PDA

Volledige versie bekijken : voorbereiding op zwangerschap

winnie
14 July 2008, 13:22
Hey,

na wikken en wegen of dit wel het goede moment is, hebben we besloten de stap te zetten. We hebben dan ook reeds een afspraak gemaakt bij de gyneacoloog. Nu vroeg ik me af of er dingen zijn die ik hem zeker moet vragen of wat ik zeker moet doen voor we eraan beginnen? Bovendien neem ik tot dan de pil, maar mag ik zomaar van vandaag op morgen stoppen of dien ik eerst de begonnen cyclus af te werken? Hopelijk kunnen jullie me wat verder helpen.

Groetjes
winnie

Els
14 July 2008, 17:03
Ik heb zelf mijn cyclus afgewerkt, gewoon omdat ik dat het handigste vond. maar je kan evengoed gewoon ineens stoppen met de pil.
Neem je al foliumzuur? Dat gaat de gyne je ook zeker aanraden. Het helpt om een open ruggetje en verhemelte bij je kindje te voorkomen. Je kan het zonder voorschrift bij de apotheker halen. Je kan dit nu al beginnen nemen.
Eventueel kan je ook nu al bloed laten nemen om te kijken voor wat je antistoffen hebt en voorwat niet (cmv, toxoplasmose, rubella,...) en of je rhesuspositief dan wel negatief bent.
Voor de rest denk ik niet dat er speciale dingen zijn... zelf ben ik niet vooraf naar de gyne geweest. Vanaf dat je stopt met de pil gewoon veel oefenen :)

In elk geval veel succes ermee!

mini
14 July 2008, 17:44
Hey!

Ook wij zijn aan't overwegen om aan kindjes te beginnen. Alleen heb'k m'n twijfels of we dit financieel (op dit ogenblik) wel aankunnen. We moeten nog anderhalf jaar betalen aan de auto en hebben vorig jaar een huis gekocht. Dit is wel tijdelijk maar ja, 'k wil ons kindje niets tekort doen.
Ik heb wel al een speciale spaarrekening aangelegd voor de babyuitzet enzo, en heb al een heleboel spulletjes kunnen kopen van een kennis voor een appel en ei.

Dus is m'n vraag ergens, hoeveel extra eurootjes moet je ongeveer voorzien voor het extra mondje dat je moeten voeden en aankleden? :rolleyes:

lady bug
14 July 2008, 17:49
ik denk eerlijk gezegt dat je daar niet echt een bedrag op kan kleven. en daar hebben mijn man en ik niet echt over nagedacht. wij zijn vollop een huis aan het verbouwen en wonen tijdelijk in een caravan. dus het is nu ook niet dat wij een super groot budget over hebben.
een echte perfecte financiele timing om aan kinderen te beginnen is er denk in nooit. er kan steed iets stukgaan waardoor je weer een grote som extra geld nodig hebt.

of het moet zijn dat je net euromillions hebt gewonnen natuurlijk :D

snoezel
14 July 2008, 20:16
hey mini,

als je nu voor kinderen zou gaan en redelijk rap prijs zou hebben, bv binnen de drie maanden dan ben je ook nog eens negen maanden zwanger. dus dan heb je nog een half jaartje dat je met die dubbele afbetaling zit. als je in het begin borstvoeding geeft moet je dus al niks rekenen voor de voeding de eerste vier maanden... de uitzet voor je kleintje kan je perfect spreiden. de ene maand een wiegje, de volgende maand een bedje, en daar had je al geld voor opzij staan...
ik denk dus niet dat het financieële onoverkomelijk is hoor! kindjes kosten geld maar je krijgt ook een geboortepremie, kindergeld, ... en eens je zwanger bent beginnen de grootouders meestal ook nog eens volop kleedjes te kopen :)

groetjes
snoezel

mini
14 July 2008, 20:28
Bedankt!
Nu heb ik al meer stof om over na te denken. Je hebt wel gelijk, vooral wat betreft de grootouders ;)
En idd, je koopt niet alles in de eerste maanden. :)
Allezja... m'n schoonmoeder is zelf onthaalmoeder, en zullen hier en daar wel iets kunnen afdelen (heeft ze af en toe al een meegegeven in een hint :D Maar telkens zeg'k: euhm... we zien wel... binnen paar jaar ofzo *hihi*) . Wat betreft mijn familie... mjah da's een ander verhaal. :s

L@yla
14 July 2008, 22:58
hoi allemaal,
al een tijdje geleden dat ik hier geweest ben, heb het druk gehad
ondertussen heb ik voor de tweede maal mijn regels gekregen, dus niet zwanger op naar ronde drie dus maar ik heb nog wel wat geduld!mijn ventje daar integen vind het lang wachten terwijl het eigelijk nog nix is e twee maand!

ik wens iedereen nog eens het beste en veel succes met zanger worden
groetjes layla

L@yla
14 July 2008, 23:00
correctie :zwanger worden t was echt een typfout!

Nika
17 July 2008, 11:15
Wij gingen normaal ook wachten tot ons huis af was en er financieel iets beter voorstonden. Gelukkig hebben we dat niet gedaan want we zijn ondertussen al bijna een half jaar aan't proberen en dan ben je nog eens 9 maand zwanger dus...
Veel succes iedereen!!!

mini
17 July 2008, 19:13
Wij zijn voorlopig tot een akkoord gekomen. We gaan simpelweg wachten tot m'n voorschriften op zijn voor m'n pil. (Wat normaal gezien nog zal duren tot januari ofzo :rolleyes:) Maar!!! Als het verlangen echt te groot zou zijn, dan beginnen we eerder. En eerlijk gezegd denk ik wel dat het dat laatste wordt :D
Ondtss groeit de speciale rekening nog wat aan... geraken bepaalde zaken hier in huis (eindelijk) op z'n plooi,...

Tot die tijd geduldig zijn en m'n gedachten proberen op iets anders zetten. (gemakkelijker gezegd dan gedaan :rolleyes:)

L@yla
18 July 2008, 18:26
hoi mini,
ja dat kan ik me voorstellen,eens dat moedergevoel er is dan kan het niet vlug genoeg gaan he
veel succes ook

gr layla

Miek
22 July 2008, 00:44
Hoi,

ik ben nieuw op dit forum. Wij hebben besloten er in september voor te gaan (net één jaar getrouwd).

We zitten ook nog met een dubbele afbetaling: huis en auto. Het geld van de auto hebben we aan mijn ouders geleend, dus daar zitten we wel met een marge als het een maand niet goed gaat. En voor de rest hebben we nog wel een spaarpotje opzij gehouden. Dus het is niet meteen een deluxe-situatie, financieël gezien, maar dat zal het de eerste 10 jaar wel niet zijn denk ik... en zooooo lang gaan we echt niet wachten ;-)

Nog 45 dagen tot ik stop met de pil en ik ben echt aan het aftellen!!!

ka80
24 July 2008, 20:18
Je hebt gelijk! Zo lang moet je niet wachten want er zal altijd wel iets zijn dat het zou kunnen tegenhouden. Wij hebben heel veel gereisd, de laatste 7 jaren. We wonen om de twee jaar ongeveer in een ander land (en niet altijd de meest geschikte plaatsen om zwanger te worden!!) dus het werd ook altijd uitgesteld en was ook enorm aan het aftellen (grotendeels ook door het feit dat mijn vriend er nog niet helemaal klaar voor was). Maar nu dat we eindelijk, sinds een jaar, ergens definitief wonen gaan we ervoor he! Ik hoop in ieder geval voor je dat je snel zwanger zal zijn!
groetjes
ka