
Leuven is naar het schijnt één van de betere ziekenhuizen om een ingreep tegen het tts syndroom te doen, de enigste in belgie maar mensen komen van over de hele wereld naar hier. Ze doen hier 3 ingrepen per week.
Slaagkans 2 gezonde baby's: 55%
Slaagkans voor 1 baby: 85%
Maar moest mijn water nu breken zijn ze niet levensvatbaar en raden ze hier aan niet te reanimeren. De beslissing ligt natuurlijk bij ons, maar gegarandeerd houden ze er iets aan over, is dat dan een leven?

De operatie is (of eerder was) gepland om 16u30.
Maar ondertussen is mijn water gebroken, niet fel, maar het komt er toch druppelsgewijs uit....
Geen operatie meer mogelijk om 2 laat staan 1 baby te redden.

De professor hier wil nog iets anders proberen maar wat weet ik nog niet, we wachten op zijn bezoek.
Ze zouden proberen te rekken maar ze kunnen niets garanderen.
Drainage van de ene baby zijn vruchtwater (de ontvanger die in een groot zwembad zit zeggen ze hier) is zeker ook al nodig want mijn buik staat op ontploffen, volledig rood met een witte navel.

Dit is het zo allemaal een beetje kort uitgelegd.
Zodra dat we wat meer nieuws hebben en bekomen zijn hou ik jullie op de hoogte.

De kans dat we onze zoontjes levend in onze handen hebben is dus zeer klein.
Maar hoop doet leven hé!
Zolang ik de dokter niet hoor zeggen dat ze niet meer te redden zijn (wat je nu tussen de regels in wel kan lezen) blijf ik hopen

Een radeloze kastaar en haar man!

Bo
26 September 2009, 15:52
Oh neeee, het is toch niet waar hè.... Meid toch,.... pffff....
ik kan alleen maar duimen en mee bidden en hopen dat de dokters jullie zoontjes nog kunnen redden.
Het kaarsje brandt hier al voor jullie, mijn gedachten zijn daar... ik hoop het zo erg!

Een hele dikke knuffel van ons hier,
ik wou dat ik iets kon doen, maar weet dat wij aan jullie denken.
Xxx

vasoramasa
26 September 2009, 15:54
jeetje hier zijn geen woorden voor.
geen reanimatie? goh ik zou goed navragen wat ze eraan kunnen aanhouden, valt het mee en kunnen ze er een redelijk normaal leven met hebben zou ik die reanimatie riskeren maar dat is ieder zijn eigen keus.
damn zo een tegenslagger, kzit er echt met in men maag.
we duimen hier bij ons allemaal voor jullie dat zijn 2 volwassenen en 5 kids + 1 hond en 2 prairiehondjes dat is dus 2x10 is 20 duimen staan er hier voor jullie.

veel sterkte meid!
ik kom regelmatig es piepen naar meer nieuws

xxxxxxxxxx

sunshine
26 September 2009, 15:56
Verschrikkelijk... 'k Ga heel hard duimen voor jullie en je zoontjes. 'k Hoop dat ze nog iets kunnen doen!

Sweetdreams1987
26 September 2009, 15:57
Ooh nee lieve Kastaar toch !
Zal heel de dag aan je denken ...
Hoop zo hard voor je dat alles in orde komt !!!!!!!!!!!!!

Laurence
26 September 2009, 15:59
Och meid toch, ik wist wel dat er iets niet in orde was. We hadden zo'n voorgevoel hé gisteren.

Hopelijk kunnen ze die jongens er nog een tijdje houden.
Ik hoop echt voor jou en je man, en die kleine jongetjes dat ze sterk genoeg zijn.
Ik duim hier heel hard voor jou mee meid.
En vergeet niet, we zijn er voor jou.

kastaar
26 September 2009, 16:04
16u30 drainage van de ene baby z'n vruchtwater.
Anders nog geen nieuws bijgekregen.... geen dokter meer gezien.

Ja laurence, toen ik gisteren zei dat als je me niet zou horen dat je dan wel zou weten hoe laat het is, had ik toch nooit gedacht dat het zó laat zou zijn.
Ik heb al heel veel aan je moeten denken vandaag!

Khou jullie allemaal op de hoogte zodra ik meer nieuws heb!

xxx

Bo
26 September 2009, 16:05
Veel sterkte straks...

ka80
26 September 2009, 16:24
Oh nee Kastaar, ik vind het vreselijk voor je,... Hou de moed erin,... blijf positief denken! Wie weet kunnen ze toch nog iets doen.

We denken heel erg aan je.

Heel veel moed en vele dikke kussen

Laurence
26 September 2009, 16:29
Je moet nu niet aan mij denken, wij moeten aan jou denken en aan je jongens.
Jij mag je nu enkel op die boys van jou concentreren.

Veel sterkte meid, je hebt al zoveel overwonnen, dit gaan jullie ook overwinnen. Ik blijf erin geloven, en dat moet jij ook.

Saar
26 September 2009, 16:31
Kastaar,

Vind het zo erg voor jullie, maar geef de moed niet op!!
Je hebt al zoveel meegemaakt, maar je hebt ook bewezen dat je een echte vechter bent..
En we weten zeker dat je het niet zomaar gaat opgeven!!

Dikke zoen

vasoramasa
26 September 2009, 16:46
kan je al longrijping krijgen voor de jongens? dat verhoogt hun kansen misschien wel
xxxxx

rienemieke
26 September 2009, 16:50
heel veel sterkte!
hopelijk komen ze snel met een oplossing uit de bus!!!!!
onze duimen staan hier omhoog!!!!!!!!!!
dikke knuffel van mij en ook van Noor!!!!!!!!!!!

Patatje
26 September 2009, 17:19
Oh neen Kastaar, wat een nieuws... hou je sterk! Je zit in een van de beste ziekenhuizen dus we moeten even vertrouwen op de dokters die alles in het werk zullen stellen om de jongens te redden! Vanuit West-Vlaanderen : 2 duimpjes in de lucht!

Trinity
26 September 2009, 17:55
Hej Kastaar,

Natuurlijk duimen wij mee voor u en je zoontjes!!!! Ik hoop dat ondertussen de drainage goed is verlopen.

Ik ga hier heel fel aan je denken.

Dikke knuf

isabelga
26 September 2009, 17:56
komaan meid! Wij denken allemaal aan jullie! Hopelijk verloopt alles goed

kastaar
26 September 2009, 17:57
1.5 l vruchtwater weggepomt.
veel pijn en nu afwachten

blijven duimen hé!!!

isabelga
26 September 2009, 18:00
ik denk dat ik voor iedereen op het forum spreek als ik zeg: wij duimen allemaal mee! Veel sterkte!!!!!!!

cindy
26 September 2009, 18:02
Veel succes meid !! Hou de moed erin en onthou dat er in deze moeilijke tijd met heel velen aan je wordt gedacht !!
TOI TOI
Cindy XXX

Laurence
26 September 2009, 18:23
Hier branden in ieder geval 3 kaarsjes, 1 voor jou en 1 voor elke little boy in je buik, zodat ze daar nog lang blijven zitten.

Denk enorm veel aan jullie.

charythepooh
26 September 2009, 18:42
och kastaar, mijne lieve schat nog,

ik blijf hopen duimen, en al wat ik kan doen, dat je jongens toch nog gezond ter wereld mogen komen, wat hebben jullie al niet allemaal moeten doorstaan zeg?

ik blijf het zeggen, he ;) YES,U CAN!!!!!

kimmieke
26 September 2009, 19:05
Ook ik duim heel erg hard voor u en je zoontjes!!!

xxxx

zoemeke
26 September 2009, 19:10
ik word er even helemaal stil van, dit had ik toch wel nooit verwacht. Hier staan de duimpjes ook omhoog.

lily
26 September 2009, 19:12
Hey meid,
ik duim voor je mee hoor! Hopelijk komt alles goed!
Wees maar zeker dat je daar in de beste handen bent!
Hopelijk weet je snel meer!

Dikke, dikke, dikke knuffel!
Lily

Laurence
26 September 2009, 19:45
http://www3.picturepush.com/photo/a/2303246/640/2303246.jpg (http://picturepush.com/public/2303246)

Voor jou en je jongens Kastaar.

snoezel
26 September 2009, 20:36
Kastaar, snoezel en ik duimen ook met je mee.

Laat je niet kennen, we weten dat je voor je jongens aan het vechten bent!!!

groetjes,
kingka

mini
26 September 2009, 20:36
Ohnéé!
Weet dat we heel hard voor jullie duimen!

snoezel
26 September 2009, 20:37
kastaar,
mijn hart sloeg hier een paar tellen over :(
ik vind dit zo erg!
ik duim hier zo hard voor je dat alles toch mag meevallen!
hopelijk weet je snel iets meer
verzorg je goed.

heel veel sterkte hoor
snoezel, kingka en kobe

patje
26 September 2009, 20:59
Goh meisje toch! Mijn duimen staan ook omhoog hoor! Sterkte... ik wens jullie heel veel geluk toe!

Dikke knuffel xxx

kastaar
26 September 2009, 21:06
1.5 liter vruchtwater afgetrokken waardoor de weeën zouden moeten minderen
Risico was dat door de prik door mijn vruchtzak alles er onmiddellijk uit zou komen (want nu verlies ik meer stapsgewijs maar meer dan druppels) en dat de arbeid zou beginnen maar tot nu toe blijven ze redelijk uit.

Prikje 1 voor longrijping kreeg ik gisteren in Veurne, prikje 2 deze morgen in Brugge dus dat zou ze ook al moeten helpen.
Het grote nadeel is dat als de jongens nu komen ze met een achterstand komen door het TTS Syndroom.
Daarom moeten ze nu nog blijven zitten, minimum 3 weken.
Vanaf volgende week minderen de risico's al maar ze zijn nog heel groot.
1 op 2 heeft er nu hele zware gevolgen aan over, een kinderarts kwam die met ons bespreken.
We zijn nu 27 en 28 jaar oud en eerlijkgezegd wil ik niet de rest van mijn dagen voor een zwaar gehandicapt kind zorgen, laat staan 2. Ik zag dit bij kennissen van mijn ouders en zowel voor de ouders als voor het kind is dat leven niet zo aangenaam.
We hebben dus afgesproken:
als we zien dat ze gewoon moeilijk ademen dat ze zeker moeten intuberen dat de kinderen zo nog wat kunnen rijpen.
Zien ze dat de jongens bv een grote hersenbloeding hadden met alle gevolgen van dien moeten ze ze laten gaan, hoe moeilijk deze keuze voor ons ook was, het is volgens ons de beste optie.
Vanaf volgende week is het dan een kans van 1 op 5.
De week daarop is het dan een kans van 1 op 10
en zo stijgen hun kansen maar hé

Dag per dag bekijken is de boodschap, 1 dag is soms al veel in een prematuur zijn leven hé!

Mijn man drong er wel heel hard op aan dat ik op de eerste plaats kom, moesten er complicaties zijn tijdens een ingreep.
Kvond het lief.
We hebben de hele dag samen zitten wenen, praten, wenen en meer wenen, maar we komer er sterker uit, dat geloven we nu zeker!

Weet je, gisterenavond deze tijd zag alles er nog anders uit.
Er was een probleem, maar er was nog iets aan te doen.
Nu is het volledig uit onze handen en in de handen van moeder natuur. Ik hoop dat ze nog weet dat we hier 5 jaar hebben op gewacht en dat ze ons nu wat respijt geeft :-)

Ik hou jullie morgen zeker op de hoogte!

En een heel dikke merci voor alle lieve reacties, het doet ons echt deugd!!

px: morgen is het 36 jaar geleden dat mijn mama aan 5.5 maand beviel van mijn broer (die dan in november stierf). Ze heeft het heel moeilijk nu met dit alles en ik zit maar de hele tijd te hopen dat de geschiedenis zich niet zal herhalen.

vasoramasa
26 September 2009, 22:03
dus er is een kans dat ze allebei gezond of toch bijna zo goed als gezond op de wereld komen als ze maar lang genoeg kunnen blijven zitten?

en nog een ambetant vraagje: wat is het TTS Syndroom? sorry :s

_liesje_
26 September 2009, 22:28
hey kastaar,
ben er echt stil van geworden. Kan het gewoon niet vatten, kan me best voorstellen dat je nu echt geen behoefte hebt aan zoete kleffe woordjes, maar hopelijk helpen ze je toch een beetje!
moet verschrikkelijk voor jullie zijn, maar hopelijk blijven ze toch nog even zitten en gaan hun kansen en er snel op vooruit!
van je man idd wel heel lief dat hij dat zegt! en moeder natuur moet maar een beetje meewerken e zeg!
dikke dikke zoen, en een grote knuffel van ons allemaal hier.
We duimen super hard voor jullie!!!!!
xxx

kingka
26 September 2009, 22:35
Kastaar, zoals je zegt is het nu in handen van moeder natuur. Probeer vannacht wat te slapen en dan slaan jullie je er wel door.

goedenacht,
kingka

charythepooh
26 September 2009, 22:37
we zullen hier allemaalnog een gebedje schieten naar moeder natuur, want weet je, kastaar, ik gun het jou nog zoveel meer dan dat ik het mezelf gun...

ik hoop zo hard dat ze nog 3 weekjes willen blijven zitten, en dat ze dan alles kunnen doen ervoor, om ze zo perfect mogelijk ter wereldte brengen...

sterkte meid!!!

kleinke
26 September 2009, 22:39
ook hier staan de duimen omhoog voor jou en je zoontjes!!!

snoezel
27 September 2009, 07:27
hopelijk heb je een beetje kunnen rusten deze nacht!
ik duim dat je zoontjes nog even lekker in mama's buik blijven zitten hoor...
heb al veel aan je gedacht...

knuffel
snoezel

Trinity
27 September 2009, 08:01
Zoals Snoezel hoop ik dat jullie een beetje hebben kunnen rusten deze nacht.
Ik hoop zo fel dat ze nog zo lang mogelijk blijven zitten!

Dikke kussen

nele1979
27 September 2009, 09:00
wij duimen ook mee !

kastaar
27 September 2009, 09:29
Hallo iedereen,

Ik heb eigenlijk een hele goede nachtrust gehad.
Maar dat komt ook omdat ik iets gekregen heb om te slapen want ik was volledig over mijn toeren.
Deze morgen al weer bloedafname want door de gebroken vliezen kunnen de baby's een infectie oplopen.
Straks nog een echo om te zien hoe ze het doen maar ik voel ze nog allebei bewegen.
Dat maakt het zo moeilijk hé!
Stel dat ik 1 kindje moet afgeven, laat staan 2, ze zitten wel al zo lang in mijn buik hé! Mag er niet aan denken.
De tranen blijven maar komen maar het is al dat + 1 hé!
Dat ze nog maar wat bij mij blijven.
Onbewust begin ik er wel wat afstand van te nemen, ik kom niet meer aan mijn buik, spreek ze niet meer aan met de namen die we in gedachten hadden.
Kbegin zo wat mijne muur te bouwen om minder gekwest te zijn, niet dat dat zal helpen maar ik kan het maar heel moeilijk aan.

Mijn ventje heb ik nog niet gehoord vandaag maar hij heeft deze nacht blijkbaar met de vroedvrouw hier gebeld om te horen hoe het ging met mij en de baby's. tis toch wel een schat hé!

Zodra ik meer nieuws heb hou ik jullie zeker op de hoogte!

xxx
Kastaar

ps: en nog eens bedankt allemaal voor de vele en lieve reacties! Ik voel de steun tot hier en dat helpt me ook heel veel hoor!

charythepooh
27 September 2009, 09:36
ik ben blij dat je toch een goede nachtrust hebt gehad om te beginnen.

Niet panikeren nu, en laat maar alles over aan de dokters en moeder Natuur, en hopen op het beste!

sterkte meid!

en idd, wa nen lieve schat heb jij daar :)

Koke
27 September 2009, 09:45
Oooh kastaar, we duimen allemaal ontzettend hard voor jou en je jongens!!!
Dat ze nog maar even lekker in je buik blijven zitten, tot hun kansen groot genoeg zijn (of nog véél langer)!
Laat jullie daar maar goed verzorgen, we denken aan jullie!!!

Cin
27 September 2009, 10:19
Kastaar,

Meid toch , wat lees ik hier toch allemaal.Ik ben 1dag eens niet online geweest en dan gebeurt er zoiets....
Woorden schieten te kort bij het lezen van zoveel verdriet...
Weet dat we hier allen je steunen , we allen aan je denken, en allen hopen op het beste.
We zijn hier een grote bende virtuele vrienden en we leven allen met je mee.
Ik zou je zo graag een troostende knuffel geven.
Hoeveel wegen je boys al?Heb je al een echo gehad?
Bekijk het van dag tot dag, probeer niet te veel stil te staan bij de gevolgen (en eigenlijk weet ik dat het onmogenlijk is).Stress en verdriet is zeker niet goed voor jou en je jongens. Hopelijk hebben jullie veel steun aan elkaar, maar zoals ik kan lezen is je man er voor jou, das al heeeel positief.
Hou ons op de hoogte.

XXX

Laurence
27 September 2009, 10:26
Hey meid,
wat goed dat je hebt kunnen slapen. Dat doet deugd.

Hier branden de kaarsjes weer voor jullie. Kheb de hele nacht aan jullie zitten denken.
Wat een schat van een ventje dat je hebt :)

En ik steun jullie beslissing helemaal. Maar bescherm je erzelf ook een beetje tegen, want er gaan mensen zijn die het niet gaan begrijpen.

Het moet nu ook een nare tijd zijn voor je mama. Kleef zo met jullie mee.
Veel moed om de dag vandaag door te komen, en dat is dan nog een dagje meer dat ze blijven zitten.

Dikke knuffel, en als er iets is, laten weten hé.

naomi83
27 September 2009, 10:36
Veel sterkte en wij hopen in ieder geval ook dat alles in orde komt met jouw en de baby's.

lotje
27 September 2009, 10:38
oh meid ik lees het nu pas en zit hier met tranen in mijn ogen!!! vind het gewoon verschrikkelijk en mijn duimen staan ook omhoog voor een goede afloop!!!!

boeleke
27 September 2009, 10:59
Hoi Kastaar,

ben gisteren niet online geweest en word heel stil van jouw verhaal!
Ik wil je even zeggen dat ik je echt een sterke meid vind!! Want wat heb je al allemaal moeten meemaken? Maar je hebt je er telkens doorheen geslaan. En weet je, ik duim heel hard mee dat het deze keer weer lukt. Maar idd nu ligt het in de handen van moeder natuur. Maar toch, jouw kereltjes zullen wel al wat van jouw sterke karaktertje hebben en dat het vechtertjes zijn dat is zeker!!

Ik vind het heel sterk dat jullie zo'n moeilijke beslissing hebben moeten en kunnen nemen. Het toont een echt moederhart dat je je zoontjes een waardevol leven wilt geven! Geen makkelijke keuze!
Ik werk in de zorgsector en door veel gesprekken met ouders weet ik dat het niet makkelijk is om dag in dag uit voor een zwaar gehandicapt kind te moeten zorgen. Ik begrijp je dan ook wel!

Maar laat mij duidelijk zijn, er is nog hoop dus die geven we niet op hè meid!!
Mijn duimen staan omhoog!! Ik hoop dat die kleine kereltjes nog een tijdje in je buik mogen blijven en dat alles een goeie afloop heeft!
Een dikke 'virtuele' knuffel en heel veel sterkte aan jullie allemaal.

Jess
27 September 2009, 11:18
Oh kastaar,

Lees het nu pas en ben er echt niet goed van!
Ik duim zo hard mee voor je, dat alles toch een goede afloop kent!
Moeder natuur moet je nu maar eens een handje helpen!
Ik vind je een heel sterkte vrouw dat je zo'n moeilijke keuze kan maken, het moet zeker niet gemakkelijk zijn!!!!
Goed dat je veel steun hebt aan je man!
Laat je daar goed verzorgen maid en laat ons af en toe eens iets weten...
Mijn gedachten zijn bij jullie...

tiger
27 September 2009, 11:20
Goh Kastaar, hier wordt ik toch wel even heel stil van hoor.
Ik duim zo hard voor jullie dat je twee sterke kereltjes hebt die hier goed en wel zien uit te komen!!

rubentje
27 September 2009, 11:23
Ik duim mee voor jullie en veel sterkte!!!!!

dikke kus

cocelinetje
27 September 2009, 11:54
Ook ik zit hier met traantjes in mijn ogen.. Ik heb er eigenlijk geen woorden voor, maar echt, ik duim superhard met jullie mee en ik hoop echt dat alles goed komt met jullie. Heel veel sterkte!!!

Els
27 September 2009, 13:50
Oh meisje toch, ook hier tranen in m'n ogen... Ik hoop héél hard mee dat je jongens nog een tijdje bij je mogen blijven!
Dat je onbewust afstand van hen neemt begrijp ik, deed ik ook toen wij te horen kregen dat er wat mis was met ons dochtertje en er een kasn was dat ze niet levensvatbaar was (uiteindelijk bleek dat ze Down had). Maar elke keer ik haar voelde bewegen leek het wel alsof ze me wilde zeggen'hé mama, niet verdrietig zijn hoor, ik ben een vechtertje...'
Probeer de moed erin te houden en te blijven geloven dat die kleintjes van je vechtertjes zijn!

Heel veel sterkte!!!

kastaar
27 September 2009, 14:42
Hallo iedereen,

Deze morgen opnieuw een echo gehad, wel de 5de in 2 dagen tijd dus daarover horen jullie me zeker niet klagen.
Beide baby's hebben een regelmatige hartslag en bewegen nog heel goed.
De ene baby heeft nog steeds voldoende vruchtwater na de drainage maar de andere baby bijna geen. tussen het vlies en de baby is een kleine ruimte van 2 mm vruchtwater. Maar ik voel ze vandaag allebei veel meer bewegen.
Kheb het toch al een dag kunnen rekken hé nu!
Op naar de volgende.
Het ene moment heb ik echt goede hoop en heb ik zoiets van ik zal die 2 baby's baren en ze zullen het overleven en alles komt wel goed.
Maar dan komt er weer een dokter of een vroedvrouw binnen en krijg ik weer de zinnen te horen van: het is nog veel te vroeg, we moeten het echt dag per dag bekijken, je moet het nog 3 weken rekken maar dat is wel heel lang, blijf realistisch en hoop niet te veel...
Onmiddellijk weer een domper voor mij.
Maar ik begrijp dat wel allemaal.
Het is zoals ik zei tegen die professor gisteren toen hij over de ingrepen en de gevolgen kwam spreken: mijn hart zegt ga 100% voor de baby's en doe er alles voor om die te redden. Maar mijn verstand weet aan een kant wel beter. De medische wereld heeft ook zijn grenzen en soms kunnen ze net iets te veel. Ik heb hem dan maar gezegd dat ik volledig op zijn oordeel vertrouw.
Zal even proberen te antwoorden op de vragen die ik hier al kreeg hé:

Wat is TTS: dat is het syndroom van de donor en de ontvanger.
Wat houdt dit in: de baby's zijn met bloedvaten verbonden met de moederkoek, maar ook met elkaar.
Baby 1 neemt voeding van de moederkoek maar neemt bijna zelf geen voeding op en geeft die door aan baby 2.
Baby 1 groeit dus niet goed en maakt geen vruchtwater aan terwijl baby 2 een overdosis krijgt en te veel vruchtwater aanmaakt.
Ze hebben gisteren 1,5 liter vruchtwater weggetrokken van bij baby 2 om de druk wat te minderen voor de beide baby's want die ene zit precies in een groot zwembad an de 2de is tegen de vliezen geplet. Mijn buik stond ook op springen!

Kga sebiets verder typen, mijn ouders zijn hier net
tot straks
xxx

baloutje
27 September 2009, 14:54
Hey kastaar,

Ik lees nu pas uw verhalen ik vind het zeer erg voor je. Ik vind het wel super van je dat je er zo positief onder blijft en ik hoop dat je je jongens allebei gezond op de wereld mag zetten.
Ik ga voor je een kaarsje doen branden meid

Coconutjah
27 September 2009, 15:07
Lieve kastaar en co,

Kheb meer als tranen in mijn ogen als ik jullie verhaal lees...ik hoop zo hard dat alles goed mag aflopen voor jullie want niemand zou zoiets mogen meemaken..probeer veel te rusten en je kalm te houden..

Ook hier brandt een kaarsje voor jullie ookal kennen we elkaar zo goed als niet (lees alle dagen op het forum maar post redelijk weinig)..

Ben er zeker van dat de keuzes die jullie maken de goede zijn want het zijn tenslotte jullie kindjes en niemand kan daar beter over beslissen als jullie 2 tesamen..en daar moeten jullie ook in geloven!!

Dat die kereltjes nog maar even blijven zitten, niets is zo goed en vertrouwd als mama's buik..we wensen jullie ontzettend veel moed om deze moeilijke periode door te komen en hopen op een goede afloop..

Liefs, coco..xx

kellieke
27 September 2009, 15:11
Dag kastaar

Zoals zoveel zit ik hier ook met tranen in mijn ogen. Ik ben er echt niet goed van? Wij blijven hier duimen voor jullie.
Veel sterkte.

xxx

Laurence
27 September 2009, 16:30
Och die verpleegsters toch. In plaats van te steunen, nee, dan steken ze je het mes nog eens onder de riem.

Maar zoals je zegt kastaar, je kan enkel je gevoel volgen en luisteren naar wat de dokter zegt.

Maar de moed vooral niet opgeven, en je moet 100% voor de baby's gaan.
Je hebt weeral een dagje meer, en zo gaan er nog enkele volgen he meid.

Dikke dikke knuffel van mij en mijn ventjes, we steunen je enorm.

Mrs O.
27 September 2009, 16:57
oh neen kastaar... wat verschrikkelijk nieuws.... wij duimen hier ook vollenbak mee voor jou en de boys!!!!! xxx

katrientje
27 September 2009, 17:20
Kastaar, heel veel sterkte meid, ik hoop dat het allemaal goed mag komen.
Ik steun jullie enorm, een hele dikke knuffel van ons!
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat alles goed mag komen, ik heb er geen woorden voor.
Ik volg het hier op de voet op.

Veel sterkte!

Mientje
27 September 2009, 18:02
Kastaar,

Ook van ons hier heel veel sterkte gewenst. Na alles wat ik hier al gelezen heb, ben je een sterke madam! Ik duim mee dat jullie jongens nog een tijdje in uw buikje mogen blijven zitten.

Dikke kus!

aline
27 September 2009, 20:04
Hey Kastaar,
Ik lees je verhaal nu pas...
Ik wens u en uw ventje echt heel veel sterkte en ik hoop dat uw beebjes er goed doorkomen!!

Dikke knuffel

kastaar
27 September 2009, 21:24
Voila, bezoek voor vandaag is vertrokken en nu kan ik weer rustig verder typen.
Vind het zowat onbeleefd dat mensen ruim 2 uur in de wagen zitten om te komen en ik zou dan zitten typen, kan niet echt hé.

Mijn mama stond hier de hele tijd te wenen toen ze toekwam. Kbegrijp haar wel maar daar heb ik nu geen nood aan dus heb ik haar gezegd dat ik haar wel begrijp maar dat mij dat niet verder helpt momenteel dus ofwel moest ze zich herpakken ofwel moest ze vertrekken. Klinkt cru maar het heeft geholpen. We hebben de hele tijd met z'n allen zitten praten en dat was nog eens leuk.

M'n ventje was verloren gelopen hier in het ziekenhuis. Hij vond de weg niet naar mijn kamer en ik moet zeggen dat ik plat lag van het lachen want hij vond het pas na 30 minuten rondlopen. En het ergste van al is dat er een plannetje op de ommezijde van mijn kamernummer stond die hij meekreeg aan het onthaal.
Oriëntatie is dus niet echt zijn sterkste punt :-)
Het mindere is wel dat hij zei dat hij zou gaan werken volgende week. Ik begrijp hem aan de ene kant wel maar aan de andere niet.
Oké, het zal zijn gedachten wat verzetten en hij zal wat meer bezig zijn. Ik mag niet uit mijn bed maar hij is niet ziek hé dus zijn dat wel lange dagen hier in het ziekenhuis en telkens 2 uur door en 2 uur terug. (terwijl mijn hospitalisatie wel zijn overnachting zou dekken). Maar aan de andere kant denk ik dan: als er iets zou zijn dan doet hij er 3 uur over om te komen. Werkt in team op verplaatsing in de bouw dus tegen dat hij aan zijn auto is om dan naar Leuven te komen en dan de rit naar hier, kan het te laat zijn voor hem hé. En als hij morgen start is hij vertrokken voor een week hé. Dat wil zeggen dat ik hem pas zaterdag terug zie en ik heb nu zo veel nood aan samen zijn met hem.
Ohja, kzal me er niet druk over maken dat ik mij volledig kan concentreren op de baby's.

Voor de rest niet veel nieuws te melden, we zijn een dag verder dan gisteren dus ik tel zo:
3 weken te gaan = 21 dagen
1 dag voorbij dus nog 20 te gaan
Morgen zijn dat er 19

De weeënremmers hebben ze rond 19 uur weggenomen maar ik denk dat ze er zo stilletjesaan weer beginnen door te komen.
Weer wat last van harde buiken en pijnlijke onderrug.
Ik ga nu dus wat rusten en hopen dat ze overgaan want anders zal het groot alarm zijn...

xxx
Kastaar

ilseken
27 September 2009, 21:42
heel veel sterkte kastaar. Ik duim voor je dat alles goed komt met je zoontjes. Ik vind er eigenlijk geen woorden voor.
Dikke knuffel

Laurence
27 September 2009, 22:12
Hey meid,

jaja, nog 20 dagen, en morgen zijn het er maar 19 ni meer :)

Kunnen ze die weeen remmers niet gewoon terugzetten, aangezien je terug harde buiken hebt en pijn in de onderrug.
Dan is dat toch al een zorg minder??? Of mogen ze dat niet te lang geven?

Ze zouden in de gps'en van vandaag toch een systeem moeten voorzien voor de weg te vinden in het ziekenhuis :)
De mijne zou zoiets ook nog voor kunnen hebben. En dan zeggen ze iets over de vrouwen en hun orientatie.

Je ventje zal zijn gedachten ook moeten kunnen verzetten, maar 3 uur onderweg moeten zijn moest er iets gebeuren, is wel lang.

Kan misschien vragen of ik bij je kan komen logeren? Samen op een kamertje. Moest ik hier uit mijn bed mogen, had ik al lang bij u gestaan. :)
Hier vandaag volk over de vloer gehad, en mij heel kalm gehouden, maar toch terug verlies.

Dikke knuffel, probeer een beetje te slapen, en concentreer je voor de 200% op je jongens.

xxx

boeleke
28 September 2009, 09:12
Hoi Kastaar,

je hebt er weer een dagje aangebreeën! Nog 19 te gaan!
Mijn duimpjes blijven omhoog staan voor jullie en die 2 sterke vechtertjes in je buik!!

Rust je goed en laat jullie goed verzorgen.
Knuffel

Karolien
28 September 2009, 10:02
Veel sterkte Kastaar, denk aan jullie!

Cin
28 September 2009, 10:07
Hey Kastaar,

Hopelijk hebben jullie een goede nachtrust gehad.
Laat u maar goed dienen in het ziekenhuis.
Een super dikke knuffel

xxx

joke
28 September 2009, 11:02
Hey Kastaar,
Ik lees je verhaal nu pas! Wat verschrikkelijk zeg! Ik krijg het er echt koud van!
Ik ga héél hard met iedereen anders hier meeduimen dat alles goed komt met jouw 2 schatten. En positief denken, hé; er is intussen alweer een dagje gepasseerd! Je haalt het wel! ;)
'k wou je ook nog wel even zeggen dat ik je echt ongeloooflijk moedig vindt, chapeau hoor, meid! Ik weet niet of ik dat zo zou kunnen...
Dikke dikke zoen en mijn duimpjes staan hier ook omhoog, hoor! En als je je eens eenzaam voelt ofzo, ik woon in Leuven dus ik wil gerust wel een keertje afkomen! Morgenavond en woensdagvoormiddag moet ik daar trouwens ook zijn, bij de gynae dan, maar da kan ik wel even naar boven komen als je wilt?
xx

taschkevdv
28 September 2009, 11:12
hier staan de duimpjes ook omhoog! veel moed!
dikke knuffel

kastaar
28 September 2009, 12:48
@ joke: tuurlijk mag je altijd langskomen als je in de buurt bent! Ik lig op kamer 3012. Het is een tweepersoonskamer maar ik lig er voorlopig nog alleen.

Kmoet zeggen ik ben ongeloofelijk blij dat ik er al nog een dag heb bijgekregen.
gisteren ben ik bijna direct in slaap gevallen en ik heb weer een heel goede nachtrust gehad.
Ik ben wel versleten maar dat komt door alle zorgen zeggen ze.

Die weeënremmers is een baxterkuur van 3 dagen (en kost tussen de 1000€ en de 1500€). Ze mogen die kuur gedurende je volledige zwangerschap maximum 2 tot 3 keer geven dus is het best dat ze wachten tot ze zeker zijn dat ze weer 100% doorkomen.
Daarnet nog een uur aan de monitor gelegen en mijn buik is relatief kalm, dus geen weeën. Af en toe een harde buik maar dat is dan meestal op momenten dat ik wat emotioneler ben. Bv als mijn ventje me belde daarnet en de tranen kwamen terug op bij mij dan moest ik zo de hele tijd bij mezelf denken: ademen, kalm blijven en niet wenen. (een beetje zoals nu)
Ze hebben ook de hartslag van de jongens nog eens opgenomen. Eerst was er algemene paniek en stonden ze hier met 3 rond dat toestel omdat we 1 hartslag niet terugvonden maar bleek dan dat de machine niet op tweeling stond afgesteld. Was me dat even schrikken zeg. Maar uiteindelijk was alles goed met allebei en zagen en voelden we allemaal mijn buik bewegen.

Straks nog een echo om het vruchtwater weer te meten en nog eens naar de baby's te kijken. Kijk er wel naar uit!!

En het eten is hier eigenlijk ook wel lekker hoor: daarnet stoofvlees met puree en wortel. Je mag hier zelfs heel je weekmenu samenstellen en heel veel keuze!

In momenten vliegt de tijd voorbij en in andere momenten staat die precies helemaal stil.

Maar positief blijven denken is de boodschap ook al is dat moeilijk hé.

De arts die mij in Brugge heeft opgevangen heeft deze voormiddag eens gebeld naar mij om te weten hoe het was. Kvond dat echt wel sympathiek want mijn eigen gyné heb ik niet meer gehoord sinds vrijdag, toen hij in weekend vertrok.

Ik hou jullie zeker op de hoogte en nog eens bedankt iedereen voor alle morele steun!!

xxx
Kastaar

joke
28 September 2009, 13:16
Ah, das weer wat goed nieuws, hé. En zo komt alles stilaan maar zeker wel in orde, hoor!
Kan wel geloven dat je even in paniek was toen ze maar één hartslag vonden, gelukkig lag het dan aan zo'n stomme reden, das ook wel echt om u te laten verschieten, hé :o
En s ook goed nieuws van het eten, zeg, ik ga namelijk ook int Gasthuis bevallen. :) Maar ik doe het natuurlijk in de eerste plaats voor de goede zorgen die je daar krijgt, hé. Want in Leuven is er nog een ziekenhuis; Heilig Hart maar heb al gehoord dat als er echt moeilijkheden zijn bij de bevalling int HH, dat ze je dan toch overplaatsen naar t Gashuis. En ja, dan zit ik liever direct goed natuurlijk.
Dus je bent daar zeker in goede handen hoor Kastaar! Daar gaan ze je echt wel kunnen helpen! ;)
Welke afdeling lig je precies? De materniteit? Want aangezien ik je naam niet hebt, wordt het anders wel moeilijk, hé :) Kan moeilijk aan de balie 'Kastaar' opgeven als naam, hé. Ze zouden nogal lachen, denk ik :D
Ik ga proberen om morgen even langs te komen maar kan niets beloven. Maar anders kom ik zeker donderdag ofzo eens langs! Woensdag is nogal moeilijk want mijn ventje moet dan direct door naar zijn werk, hé. En nadien moet ik babysitten op mijn metekindje. Wat zijn de bezoekuren? Tussen 14 - 16 en 18 - 20?
Tot gauw! ;)

Laurence
28 September 2009, 13:39
Amai da kost een pak. Maar geen weeen, dus goed nieuws.

Wat een stress zeg met die hartslag. Ik ken dat :) Met de meisjes hebben ze mij dat verschillende keren geflikt.
Kben echt blij te lezen dan het aangezien de omstandigheden toch goed gaat. Je gaat de goede kant op voor de 3 weken :)

Hier staan de duimen nog steeds overuren te draaien :)
Veel succes straks met die echo, en geef die 2 schatten van jou een dikke knuffel van mij en kleine schopper.
En jij krijgt natuurlijk ook een dikke knuffel van ons :)

Sweetdreams1987
28 September 2009, 13:51
Ik vind het eigenlijk wel erg dat ze dat zo duur maken !
En je nog wet kunnen bezig houden ?

LANG LEVE HET INTERNET !!!! :D

lady bug
28 September 2009, 14:54
waarom moet mijn pc nu gecrasht zijn. ik lees het nu maar pas. ik wil je echt heel veel moed geven. in Leuven zit je idd goed op je plek en het eten is daar idd heel lekker. ik vond da ook. we kunnen alleen maar mee duimen en hopen dat het allemaal goed komt met jullie zoontjes.

sterkte

Lady bug

kastaar
28 September 2009, 16:40
Voila, hier ben ik weer met een update :-)

Inderdaad, lang leve het internet! Je krijgt hier gewoon een code en je kan online, best wel handig.

Sinds 14 uur heb ik nu ook een kamergenoot ... voor mij is dat wel wat minder.
Dat meisje is 34 weken ver en is in paniek omdat ze de baby niet goed meer voelt bewegen.
Maar je ziet haar buik zo van vorm veranderen.
Ze legden haar aan de monitor en alles is goed.
Ze kreeg een echo en alles is ook in orde en toch wil ze hier blijven.
Ze zit de hele tijd te wenen en eerlijkgezegd, ik kan dat missen momenteel.
Oké, voor haar zijn dat misschien wel grote zorgen maar ik heb zoiets van mijn baby's zijn aan het sterven in mijn buik aan 25 weken en zij is al zo ver, als er iets is halen ze die baby er gewoon uit....

Nuja, morgen plaatsen ze me terug over naar Brugge.
De operatie aan het TTS-syndroom kan zeker niet meer doorgaan dus moet ik hier niet blijven.
De premature dienst in Brugge is ook heel heel goed en het is een stuk dichter thuis. Voor mijn ventje zal dat beter zijn en zo zie ik hem iedere dag ipv enkel in het weekend.
Maar dan mag er nu geen enkele wee meer komen en mag ik niet nog meer vruchtwater verliezen.
En hopen dat er tijdens het transport niets meer zal gebeuren!!

Ik krijg precies wel een beetje beter hoop! We zijn nu toch al van vrijdagavond binnen en het is al maandag hé! De dagen gaan voorbij dus dat is goed.

Khou jullie zeker nog op de hoogte!

@ Laurence: ja, dat is heel duur hé maar gelukkig heb ik een heel goede verzekering via mijn werk!
Echo heb ik niet meer gehad, ze zullen die morgen na het transport doen in Brugge.

xxx
Kastaar

tiger
28 September 2009, 16:46
Hey Kastaar,
Dat je terug naar het ziekenhuis in Brugge mag wil toch al zeggen dat de dokters het positief zien he.
Het zal ook heel wat minder stresserend zijn dat je ventje kan gaan werken en toch nog iedere dag bij jou kan zijn he!
En inderdaad, het is ondertussen al maandag, en zo voor je het weet gaat het al volgende week zijn en dan nog een weekje verder... Hou de moed erin en wij duimen alvast mee dat je de beebjes zo nog heel wat dagen in de gezellige buik van mama kunnen blijven :)

Laurence
28 September 2009, 16:55
Ik zie dit als postitief nieuws :)
Als de dokters je daar laten gaan, hebben ze er dan toch hoop in he. En zij weten heus wel wat ze doen. :)

Duim duim duim, je kan het meid :)

Renata
28 September 2009, 17:24
Hallo iedereen,

Ik schijf jullie nu vanuit het AZ Hasthuisberg in Leuven.
Gisteren had ik redelijk wat pijn en ging in naar mijn ziekenhuis.
Daar werd ik aan de monitor gelegd en bleek dat ik weeën had.
Van daaruit voerden ze mij direct naar een ziekenhuis 40 km verder die een heel goede afdeling heeft voor prematuren.
Bij de echo door bleek dat mijn tweeling het TTS syndroom heeft. (van donor en ontvanger, de ene neemt alle voeding en de ander geen waardoor de ene veel vruchtwater heeft en de ander bijna geen)
Leuven is naar het schijnt één van de betere ziekenhuizen om een ingreep tegen het tts syndroom te doen, de enigste in belgie maar mensen komen van over de hele wereld naar hier. Ze doen hier 3 ingrepen per week.
Slaagkans 2 gezonde baby's: 55%
Slaagkans voor 1 baby: 85%
Maar moest mijn water nu breken zijn ze niet levensvatbaar en raden ze hier aan niet te reanimeren. De beslissing ligt natuurlijk bij ons, maar gegarandeerd houden ze er iets aan over, is dat dan een leven?

De operatie is (of eerder was) gepland om 16u30.
Maar ondertussen is mijn water gebroken, niet fel, maar het komt er toch druppelsgewijs uit....
Geen operatie meer mogelijk om 2 laat staan 1 baby te redden.

De professor hier wil nog iets anders proberen maar wat weet ik nog niet, we wachten op zijn bezoek.
Ze zouden proberen te rekken maar ze kunnen niets garanderen.
Drainage van de ene baby zijn vruchtwater (de ontvanger die in een groot zwembad zit zeggen ze hier) is zeker ook al nodig want mijn buik staat op ontploffen, volledig rood met een witte navel.

Dit is het zo allemaal een beetje kort uitgelegd.
Zodra dat we wat meer nieuws hebben en bekomen zijn hou ik jullie op de hoogte.

De kans dat we onze zoontjes levend in onze handen hebben is dus zeer klein.
Maar hoop doet leven hé!
Zolang ik de dokter niet hoor zeggen dat ze niet meer te redden zijn (wat je nu tussen de regels in wel kan lezen) blijf ik hopen

Een radeloze kastaar en haar man!
Heel veel sterke. Blijven positief denken en het komt wel hopelijk goed.

Sweetdreams1987
29 September 2009, 06:18
Hey Kastaar,

Weer een dagje voorbij !
Al meer nieuws ?
Vandaag was je transport naar Brugge é ?
Heb je daar ook internet ?

Sorry voor de vele vragen !
Dikke kus -xxx-

Laurence
29 September 2009, 09:42
Veel vraagjes, maar we willen het wel weten hé.
Leven zo hard met je mee.

Klinkt gek, maar het is precies of ik alles mee beleef.
Go meid, nog 18 daagjes te trekken (als ik goed kan tellen) :)

cindy
29 September 2009, 10:28
Ik hoop ook da

cindy
29 September 2009, 10:30
Hey Kastaar,
Ik hoop ook dat je ons verder op de hoogte kan houden, ik denk er aan van 's morgens tot 's avonds !!
Nu besef ik pas wat een geluk ik altijd al gehad heb met mijn zwangerschappen !!
Ik hoop dat je jongens nog veilig en wel bij mama zitten en daar nog wat gaan genieten!!
groetjes en hopelijk tot snel
cindy
XXX

Jess
29 September 2009, 10:54
Allé alweer een dagje verder!
Hopelijk gaat de transport van Leuven naar Brugge een beetje vlot!
En kan je ons in Brugge ook op de hoogte houden é!
Veel sterkte meid!
Het is zeker een goed teken dat de dokters je laten gaan!!!!!

Bo
29 September 2009, 11:01
Gelukkig lees ik dat alles nog steeds goed is met jou en de boys!
Ik heb het hele weekend aan je gedacht...
Tussen de regels door, lees ik wel je optimisme, en dat doet deugd meid. Idd, dag per dag bekijken, iedere 24u is een stap vooruit.
Wij blijven duimen en kaarsjes branden voor jullie. Ik hoop zo dat alles nog goed komt.
Succes met het transport vandaag, en fijn dat je weer wat dichter bij thuis bent zo. Dat is weer een stapje verder hè ;)
Véél succes!
Xxx

kastaar
29 September 2009, 11:19
Hallo iedereen!

En ja, weer een dagje verder!!
Ik had dat nooit gedacht dat ik het nog zo lang zou kunnen rekken en de dokters ook niet echt.
Daarnet stonden ze met 5 dokters rond mijn bed en ze waren ook blij dat alles er nog goed uit zag maar ik moet zeker melden als er iets is.
Dat zal ik dan natuurlijk ook doen hé!
Deze morgen weer een uur aan de monitor gelegen en beide hartslagen doen het goed:
de kleine baby heeft een gemiddelde van 138 slagen per minuut en de grote 146 slagen per minuut. Mooi in het gemiddelde dus!
Wel had ik 5 weeën gedurende dat uur maar ik denk dat het wat is van mij drukt e maken op mijn buurvrouw hier in de kamer.
Ze snurkt verschrikkelijk erg (erger dan mijne vriend) en ik zag ieder uur op de klok voorbijgaan.
Ze gaat nog ieder uur bijna naar buiten gaan roken en dan maar klagen dat er iets mis is volgens haar.
Nuja, nog 3 uurtjes en ik vertrek naar Brugge.
Normaal heb ik daar ook internet dus hou ik jullie zeker verder op de hoogte!
Ik ga nog wat rusten dat ik me goed voel voor het vervoer en zodra ik kan breng ik jullie weer meer nieuws!

Blijven duimen een kaarsjes branden want het helpt echt wel hé!
Kheb iedere dag een beetje meer moed!

xxx
Kastaar

Trinity
29 September 2009, 11:26
Oh kastaar, wat ben ik blij om dit te lezen! Niet van uw slechte nachtrust natuurlijk, maar je bent bijna af van je kamergenootje he :)
En weer een dagje erbij, de jongens die het goed doen...echt super!!!!

Ik blijf mee duimen hoor.

mini
29 September 2009, 11:54
Zwanger en roken, da's iets dat'k nooit gesnapt heb, ma soit :/
Je bent er bijna van verlost!
Ik hoop dat je niet te zwaar vermoeid bent voor het transport. En idd zoals de meesten zeggen, alweer een dagje erbij!
Probeer je goed en vooral kalm te houden!

We denken aan jou en je boys :)

_liesje_
29 September 2009, 12:16
tsss, ge hebt toch mensen die alle risico's nemen, en zo zie je maar, bij hun blijkt dan alles ok???? is niet eerlijk é!
ma ben zo blij dat je jongens en jij het zo goed doen kastaar! echt! doet deugd om te lezen dat je de moed hoog houdt!!!!
rust nu maar goed uit, dat je fit bent voor straks!
we blijven duimen!!!!!
dikke zoenen

Laurence
29 September 2009, 12:53
Volhouden hé, nog 1 uurtje ongeveer en je bent van haar af. KVersta da ni, mensen die zagen en klagen dat er iets mis is, maar er zelf niets aan doen. RRRRRRRRRRRR

Hier blijven de kaarsjes branden :) Mijn broer heeft gisteren 3 nieuwe meegebracht, want de andere waren bijna op.

Goed te horen dat alles goed gaat. :)
Rust nog maar goed uit voor het transport, en trek je niet te veel aan van die vrouw hé, je bent er bijna vanaf :)

Dikke knuffel

Cin
29 September 2009, 13:03
Kastaar,

Ik ben zo blij te horen dat je baby's het goed maken.Jij bent toch een sterke en dappere vrouw hoor.
Je jongens voelen jou moed en daardoor vechten ze, daar ben ik zeker van.
Ik hoop dat de transport vlotjes verloopt en dat je snel nieuws brengt want we volgen jou graag op de voet, we gaan je erdoor sleuren meid.

xxx

Koke
29 September 2009, 17:10
Blij om te lezen dat alles goed gaat met jou en je jongens!!!
Je zal nu al wel in Brugge zijn, laat je daar maar goed verzorgen en hopelijk geen lastige kamergenotes meer hé.
Ik snap dat ook niet: zwanger en roken. Er zijn al zo veel risico' s die je zelf niet in de hand hebt, en iets wat je zelf kan controleren gaan zo veel vrouwen tegenwoordig zo achteloos mee om!

We blijven duimen voor jullie!!!

kastaar
29 September 2009, 22:52
Hallo iedereen,

Tis eindelijk gelukt mijn internet!

Rond 15 u was ik al in Brugge.
Direct echo gehad gedurende bijna 1 uur en alles gaat goed met de kleintjes.
Ze hebben gevraagd of een paar studenten mijn "geval" mogen meevolgen en voor mij is dat eigenlijk geenenkel probleem.
Die kunnen er dan maar uit leren als ze later ooit zelf zo'n "geval" moeten behandelen.

De kindjes doen het heel goed.
We zien wel duidelijk een verschil in groei, maar dat is het minste hé.
De hartjes kloppen goed en ze bewegen heel heel veel.
Het is zelfs heel moeilijk om beide hartslagen samen op de monitor te krijgen omdat de ene precies de andere opsteekt om weg te glippen...
De vroedvrouwen en dokters hebben zelfs afgesproken dat ze een wedstrijdje zullen houden om te zien wie ze het snelst samen te pakken heeft :-)
Kan er eigenlijk nog goed mee lachen want baby's die veel bewegen zijn een teken van gelukkige baby's in een goede omgeving. Dat ze nog maar een tijdje bij mama blijven!

Ik blijf hier in Brugge tot aan de bevalling en vind dat helemaal niet erg. Kvoel me hier veel beter dan in Leuven.
Een mooie kamer (met micro, frigo, douche waar ik nu wel niet in mag, senseo, tv, dvd-speler,... grote luxe dus!) en helemaal alleen!!!
Hier mag ik wel totaal niet uit mijn bed. In Leuven mocht ik uit mijn bed voor te plassen en te wassen maar hier is het de bedpan en komen ze me wassen... dat heb ik nu persoonlijk niet zo graag. En ik kijk er echt naar uit om mijn haar nog een keer te wassen!!

EN we zijn alweer een dag verder hé! Zalig gewoon, had het nooit gedacht! Kbegin het positiever en positiever in te zien en in mijn achterhoofd hou ik gewoon de gedachte dat ik ieder moment kan bevallen en dat het ook nog een paar weken kan duren maar ik ben in goede handen!

Ik volg alle andere topics ook mee maar heb niet altijd de energie om overal op te reageren maar ik volg iedereen wel hoor!
Nu zal ik nog wat lezen en dan haal ik mijn slaap in die ik vorige nacht niet echt had.

Tot morgen met een nieuwe update!

xxx
Kastaar (die met de dag wat hoopvoller is)

M'tje
29 September 2009, 22:59
Blij te horen dat je het - relatief gezien - goed stelt! Ben er zeker van dat je positieve ingesteldheid een héél groot voordeel is!

We blijven uiteraard aan je denken en voor je duimen!

Liefs

babs
29 September 2009, 23:35
Hey meid,
ik duim ook met je mee en volg het op de voet

Cin
30 September 2009, 07:55
Kastaar,

weer een dagje erbij.en je transport is goed verlopen, allemaal weer goed nieuws.
heb je al enig idee hoeveel je jongens wegen???

xxx

kastaar
30 September 2009, 08:08
Hey Cin,

Ja hoor, de jongens wegen nu:
560 gram en 730 gram;
Maar gewicht is eigenlijk niet zo belangrijk.
De zwangerschapsduur is belangrijker dan het gewicht, en dat heeft met de rijping van longen, darmen en hersenen te maken.
Beter 30 weken zwanger en een baby van 400 gram dan 25 weken zwanger en een baby van een kilo.
Ze zeggen hier ook dat ze eens de baby's er zijn ze het gewicht wel naar boven krijgen maar aan de rijping kunnen ze niet veel doen. (behalve de prikjes dan die ik al kreeg)
Daarom dat ik zo blij ben dat ik er al 5 dagen bij heb sinds vrijdag!!!
De prikjes voor de longrijping en zo werken ongeveer 3 weken en je wint er 2 weken zwangerschapsduur mee.
Stel dat ik binnen 2 weken nog niet bevallen ben dan geven ze die prikjes gewoon opnieuw.

Daarnet weer meer dan een uur aan de monitor gelegen en de jongens willen er echt niet samen op hé :-)
En er had er weer 1 de hik :-)
Ik krijg dan straks maar een nieuwe echo om alles nog eens op te volgen.
Wel leuk dat ik ze zo veel zie.
Jammer dat ik de echo's nu niet kan inscannen want ik heb zo'n lieve van gisteren waar de kleinste op zijn duim aan het zuigen is :-)

xxx
Kastaar

Phoebs
30 September 2009, 08:51
Hi Kastaar,

Ben een tijdje niet op het forum geweest en ben enorm geschrokken toen ik las wat je nu overkomt. Net zoals de rest duim ik voor je!
Ik hoop dat alles goed blijft gaan.

Dikke knuffel,
Phoebs

Laurence
30 September 2009, 09:44
Het leuke als je in het ziekenhuis ligt is dat je dagelijk je beebjes te zien en of te horen krijgt. Vond dat ook super.

Die echo's krijgen we later wel te zien hé :)

Ben echt blij dat alles goed verlopen is, en dat je positiever begint te denken. Onze duimen en kaarsjes helpen precies wel hé.
Wat een luxe kamer zeg. Amai, zo wil iedereen er wel 1 denk ik. :)

Het is maar beter dat je niet meer uit bed mag, minder risico. De pan en je laten wassen is echt ni leuk, maar het moet hé.
Kan je niet vragen dat de kapper langskomt om je haar te doen. Bij ons kan je dat doen. Je kan zelf een manicure, pedicure, gelaatsverzorging, ... en noem maar op krijgen. Is wel goed om je gedachten een beetje te verzetten.

Kijk er naar uit naar de update van straks van de echo :)

Dikke knuffel xxx

Bo
30 September 2009, 10:35
Och meid, ik ben zo blij dat het allemaal toch positief verloopt voor jullie!
Elke dag is een gewonnen dag, en met elke dag die erbij komt hebben de boys meer kans.
Hier blijft het kaarsje branden (echt waar... hier in de zaak brandt een kaars voor jullie ;) ) en we duimen elke dag. Als het helpt, dan helpt het hè!

Fijn ook dat je zo'n luxekamer hebt. Is toch wel wat aangenamer, niet? ;) Probeer er toch een beetje van te genieten, hoe moeilijk het ook is.
En dat idee van Laurence, vind ik zeker de moeite om eens te vragen aan de verpleegsters. Mijn zus doet bv pedicure etc, ook in t ziekenhuis. Dus volgens mij moeten er daar ook kappers en zo zijn. Laat je maar lekker verzorgen, dat heb je verdient.

Succes nog! Xxx

Karolien
30 September 2009, 10:40
Kastaar ik bewonder je positiviteit!!!!!!

Heb juist 2 kaarsjes aangestoken voor jou en de boys. Laat je maar goed verwennen in het ziekenhuis, beter te veel dan te weinig!
Sterkte en khoop op een goed verloop!

knuffel Karo

Sweetdreams1987
30 September 2009, 10:56
Ben echt zo blij voor je é!
5 dagen terug zag het er helemaal anders uit...
Maar het is je toch maar gelukt om al 5 dagen te halen é !
Nu nog de rest proberen :)
Dat komt zeker wel in orde ze !
Ik weet het is niet aangenaam , maar ze kunnen u haar ook wassen in bed.
Het is niet helemaal hetzelfde maar dan is het toch al een beetje gewassen.
Moet je maar eens vragen :)

-xxx-

Evi
30 September 2009, 12:15
Hey Kastaar,

Ben een paar dagen niet online geweest en dan lees ik dit! Was eventjes verschieten hoor.
Ik duim, net zoals iedereen hier, heel hard mee dat alles prima blijft verlopen. Iedere dag is er eentje gewonnen hé.
En probeer inderdaad zo positief mogelijk te blijven, en als je het moeilijk hebt, weet dan dat we aan je denken!!
Heel veel sterkte voor jou, jouw ventje en jouw zoontjes.

Groetjes,
xxx

Wheelee
30 September 2009, 12:36
Hey Kastaar,

Heel veel sterkte toegewenst!! Ik hoop dat de jongens zo lang mogelijk van het warme veilige holletje zullen genieten. Ontspan maar lekker in je mooie kamer. Ik denk aan je en volg je verhalen op de voet.
Veel sterkte in deze spannende tijd gewenst voor jou en je ventje!!

grtz Wheelee

joke
30 September 2009, 12:58
Hey Kastaar,

Oh, super nieuws dat het toch stilaan weer de goede kant opgaat, hé. Ben echt zo blij voor jou! En als je dit leest is er mss alweer een dag voorbij en dan zijn het nog maar 2 weekjes te gaan en dat gaat je zéker ook lukken, hoor! Zo'n sterk iemand als jij, echt chapeau zeg, ik bewonder je hier echt voor!
Ik zal dan wel niet meer op bezoek kunnen komen maar das natuurlijk ook goed nieuws hé, omdat je dan terug naar Brugge mag. Ben je trouwens alweer in Brugge? Want ik zag deze morgen op de consultatie een meisje in een bed liggen die ook een hele dikke buik had (mss ook tweeling) en toen dacht ik 'zou dat Kastaar 'zijn? Maar ik durfde het niet te vragen... (schijtluis die ik ben :) )
Maar ben echt héél erg blij voor jou dat alles er nu toch weer wat beter uitziet! En voor je het weet zijn die weekjes om en heb je je beebjes gezond en wel in je armen! Daar geloven we in, hé!
Dikke knuffel!
xx

snoezel
30 September 2009, 13:36
oh kastaar,
ik ben zo blij voor je dat je terug in brugge bent en je daar een stuk beter voelt!
een positieve mama is toch beter dan eentje die het niet zo goed ziet zitten hé :)
hopelijk mag je daar nog heel lang met je zwangere buik in die luxe liggen hoor!

wij blijven duimen
snoezel, kingka en kobe

isabelga
30 September 2009, 14:00
Ik ben zo blij te lezen dat alles goed verloopt! En dat je het zelf ook steeds positiever inziet! Dat is heel belangrijk!
Positieve mama!!!!!!!
Laat je maar goed verwennen,

Trinity
30 September 2009, 14:08
Super dat je ten minste zo een luxe kamer krijgt he!
Ik denk dat je er goed aan doet om die studentjes mee te laten volgen, meestal krijg je dan zelf ook meer informatie :)
En voila, we zijn weer een dagske verder he!!!!!!!

Bo
30 September 2009, 17:10
Hoe is het nu met jullie? :)

kastaar
30 September 2009, 17:59
Een update van vandaag:

Ik moet dus iedere dag 3 maal aan de monitor:
van 6 uur 's morgens tot 6u45
van 14 u tot 14u45
van 22u tot 22u45

Deze morgen was de monitor goed, behalve dan dat we ze niet samen te pakken krijgen maar dat is het minste.
Deze middag zagen we dat ik weer wat weeën had. In vergelijking met vrijdag en zaterdag vallen ze nog mee maar toch is er daar 1tje om de 10 minuten dus moet het nu eventjes goed opgevolgd worden. Ze stralen nog niet uit naar mijn onderrug maar als ze vanavond nog niet weg zijn zal het waarschijnlijk weer een baxter met remmers worden.

Iedere dag zal ik een echo krijgen om de hartjes (grote en hartslag) te bekijken en om de hoeveelheid vruchtwater te meten. Op dinsdag en vrijdag een volledig uitgebreide echo. Iedere vrijdag kan er zelfs een 3D bij :-) en ik heb nog geen gehad dus ik kijk er nu echt wel naar uit! Desnoods knijp of naai ik alles dicht tot vrijdag :-) (was dat maar zo simpel hé)
Op de echo van vandaag waren de hartjes goed aan het kloppen. De kleine baby heeft wel een duidelijke groeiachterstand die steeds groter komt. Ook zijn hartje is wat aan de kleine kant. Wat dat juist wil zeggen weet ik niet. Er zou nog een kinderartse langskomen om dat allemaal te bespreken dus ergens heb ik wel een vermoeden dat dat niet zo goed is.
Het goede nieuws is dat de hoeveelheid vruchtwater bij de kleine baby wel bijgekomen is en zijn blaasje is gevuld. Dat wil dus zeggen dat hij voeding opneemt en vruchtwater aanmaakt. Hij zou dan niet meer alles doorgeven aan zijn broer en toch zelf wat houden. Dat is al heel goed.
Maar de hoeveelheid vruchtwater van de grote baby is ook toegenomen en ze zullen waarschijnlijk nog een drainage moeten doen. Ze zullen die zo lang mogelijk uitstellen omdat je dan vlugger kan bevallen. Dat is eigenlijk een vruchtwaterpunctie hé behalve dat ze veel meer wegnemen dan bij een gewone punctie.

Al bij al dus positief maar het blijft toch riskant hé.

Ik probeer vananvond nog te posten hoe het staat met de weeën na de monitor.

xxx
Kastaar

Ruthjen
30 September 2009, 18:37
Veel succes kastaar!
Geef de moed niet op!
Ik duim voor je hoor! xxx

lotje
30 September 2009, 18:39
ik volg hier elke dag en duim voor je hoor!!!! we denken allemaal positief voor jou!!!

Els
30 September 2009, 19:29
Ook ik blij hier duimen voor jou en je jongens! Die 3D echo is echt de moeite hoor, ik vond dat echt heel speciaal (mijn gyn heeft zelf zo'n apparaat in haar praktijk: fijn hoor :) )

isabelga
30 September 2009, 20:58
Wij duimen!!!!! Ik denk steeds aan jullie! en ik heb je verhaal aan mijn ventje verteld gisteren. Hij was er niet goed van. Daarnet kwam hij thuis en vroeg hij hoe het met jou gaat! Dus: nog 2 duimen erbij vanuit Italie!

kastaar
30 September 2009, 21:26
Kheb een dip!!!

Mijn ventje is niet gekomen vandaag en ik mis hem zo!!
Kheb ook veel zitten denken aan vanalles vandaag en dan had ik daarnet mijn ventje aan de lijn en hier komt ons gesprek:
ik: kheb je gemist vandaag en kvind het jammer dat je niet gekomen bent, maar ik begrijp het wel
hij: ik kan toch niet iedere dag naar Brugge komen (is ongeveer 40 km; zo'n kleine 40 minuten rijden ook)
ik: ik zeg dat toch niet, maar ik vind het gewoon jammer
hij: oh ja zeg. (op zo'n toontje)
ik: jah, jouw leven gaat gewoon door en het mijne staat precies stil
hij kwam kwaad: welke domme zeg jij nu en nog blablablablabla
kheb gewoon neergelegd.

Ik bedoelde echt niets verkeerd maar had zeker niet verwacht dat hij zo zou antwoorden. Oké, hij heeft het ook moeilijk maar ik zit hier wel de hele dag voor wie weet nog hoe lang (en hopelijk heel lang). Hij kan zijn gedachten verzetten, ik ben er de hele tijd mee geconfronteerd. Ik bedoel daar zeker niet mee dat ik het zwaarder heb dan hem, maar toch is het anders vind ik.
Dat is nu zo'n groot half uur geleden en hij belt ook niet terug

Kheb de hele dag aan vanalles zitten denken:
Kzal mijn thuis een hele tijd niet meer zien en als ik naar huis ga is het als moeder. Begin dat nu goed te beseffen.
Ben hals over kop vertrokken vrijdag en ik mis al mijn poezen. Die zullen ook raar kijken als ik met (hopelijk) 2 boeletjes naar huis kom.
Ik wou nog eens gezellig samen zijn met mijn ventje als koppel, iets gaan eten, filmpje meepikken, ....
Kinderkamer inrichten: verf kiezen, verlichting, decoratie, ....
Aangezien we niet gehuwd zijn moest ik hem nog gaan herkennen als vader.
Kraamgeld aanvragen
Spulletjes die we niet op de lijst plaatsen gingen klaarliggen half oktober en ging ik al oppikken
Doopkaartjes (we hebben wel al 25 boeken bekeken en vonden niets voor een tweeling die ons aanstond dus had ik al een afspraak bij de drukker)
Gipsafdruk maken
Huis poetsen (de nestdrang zeker)
pffff kmoet gewoon stoppen met denken want er zijn nog dingen hoor die vandaag door mijn gedachten gingen.

Oké, ik weet wel dat dat niet de belangrijkste dingen zijn, maar ik keek zo uit naar die dingen omdat ik nog niet heb kunnen genieten van mijn zwangerschap en ik begin nu gewoon heel goed te beseffen dat ik dat ook niet meer zal kunnen doen.
Als ik hier wegga is het om een paar verdiepen lager te bevallen.
Tkomt precies plots zo dichtbij en alles gaat zo snel.
Vandaag is waarschijnlijk de eerste dag dat ik er echt bij stilsta en het overvalt me precies.

Kben hier nu al een hele tijd aan het typen en mijn ventje laat dus echt niets meer van hem horen hé. Nu kom ik nog eens kwaad ook :-(

pfff ik weet het gewoon allemaal eventjes niet meer :-(

Els
30 September 2009, 21:43
Maar meissie toch... ik denk dat het heel normaal is dat je het even allemaal niet meer weet... het is allemaal ook niet niks hé, wat je nu allemaal meemaakt.
Wat je ventje betreft: ik denk gewoon dat mannen een beetje anders omgaan met dit soort dingen. Het is niet zo dat ze het minder erg vinden, ze proberen gewoon meer verder te gaan met hun leven. Kunnen niet zoals wij urenlang stilstaan bij dingen, erover nadenken en piekeren. Of das alleszins de ervaring die ik heb met mijn vriend bij alles wat wij meegemaakt hebben.

Je frustratie rond je plotse vertrek thuis kan ik ook goed begrijpen! Misschien kan je echter ook wel nog een paar dingetjes na de bevalling doen? Je jongetjes zullen waarschijnlijk toch nog wel even in het ziekenhuis moeten blijven, en dan heb je ook nog wel wat tijd om een paar dingen te doen...

Hou de moed erin hé! Morgen is het al dag 6!!! Je boys mogen héél trots zijn op hun mama en jij op je kleine kanjers!

_liesje_
30 September 2009, 22:34
hey mieke!
moet echt niet makkelijk daar zijn, je hebt tevee tijd om na te denken é.

Begrijp je reactie wel ivm je ventje, is niet makkelijk é zeg! maar zal voor hem ook niet altijd makkelijk zijn, wetende dat je daar hele dag zit, en hij er niets aan kan doen... maar, ja, is mss wel een beetje raar dat hij niet langsgeweest is. mss had hij een slechte dag op het werk, en wou hij je niet nog meer stress bezorgen?

ondertussen ben je weer maar eens een dagje verder!je doet het echt super é!

dikke zoen

Sweetdreams1987
30 September 2009, 22:57
Hey Kastaar ,

De moed niet opgeven é !
Blijven vechten voor die jongens in je buik !
Ik kan me wel voorstellen dat je teleurgesteld bent,
ik zou het eerlijk gezegd ook zijn.
In mijn ogen is het normaal dat je wilt dat je ventje zoveel mogelijk bij je is ...
En zoals je zegt , zoveel dingens die je nog wou doen , en nu zit je een beetje vast en kan je niets doen.
Ik zou zeggen probeer om zoveel mogelijk te rusten , proberen om je zinnen te verzetten zover in het mogelijke...
Mss zijn er dingens die je vanuit het ziekenhuis kan doen ?
De sites afzoeken voor spullen voor de kinderkamer ?
Heb je al eens gehoord of ze je haar niet konden wassen ?

Volhouden é !

Karolien
1 October 2009, 09:56
Hallo Kastaar,

Ik kan je frustratie heeel goed begrijpen hoor, maar denk gewoon dat je ventje het op een heel andere manier beleeft dan jij. Hij ligt daar niet de hele dag te snakken naar emand die hem gezelschap komt houden, hij gaat werken en is waarschijnlijk moe en ziet het niet zitten om nog zo ver te rijden want hij moet morgen weer gaan werken.
Hij zal het waarschijnlijk niet zo bedoelen en hij zal je misschein niet begrijpen. misschien had hij een lachte dag op het werk.
Maar voor jou is dat natuurlijk enorm rot!!!!
Ik zou er mij ni te veel zorgen in maken meid. Het komt wel goed.
Wij duimen voor jullie (mijn babytje en ik)

en al die dingen die je nog in orde wou maken dat komt ook goed hoor! vraag een beetje hulp van je omgeving.
en misschien zijn er wel mensen op het forum die je kunnen helpen.

Je gaat dat goed doen hoor! Jij gaat een super mama zijn daar ben ik zeker van!!

Veel sterkte en je weet dat je hier al je frustratie kan komen uitschrewen he!

knuffel karo

wij
1 October 2009, 10:09
hey kastaar, dit is inderdaad even schrikken. Was een tijdje niet online geweest en dus niet meer mee met de situatie. Als ik het hier goed kan lezen is er nog altijd hoop en zoals je zelf zegt en vraagt blijven hopen en meeduimen. Wel dat zullen we hier in ieder geval dubbel doen dag in dag uit!!

een moeilijk moment, laat het er hier maar uit we zijn er voor je!

baloutje
1 October 2009, 10:22
KAstaartje de moed niet opgeven meid! Mannen hé die van mij doet ook soms raar hoor. wij hebben nog nooit zoveel ruzie gehad dan nu tijdens mijn zwangerschap! K moet eerlijk toegeven dat ik wel serieus weet van mijn hormonen en dat ik geluk heb dat mijn ventje veel over hem laat gaan maar de meeste mannen zijn kleine egoistjes hé. Wat is nu in goedsnaam 40 min rijden terwijl jij daar 24 uur ligt grrr . Hij bedoeld dit daarom niet slecht hoor.
Ik begrijp wel dat je liever alles mee voorbereid tegen de komst van je jongentjes maar je moet denken dat je nadien ook nog alle tijd hebt en jij zal er dan iets later van genieten. Voordeel zal zijn dat je je beebjes vlugger in je armen zal hebben. Mijn vriend is ook van een tweeling en zij zijn ook veel te vroeg geboren. Juist niet op 7 maanden en t zijn 2 fantastische mannen geworden (en op de koop toe nog knap ook hihi)

Laurence
1 October 2009, 10:27
Hey Kastaar en boys,

Wat een rotavond voor jou. Alles begint zo stilletjesaan door te dringen, ik ken dat gevoel.

Maar je mag het je niet te veel aantrekken hoor. Waar je nu aan moet denken is je kalm houden.
Ik weet dat het makkellijker gezegd is dan gedaan, maar toch proberen. We zijn hier allemaal voor jou.

Had je een ideetje van hoe je de geboortekaartjes zou willen? Met een speciaal figuurtje, met baby'tjes, gewoon design, ... ?
Wij hadden voor de meisjes een kaarte van Anne Geddes (met een foto dat ik heel weinig gezien had) met een foto van een tweeling.
Het was het enige wat we toen gevonden hebben die ons allebei aanstond. Voor tweelingen is het ook niet zo gemakkellijk.

Probeer er met je ventje eens rustig over te praten als hij langskomt. Praten helpt echt. Het is een man, en die denken nou eenmaal anders dan wij. Ik heb ook heel veel met mijn ventje moeten praten zodat hij zou begrijpen hoe ik me voelde. Zij beleven alles immers anders en kunnen het zich niet inbeelden. Praten, praten en nog is praten is de boodschap.

En kom hier maar gerust je frustraties neerschrijven. Ik voel zo hard met je mee. Kzou je zo graag komen bezoeken meid. Soms ben ik zelf boos op mezelf omdat ik het niet mag. :(

Hoe gaat het intussen met de weeen? Hoe was de monitor van gisteren avond en deze ochtend.

Je bent alweer een dagje verder. Go girl, you can do it. Daar geloof ik voor de 100% in.

Dikke knuffel

joke
1 October 2009, 10:42
Hey Kastaar,

Meid toch, ik kan het echt wel begrijpen dat je er even onderdoor zit. Ik zou er al véél vlugger onderdoor hebben gezeten, denk ik. Ik vind echt dat jij je razend knap strek hebt gehouden. Je kwam terecht in een soort rollercoaster vol emoties en het is dan ook niet meer dan normaal dat je nu even een dipje krijgt. Het is ook veel om allemaal ineens te moeten verwerken, hé. En het is héél goed dat je je frustraties hier van je neer komt schrijven, dat je er zeker niet alleen mee blijft zitten. Mss kan je ook op zoek naar andere manieren om je emoties kwijt te geraken: bij mij is dat muziek maar kan ook tekenen, schrijven,...zijn. En mss kan je in het ziekenhuis ook wel wat dingen doen voor de voorbereiding; de kaartjes en het behang/verf kan je mss ook wel vanuit je ziekenbed regelen, niet? Zo blijf je er nog wat mee bezig en ga je je mss al wat geruster voelen? Want ik zou me ook al opjagen als ik weet dat niet alles mss gedaan gaat zijn tegen dat je jongens komen. Maar in de eerste plaats moet je natuurlijk zien dat je genoeg rust, hé; je jongens gaan nu wel voor op alles natuurlijk! Dus als je het niet gedaan krijgt, is dat ook geen probleem, hé; mensen begrijpen dat heus wel als ze hun kaartje en suikerbonen wat later krijgen, hoor. Niemand die je daar vies voor gaat bezien. Integendeel; ze gaan gewoon allemaal superfier zijn op jou dat jij het zooo goed hebt gedaan! Je mag echt erg fier zijn, hoor, op wat jij allemaal doet! Je jongens gaan later nogal stoefen over hun mama! ;)
En je ventje, ja, die zal het wss ook wel niet erg gemakkelijk hebben en weet mss met zijn emoties ook even geen blijf. En hoe spijtig ook maar dan werk je dan meestal uit op diegenen die je het liefste ziet, hé. Jullie hebben het nu even niet gemakkelijk, wat héél normaal is, maar ik ben er wel van overtuigd dat jullie er véél sterker uitkomen dan voordien! ;)
Rust nog goed, meid! En intussen is er alweer een half dagje gepasseerd! Langzaam maar zeker gaan je 2 schatten veilig en wel op de wereld komen! ;)

boeleke
1 October 2009, 12:05
Hoi Kastaar,

heel begrijpelijk dat je even een dipje hebt hè! Wat moet je allemaal verwerken!
En die extra tijd om te liggen piekeren doet er geen goed aan hè.

Maar het positieve is dat je weeral enkele dagen verder bent hè! Sterke kereltjes en een super sterke mama!!
Ik begrijp je heel goed dat je het erg vindt dat je nu niet aan de kinderkamer kan werken of aan de geboortekaartjes enz... Maar zoals Joke het ook al zo mooi gezegd heeft, pieker daar niet te hard over. Jij doet nu veel belangrijkere dingen voor je jongentjes! Er voor de volle 100% voor hen zijn! Daar hebben ze op dit moment veel meer aan dan aan een knappe kamer of sjieke kaartjes. Jij bent al helemaal die zorgende mama voor ze, nog voor ze geboren zijn! (en we hopen mee dat dat nog een tijd zal duren hè) Daar kan je heel fier op zijn! Het is dan wel niet op de leukste manier, niet de manier die jij je voorgesteld had.

Je ventje, ja mannen hè! Hij zal dat wel niet slecht bedoeld hebben, maar jij zit er wel mee hè. Jij ligt daar 24u/24u...
Maar jullie hebben al bewezen dat jullie een sterk koppel zijn, ook dit komen jullie weer te boven. Zoiets weegt zwaar op een relatie hè. Het vraagt veel van beide partijen. Straks is dit ruzietje hopelijk weer voorbij gewaaid?! Jullie slaan er jullie wel door!!

Hou je sterk meid!
Mijn gedachten zijn bij jullie.
xxx

Trinity
1 October 2009, 12:25
Ik vind het heel begrijpelijk dat je zo veel ligt te piekeren enzo. Eenzaam zijn en niets kunnen doen, dat is een vies beestje. Maar veel kan ik niet meer toevoegen dan wat de anderen al gezegd hebben. De praktische voorbereidingen zijn nu iets minder belangrijk, hoe jammer dat ook is. Het belangrijkste is dat jullie hier door komen he. En je ventje, mja, ik zou ook wel triestig zijn denk ik.

Probeer je maar niet te veel op te jagen, dat is niet goed voor jullie 3. Gemakkelijk gezegd natuurlijk...

Hoe zijn de onderzoeken/monitor geweest vandaag?

Doortje
1 October 2009, 16:34
Kastaar, heel veel sterkte en moed in deze moeilijke tijd, blijf erin geloven.
En je ventje... misschien heeft hij tijd nodig om dit te verwerken, en dat doet
iedereen op zijn manier. Het is belangrijk dat jullie elkaar steunen nu.
Kop op, de moed niet laten zakken !

Ik wens jullie heel veel sterke en moed ! Blijf erin geloven, na regen komt zonneschijn,
zeggen ze.

Liefs Doortje

zoemeke
1 October 2009, 17:24
iemand vandaag al iets gehoord van kastaar? Hopenlijk is alles nog ok.

Laurence
1 October 2009, 17:40
Net op facebook gelezen dat ze een echo heeft gehad, en dat de beebjes het goed doen.
Ze blijft ervoor gaan :)

Tis een sterke madam, en die sterke madam heeft sterke boys :)

kastaar
1 October 2009, 19:41
Hey iedereen,

alles goed hoor maar het was een heel drukke dag.
Kzal vanavond een verslagje uitbrengen maar ben nu aan het wachten op mijn ventje die langs het frietkot zou stoppen :-)
Tot strakkies

xxx
Kastaar

Cin
1 October 2009, 19:49
Hey Kastaar,

Geniet maar van je welverdiende frietjes, laat het je smaken.

xxx

mini
1 October 2009, 19:52
Mmmm frietjes! *krijg zin in bickeyburger :o*
Laat ze smaken, je hebt ze verdiend! ;)

tiger
1 October 2009, 20:28
Hey Kastaar, leuk dat je ventje met frietjes komt!
Geniet er maar van!

Sweetdreams1987
1 October 2009, 20:33
ooowww frietjes van de frituur :D

Patatje
1 October 2009, 21:15
Beter dan dat ziekenhuiseten zeker!

kastaar
2 October 2009, 00:19
Hallo iedereen,

Toch nog een laat verslagje van vandaag.:
Mijn ventje is pas naar huis van rond 22u30 en dan zijn ze nog met de monitor gekomen en die is nu pas weg.
Ze hebben alle moeite in de wereld om de 2 hartslagen er op te krijgen, samen bedoel ik hé. We vinden altijd wel 1 maar dan de 2de niet en als we de 2de hebben is de eerste weer weg. Kheb zo een vermoeden dat ze samen complotten aan het smeden zijn tegen dat de monitor er is :-)
De weeën zijn er nog een beetje maar niet meer de hele dag door, altijd tijdens en na de monitor en dat komt omdat ze mijn baarmoeder wat te veel prikkelen door de hartslagen te zoeken.
Vandaag dus een echo gehad. Normaal enkel om hartslag en vruchtwater te controleren maar de gyné had er blijkbaar zin in en heeft wel ruim een uur zitten kijken.
Khad net bezoek van een vriendin met haar klein dochtertje (4 maand) en ze zijn allebei mee gaan kijken. De kleine was haar vriendjes aan het keuren hoor!
Ze was in slaap aan het vallen en toen hoorde ze plots de hartslag en de ogen vlogen open en ze staarde echt naar het scherm!!
De baby's doen het nog altijd goed en van beiden was hun blaasje goed vol dus dat wil zeggen dat ze allebei drinken en vruchtwater aanmaken.
Volgens de schatting weegt de grote baby nu 853 gram. Is dus 100 gram bij sinds vorige week.
De kleine weet ik eigenlijk niet. Toen de echo gedaan was zeiden ze dat ze de resultaten op de kamer zouden komen bespreken maar plots stond de vroedvrouw hier terug en ik moest weer mee naar de echo. Kschrok wel een beetje, dacht dat er iets mis was maar blijkbaar had ze gewoon een meting van de doorstroming van de navelstreng van de kleine vergeten te registreren en ze wou dat nog doen om dan te vergelijken met die van morgen.
Ze hebben nu beslist mij iedere dag een uitgebreide echo te geven! Leuk hé!

Morgenavond zijn we al een week verder zeg!
Ik had het nooit durven dromen vorige vrijdag!
Ze zeiden toen: was je maar al een week verder, dan zag alles er anders uit. Wel, ik ben nu een week verder hé!! :-)

Vandaag was echt een superdag:
Ik heb mogen douchen en mag sinds vandaag recht voor was en plas :-) En ik heb dus mijn haar kunnen wassen!
De echo duurde heel lang en ik zag heel mooie beelden EN de eerste 3D is een feit!!! Ze deed het zelfs voor een deeltje in 4D. De kindjes werkten wel wat tegen maar ik zag toch iets: grote lag zijn hoofdje te laag om een mooi beeld te krijgen dus focus op de kleine. Daar lag de navelstreng wat voor zijn kin en mondje maar neus en ogen waren vrij. Ze wil het toestel doen overschakelen op 3D, wil het beeld vastleggen en meneer plaatste echt zijn handjes voor zijn neus en ogen :-) Ik zag dus zijn handjes in 2 vuistjes voor zijn gezichtje en een deel van zijn schouders en voorhoofd. Maar ik ben daar al blij mee!
Khad dan heel onverwacht bezoek van een collega van mij, maar niet van op mijn kantoor, maar van de hoofdzetel in brussel en kvond dat wel tof.
Mijn vriendin had zo een hele mooie kleine attentie mee: een klein beeldje van in de expo waar een kindje een hoefijzer vast heeft. Een nieuwe geluksbrenger dus!
En het goede nieuws is nog niet gedaan:
Ik mag hier mijn gipsafdruk doen en een vroedvrouw zal mij helpen :-)
Als ik nu nog 3 dagen stabiel blijk mag ik naar cafetaria gaan eten met mijn ventje :-)
We hadden eens zo van die boeken voor kaartjes en er zat een heel tof kaartje in voor een 1-ling. Khad toen gevraagd aan die winkel van waar ze kwamen of we die wat konden aanpassen naar een tweeling toe maar dat kon niet. Ik was 'slim' er foto's van te nemen en ik heb nu contact opgenomen met een goede vriend van mijn pa die drukker is om te vragen of hij ze kan namaken. Hij komt langs in het ziekenhuis om het eens te bespreken. En als dat zou lukken dan hebben we ook onze doopsuiker :-)

En deze is misschien de allerbelangrijkste: we hebben de namen van de jongens vastgelegd :-) We zijn overeengekomen!! We hebben zelfs voor de ene baby 2 namen. Ikzelf heb 3 voornamen op mijn pas staan, mijn man 1 dus nemen we er voor de kindjes 2. De 2de die er uit komt krijgt als 2de naam Tamas (tweede van een tweeling) Kga nu nog eens zoeken of er ergens een 'eerste van een tweeling' te vinden is. Dat is nu niet de naam waarmee we ze zullen aanspreken, gewoon als versiering zeker maar ik vind het wel tof.

De frietjes hebben mij zeker gesmaakt: middel friet met stoofvleessaus en mayonaise, een chickenburger met coctailsaus en een kipcorn :-) Dat heeft echt nog eens gesmaakt. Niet dat het eten hier slecht is hoor maar het is het idee dat telt zeker? En je avondeten (boterhammen met beleg) krijg je hier al om 17u-17u30. Tegen 21 uur heb ik al opnieuw honger.... Ontbijt komt hier redelijk laat vind ik in vergelijking met Veurne en Leuven. Het komt pas om 8u - 8u30. Middagmaal is altijd stipt om 12u.

Kheb ook nog eens goed kunnen praten met mijn man. Die 'ruzie' van gisteren zat me nog redelijk hoog maar ik begrijp hem wel hoor.
Hij werkt in de bouw dus dat is op zich al redelijk zwaar werk. Het is ook nog maar zijn 2de werkweek sinds zijn auto-ongeluk in juni dus moet hij zijn routine nog een beetje terugvinden. Hij moet nu weer opstaan rond 5u30-6u en is dat niet meer zo gewoon. Vandaag ging hij bv pas om 22u30 naar huis. Dat wil zeggen dat hij rond 23u10 thuis is. Moest dan nog alles klaarleggen om morgen te gaan werken....
Gisteren heeft hij uiteindelijk nog booschappen moeten doen na zijn werk, heeft hij de was die er nog lag ingestoken, strijk gedaan, kippenhok uitgemest, kattebak uitgekuist, keuken wat opgeruimd, .... Ondertussen krijgt hij ook veel telefoon van familie en vrienden om te horen hoe het gaat dus kan hij dan niet echt doordoen. De buren waren ook binnengesprongen.
Kan dus eigenlijk echt niet klagen hé als hij dat allemaal doet.
En hij begrijpt mij ook, dat het voor mij anders is dan voor hem dus zoekt hij nu dingen die ik kan doen vanuit het ziekenhuis.

Voila, dat was het zo een beetje, weer een hele brok.
Ik ga dan vlug wat slapen want in minder dan 6 uur staan ze hier weer met de monitor en moeten ze weer bloed prikken en zo.

Morgen weer een update!

xxx
Een veel positievere kastaar in vergelijking met gisteren :-)

_liesje_
2 October 2009, 07:34
hey kastaar!
goeie morgen!
hopelijk is je dag vandaag even opgewekt als je hem gisteren bent gestopt!
super nieuws dat we hier te lezen krijgen!!! :) ben echt blij voor je! :)
zou wel leuk zijn als dat van de kaartjes kan doorgaan é zeg, dat mag dan ook van het lijstje :D
amai, elke dag je ventjes zien, moet écht super zijn! je zit nu in de periode dat je ze nog heel duidelijk in beeld krijgt, dus dubbel genieten é!
er is al een hele week voorbij, kan het zelf haast niet geloven, je doet het super goed!!!!!!
dikke zoen

Trinity
2 October 2009, 08:38
Kastaar, ik ben zo blij te horen dat je een super fijne dag hebt gehad! En ik hoop dat er nog velen mogen volgen hoor. Je moet het beste uit de dag halen :)

vasoramasa
2 October 2009, 08:47
kastaar, ik kom alle dagen wel meermaals kijken naar nieuws van je en ben altijd ZOOOOOOOOOO blij als ik lees dat de beebjes het nog goed doen en blijven zitten.
zelfs het ventje hier vraagt regelmatig hoe het met jouw vorderd terwijl hij vroeger nooit intresse had voor dit forum ;)

xxxxxxxxx

joke
2 October 2009, 08:56
Wat een supernieuws zeg! Ben echt blij te horen dat het zo de goede richting uitgaat met jou en je jongens.
En je ziet; alles komt in orde; de kaartjes, de doopsuiker, het huishouden,...daar moet je je allemaal geen zorgen in maken. Geniet nu maar van je beebjes in je buik en droom maar lekker verder van een zalige toekomst met ze! ;)

rienemieke
2 October 2009, 09:01
allé kastaar zo'n goei nieuws weeral!!!!
ik blijf duimen!
en kan ik je moed geven, een vriendin van mij is op 27 weken bevallen van een zoontje 770gram en 29 cm groot en dat manneke loopt hier vrolijk rond!!!!!
haar water was ook gescheurd op 25 weken!!!! en ze heeft het kunnen rekken tot 27 weken!! dus ik hoop voor jou net hetzelfde of zelfs nog vele langer!!!!!!!!!

Laurence
2 October 2009, 09:07
Super super super nieuws :)
3D en 4D zijn echt leuk. Kben echt blij dat het voor een stukje gelukt is.

Zou leuk zijn moest die vriend van je pa het kaartje kunnen namaken naar je eigen smaak hé. En de suikerbonen zijn dan ook al gekozen.
Amai meid, gisteren precies een super dag gehad. :) Ben echt heel blij voor jou.
En vanavond ben je al 1 weekje verder. :) Joehoeeeeeeeeee

Blij dat het is bijgelegd met je ventje. En nu geef je mij ook wel zin in frietjes hoor, en het is nog maar 9 uur :)
Wat leuk dat je uit je bed mag voor je was en je plas. Veel aangenamer.

En binnenkort misschien naar de cafetaria. Nog beter. En elke dag een complete echo. Wie zou dat nu niet willen :)

Dikke knuffel meid, en doe zo voort. Je bent HEEL goed bezig.

katrientje
2 October 2009, 09:28
Oh Kastaar, hoe fijn om je zo opgewekt te horen!
Ben zo blij en volg het ook op de voet! Het kan toch deugd doen zo een douche hé, dan voel je je al onmiddellijk een ander mens
Tof dat je je kleine mannekes hebt kunnen zien in 4D! Spannend hé...

En al een week verder! Super positief, ik duim verder hoor.

Veeeeeeeeeeeeel succes aan jullie allemaal.
Knuffel

Coconutjah
2 October 2009, 10:52
Kastaar,

Ik geloof erin dat je het nog uithoudt tot na mijn bevalling!! We zullen er om racen!! ;)
Leuk om te horen dat jij en de beebjes het goed doen..houden zo..en de moed erin houden é!!

Liefs, coco..xx

kastaar
2 October 2009, 11:35
Gisteren was een superdag en vandaag ben ik weer in een heel diepe put gevallen.

Deze nacht zijn de voorweeën weer goed begonnen.
Dus weer bedrust.
En dan...
Net een echo gehad en ik kreeg echt geen goed nieuws.
Ze zijn nu aan het overleggen met de neontologen en waarschijnlijk voeren ze vandaag of toch in de komende 2-3 dagen maximum de keizersnee uit.
Ze hebben gezien dat de navelstreng van de kleine baby bijna niets meer doorgeeft en ook de grote baby krijgt nu bijna geen voeding meer.
het zou aan de moederkoek liggen.
Straks komen ze me het verdict brengen. Kheb schrik.
Opnieuw een schatting van het gewicht vandaag en die is volledig anders dan gisteren.
De kleine weegt 609 gram en de grote 701 gram.
Klein hé.

Kheb m'n ventje gebeld dat hij zijn telefoon bij de hand moet houden en dat het kan zijn dat hij straks mag afkomen.
Khou jullie op de hoogte.
Als jullie mij vanavond niet gehoord hebben weten jullie hoe laat het is hé!
Allemaal duimen en kaarsjes branden!!

xxx
Kastaar

Coconutjah
2 October 2009, 11:57
Ooh kastaar toch en ik geloofde er nog zo in deze morgen..ga dadelijk mijn kaarsje weer doen branden voor jullie..
Hoop dat het allemaal toch nog goed afloopt..probeer je toch een beetje rustig te houden meid en de moed erin houden é!
We denken hier allemaal aan jou en je boys..en dat je schrik hebt is normaal hoor en dat mag..hoop dat er iemand naar jou kan komen om je wat te steunen vandaag want dat kan je wel gebruiken zodat je toch niet de hele tijd alleen moet zijn..
We zijn in ieder geval in gedachten bij je....
Liefs en een dikke knuffel, coco...xx

kastaar
2 October 2009, 12:05
Net de dokter gezien.
De neontologen vinden het nog iets te vroeg om ze er nu uit te halen.
Ze zullen weer longrijping geven en weeënremmers.
Ik krijg nu 2 keer per dag een echo om goed op te volgen.
Het komt er zo op neer:
Ze zitten niet meer goed in mijn buik maar er uit komen zou nog erger zijn dus moeten we het riskeren ze nog wat te laten zitten.
Een 1-ling nu uithalen is risicovol.
een 2-ling uithalen is riskanter
een 2-ling met een achterstand is te riskant.

En nee, er kan niemand komen dus zit ik hier weer heel de dag te piekeren .
Belde net naar mijn ma maar ze zei zo van die domme dingen en begrijpt het niet dat ik er eigenlijk ook niets aan heb.

En gisteren ging het nog allemaal zo goed hé!
:-(

kimmieke
2 October 2009, 12:28
Hai Kastaar toch!!!! Ik zit hier ook met tranen in mn ogen... Maar toch positief proberen te blijven denken he, vorige week vrijdag zag het er ook niet zo goed uit, en ge ziet, ge hebt al een week extra gehaald he!!

Mijn vingers blijven hier gekruist!!!!

Dikke knuffel

xxxxxxx

Jess
2 October 2009, 12:46
oh kastaar,
had echt gedacht na je verhaal gisteren dat het de goede kant uitging!!!!
goed dat ze toch nog even kunnen blijven zitten, ze volgen je daar goed op!
Je zult een beetje vertrouwen moeten hebben in de dokters,
al dat gepieker is ook niet goed é!!!!
Positief blijven denken...
ik duim mee!!!!!!!

boeleke
2 October 2009, 12:50
Hoi Kastaar,

weer 'n tegenslagje erbij, hai toch... Maar positief blijven denken!! Vorige week dacht je ook niet dat je ze nog een weekje in je buikje zou houden! En kijk eens...
Je doet dat goed meid, jij en die kleine kereltjes in je buik zijn vechtertjes!!!

Mijn duimen blijven omhoog staan!
xxx Knuffel xxx

Coconutjah
2 October 2009, 13:36
Spijtig dat niemand je wat kan komen steunen...goed dat je hier nog wat kan komen lezen en je verhaal doen want wij zijn er é dat weet je wel maar het is niet hetzelfde..ik kom dikwijls kijken als je nog iets gepost hebt en denk veel aan jullie hoor!! En denk dat de andere meiden dat ook doen!

Goed dat ze alles nauwkeurig blijven opvolgen dat is het belangrijkste op dit moment zodat ze kunnen ingrijpen waar nodig..en voor jou is de boodschap als je iets voelt of het gaat niet dit dadelijk door te geven..probeer erin te blijven geloven kastaar meisje!

Je mama weet wss zelf niet goed hoe ermee om te gaan en jij hoort van haar voor de moment niet wat je zou willen horen..allemaal te begrijpen maar jij zit daar é met die onzekerheid..

Konden we maar iets meer doen voor je..mijn kaarsje steekt weer aan..en ik weet dat we elkaar niet kennen maar wil je toch een hart onder de riem steken..we blijven verder duimen!!

Liefs, coco...xx

patje
2 October 2009, 13:40
Goh meid toch :( ik denk aan je hoor en ik lees hier elke dag mee en hoop dat je beebjes het goed gaan stellen!
Hopelijk kan je nog wat uithouden... sterkte meid!

Liefs.. xxx

Laurence
2 October 2009, 13:43
Ai meid toch. Niet zo'n goed nieuws.
Goed dat je nu 2 echo's krijgt per dag, dat ze het goed opvolgen.
KWeet echt wat je meemaakt, en toch heb ik er geen woorden voor.
Maar je 2 schatten zijn vechtertjes net als de mama. Hier branden de kaarsjes nog steeds, en de duimen draaien nog steeds overuren.
Ik leef zo met je mee. Waarom mag ik nu ni uit mijn bed, anders had ik al lang naast jou gestaan.

Veel moed meid, je hebt het nodig. En probeer een beetje positief te blijven. Je hebt het al 1 weekje vol kunnen houden, en voor de jongens is dat echt wel veel.

Als er iets is, je weet me zijn hé.
Dikke knuffel knuffel knuffel

Trinity
2 October 2009, 13:52
Positief blijven hoor, ook al is dat moeilijk!
xxx

isabelga
2 October 2009, 13:59
Oh meid ... na je bericht van gisteren was ik zo blij voor jullie! en nu dit. ... hopelijk kunnen ze nog een tijdje wachten! Elke dag er bij is goed!

Wij duimen

Bo
2 October 2009, 14:32
Och meisje toch... geen al te goed nieuws nee.
Ik hoop dat de extra tijd toch nog goed gaat zijn voor je boys.
Hier brandt mijn kaarsje ook weer trouw, en onze gedachten zijn bij jullie.
Sterkte!
Xxx

ilseken
2 October 2009, 14:58
ai kastaar. Hou de moed erin hoor. Vorige week dacht je ook niet dat je boys nu nog in je buikje zouden zijn. En je ziet, de natuur zit raar in elkaar. Blijf positief denken hoor!

Dikke knuffel en veel sterkte!

kastaar
2 October 2009, 16:50
De neontoloog is net buiten.
Niet leuk zo'n gesprek alleen moeten doen zonder je man...
Hij heeft me eigenlijk uitgelegd stap voor stap wat er allemaal zal gebeuren:
De keizersnee onder epidurale maar ze nemen onmiddellijk de kindjes weg zonder ze te tonen.
Dit doen ze omdat de baby na een minuut of 2 stopt met ademen en heel rare geluiden maakt.
Ze steken ze onmiddellijk in een plastiek zak. Ik vond dat vreemd; maar na de uitleg begreep ik het.
Ze leggen de kindjes in de zak onder een lamp, zo verdampt hun warmte in de zak en koelen ze bijna niet af.
Dat is nodig om bloeding in de hersenen te voorkomen. Als ze ze niet in een zak steken daalt de temp naar 34 graden en hun bloedvaten kunnen dat niet aan.
In de zak blijft hun temp 37 graden.
Wat ze binnen de 2 minuten moeten doen is intuberen: buisje via de neus door de keel naar de longen. Daar doen ze een speciale vloeistof in lopen die de longvaatjes doet openzetten. Ze plaatsen dan ook een infuus in arm of voet en dienen een suikerboost toe. Dat duurt allemaal ongeveer een half uur en dat half uur is heel belangrijk. Overleven ze dat is dat al een heel goede stap vooruit, maar we zijn er dan nog niet.
Na dat half uur werken aan de kindjes komen ze ze vlug eens tonen in een voorlopige couveuze, waar ze samen in liggen om overgebracht te worden van het operatiekwartier naar de NIC (neontologisch intensice Care, premature dienst dus met intensieve zorgen). Overleven ze dat half uur niet zal ik mijn zoontjes dus nooit levend zien.
Daarna zijn de eerste 3-4 dagen kritiek. Eens op de NIC doen ze verdere onderzoeken en plaatsen ze in de navelstreng (die er voor een stuk moet aanblijven) 2 katheders; In de navelstrend lopen 3 grote bloedbanen en ze gebruiken er dus 2: de ene is een spuiter waar ze dan bloed kunnen afnemen om testen te doen zoals zuurstofgehalte en ontsteking. De ander is om antibiotica te geven.
Als ze die 3-4 dagen overleven is de grootste kritieke periode voorbij.
Maar nadien kunnen er nog steeds bloedingen en zo optreden. Iedere dag doen ze een echo van de hersenen om te zien hoe het gaat.
Voeding krijgen ze pas na 3-4 dagen, via een sonde.
De eerste dagen vallen ze zeker nog 100-200 gram af. Dan komen ze ongeveer 150 gram per week bij. Ze hebben dus een hele lange weg te gaan.

De dokter zei dat het echt een shock zal zijn om de kindjes te zien! De ene zal lijkwit zijn en de ander bloedrood. Eens de longen open beginnen ze wat rozer te worden.
Hij zei dat we gerust eens naar een prematuur mogen gaan zien maar ik wou dat niet alleen. Ik zou dat beeld de hele tijd weer voor mij zien. Ik heb gezegd dat als ik zondag nog niet bevallen ben en mijn man wil ook eens gaan kijken dat we dan samen kunnen gaan, maar nu nog niet.

En dan de overlevingskansen. Hij wou en kon geen echte cijfers geven omdat het een identieke tweeling is. Maar hij zei wel wat de boeken zeggen van slaagkansen:
voor een 1-ling:
24 weken: kans op overleven 2 op 10
26 weken: kans op sterven 2 op 10
28 weken: geen zorgen, komt meestal goed tenzij erge complicaties.
voor een 2-ling:
24 weken: geen echte kans op overleven
26 weken (wat ik nu ben en dan nog want de kindjes hebben wat achterstand): kans op sterven 4 op 10
28 weken: kans op sterven 2 op 10
Er is een reële kans dat er maar 1 kindje zal overleven, daar moeten we zeker realistisch in zijn.

Het staat er dus niet zo goed voor hé. Het nadeel is ook dat de kindjes nu een achterstand hebben door enerzijds het TTS-syndroom en nu het feit van de slechte doorbloeding van de navelstreng (je moet het zien alsof ze nu op een strikt dieet staan)

Ze volgen de hartslagen heel goed op want wat er nu kan gebeuren is dat door de slechte doorbloeding de kindjes nu natuurlijk afsterven in mijn buik.

Weer een hele brok om te verteren en de tranen hier zijn niet meer te stoppen.
Maar ze vangen me heel goed op hoor.

Hij gaf ook een paar andere statistieken:
Brugge heeft de beste cijfers kwestie van geboorten onder de anderhalve kilo in volledig België
Er is eens een vrouw bevallen aan 22 weken (minimum om als arts op ethische wijze in te grijpen is 24 weken)
Ze zouden de baby dus enkel rustig begeleiden om in te slapen en wonder boven wonder is de baby blijven vechten en weegt ze nu al 1kg850 zonder complicaties.
Dit zeggen ze dus niet echt om je hoop te geven maar om te zeggen dat je het dus nooit niet weet, enkel als de baby's er zijn kunnen ze meer zeggen.

Alles staat al volledig klaar om de jongens op te vangen!
Dit weekend blijven er ook 2 neontologen overnachten in het ziekenhuis ipv 1 zodat ze elk voor een baby kunnen zorgen.
Ergens is dit geruststellend maar aan de andere kant weet ik nu ook dat ze verwachten dat ik zeker zal bevallen.
De neontoloog zou normaal maar na 19 uur komen omdat mijn man hier dan zou zijn maar ze hebben hem al vroeger gestuurd; dat wil ook iets zeggen denk ik.

De weeën zijn dus nog niet volledig weg en dat moest normaal wel al.

Ik hou jullie zeker op de hoogte.
Maar mijn voorgevoel is niet zo goed, zou dat al mijn moederinstinct zijn?

xxx
een nu wel overbezorgde kastaar die hoopt op een goede afloop!!

ilseken
2 October 2009, 17:08
kastaar heel veel sterkte!

Ik duim voor je en doe de kaarsjes branden!

dikke knuffel

Sweetdreams1987
2 October 2009, 17:17
Echt super veel sterkte gewenst !
Je staat voor moeilijke dagen meid ...
Ik hoop dat alles goed afloopt voor je !

Mientje
2 October 2009, 17:22
Hey Kastaar,

Ik vind het verschrikkelijk wat je hier schrijft. Het leek nu juist in de goeie richting te gaan hé!
Positief blijven denken, zou ik zeggen. Je bent duidelijk wel in goeie handen.
Veel sterkte nog!

Dikke kus
xxx

mini
2 October 2009, 17:29
Ohnee :(
Net nu het wat beter leek te gaan :/
Ik duim héél hard voor jou en jouw boys!
Héél veel sterkte Kastaar en ik hoop dat ze nog eventjes veilig en wel bij jou kunnen blijven.

Dikke knuffel en kus.

Bo
2 October 2009, 17:36
Lieve meid,
een hele hele hele dikke knuffel van ons hier... Hou de moed erin, ook al ziet het er niet zo rooskleurig uit.
Afwachten hoe sterk de kindjes gaan zijn, aan hun vechtlust zal veel afhangen.
We blijven met zijn allen keihard duimen, ook al moet je dit weekend bevallen, meid, weet dat je niet alleen bent. In gedachten zijn we allemaal bij je!
Ik hoop dat je de kracht blijft hebben om te vechten voor je schatten, wij zullen je steunen!
Heel veel succes en sterkte!
Dikke kus Xxx

Laurence
2 October 2009, 17:37
Ai meid toch, ik vind het echt zo verschikkelijk voor jou.
Mijn ventje en ik willen je enorm veel steunen. Dit roept hier bij ons een heel pak herinneringen op, maar toch wil ik er voor je zijn.

Ik wens je veel sterkte meid. Die jongens van jou zijn echte vechtertjes. En jullie zijn daar in goede handen.
Dikke knuffel

lotje
2 October 2009, 17:38
hier denk ik ook elke dag aan je!!! het eerste wat ik doe smorgens is de computer opzetten om te komen kijken hoe het met jou en de jongens is dus ik wil je ook heel veel sterkte wensen!!! duimen staan omhoog hoor op een goede afloop
dikke zoen

joke
2 October 2009, 17:42
Wat verschrikkelijk, meid! Net nu alles goed leek te gaan!
Ik ga héél hard voor jou en je jongens duimen! Dat alles toch nog goed komt en je gauw mag genieten van je 2 schatten.
Héél veel sterkte gewenst en hopelijk tot gauw met goed nieuws!
Dikke knuffel!
xx

Patatje
2 October 2009, 17:51
Hoi Kastaar, ik blijf je verhaal volgen... echt raar, iemand die je niet kent en toch denk ik zoveel aan jou en aan de jongens.
Elk uur in die knusse buik van je telt nu blijkbaar voor je jongens, wees blij dat jullie in goeie handen zijn en je moet er van uit gaan dat iedereen het beste zal doen voor jullie.
Heel veel sterkte!
Knuffel!

Evi
2 October 2009, 17:52
Dit is echt wel geen leuk nieuws hé!
Héél veel sterkte gewenst en hopelijk horen we je heel snel terug met positief nieuws!
We denken aan je ....

Groetjes,
xxx

Coconutjah
2 October 2009, 17:59
Het moet verschrikkelijk zijn om dat allemaal te horen maar aan de andere kant wel goed dat je een beetje voorbereidt bent op wat er zou kunnen gebeuren en wat je mag verwachten..straks als je ventje er is kunnen jullie het er samen eens over hebben dat gaat je goed doen dan kan je alles eens even van je afbabbelen..wat dat is ook nodig.
Hoe moet jij je ook niet voelen meid..je zal wel overlopen van emotie..en toch blijven geloven en je eraan optrekken dat je boys echte vechters zijn!!
We hopen op een klein mirakel want dat verdien je wel..probeer zoveel mogelijk te rusten want dat is absoluut ook belangrijk voor jullie!
Laten we hopen dat je een rustige nacht gaat hebben zonder al te veel ophef..we duimen!!
Liefs, coco..x

_liesje_
2 October 2009, 19:27
hey kastaar,
wat een dag! dit moet echt niet makkelijk voor je zijn.
Hopelijk blijf je de moed en de kracht halen om door te gaan! je ventjes zijn zo sterk, en doen net als jij super hard hun best!
we denken aan je, en duimen voor jullie allemaal.
Dikke dikke knuffel!!!!!!!
x

charythepooh
2 October 2009, 20:36
och kastaar mijne lieve schat, het zit je ook nooit eens echt mee he! we blijven hier duimen op een goede afloop voor alle 3!

ik weet dat het een angstaanjagende gedachte is, dat ze verwachten dat je dit weekend zou bevallen, maar weet, je bent daar in de beste handen, ze zullen je de meeste hulp kunnen bieden daar! :/

sterkte meid, en als je wilt, ik zit enorm veel op msn, als je je verveelt, roep maar! kan je via FB mijn adres doorgeven :) of je kunt het hier vinden!

lotjen
2 October 2009, 21:16
Ook wij denken hier aan je!
Lig je in het AZ-St-Jansziekenhuis in Brugge,want die hebben echt wel een goeie reputatie naar nicu zorgen!
Die kansen die ze je kleintjes geven klinken niet hoopgevend,maar ze zijn gelukkig eerlijk,en op die manier kan het
enkel beter zijn dan dat je verwacht,en dat zal zeker zo zijn meid,want ik denk dat het aantal kaarsjes voor jou en je
zoontjes die al gebrand zijn ontelbaar zijn!
Dikke zoen en verzorg jouw en je mannekes daar!

kastaar
2 October 2009, 22:03
ja, ik lig in AZ sint Jan in Brugge,
zou de beste zijn en zo voel ik het ook aan hoor!
En die kaarsjes branden tot in China (mijn neef woont daar)
en een vriendin van in Mechelen ging speciaal 3 kaarsjes branden in de St-Romboutskathedraal :-)
Op mijn FB is iedereen ook vol spanning aan het volgen
en al die steun doet echt wel deugd hoor!!
Ik voel het tot hier
bij het lezen van alle berichtjes komen telken wel de emoties weer los, maar dat doet ook eens deugd.
Ik ben een persoon die gewoon is mij sterk te houden voor alles en iedereen en ik cijfer mezelf dan makkelijk weg.
Zelfs nu zit ik meer in met mijn man dan met mezelf. Hij moest eten van mij en hij zag het niet zitten en kheb gewoon de verpleegster gebeld en gezegd, mijn vent wil z'n eten niet opwarmen en ik mag niet uit mijn bed, kan er dat iemand doen voor hem aub en voor zijn neus zetten.
Zo gezegd, zo gedaan :-)

en nu de evolutie:

De weeënremmers helpen niet, integendeel, contracties komen vlugger en vlugger en veel intenser maar de opening is nog altijd 2.
Toen kreeg ik een supo (een taptje int west-vlaams) maar die bleef niet zitten
Dan kreeg ik pilletjes die niet hielpen
de pijnremmers helpen totaal niet
en nu een 10-tal minuten terug kreeg ik een andere en laatste medicatie maar dat werkt nog niet denk ik, nuja, moet ook tijd hebben
is het binnen een uur of 2 nog zo halen ze ze er uit.
Ik heb gezegd dat ik de pijn wil verdragen zolang de hartslagen van de kindjes goed zijn zodat ze vannacht nog de 2de prik longrijping kunnen geven en dan nog 12 uur op mijn tanden bijten dat dat ook zijn werking kan doen.
De gyne zou ze er ook echt niet graag uithalen nu.
ik weet het niet meer, we zien wel
khou jullie op de hoogte hoor
mijn ventje is hier al van rond19u30
maar moet je weten wat hij nu aan het doen is: hij is in slaap gevallen in de relaxzetel hier op de kamer....
Klaat hem liggen, hij zal zijn slaap kunnen gebruiken vannacht als ze de ingreep doen!
Ik ga nu ook nog wat proberen te rusten!
tot straks of tot morgen
en hopelijk met goed nieuws!
xxx
Kastaar en zonen

zoemeke
2 October 2009, 23:24
ik weet echt niet wat zeggen, ... ik leef echt enorm met jullie mee. ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat je morgen met goed nieuws komt.
ik duim !!!

kleinke
2 October 2009, 23:47
elke dag kom ik hier lezen hoe het met jou en je jongens is
ik denk aan jullie en hoop op een goede afloop
mijn duimen staan omhoog!!

Cin
3 October 2009, 00:58
oh Kastaar,

Ik zie nu pas wat er vandaag gebeurt is.
Meisje toch, mijn gedachten zijn bij jullie.
Ik hoop zo dat alles goed komt, maar als ze op jou lijken zullen ze ervoor vechten.
mijn kaarsjes branden en khou mijn vingers gekruisd.

xxx

kastaar
3 October 2009, 01:01
Hallo iedereen,

Kben nog altijd op en wat tipsie van de medicatie.
Kreeg nu ook nog eens een paar spierontspanners een een valium en kmoet zeggen ik ben zo wat aan het zweven.
Sinds een klein half uur zijn de pieken van de weeën ook weg dus dat is een heel goed teken.
Ik blijf wel 1 harde buik hebben dus daarom komen ze nu iedere 2 uur met een nieuwe spierontspanner.
Om 02u30 krijg ik nog een prik voor de longrijping van de kindjes en die werkt dan 12 uur later optimaal.
Ik hoop dat ik het zo lang volhou en dan is morgen weer een nieuwe dag en we zien wel wat er dan komt.
Hopelijk wat beter nieuws!
Khou jullie zeker verder op de hoogte!

xxx
Kastaar

PETRA
3 October 2009, 08:24
Ik duim echt voor je! hou de moed erin! Hoop dat jullie de nacht goed doorgekomen zijn, blijven volhouden!

knuffel
Petra

Laurence
3 October 2009, 09:27
Hallo dappere meid,

Ik vind dat je je heel moedig houd. Ik was ook zo. Voor iedereen u sterk houden, en dan alleen zijn, en breken (zo was ik toch).

Hopelijk zitten die 2 schatten nog in je buik en gaat alles goed met hun hartslag zodat de longrijping zijn werk kan doen.
Veel sterkte meid. Ik denk constant aan jou

Koke
3 October 2009, 09:53
Lieve kastaar,

Hopelijk lig je nu nog in je ziekenhuisbedje met je 2 kereltjes in je buik en kunnen jullie het op z'n minst nog een paar daagjes trekken.
De duimpjes draaien in ieder geval op volle toeren!!! Je bent echt een ontzettend moedige vrouw met 2 doorbijtertjes van zonen. En je bent in zéér goede handen, dus we hopen met je mee dat alles goedkomt!
Veel liefs xxx

boeleke
3 October 2009, 09:56
Hei Kastaar,

Hoe is je nacht verder verlopen?
Ik hoop dat jouw 2 kereltjes nog in je buikje zitten!!
En dat jij niet zo veel pijn meer hebt.
Je bent zeker een dappere mie, amai zo doorzetten en de pijn doorstaan, chapeau!!

Wou dat we meer voor je konden doen,
het minste is aan jullie denken en duimen en dat doen we hoor!!!

xxx

Bo
3 October 2009, 09:58
Lieve meid, petje af... De kracht die je toont voor je zoontjes, chapeau.
Nog even doorbijten, en ik hoop dat je de laatste uren nog goed volhoudt, zodat de spuiten zijn werk kunnen doen.
Je doet dat schitterend!
Dikke dikke knuffel, veel sterkte en je weet het hè ;)
Xxx

wij
3 October 2009, 11:06
veel veel sterkte en moed gewenst aan jullie viertjes. Je bent al 26 weken ver geraakt en hopelijk kan je er nog een paar bij doen.

Weet dat we er hier allemaal voor je zijn he en de vingers blijven gekruist!

joke
3 October 2009, 11:30
Hey Kastaar,

Wou nog even komen kijken hoe het met je gaat. Ik moet eigenlijk dringend door maar wou hier toch nog eerst even komen piepen.
Mijn man leeft ook héél sterk met je mee; hij had er ook geen woorden voor.
Hopelijk is je nacht een beetje rustiger verlopen en is er zo alweer een nieuwe dag aangebroken!
Hou ons op de hoogte, hé! We denken aan je!

xx

kastaar
3 October 2009, 12:31
Hallo iedreen!

Gisteren was een rampdag en vandaag gaat het wel wat beter maar het is dat niet hoor.
De medicatie gisteren begon rond 1u zijn werk een beetje te doen maar de harde buiken bleven.
De pijn minderde wel, de uitstralingen naar mijn rug bedoel ik want ik heb in mijn onderbuik imense pijn, heel goed te vergelijken met je ergste ms dag.
Maar dat is het minste vind ik persoonlijk, ik verdraag dat wel want ik wil dat de zoontjes het goed doen!
Om 2u30 vannacht weer een prik in mijn poep met de 2de dosis longrijping dus tegen 14u30 zou die optimaal moeten werken.
Daarna ben ik in slaap gevallen. Combinatie van stress, pijn en emotie hebben mij een beetje uitgeput. Kheb aan 1 stuk doorgeslapen tot rond 6u30 (een kleine 4 uur dus) maar toen ben ik weer wakker geworden van de hevige weeën. Ze hebben mij dan nog wat spierontspanners gegeven want ik lig dus nog steeds aan de baxter met de kuur voor weeënremmers die normaal heel goed hun werk doen maar wat is er bij mij normaal vraag ik mij af...
Die spierontspanners werken wel een beetje maar de monitor toont toch nog altijd contracties.
De kindejs voel ik nu ook niet veel meer bewegen want die medicatie heeft ook invloed op hen hé. Die spierontspanners werken ook op hun spieren en ook op hun hartje. Hun gemiddelde hartslag ligt tussen de 110 en 120 wat wel wat laag is aangezien ze normaal harder moeten pompen door het feit dat ze weinig zuurstof en voeding krijgen via de navelstreng.
Ronsd 10 uur zijn ze me komen halen voor de echo, die weer heel uitgebreid was.
Ik had namelijk een nieuwe meting gevraagd van de grote baby want in veurne en leuven kwamen ze een gewicht uit van 750 gram en hier van 700 gram en volgens mij kan een baby toch niet echt vermageren en de gyne kon zich daar in vinden. Ze nam dus alle tijd om de baby's opnieuw te wegen en ik schrok wel van het resultaat in de positieve zin. De kleine weegt 630 gram en de grote 830 gram!! Dat scheelt toch al weer meer dan 100 gram. Oké, het gewicht telt minder mee dan de rijping maar het gedacht doet er toch ook al veel toe vind ik.
En ik heb mooie 3D echo's!! Geen gezichtjes te zien, die willen ze nog wat verstoppen maar toch prachtige beelden; Je bent daar direct verliefd op! Kzag wel een neusje en die lijkt op die van mij, een mooi klein fijn wipneusje (mag even stoefen met mezelf hé)
2 van de kleine maar dat is heel moeilijk omdat hij wat geplet ligt en grote broer wou de show stelen en kwam de hele tijd in beeld met een arm een een knie. Wel leuk dat als je weet dat de grote alle plaats heeft in mijn buik maar toch bij zijn broertje kruipt.
4 van de grote: 2 vuistjes voor zijn 2 ogen en dan nog schouder, arm, en beentje met knie en zo. telkens in een andere positie.
Op 1 3D van de kleine waar de grote in beeld komt zie je dat ze hun handpalmen tegen elkaar houden tegen het vlies dat tussen hen zit, echt wel heel heel heel lief om te zien.
En nu de resultaten van de echo:
De doorstroming van de navelstrengen is niet echt verslechterd maar is zeker niet optimaal.
Dat in combinatie met de mindere beweging en de lagere hartslag is een teken dat ze iets moeten dus.
De kleine heeft ook blaasvulling maar praktisch geen vruchtwater. Dat komt omdat het de vliezen van de kleine zijn die gebroken waren en grote broer duwt er de hele tijd tegen dus loopt het vruchtwater van de kleine die hij aanmaakt weer weg.
Dus: om 13 u staat een nieuwe drainage gepland van het vruchtwater van de grote. Ze zullen weer een liter uithalen, dat zou weer enkele dagen moeten rekken zo en eventueel de druk op mijn buik verminderen.
Er is wel een grote maar: de kans dat ik in arbeid ga is heel heel groot (80%) omdat mijn weeën niet echt stoppen en ze zullen door de baarmoeder prikken. die moet normaal volledig ontspannen zijn maar dat lukt nu niet meer.
Als ik in arbeid ga is het onmiddellijk keizersnee.
Hopen dat ik bij de uitzonderingen ben en dat ik niet in arbeid ga hé, dan zijn we weer een dag verder.
Eerst gingen ze dat onmiddellijk doen bij de echo maar ik heb gevraagd wat te wachten wetende dat de rijping pas om 14u30 optimaal werkt.
Ze beginnen aan de drainage rond 13 u dus ik denk tegen dat ze dat wat verdoofd hebben en zo dat het 13u30 zal zijn als de naald in mijn buik gaat.
Ga ik in arbeid moeten ze nog epidurale steken en zo en normaal duurt het dan nog een uur voor de kindjes er zijn. Dan kom ik uit op 14u30 en is de rijping volledig optimaal. De gyne vond het geen probleem en zei dat ik een goede doorbijter ben, dat ik mezelf nooit zal kunnen verwijten dat ik niet alles deed voor de baby's.
Ze heeft gisteren ook nog met Leuven gebeld, met de professor die daar de drainage deed en met de gyne hier die mij heeft opgevangen vorige week toen ik hier toekwam en beiden waar heel aangenaam verrast dat ik nog niet bevallen was. Ze dachten echt dat het niet zou gelukt zijn om te rekken en ze moest de booschap doorgeven dat ik een sterk karakter heb en een doorbijter dus zullen mijn zoontjes dat ook wel zijn! Lief hé.

Nu is het dus afwachten tot de drainage. Kben niet echt nerveus, denk ik toch. Wat is stress eigenlijk. Soms denk ik dat ik dat niet heb maar ik vermoed dat dat innerlijk wel wat merkbaar is bij mij.

Dus: alle duimen in de lucht en alle kaarsjes laten branden van 13 uur tot jullie iets horen van mij hé! Maar ik twijfel daar aan geen kanten aan hoor! Ik voel de goede vibes van iedereen tot hier!!

ps: een stukje speciaal voor Laurence:
Meid, ik weet dat ik veel herinneringen naar boven breng voor jullie nu want je weet wat ik doormaak hé.
Maar ik moet zeggen dat ik ook wel met jou inzit hoor! Je voelt je precies echt niet goed en je hebt heel pijn aan je buik en je hebt weer vochtverlies. En dan nog je man met zijn poppetjes... misschien maakt hij zich meer zorgen dan je denkt en is dat een manier om zijn gedachten wat te verzetten, maar het is niet leuk hé.
Ik hoorde mijn man gisteren aan de telefoon tegen zijn ma zeggen: je hebt er waarvan alles van zelf gaat en je hebt dan die die alle miserie van de wereld hebben hé. tis niet leuk dat wij bij die laatste zijn... Deed een beetje pijn aan mijn hart dat te horen.
Enkele dagen terug kwam mijn mama met een nieuwe pyjama voor hier in het ziekenhuis. Khad er maar 1 gekocht omdat ik die dan thuis 'smorgens in de machien stak en 'savonds kon ik die weer aandoen. Ik moest onmiddellijk aan jou denken: tis een paarse met, je zal het ook vreemd vinden, een gele maan met 4 sterren rond. Er staat een meisje getekend (zo stokjes voor de armen en de beentjes en een kleedje aan) en ze heeft de maan en 1 ster vast aan een touwtje, elk in 1 hand. Er staat een tekst bij: voor jou haal ik de maan en de ster van de hemel. Ik voel het aan als jouw meisjes die waken over mijn jongens (khoop dat ik je niet kwets hiermee maar ik vind het heel vreemd en aan de andere kant heel toepasselijk)

Ik hou jullie zeker nog op de hoogte vandaag maar kan zeker niet zeggen wanneer. En stel dat ik niet online geraak stuur ik laurence en smsje met nieuws en ik vermoed dat zij dat hier dan wel zal komen plaatsen.

xxx
Kastaar

Mrs O.
3 October 2009, 13:01
kastaar, je bent een ongelofelijk sterke madam, echt waar.... ik volg elke dag je berichtjes met veel bezorgdheid en heb uitermate veel bewondering voor jou en je volharding. ik hoop echt dat de arbeid uitblijft en dat je jongens nog een beetje verder mogen groeien. je doet het fantastisch !!!! dikke dikke zoen

Laurence
3 October 2009, 13:15
Jaja, zodra ik nieuws heb van jou via sms kom ik het onmiddellijk posten. Mijn pc blijft aanstaan.

Is raar dat je dit zegt dat mijn meisjes over jouw jongens waken. Kheb gisteren nog tegen hun hoekje hier in huis zitten praten tegen hen. Ik heb hen gevraagt om goed over jouw jongetjes en hun broertje te waken.
En je kwets mij hier helemaal niet mee hoor. Alle herinneringen worden wel terug opgewakkerd, maar dat maakt van ons 2 hele sterke vrouwen.

Veel succes meid, ondertussen zullen ze misschien al bezig zijn met de drainage.
Dat alles vlot mag verlopen, en dat die jongens het daar nog enkele daagjes uithouden in je buik.
En hier duim ik er nog altijd voor dat je bij de 20% hoort waar de arbeid niet in actie schiet.

Dikke knuffel

kastaar
3 October 2009, 13:18
Hoh, ze komen me maar niet halen hé
De tijd gaat zo traag, maar iedere minuut of uur is goed meegenomen aan de andere kant hé!
Tbegint echt wel spannend te worden!!!

isabelga
3 October 2009, 13:40
Veel succes in de komende uren Kastaar! ik volg alles vanop de PC!
Ik vind het heel mooi als je zegt dat Lina* en Luna* over je 2 jongens waken!

Een dikke kus en veel duimen omhoog!

kastaar
3 October 2009, 13:43
there we go!

Koke
3 October 2009, 13:45
Veel succes meid!!!

bejes
3 October 2009, 13:47
Veel geluk!!!
Kan mij misschien iemand vertellen wat Kastaar nu te wachten staat want ik begrijp dat allemaal niet echt goed.
xxx

Laurence
3 October 2009, 13:54
Ze gaan nu bij de grootste baby wat vruchtwater weghalen omdat die teveel vruchtwater heeft, en Kastaar heeft daar veel buikpijn door.

Maar door het vruchtwater weg te halen, is de kans groot dat ze in arbeid zal gaan. Als dat het geval is, moeten ze de keizersnede onmiddellijk uitvoeren.
Eigenlijk is er 80% kans dat ze rond 3 uur een keizersnede ondergaat, en maar 20% kans dat de jongens nog enkele dagen kunnen blijven zitten.

Maar momenteel zitten de jongens niet zo goed meer in haar buik, omdat hun voedseltoevoer en bloedtoevoer te weinig is (vooral van de kleinste).
Maar uit de buik zullen de jongens heel hard moeten vechten. Maar dat zullen ze ook wel doen. Het zijn vechtertjes, net zoals de mama.

vasoramasa
3 October 2009, 13:57
nagelbijtende spanning nu :(

mini
3 October 2009, 13:58
Veel succes meid!

Bo
3 October 2009, 14:23
Heel veel succes!!!!! We duimen.....

kimmieke
3 October 2009, 14:34
Ik denk en duim voor je!!!!!

tiger
3 October 2009, 14:49
Kastaar, ik hoop echt dat alles goed gaad met het weghalen van vruchtwater en dat je sterke jongens nog wat blijven zitten.
Ik kom hier ook heel vaak kijken hoe het met je gaat, zit echt met je in, maar kan vaak geen troostende woorden vinden voor wat je nu meemaakt.
Ik kan alleen maar zeggen dat jullie je hier heel sterk doorheen slaan en we duimen voor je !!

joke
3 October 2009, 15:04
Véél succes Kastaar! Hopelijk blijven je jongens toch nog even zitten en heb je nu al wat minder pijn door het vruchtwater dat weg is.
Mijn duimen staan omhoog!

Evi
3 October 2009, 15:40
Ondertussen 15.30u ... hopelijk is de drainage goed gelukt en blijven jouw jongens nog eventjes zitten, iedere dag is er eentje gewonnen hé!
Er wordt hier super geduimd voor jullie!
We zijn benieuwd ...

Liefs,
xxx

Laurence
3 October 2009, 15:47
Ik heb via sms nog geen nieuws gehad. Khoop dat alles ok is. Maar ik ga zelf wachten dat ze iets laat weten via sms of forum. Wil me niet opdringen hé.

Trinity
3 October 2009, 16:09
Zou ik ook doen Laurence. Ik hoop zo fel dat het goed gegaan is!

Bo
3 October 2009, 16:20
Ik ook... Ze verdienen het zo...

Plessers
3 October 2009, 17:02
Veel sterkte..Wij duimen met jullie mee!

vasoramasa
3 October 2009, 17:22
jeetje, nog steeds geen nieuws? :(

katrientje
3 October 2009, 18:20
en?
Ben er zelf nerveus van...
Hopelijk is alles okee..

mini
3 October 2009, 18:22
idem, katrientje :/

joke
3 October 2009, 18:27
Ik hoop maar dat in dit geval ook het gezegde 'geen nieuws is goed nieuws' geldt...Duurt nu wel echt lang, hé... :/

Laurence
3 October 2009, 18:56
Kwas net aan het typen dat ik binnen 1 uurtje een sms'je ging sturen, en plof. Ik krijg een sms van Kastaar.

De drainage is goed gegaan, maar minder goed dan verwacht. Maar de boys zitten nog in de buik :)

Ze gaat nu iets eten, en komt daarna ze verslag brengen.

tiger
3 October 2009, 19:02
Oh dat is toch al goed nieuws he! Dat die boys dan nog maar wat langer blijven zitten..

kimmieke
3 October 2009, 19:26
Oefff, das al goed nieuws!! Ik kijk hier om het half uur om het op te volgen! Mijn gedachten zijn bij u en uw zoontjes Kastaar!!

xxx

mini
3 October 2009, 19:36
Oef. Ben blij te horen dat de jongens nog ff kunnen bij de mama blijven.

Trinity
3 October 2009, 19:42
Daar ben ik ook heel blij voor!

ilseken
3 October 2009, 19:47
Gelukkig dat de jongens nog wat bij de mama in de buik zitten. Elke dag is gewonnen. Hopelijk blijven ze nog lang in mama's buik.

kastaar
3 October 2009, 20:04
Eten is binnen dus hiet het verslagje.
Tzal wel niet zo lang zijn want mijn ventje zit hier en als ik dan zit te typen zit hij hier maar te zitten.

De drainage is minder goed verlopen dan verwacht.
De bedoeling was minimum 750 cc uit te halen en liefst 1 liter maar ze zijn moeten stoppen aan 400cc, nog niet de helft omdat ik weer volle weeën kreeg.
De naald uit mijn buik, heb hier liggen wenen van de pijn maar ik wou het volhouden zolang de hartslag goed was en na een uur zijn de weeën naar gewone harde buiken overgegaan.
Kheb dan bezoek gehad van mijn buren met hun dochtertje van 4 dus kon ik mijn gedachten wat verzetten maar moest 4 uur op mijn zij blijven liggen dus kon ik niet typen (pc staat rechts en moest op linker zij)
Mijn ventje is dan ook toegekomen.
Toen de buren weggingen kwamen zijn tante toe samen met z'n nicht (die hier aan 30weken beviel) en haar man met hun 2 kindjes (3jaar en half en dochtertje is nu bijna 6 maand)
toen zijn weggingen heb ik Laurence een sms gestuurd (en merci Laurence om hier nieuws te brengen!!)
dan vlug iets gegeten en nu ben ik hier.

Ik hoor dus voorlopig nog bij die 20%!!! Ik sta er zelf verrast van dat ze nog in mijn buik zitten!
Maar de weeën kunnen nog steeds komen, hopelijk niet alhoewel ik nu regelmatiger weer harde buiken heb.
We zullen zien, maar ik ben echt wel opgelucht momenteel!!

Ze zullen binnen 2-3 dagen de drainage opnieuw moeten uitvoeren omdat ze niet genoeg hebben kunnen uithalen. Hopelijk dan geen arbeid!
Morgen weer een echo en dan is mijn ventje er bij!

Kga jullie nu laten maar als mijn ventje weg is kom ik wel nog even piepen en verder nieuws brengen en hopelijk kan ik dan zeggen dat alles nog oké is!!

xxx
een opgeluchte kastaar die beseft dat we al 8 dagen verder zijn!!!!

Laurence
3 October 2009, 20:18
Jaja meid, al 8 dagen verder. Spijtig dat ze zijn moeten stoppen en dat je de pijn binnen 2 à 3 dagen terug moet beleven, maar dat is langs de andere kant wel positief dat de dokter zo ver vooruit kijken hé.

Jaja, onze kaarsjes helpen echt hé. En jij bent natuurlijk een uitzondering hé, je zit bij de 20 % en dat moet je zo lang mogelijk proberen uit te houden.

Mijn meisjes waken echt over je kleine boys.
Dikke knuffel meid, ik kom straks nog is kijken hoe het staat met jou.
Dikke kus

vasoramasa
3 October 2009, 21:47
oef ze zitten nog in het buikje, het was spannend afwachten hoor, kheb nog nooit zo aan de pc gehangen.

xxxxxxx

kastaar
3 October 2009, 23:36
Hallo iedereen,

niet zo veel meer te melden sinds daarnet behalve dat ik nu een reactie krijg op die medicatie van de longrijping voor de jongens.
Dat is cortisone en ik sta nu rood gelijk een tomaat over mijn hele lichaam, verschrikkelijk warm en ik zweet imens. Ben ook kortademig dus krijg nu wat bloedverdunner omdat ze denken dat ik ergens een bloedklonter heb in mijn longen en dat is niet zo goed hé.
Ze kunnen geen onderzoeken doen nu omdat dat effect zou hebben op de jongens.
Mag niet plat liggen dus probeer zo maar eens te slapen.
Maar kzal niet klagen, de weeën komen weer wat op omdat ik moet snakken naar adem en inspanningen doen maar ik hou het vol!! Hoe dan ook, die jongens blijven zitten tot het veilig is er uit te komen of tot dat het echt niet meer anders kan!!!! Voilà, mama heeft gesproken zeg ik dan.
Maar kga jullie laten.
Morgen een echo kort na de middag en mijn ventje kan er nu eindelijk eens bij zijn!!
Hopelijk komen ze me dan niet vroeger halen dan voorzien en is hij er al... zou weer typisch zijn.

Een goede vriendin die gisteren bevallen is van een dochtertje komt hier morgen jammergenoeg ook naar toe. Haar dochtertje werd vorige nacht overgebracht met ademhalingsproblemen.
Kzou zo graag eens gaan piepen hoe het met haar gaat maar ik mag niet uit mijn bed hé zeg!!
maar kheb haar al kunnen zeggen dat ze hier echt in goed handen zal zijn en dat ze hier beter is dan waar ze was!

Het leven is toch soms echt niet fair hé!

Ik hou jullie morgen op de hoogte, maar tzal maar in de late namiddag zijn en als er iets is laat ik Laurence zeker iets weten!

xxx
Kastaar

katrientje
4 October 2009, 00:53
Das toch redelijk nieuws.... slaap zacht!

Knuffel

snoezel
4 October 2009, 09:25
hey kastaar,
ik vind het geweldig hoeveel moed jij hebt hoor!
echt waar!
wij blijven hier heel hard duimen voor jou en je jongens.

dikke knuffel
snoezel, kingka en kobe

Laurence
4 October 2009, 10:12
Voila, de mama heeft gesproken, en zo moet dat zijn :)

Veel succes met de echo straks. Hopelijk is alles nog steeds hetzelfde, behalve het gewicht en de grootte van de boys dan :)
Je doet dat goed :):):)
Dikke knuffel

charythepooh
4 October 2009, 10:40
je bent wonderlijk goed bezig kastaar! chapeau!!!! echt mijn hoedje af!
je jongens zullen idd nooit kunnen zeggen dat je er niets voor hebt gedaan ;)

ik denk dat iedereen hier op het forum nog nooit zo heeft meegeleefd als met jou en laurence!
ik kom elke dag piepen hier hoe het met je gaat, en ben er zeker van dat er nog forum-meiden zijn die zich hierin kunnen terug vinden ;)

hou je jongens maar goed en stevig dicht bij (in :D) u!!!

dikke knuffel! xxx

vasoramasa
4 October 2009, 10:47
idd, ik kom alle dagen wel meer dan 10x piepen ;)
echt meid je bent ongelooflijk sterk, petje af hoor!

Evi
4 October 2009, 11:19
Van een sterke dame gesproken, amai zeg, jullie doen echt wel jullie uiterste best hé kastaar! Keep up the good work :)
Jouw jongens doen blijkbaar ook hun best om zo lang mogelijk bij mama te blijven hé, dat ze maar goed luisteren naar de goede raad van mama!! ;)
We duimen verder en volgen het hier op de voet op.

Liefs,
xxx

kastaar
4 October 2009, 11:28
Daarnet al de echo gehad en mijn ventje was er nog niet.
Maar het kwam omdat ze op de monitor veel minder beweging hebben waargenomen.
Het duurde ook 20 minuten voor we de kleine zagen bewegen, de grote is zoals gewoonlijk geen probleem en kwam de hele tijd in beeld.
Maar als hij nu tegen de kleine duwde bewoog hij niet...
Twas bang afwachten.
De gyne zei dat we een 30-tal minuten de tijd hadden om beweging te zien dus dat ging echt wel traag vooruit.
Nuja, na 20 minuten stak de kleine zijn hand in de lucht, precies om te zeggen tis oké hoor. Zelfs de dokter lachte :lol:

Ik kan het bijna niet geloven. Vorige week vrijdag hier aangekomen en ik lig er nog altijd.
Ze voorzien wel dat ik binnen de week à 10 dagen zal bevallen, niet meer langer dan dan dat maar dat is al goed hé !
We zijn toch al 9 dagen verder zeg!! khad dat nooit gedacht.

Straks gaan we eens naar een premature baby kijken dat we ons een beetje kunnen voorstellen wat ons te wachten staat. Aan de ene kant heb ik daar schrik voor maar ik zal daar aan de andere kant wel deugd van hebben, gewoon al eens alle machines en zo zien dat de shock wat kleiner zal zijn voor ons dan.

Rond 13 uur nemen ze ook mijn baxter weer weg, dat zal ook leuk zijn, ik mag dan waarschijnlijk weer wat meer uit mijn bed. Want eerlijkgezegd, ik krijg verschrikkelijk pijn aan mijn poep van de hele tijd te zitten of te liggen.
De reactie op de cortisone is ook veel verbeterd.

khou jullie zeker op de hoogte hoor!

xxx
Kastaar en zonen :cool:

_liesje_
4 October 2009, 11:47
hey kastaar!
spijtig dat je ventje er niet bij kon zijn, maar wel héél opgelucht dat alles ok is met je jongetjes!!!!
veel moed voor straks, moet niet makkelijk izjn, maar zo krijgen jullie al een beeld é...
denk aan je!!!!
dikke zoenen

Laurence
4 October 2009, 12:11
Je doet het goed Kastaar. Doe zo verder.
Go girl, go girl, go girl, ...

Spijtig dat je ventje er nog niet was voor de echo, maar nu weet je toch terug dat alles ok is.
Nog enkele daagjes uithouden.

Ik vind het goed dat je naar een prematuurtje mag gaan kijken. Dan zal je minder schrikken van alle apparatuur.
Mijn neefje is geboren op 29 of 30 weken, en toen we hem zijn gaan bezoeken was het effe schrikken toch. Zoveel draadjes.
Daar kan je je dan een visueel beeld van vormen.

Doe zo voort, je bent echt goed bezig.
Dikke kus van ons 3 en onze 2 sterretjes die over jou en je boys waken.

joke
4 October 2009, 12:15
Wat een opluchting dat alles zo goed is verlopen, zeg! Alweer een stapje verder in de goede richting! En idd; van een straffe madam gesproken, zeg! Go Kastaar! ;)
Wel goed dat je dan sewwens terug wat meer mag stappen, hé, kan wel geloven dat je daar na een tijd echt last van krijgt. En das toch ook al een héél goed teken dat ze dat toelaten, hé. Super hoor! ;)

boeleke
4 October 2009, 12:34
Oh Kastaar,

het klinkt toch weeral een stukje beter!! Weer 'n stapje dichterbij!
Zo leuk dat je kleinste kereltje zich niet laat kennen. Schattig om lezen dat hij z'n armpke zo in de lucht stak om te laten zien dat alles OK met hem is! :)
De mama doet dat goed! Je hebt ze al 8 extra dagen in je buik gegeven, ferm!
Doe zo voort meid, je kan het!!

Knuffel

Koke
4 October 2009, 14:47
Blij dat het nog steeds goed gaat...en zo gaan de daagjes stillekes verder hé! Hopelijk mogen er zo nog veel daagjes volgen!
Jullie zijn goed bezig, alle bewondering voor jou kastaar!!!

wij
4 October 2009, 17:21
alweer een stap in de goede richting, doe zo voort! en good luck

M'tje
4 October 2009, 22:13
Al even geleden dat we iets van Kastaar hoorden, hoop dat de jongens nog steeds in haar buik zijn!

Laurence
4 October 2009, 22:40
Al 11 uur geleden dat we nog iets van haar gehoord hebben, maar ik durf niet zo goed een sms'je sturen in het geval dat ze zou slapen.
Morgenvroeg kom ik nog eens kijken voor ik naar het ziekenhuis vertrek. Indien ze dan nog niets gepost heeft, stuur ik een sms en hou ik jullie op de hoogte.

Hopelijk is alles ok.

Trinity
4 October 2009, 23:04
Je bent echt een sterke madam hoor, zo je pijnen verbijten. Ik hoop dat ondertussen alles nog inorde is, mijn gedachten zijn allesinds bij je.

xxx

Cin
4 October 2009, 23:06
Laat ons allen nog een kaarsje branden....
Ik hoop dat de jongens nog in haar buik zitten.

kastaar
4 October 2009, 23:12
Hallo iedereen,

Ik ging rond 20u een berichtje posten dan ik een superdag had. Alles goed, geen weeën, een paar harde buiken maar voor de rest voelde ik me heel goed.
De neontoloog is langsgeweest om een gesprek te hebben met mijn man want ik had dat gesprek vrijdag alleen en op die manier kon mijn man ook eens al zijn vragen stellen. Het was echt een goed gesprek, die dokter straalt rust uit en je voelt je echt goed bij hem. Hij maakt je ook geen blaasjes wijs maar jaagt je ook geen schrik aan.
Daarna zijn we samen naar een premature baby gaan kijken. Het kindje was geboren aan 24-25 weken en is nu 3 weken oud. Ze woog ongeveer 750 gram. Iets meer dan onze kleine en wat minder dan onze grote. Aangzien ze al 3 weken oud is zijn er natuurlijk al minder buisjes en kabeltjes en zo dan dat die van ons zullen hebben de eerste dagen en weken, maar je weet dan dat je 3 weken later misschien staat waar zijn nu staat hé. Het viel eigenlijk heel goed mee. Je kijkt echt meer naar de baby dan naar alles machines die er rond staan. Mijn man zei dingen over plakker en spuiten en schermen en ik had er zelfs nooit op gelet. Ik keek naar een perfect volmaakt kindje die haar heeft, roze vel, een mini pamper, ... En het kindje is precies een porceleinen popje hé. Zo volmaakt maar o zo klein en breekbaar. Ze was misschien iets groter dan onze hand. Maar het is echt een mensje van vlees en bloed die leeft en gewoon nog wat moet groeien.

Ik ben mijn baxters weer allemaal kwijt en mocht opnieuw in de douche en mag weer naar het toilet.
Naar de premature baby ging ik in een rolstoel.
Kheb er terwijl vlug van geprofiteerd om in het terugkomen eens te stoppen bij mijn vriendin die 2 kamers verder ligt, gewoon om eens te zien hoe het gaat met haar en haar kleine meid en ze doet het al veel beter. Ben daar 2 minuten geweest en zij komt morgenochten bij mij ontbijten (want zij mag uit haar bed zoveel ze wil en ik eigenlijk enkel voor was en plas)

Mijn ouders zijn hier dan ook geweest van rond 18 uur tot 19u30 en mijn mama had versgemaakte vol-au-vent mee en mijn papa is frietjes gaan halen in de cafetaria en jullie kunnen niet geloven hoe het gesmaakt heeft zeg!
(maar kheb al heel de dag zin in tomatensoep :lol: )
Mijn ventje ging door rond 20 uur en was hier van rond 13u of zo. Twas leuk eens zo lang weer samen zijn, samen wat praten en tv kijken, just gelijk thuis manier van spreken.

Ik had wel al heel de dag de kleine niet voelen bewegen en de grote ging precies in overdrive.
Ik vertelde het aan de vroedvrouw rond 19 uur en direct een monitor om de harttonen te bekijken.
Die waren redelijk maar niet optimaal.
Toen mijn man 2 minuten weg was kwam de gyne-assistente mijn kamer binnen met het echo toestel.
Ik keek maar raar want khad me er niet aan verwacht.
Ze maakten zich wat zorgen aangezien de kleine deze morgen al niet veel bewoog en ze wou nog eens kijken.
Na een half uur niets van beweging.
De grote broer kwam echt aan hem schudden met zijn handen maar het had geen effect, geen handje die bewoog, geen ademhaling, geen voetje die bewoog maar wel een hartslag. De hartslag van de grote was ook heel onregelmatig. Tussen de 110 en de 190. Van de kleine ongeveer 120.
Ze belde dan de gyne zelf op en die is dan ook nog eens afgekomen.
Ondertussen hadden we wel al een ademhaling gezien maar geen beweging en aangezien grote broer de hele tijd kwam duwen konden we moeilijk uitmaken of het daardoor was dat we iets zagen bewegen of als het de kleine zelf was die bewoog.
De gyne kwam toe en zag eerst ook geen beweging. HEt duurde meer dan een uur vooraleer hij een armpje bewoog en dan plots ook een voetje.
Volgens de gyne zijn de risico's om ze er uit te halen groter dan dat ze nu nog tot morgen in mijn buik blijven.
Ze kon me garanderen dat ze de nacht goed zullen doorkomen en morgenochtend kijken we opnieuw hoe het staat;
Is er niet veel verandering kan het zijn dat ze de baby's er uit halen maar graag zou ze ze laten zitten.
We zullen morgen dus meer weten.

Kmoet zeggen, mijn hart slaat er nog van over. zo je kind niet meer zien bewegen is echt niet leuk en de tijd ging maar zo traag vooruit.
Morgen zien we dus verder hoe het zal zijn.
Ieder dag en zelfs ieder uur is gewonnen en ik mag met een gerust hart de nacht ingaan dus ik vertrouw op de gyne.
Van al die emoties ben ik nu wel redelijk moe.
Het waren bewogen dagen sinds vrijdag en ik voel die nu wel wat doorwegen dus hoop ik op een goede nachtrust en een nieuwe dag morgen.

Kreeg het compliment van een vroedvrouw dat ik een goede mama zal zijn met een heel groot moederinstinct.
Ik vind dat precies allemaal normaal.

@ Laurence: je meisje doen echt hun best hoor!! En als ze dat al doen voor mijn zoontjes zullen ze die van jouw echt wel goed verzorgen hoor! Veel goede moed morgen in het ziekenhuis! Khoop dat alles goed zal verlopen voor jou want je verdient het echt hoor! En een dosis goede moed zal je nog veel verder helpen!

Nog eens bedankt aan iedereen hier om mij iedere dag aan te horen en alle lieve berichtjes die mij er doorhelpen doen echt wel deugd.
Had nooit gedacht dat ik het gevoel zou hebben op een forum dat ik echte vrienden heb die meeleven maar eerlijkgezegd, ik zou jullie niet meer kunnen missen!
Dank u wel allemaal!!

xxx
Kastaar

Trinity
4 October 2009, 23:23
Das graag gedaan he meiske :) Ik wens je allesinds een hele goede nachtrust toe, zodat je alle emoties een beetje kan verwerken.

Dikke knuf en slaap wel
xxx

M'tje
4 October 2009, 23:28
Amai, echt een pak van mijn hart dat jullie ok zijn!

Hele dikke knuffel, thinking of you guys a lot!!! Hang in there..

x

Coconutjah
4 October 2009, 23:29
Je doet het goed en je ventjes ook...slaap maar lekker nu, je kan het gebruiken!
Liefs, coco..xx

Cin
4 October 2009, 23:36
pppfff wat ben ik blij om van je te horen.
Slaap maar eens goed, je verdient het dubbel en dik.

xxx

wij
5 October 2009, 06:28
goedemorgen allemaal, blij je terug te horen kastaar, hopelijk straks nog een portie goed nieuws voor jou. Tot later

katrientje
5 October 2009, 07:36
Hey Kastaar, was ook wel ongrust niks van je te horen.
Hopelijk heb je een goede nachtrust gehad? Ik hoop het alleszins...
Echt chapeau voor jullie hoe sterk jullie blijven! Ben benieuwd hoe echo gaat zijn deze morgen...

Veel sterkte en dikke knuffel!

Laurence
5 October 2009, 08:03
Kastaar heeft mij 15 minuten geleden een bericht gestuurd om te zeggen dat ze nu aan de keizersnede gaan beginnen.
De kleine bewoog niet meer.

Meer weet ik ook niet. Maar ik wens haar, haar man en die 2 kleine boys heel veel succes toe vandaag.

Dus meiden, alle duimen in de lucht, en alle kaarsjes in je omgeving doen branden dat die 2 jongens van haar het goed doen.

Eenmaal meer nieuws komt ik wel posten, maar zal dan heel kort zijn, want zal van mijn gsm zijn in het ziekenhuis.

Dikke knuffel kastaar, en de moed niet verliezen. We zijn er voor jou.

katrientje
5 October 2009, 08:06
Mijn duimen zijn in de lucht!
Veel sterkte Kastaar!
xxx

Trinity
5 October 2009, 08:20
Ik hoop echt dat alles goed verloopt met alle 3. Veel sterkte allesinds Kastaar, jullie zullen het nodig hebben.

Laurence, voor jou duim ik ook vandaag hoor.

boeleke
5 October 2009, 08:42
Heel veel sterkte voor Kastaar en haar kereltjes!!!
We duimen allemaal mee dat alles goed verloopt.

Laurence, ook voor jou veel goeie moed vandaag!!
Zoals Kastaar al zo mooi gezeg heeft, jouw 2 engeltjes waken over jullie!

Ik denk super veel aan jullie,
dikke knuffel
xxx

ilseken
5 October 2009, 08:58
Ik denk aan je kastaar. We duimen dat alles goed gaat met je zoontjes.

Dikke knuffel.

Mrs O.
5 October 2009, 09:27
ooooooh nee, dus toch... oh ik hoop dat alles goed gaat en dat haar 2 jongetjes gezond en wel ter wereld komen...
ik duim hier massa's mee...

Bedankt voor het nieuws laurence...

Kastaarke, we denken aan je he meid !!!!

vasoramasa
5 October 2009, 09:39
kaarsjes en duimen zijn hier in volle actie
succes meid!

xxxxxxxx

nele1979
5 October 2009, 09:46
Heel veel succes en hopelijk valt alles goed mee !
duimen , duimen , duimen , .....

groetjes
Nele

isabelga
5 October 2009, 09:56
veel succes! Wij duimen allemaal mee!
Een dikke knuffel

Liesbet
5 October 2009, 09:56
Veel succes!!

Koke
5 October 2009, 10:07
Ook hier volop aan het duimen! Doe dat goed mama kastaar en kleine jongens!!!

Laurence, jij ook veel succes vandaag!