Volledige versie bekijken : zwangerschapstest gedaan
babs
21 September 2009, 18:45
Heb vandaag een zwangerschapstest gedaan. jammer genoeg was het resultaat negatief. mss is het toch nog een beetje te vroeg en hoop ik te veel om snel zwanger te worden, je kan het immers toch niet dwingen.
Wheelee
21 September 2009, 18:47
Hey Babs,
Jammer dat je een - test had. Ben je al lang bezig zwanger te raken? Hoop dat het snel mag lukken. Succes met klussen in ieder geval.
grtz Wheelee
janneman
21 September 2009, 18:57
Hey Babs,
Wanneer is je NOD?
babs
21 September 2009, 19:37
normaal gezien pas over twee weken. dus ben er wel erg vroeg bij
janneman
21 September 2009, 19:40
dan kan alles nog hé!!!!!
mini
21 September 2009, 21:00
Als je nod binnen pas twee weken is, dan is het logisch dat je negatief test :)
Je kan pas op je NOD of liefst erna als je echt overtijd bent, positief testen
babs
21 September 2009, 23:01
het klopt toch dat je eigenlijk maar enkele dagen per maand vruchtbaar bent?
L.I.B.
22 September 2009, 09:08
Toen wij gestopt zijn met de pil (begin juli 2009 dus), heb ik 2 zwangerschapstesten gekocht. 1-tje in juli gebruik, niks (mijn vriend was zooo zeker van zijn zwemmertjes dat hij dacht dat ik direct zwanger zou zijn :D ) 2de in augustus, niks. Maar blijkbaar moet je die test niet te snel doen?
In ieder geval, voorlopig koop ik geen test meer, wanneer we zwanger zijn zal ik dat wel zien als mijn ms niet meer doorkomen zekers?
mini
22 September 2009, 09:44
Idd, je bent maar een paar dagen in de maand vruchtbaar, maar daarom tekent een zwangerschapstest nog niet. :)
Na de bevruchting van de eicel, moet het vruchtje nog een hele reis door de eileider tot aan de baarmoeder om daar in te nestelen.
Je begint maar een zwangerschapshormoon aan te maken (HCG) paar dagen voor je NOD, maar meestal is die nog te laag om direct een positieve test te geven :)
Daarom dat het beter is om te testen vanaf je NOD of zelfs erna. Want anders is het eigenlijk maar weggesmeten geld :)
Jess
22 September 2009, 12:47
ik ben het volkomen eens met mini!!!
Ik heb nooit voor mijn NOD getest het is idd weggesmeten geld!!!!
Probeer het binnen 2 weken nog eens opnieuw...
babs
22 September 2009, 17:01
Ik denk dat ik een beetje in een dipje zit. en dat terwijl we nog maar pas terug zijn van vakantie en heb schrik dat het klussen weer wat minder wordt nu mijn vriend weer aant werken is.
Jolien!1
23 September 2009, 14:46
Je kan inderdaad dus pas testen op je NOD of als je over tijd bent. Wel heb je enkele testen waarmee je al kan kijken of je zwanger bent tot 4 dagen voor je NOD. Maar ook daarvoor moet je nog wat geduld hebben.
Geduld is een schone deugd, zeggen ze. En om zwanger te willen worden, moet je dat echt wel hebben.
babs
23 September 2009, 18:16
dat is dan nog ff wachten . maar ja geduld wordt beloond zeggen ze toch
Vanessa V
25 September 2009, 13:05
Hey Babs,
k' begrijp je volledig! Op vakantie gaat het klussen altijd veel gemakkelijker dan de lange werkdagen...
Soms ligt mijn vriend al te slapen als ik in mijn zetel geraak!
Hopelijk is het zover!
joke
25 September 2009, 15:54
Wel heb je enkele testen waarmee je al kan kijken of je zwanger bent tot 4 dagen voor je NOD.
Dat is waar, maar pas er toch maar mee op, hoor. Allé, wil jullie hier nu echt niet slecht laten voelen maar het komt vaak voor dat een vrouw zwanger is zonder dat ze het weet en de vrucht dan gewoon met haar regels mee afkomt; dus een mk zonder dat je het weet. En als je het niet weet, is dat emotioneel toch ook beter, hé? Want geloof me, een mk verwerken vergt héél wat van jou en je partner!
Sorry voor mijn doemdenken nu mss maar wil jullie er gewoon voor behoeden :)
Ik weet hoe moeilijk het is om te wachten maar wacht dan toch op zn minst tot je je nod moet hebben en niet dàgen ervoor! Dat heeft trouwens toch niet veel zin; want 't kan ook zijn dat je dan mss wel zwanger bent maar de test het nog niet aangeeft omdat het nog zo pril is en je waarden dus nog niet voldoende zijn om positief te kleuren.
Liesje_x
25 September 2009, 17:01
het is inderdaad zoals Joke zegt.. Ik heb het zelf meegemaakt, zo'n vroegtijdig mk. Moest ik geen bloed hebben laten trekken door de ha (owv heel lange cyclus) , had ik het waarschijnlijk nooit geweten.
ik denk dat je best pas test als je NOD echt gepasseerd is, maar ik weet ook hoe moeilijk het is om dat geduld te hebben ;-)
succes!
x
Marie
25 September 2009, 18:17
Jeps, ik had vorige maand ook geen geduld ... 2 keer een positieve vroegtijdige test gehad en raad eens ... op NOD kreeg ik m'n ms. Echt ni leuk en 't kost ook nog eens veel geld zo'n vroege tests.
In ieder geval veel succes!
babs
29 September 2009, 10:20
Normaal gezien zou ik gisteren mijn ms moeten hebben gehad maar niks. normaal gezien heb ik altijd hevige buikpijnen maar nu heb ik nog niets gevoeld?
Marie
29 September 2009, 10:46
Heb je al getest? Zoniet ... doen! Hopelijk is 't +!!! Ik duim voor u ... en voor iedereen hier!
Laurence
29 September 2009, 12:58
Ik duim mee :)
Chouca
29 September 2009, 16:59
@ Babs
Heb je al getest??? Wacht vol ongeduld mee naar je resultaat. Ik duim voor je ;)
babs
29 September 2009, 22:34
Ik had vanmiddag getest voor ik ging werken, maar zag precies toch niets. Nu kom ik juist thuis en ik dacht ga het nog eens ff bekijken en ik zie wel twee streepjes maar het ene is heel helder en de andere is maar heel lichtjes dus weet niet wat ik nu moet denken? Juist gekeken wanneer ik bij de dokter langskan voor een bloedtest en kan pas donderdag gaan :(
M'tje
29 September 2009, 22:41
Morgen nog eens testen zou ik zeggen, maar euhm, een streep is een streep zeggen ze toch?? Al een voorzichtige proficiat ;-) Duim met je mee voor een duidelijkere streep!!!
patje
29 September 2009, 22:43
Ik zou morgen zeker nog eens testen meid want de kans is er idd dat je effectief zwanger bent!
Ik had toen ik testte, 4d voor mijn NOD ook een heel licht streepje en kijk nu :D
babs
29 September 2009, 22:59
ik had nu de testen van kruidvat, maar welke test zou ik dan morgen best kunnen proberen?
kastaar
29 September 2009, 23:12
Ik gebruikte:
Een predictor van bij de apotheek die negatief toonde
3 uur later ééntje van kruidvat die positief toonde
en dan nog ééntje van clearblue die ook positief toonde.
Probeer maar gerust nog eens met die van het kruidvat en gebruik eventueel ochtendurine (en maak dat je echt dringend moet plassen)
Veel succes, maar zoals iedereen hier zegt: een streep is een streep dus alvast een voorzichtige proficiat!!
En wil je 100% zeker zijn een bloedproef bij de huisarts laten doen hé!
xxx
Kastaar
babs
30 September 2009, 08:59
hoi allemaal,
Vanmorgen heb ik heel vroeg naar de dokter gebeld om te vragen of er toch nog een plaatsje was voor deze voormiddag aangezien op de online agenda stond dat alles vol zat. en ja ik mag om 10 u gaan, dus dat is wel spannend. Maar moet wel zeggen heb wel een beetje schrik, mijn vriend reageerde gisteren toch niet zoals ik had verwacht. Zijn reactie was: ah dan heb ik goeie zwemmers
tot straks
x
meisje84
30 September 2009, 09:08
Heb je nogmaals een testje gedaan ook :-) ?
Veel suuces!
xxx
Laurence
30 September 2009, 09:37
Dat zijn venten. Die denken in eerste instantie aan de kwaliteit van hun zwemmertjes.
Veel succes straks bij de dokter,en hopelijk heb je snel de resultaten.
Chouca
30 September 2009, 12:13
Hey Babs,
Veel succes straks bij de dokter ik hoop dat je snel je resultaten krijgt. En hopelijk positief, want ja een streep is een streep.
In ieder geval al een voorzichtige proficiat.
Wheelee
30 September 2009, 12:14
Babs,
Spannend hoor. Ik hoop dat je ons snel goed nieuws te vertellen hebt!!!
grtz Wheelee
babs
30 September 2009, 12:21
Terug van de dokter.
Vanavond weet ik de officiële resultaten. Maar ze wenste mij al proficiat. Ik had mijn testje meegenomen en ze zei idd dat zijn twee streepjes wel nog maar heel licht. Dus het is nog heel pril.
Dus bij deze mss weer een zwangere forumgenoot
Wheelee
30 September 2009, 12:24
GEFELICITEERD!! Super hoor. Het ziet er goed uit. Fijn dat je de resultaten zo snel weet. Ik hoop voor je dat het een bevestiging is.
Hoe lang zijn jullie bezig geweest. Ik zie dat je in ronde 1 op de ticker zit.
grtz Wheelee.
babs
30 September 2009, 12:43
we zijn eigenlijk niet zo lang bezig. mijn laatste ms waren van 31 augustus. Had daardoor niet gedacht dacht het zo snel zou gaan. Momenteel kan ik het nog niet goed geloven, heb ook wat schrik om het over een paar weken te gaan vertellen tegen de schoonouders en mijn schoonzus. Ze weten immers niet dat wij aan kinderen dachten. En ook mijn schoonzusje is ook aan het proberen maar ze kan moeilijk kinderen krijgen dus vind het dan zo erg om te zeggen dat ik zo snel zwanger ben.
Btw iemand leuke ideeën om het te vertellen?
joke
30 September 2009, 12:50
Oh proficiat Babs! Super nieuws zeg! En dan idd zo snel; fijn! ;)
Wheelee
30 September 2009, 12:59
Hoi meid,
Ik herken dat gevoel wel wat betreft je schoonzusje. Mijn schoonzusje is ook al heel lang aan het proberen. Heeft ook al een keer een MK gehad. Wij zijn dan nog wel niet zwanger maar ik zou het voor haar toch rot vinden als het bij ons eerder lukt. Zij is al zo lang aan het proberen. Ik hoop natuurlijk dat we tegelijk goed nieuws mogen brengen.
En over het vertellen aan schoonouders ken ik ook wel. Mijn eigen ouders weten het wel. Mijn vader vertelde een maand geleden dat hij ergens had gelezen dat er digitale ovulatietesten te koop waren. Met een rood hoofd. En dat als we ooit aan kinderen dachten hij dat ons wel cadeau wilde geven. Schattig he? Toen heb ik alleen maar gezegd dat die ovutesten er ook zijn van het Kruidvat en dat we die wel vertrouwden ;). Maar de ouders van mijn vriend zijn wat ouderwetser. We zijn (nog) niet getrouwd. Dat is iets wat zij als een voorwaarde zien om aan kinderen te 'beginnen'. Maar ja, mijn ventje is niet zo snel. Vertelde mij dat hij er niet van houdt in de belangstelling te staan op zo'n dag. Maar komend weekend heeft hij (zonder dat ik het wist) op mijn werk vrij gevraagd aan mijn leidinggevenden. Hij wilde een weekendje samen weg en het moest een verrassing zijn. Ik houd me van de domme, maar ik zag in mijn planning dat ik vrijdag en maandag 'afwezig' stond. Het meisje van de planning versprak zich en zei: maar je hebt toch vrij gekregen voor je weekendje weg? Dat zei je leidinggevende. (domdom)
Ik hoop dat het dan eindelijk tot een aanzoek komt. Ik hoop erop maar weet ook wel dat het misschien alleen een verrassing is omdat ik in de zomermaanden heb doorgewerkt om mijn opleiding te kunnen afronden.
Als ik zwanger zou zijn, zou ik denk ik beide ouders uitnodigen in een weekend op de koffie. En dan van die kleine beschuitjes met muisjes van marsepein of doopsuikers bij de koffie op een schaal leggen. Kijken of er iemand de hint snapt.
grtz Wheelee
Karolien
30 September 2009, 13:02
Wij hebben een rijstkorrel in een enveloppe gestoken en gewacht tot hun frank viel.
Heel leuk
Vanessa V
30 September 2009, 13:16
Hey babs, proficiat he meid!
Had jij al symptomen die je voelde?
aline
30 September 2009, 13:23
Alvast proficiat Babs! Hopelijk wordt het nieuws straks bevestigd met goeie resultaten :)
Wheelee
30 September 2009, 13:25
Nog 5 dagen en dan weet jij ook meer he Aline???
Ik duim ook voor jou
grtz Wheelee
L.I.B.
30 September 2009, 13:26
Klinkt misschien ouderwets maar mochten wij zwanger zijn, dan zeg ik het pas tegen mijn en zijn ouders wanneer we kerst/nieuwjaar bij hen gaan vieren. Dan zou ik een dikke 3 maanden zijn. allé, 'k weet niet of mijne vent dat zolang zou kunnen zwijgen. Momenteel weet niemand (buiten een paar bij mij op het werk waar ik nog maar tot einde oktober ben) dat ik gestopt ben met de pil.
Maar babs, een heel dikke proficiat!!! Had jij inderdaad al symptomen?
aline
30 September 2009, 13:40
@ Wheelee, idd nog 5 dagen, lief dat je mee duimt ;) Ik duim ook voor jou!
Kvind het zo lang duren weeral he tot die NOD!
Kmoet zeggen dat ik er na 10 rondes zo precies toch niet meer in geloof dat het raak zou kunnen zijn. Kga er eigenlijk altijd vanuit dat het toch weer niks zal zijn...
Voel jij al iets anders dan anders?
xxx
Jolien!1
30 September 2009, 14:36
Proficiat, proficiat, proficiat!
Ik hoop dit binnen enkele dagen ook te kunnen zeggen!
Brr, spannend!
dee
30 September 2009, 19:11
En babs, weet je al iets meer?
Patatje
30 September 2009, 19:11
Tof hoor Babs! Laat ons iets weten wat het bloedonderzoek zegt.
Voor mij is het normaal zaterdag NOD, geen idee hoe lang ik ga kunnen wachten om een test te doen... moest ik mijn ms niet krijgen natuurlijk... zaterdag is nog te vroeg, zondag geen winkel open om een test te halen, maandag werken... ik zou beter zaterdag toch al een test gaan kopen zeker?
Jolien!1
30 September 2009, 19:28
Ik zou zaterdag een test gaan kopen, zodat je zondagochtend kan testen!
Spannend Patatje!
Vanessa V
30 September 2009, 20:14
Ja patatje, spannend!
Heb jij symptomen ofzo?
Kdenk dat het van mij niks ga zijn want ik voel nu nen keer echt niks!!!
Patatje
30 September 2009, 20:44
Ik heb vorige week wel wat last gehad van mijn buik, en wat misselijkheid... maar dit was paar dagen na mijn eisprong...
Nu heb ik geen lichamelijke kwaaltjes behalve nog steeds pijnlijke tepels.
Ik denk er niet zo veel aan, en gelukkig is het momenteel zo druk op het werk (ik ben van functie ah veranderen) zodat ik er weinig a denk.
Jolien!1
30 September 2009, 21:01
Ik heb ook pijnlijke tepels... Brr, weet niet of het echt zo is, of ik het wil denken... Allee, dat die pijn doen, voel ik wel.
Oh nee, deze dag duurt lang!
Had vandaag niet veel te doen in het huishouden, dus zit al vanaf 14u op internet. Moet alleen nog koken, ja nog steeds, want mn man is nog steeds niet thuis en kan nog wel een uurtje duren, dus deze dag duurt zooooo lang.
Spannend, spannend! Nog enkele dagen!
babs
30 September 2009, 23:02
Hoi, net thuis van mn werk
Heb niet zo'n goed nieuws. Ik belde om zes uur naar de dokter maar mijn dokter was al naar huis dus had haar vader en hij zei dat ik niet zwanger zou zijn. Dus ik was te vroeg vrolijk. Nu heb ik ook mijn ms gekregen (allé ja da denk ik toch) maar om 22 u had ik een bericht op mijn voicemail dat mijn dokteres met haar vader had overlegd en zij is er toch van overtuigd was dat het wel positief zou zijn en dat ze ons volgende week terug wilt zien. Vind het toch raar dat dan de test toch positief was.
succes aan de anderen
Wheelee
1 October 2009, 00:14
vaag verhaal. Hoop dat je snel meer weet.
Wheelee
mini
1 October 2009, 07:51
Eerlijk gezegd, denk ik dat je te maken hebt gehad met een indroogstreepje. :/
Want je test was eerst negatief en na een tijdje heb je opnieuw gekeken en stond er een heel licht tweede streepje.
Normaal wordt je verondersteld het resultaat binnen de 5 min. af te lezen.
L.I.B.
1 October 2009, 08:36
Jolien1, ik zou zeggen, speel wat spelletjes op de pc (nieuwe game SPORE kan ik aanraden) en dan vliegt de tijd voorbij :d
charythepooh
1 October 2009, 08:47
Tof hoor Babs! Laat ons iets weten wat het bloedonderzoek zegt.
Voor mij is het normaal zaterdag NOD, geen idee hoe lang ik ga kunnen wachten om een test te doen... moest ik mijn ms niet krijgen natuurlijk... zaterdag is nog te vroeg, zondag geen winkel open om een test te halen, maandag werken... ik zou beter zaterdag toch al een test gaan kopen zeker?
zondag is den AD delhaize hier open (de groenen) en daar verkopen ze der nu van Clear Blue, ik breng de mijne ook altij mee van daar! ;)
Patatje
1 October 2009, 09:10
Merci voor de tip Chary ;-)
Kimm
1 October 2009, 09:27
Mss is het idd zoals Mini zegt, je moet het resultaat binnen de 5min aflezen, alles wat er dan binnne het halfuur opkomt telt, alles wat er na een halfuur nog opkomt telt niet meer. Maar natuurlijk hoop ik het allerbeste voor jou hoor! Veel succes alvast.
babs
1 October 2009, 11:39
Bedankt voor de reactie. De andere testen hadden dat niet. maar ik heb mij voorgenomen om mij er niet meer op te focussen en wat komt dat komt.
allemaal heel veel succes met zwanger te raken, ik duim voor ieder van ons.
mini
1 October 2009, 11:50
De andere testen hoeven dat niet persé te hebben hoor.
Ik heb altijd met hetzelfste type testen gewerkt, en als die negatief was, dan keek ik na een tijdje ook nog eens. Aard van het beestje zeker?! :)
Nu op al die testen heb'k nooit een indroogstreepje gehad, behalve op één... ik dacht toen ook dat'k zwanger was (was in februari), daags nadien heb'k een nieuwe test gedaan, maar die was negatief. :( Paar uur nadien kreeg ik al m'n MS.
De maand daarna, heb gewacht tot m'n NOD en toen had'k een heel duidelijke positieve test :)
Ik was de test van de maand voordien op slag vergeten :D
Vanessa V
1 October 2009, 13:16
@babs, Khoop dat het positief zal zijn!
Maand oktober gaat van start!
Succes iedereen...
Jolien!1
1 October 2009, 17:13
Dank je wel voor de tip, L.I.B.!
Nog even... Morgenochtend test ik toch wel denk ik.
Mn man denkt dat mn borsten wat groter zijn... Of hij denkt dit doordat ik steeds zaag of hij niet anders aan me ziet :o)
Hmm...
We shall see!
Vanessa V
1 October 2009, 22:33
hehe, ik vraag ook al heel tijd aan mijn vriend ofdat er nog niks veranderd is...
Hij is daar zo niet mee bezig, vind ik wel niet zo leuk!
Hij vraag er gewoon niet naar!
hmm,...ligt dat aan de mijnen of zijn alle mannen zo?
L.I.B.
2 October 2009, 08:37
Graag gedaan :D
Mijn vriend zei dat ook van mijn borsten maar ik ben 99,99% zeker dàt hij het zei omdat ik steeds zaag :lol:
stamperke
2 October 2009, 11:56
Mijne vriend is daar ook nie zoveel mee bezig,als ik erover begin dan krijg ik de ene moment meer reactie dan andere momenten.
Ie heeft nu wel ker gezei da em er soms wel op denkt omda et nog niks is ma anders zegt em maar heel weinig erover.
We weten al wie er meme en pepe word en wat de naam zal zijn als et eens ergens ooit zover moest zijn.
daar werd er al over gesproken maar das ook alles.
mja...denk dat dit idd wel eigen is aan mannen :d
mini
2 October 2009, 17:24
Laat het duidelijk zijn, da's typisch mannen :P
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.