PDA

Volledige versie bekijken : Hallo!

mini
14 July 2008, 17:03
Hallo,

Ik ben 23 jaar en m'n ventje 24. We zijn 2 jaar getrouwd, 4 jaar samen (ik ken hem al sedert m'n 16de; m'n beste vriend is m'n ventje geworden :cool:) en stilaan beginnen we te dromen om ons gezinnetje uit te breiden. Aangezien we de familie en vrienden nog niet echt willen verwittigen van onze plan. En ik soms nog wat vragen heb, leek dit forum me ideaal.

Bv. Ik ben net van werkgever veranderd. Voordien werkte ik 5 jaar bij m'n vorige werkgever. 'k Ben arbeidster in de productie. En nu vroeg'k me af, of het beter is dat ik nog eventje wacht om aan kindjes te beginnen, zodat'k ergens het vertrouwen kan winnen bij m'n werkgever.

M'n tweede vraag is: We hebben vorig jaar een huisje gekocht, willen nog een paar veranderingen doen (al dan niet zware) en hoeveel van jullie eerst veranderingen hebben gedaan en dan pas kindjes of gewoon ni naar omgekeken? :)

snoezel
15 July 2008, 19:15
hey mini,
die veranderingen dat hangt af van wat het juist is hé...
als dat nu dingen zijn waar je kindje weinig last van zou hebben zou ik het er zeker niet voor laten.
ga je een tijd tussen het stof en het vuil zitten dan zou ik mss toch proberen van dit eerst te doen, maar ja, je bent eerst 9 maanden zwanger al vorens dat prutske er is hé... dan heb je ook nog even tijd hé.

hoe het zit als arbeidster en zwanger worden daar heb ik eigenlijk helemaal geen idee van. ben je bij een vakbond? anders kan je het daar eens vragen, of collega's die al zwanger zijn geweest?

heel veel succes
snoezel

mini
15 July 2008, 20:38
Heb er nog eens overgesproken mee m'n ventje wat we eigenlijk allemaal willen veranderen in ons huisje en wat "dringend" is.
Al bij al valt het uiteindelijk wel mee. :) En valt perfect te combineren met een kindje in huis. Echt veel last van stof en dergelijke zullen we ni hebben. Want de zwaarste werken zijn eigenlijk al achter de rug.

Aan m'n collega's kan ik het ni echt vragen, 'k werk er nu zo'n kleine maand en heb eerlijk gezegd nog ni veel vrouwen in m'n afdeling tegengekomen *bloos*
Als'k er één tegenkom dan hebben die allang geen kinderen meer in huis of 't is toch al een tijdje geleden dat het baby's waren :P

Ik ga me zoals je zelf zegt eens informeren bij m'n vakbond, die weten wel raad ;)

mini
26 July 2008, 00:04
Ok, één probleem is hier alvast opgelost. Heb alles eens goed bekeken en berekend... en heb die afbetaling van de auto maar in één keer betaald... Deed wel ff pijn aan de spaarboek :(, maar nu zijn we er vanaf... :D En kunnen we trg volop beginnen sparen voor allerlei zaken. (waaronder voor de babyplannen ;))

Nu is het een beetje twijfelen voor onszelf... Beginnen we aan kindjes vanaf september of neem ik er nog drie maand bij (zodat we toch al weer een stukje hebben gespaard) en wacht ik zo tot in december?

snoezel
26 July 2008, 21:47
hey mini,

dat is iets dat je met je ventje zal moeten beslissen hé!
hopelijk kom je er snel uit...

groetjes
snoezel