Volledige versie bekijken : Het geslacht en welke fabeltjes?
baloutje
16 September 2009, 17:14
Ik ben dus kweet nie hoe nieuwsgierig van aard. dus jullie kunnen al raden dat ik echt op hete kolen zit om te weten wat het is. Bij ons in de familie zijn het allemaal meisjes. Mijn grootmoeder langs mij pa zijn kant had 4 jongens !Haar eerste kindje was een meisje maar dat heeft het helaas niet gehaald. Ze was wel gelukkig met haar jongens maar ja je kent jongens hé ravotten op en top en ze heeft ooit een vloek uitgesproken dat haar al haar nakomenlingen van haar zonen en kinderen daarop allemaal meisjes gingen zijn. Ik heb nog een zus, en de andere hebben allemaal meisjes. Die daarop hebben ook allemaal meisjes behalve mijn nicht die ongeveer even oud is als ik heeft een zoontje!
Dus de vloek is eigenlijk doorbroken. Ik heb altijd gedacht dat ik een jongetje zou hebben. Dat heeft zelfs een waarzegster eens tegen mij gezegd. Nu ik zwanger ben weet ik het echt niet heb er echt geen idee over alhoewel ik vroeger graag een jongen wou zou ik nu liever een meisje hebben omdat mijn zus ook een dochter heeft maar t belangrijkste is dat het gezond is voor mij.
Ik heb al gehoord als je vooruit draagt dat je meestal een meisje is. Als het na de eisprong bevrucht is een meisje is als je veel fruit en rauwe groenten hebt gegeten dat het een jongen zou kunnen zijn. Bij veel melk en yohurt drinken en noten eten heb je meeste kans op een meisje .... Ken er iemand nog zo een fabeltjes?
mini
16 September 2009, 17:48
:lol:
Pendelen is er ook zo één.
Chinese kalender ook :)
vasoramasa
16 September 2009, 22:06
idd het zijn allemaal fabeltjes volgens mij of anders ben ik een uitzondering :)
zoals dat vooruit dragen.
ik heb zowel bij een zoon als bij een dochter vooruit gedragen en bij de andere zoon en dochter heb ik rond gedragen ;)
Trinity
16 September 2009, 22:41
ik dacht dat het fabeltje was vooruit dragen = jongen, rond = meisje...
Maar goed, het is eigenlijk naar de familie van je man/vriend dat je moet kijken, want hij bepaald of het een meisje of jongen is :), jij geeft zowizo de X he
vasoramasa
17 September 2009, 08:06
ik dacht dat het fabeltje was vooruit dragen = jongen, rond = meisje...
Maar goed, het is eigenlijk naar de familie van je man/vriend dat je moet kijken, want hij bepaald of het een meisje of jongen is :), jij geeft zowizo de X he
idd het ligt aan de eicel can de man ofdat je een meisje of jongen krijgt.
en spijtig genoeg in sommige culturen verlaat de man zijn vrouw als zij hem geen zoon baart, dan is zij de schande, alhoewel het zijn zaad is dat dit bepaald en niet de hare.
tiger
17 September 2009, 08:30
En toch ligt het ook aan de vrouw hoor.
Het is inderdaad het X of Y chromosoom van de man dat bepaald wat het geslacht is. Maar het is wel de 'omgeving' van de vrouw die ervoor zorgt dat ofwel de X ofwel de Y chromosomen makkelijker tot aan de eicel geraken.
Ale, das mijn gedacht :)
vasoramasa
17 September 2009, 08:50
En toch ligt het ook aan de vrouw hoor.
Het is inderdaad het X of Y chromosoom van de man dat bepaald wat het geslacht is. Maar het is wel de 'omgeving' van de vrouw die ervoor zorgt dat ofwel de X ofwel de Y chromosomen makkelijker tot aan de eicel geraken.
Ale, das mijn gedacht :)
ahzo dat wist ik niet, allez weeral iets bijgeleerd vandaag :)
nele1979
17 September 2009, 08:55
Hallo ,
Dat zou mss wel een verklaring kunnen zijn in ons geval , Tiger . :D Langs mijne vriend zijn kant zijn er alleen maar jongens ( alleen maar broers en neven ) . Langs mijn zijde zijn er 12 meisjes en 2 jongens :D . En wij trekken nogal veel op met elkaar . Wat verwachten wij nu ? Een meisje :D Hahahaha . Da was wel schrikken en heel hard lachen langs mijne vriend zijne kant . Kheb tegen zijn broers gezegd dat hij de enige echte man was van de familie ;) . Ze zullen haar daar allemaal rotverwennen !
Van dat hoog en laag dragen ..... Ik hecht er niet veel belang aan .
groetjes
Koke
17 September 2009, 09:43
Mijn ma beweert het ook te kunnen zien aan hoe je draagt en blijft daarmee beweren dat mijn zus een meisje verwacht. We zullen het in november weten, mja ze heeft zowiezo 1 kans op 2 dat het juist is hé. Ik geloof er in ieder geval niet in en denk dat mijn zus een jongen gaat krijgen.
Mijn grootmoeder denkt het te weten aan de manier waarop je je rechterhand uitsteekt. Is dit met de palm naar boven dan wordt het een jongen, naar beneden wordt het een meisje. En ze beweert dat het nog nooit fout was! Nu staken mijn zus en ik allebei onze hand uit met de palm naar boven: beiden een jongen dus. Kben benieuwd want ik vermoed dat wij een meisje krijgen, maar kzou het wel tof vinden moesten mijn zus en ik beide een kindje van hetzelfde geslacht krijgen.
mini
17 September 2009, 09:53
Ik vind het nog altijd het plezantst als de mensen echt overtuigd zijn van één of ander fabeltje die het geslacht bepaald en er dan volledig naast zitten :')
Bo
17 September 2009, 11:01
Die fabeltjes... man man man... ik heb er al zovéél gehoord de laatste maanden.
Vooral dat vooraan of rond dragen, zoet of zuur willen, hoe je je bukt, de kruin in je haar in t midden of niet... het klopt allemaal langs geen kanten.
Ik heb een vriendin die vaak mails doorstuurt met 1 of andere vragenlijst en aan de hand daarvan weet je dan het geslacht of niet :rolleyes:
Het leukste is idd Mini, hier ook hoor ;) dat velen overtuigd zijn van 1 geslacht, terwijl het het gewoon het andere geslacht is... hier geniet ik zooo van hè :lol:
mini
17 September 2009, 13:01
Of op welke zij je slaapt tijdens de zwangerschap... links jongen, rechts meisje (of was het nu omgekeerd? :D)
tiger
17 September 2009, 13:10
Dan heeft die van mij nog niet beslist wat het wil zijn :p
ik draai en keer ongelooflijk de laatste weken
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.