Volledige versie bekijken : Zwanger worden (Vraag)
Babygirl
2 July 2008, 10:50
Hallo,
Ik kwam via google op deze site. Ik zou graag een vraagje stellen.
Ik ben vandaag 7dagen overtijd. Ik heb vanmorgen een test gedaan maar die is negatief. Ik heb in die tijd pijnlijke tepels, opgezwollen borsten en buik, vermoeidheid. Mn neus zat ook verstopt en voel me misselijk. Bepaalde dagen gaat dat beter dan andere.
Maar de test is negatief?? En 7dagen overtijd?? Kan dat dat het wel zo is? Of niet? (Ik heb de test van de Carrefour gebruikt Quid)
Groetjes.....
Babygirl
2 July 2008, 11:08
Ik ben ongeveer wel in het midden van mijn strip gestopt. ik heb de 24ste mei mijn laatste pil genomen en de 27ste had ik mijn maandstonden. Dus nu ben ik 7dagen overtijd. En we hebben om de 2a3dagen zeker seks gehad. Kan iemand mij helpen en raad geven????
snoezel
2 July 2008, 11:16
hey babygirl,
dit is dan de eerste keer dat je lichaam het zelf moet doen.
ze hebben daar de prachtige naam "ontpillen" aan gegeven.
t is heel normaal dat je maandstonden wat langer uitblijven en alle symtomen die je opsomt kunnen zowel ontpillen als zwanger betekenen. niet leuk ik weet het, maar de meeste hebben het hier meegemaakt.
je zal dus nog even geduld moeten hebben.
ik ben ook in het midden van mijn strip gestopt dus dat is zeker het probleem niet hoor.
hopelijk komen ze er snel door of heb je volgende week wel een positieve test vast, je weet maar nooit hé !
groetjes
snoezel
Babygirl
2 July 2008, 11:19
hey babygirl,
dit is dan de eerste keer dat je lichaam het zelf moet doen.
ze hebben daar de prachtige naam "ontpillen" aan gegeven.
t is heel normaal dat je maandstonden wat langer uitblijven en alle symtomen die je opsomt kunnen zowel ontpillen als zwanger betekenen. niet leuk ik weet het, maar de meeste hebben het hier meegemaakt.
je zal dus nog even geduld moeten hebben.
ik ben ook in het midden van mijn strip gestopt dus dat is zeker het probleem niet hoor.
hopelijk komen ze er snel door of heb je volgende week wel een positieve test vast, je weet maar nooit hé !
groetjes
snoezel
Ja, dat wist ik dat het ontpillen ook kon zijn. Maar dat is echt helemaal niet leuk. Dan denk je dat je zwanger bent. Maar dan denk je ook aan ontpillen. En je hoopt erop om zwanger te zijn :( Nog even geduld. Maar bij zwanger willen worden vind ik het moeilijk hoor geduld :) het verlangen is zo groot.
snoezel
2 July 2008, 11:54
ken het helemaal babygirl,
ik zelf heb heel veel geluk gehad en in de derde ronde hadden we prijs maar toen leek het wel of we al minstens een jaar bezig waren :)
Babygirl
2 July 2008, 13:05
ik zelf heb heel veel geluk gehad en in de derde ronde hadden we prijs maar toen leek het wel of we al minstens een jaar bezig waren :)
Gewoon blijven ervoor gaan hé. En de hoop niet opgeven :) Het zal wel komen bij mij. En het jouwe is verwacht voor 25aug? :) K wou dak ook al zover was :)
Babygirl
2 July 2008, 13:23
Gewoon blijven ervoor gaan hé. En de hoop niet opgeven :) Het zal wel komen bij mij. En het jouwe is verwacht voor 25aug? :) K wou dak ook al zover was :)
Moet gaan werken sé. Had iets gegeten. En wat gebeurde er? het ligt er weer uit... :( heb deze maand al een paar keer moeten braken. Juist voor het werken gaan. Zo misselijk.
snoezel
2 July 2008, 14:25
het vrouwelijke lichaam...
t is iets raar hé
t kan hoor dat je zwanger ben maar hoop er nog niet teveel op, dan kan het alleen maar meevallen!!!
groetjes
snoezel
Zoals Snoezel zegt: ik zou er niet teveel op hopen, kwestie van de teleurstelling niet te groot te maken...
Maar als ik jouw was, zou ik binnenkort nog eens een test doen. Ik heb m'n eisprong de eerste maand zonder pil ook een week later dan normaal gehad... Ik dacht dat ik aan het ontpillen was, dus heb gewacht met testen tot ik een cyclus van ongeveer 43 dagen ofzo had. Toen ik toen toch teste bleek ik zwanger. Dus de mogelijkheid bestaat dat jouw eisprong ook later was, waardoor het nu mss nog te vroeg is om al iets op een test te zien.
Maar het vrouwelijk lichaam is inderdaad iets bizars, dus voort zelfde geld ist wel ontpillen... en die onzekerheid is inderdaad helemaal niet leuk!
Succes ermee alleszins!
Babygirl
3 July 2008, 13:07
Zoals Snoezel zegt: ik zou er niet teveel op hopen, kwestie van de teleurstelling niet te groot te maken...
Maar als ik jouw was, zou ik binnenkort nog eens een test doen. Ik heb m'n eisprong de eerste maand zonder pil ook een week later dan normaal gehad... Ik dacht dat ik aan het ontpillen was, dus heb gewacht met testen tot ik een cyclus van ongeveer 43 dagen ofzo had. Toen ik toen toch teste bleek ik zwanger. Dus de mogelijkheid bestaat dat jouw eisprong ook later was, waardoor het nu mss nog te vroeg is om al iets op een test te zien.
Maar het vrouwelijk lichaam is inderdaad iets bizars, dus voort zelfde geld ist wel ontpillen... en die onzekerheid is inderdaad helemaal niet leuk!
Succes ermee alleszins!
Ja, dat is moeilijk he om niet te hopen. Ge zijt er altijd zo mee bezig enzo... En vooral met die kwaaltjes dat je hebt. Ik zal wel zien. Wie weet zal ik binnenkort wel mn regels krijgen. Zo niet. Zal ik binnenkort wel nog eens 'n testje doen. Maar geduldig zijn is moeilijk hoor :) je bent altijd zo nieuwsgierig... En dan toont de test negatief :( Ja die tests heb ik al gehoord dat je niet vlug resultaat ziet als het zo is. Dat je nu negatief zou kunnen hebben en binnen een week dan positief. Mn partner is er ook heel hard mee bezig. :) We zullen zien. :p Je hoort me nog
groetjes. En bedankt voor je reactie
hoi allemaal,
ik herken me volledig in dit alles,ik ben nu al 2maand gestopt met de pil,ik heb veel last gehad van ontpillen,misselijk,moe ed maar nu zijn we ondertussen een maand verder en het is even weggeweest,nu is het daar terug,ergens hoop ik dat ik zwanger ben maar ik wil er ook niet teveel op hopen,kan iemand me helpen:
11juni was de 1ste dag van mijn vorige maandstonden nu zijn we 3juli wanneer zou ik ze dan terug moeten krijgen of wanneer mag ik testen en kan ik zeggen dat ik overtijd ben?
Ja het is nogal een vraag maar ben daar allemaal nog niet zo in thuis in dat berekenen en doen
groetjes
layla
rienemieke
3 July 2008, 13:52
als je ne normale cyclus hebt moet je bij die 11 ste juni volgens mij 28 dagen bij telle hoelanger je cyclus duurt hoe meer dagen dat het wordt natuurlijk!
sterretje
3 July 2008, 14:04
l@yla, probeer eens www.menstruatiekalender.net,
dan hoef je zelf niet te rekenen, die rekent voor jou :)
snoezel
3 July 2008, 16:32
je kan dat hier ook hoor ;)
http://www.babyplaza.be/tools/cyclus.php
ok bedankt voor de info
gr
layla
Babygirl
7 July 2008, 21:27
Hallo allemaal, ben hier terug.. K eb mn regels gekregen, en vroeger had ik daar heel van last van (daarom dat ik de pil ben begonnen) en heb verschrikkelijk veel pijn. Kan dat kwaad zo'n pilletjes voor pijnlijke maandstonden als je aan het proberen bent voor een kindje? en kheb nog nooit zoveel bloed verloren. Zelfs als ik een tampon insteek, moet ik 'n maandverband dragen, want achter een klein uur, dan is mn tampon al vol en ligt het in mn maandverband. En op het werk, ik ben bediende, en r is altijd veel volk en ik kan niet om de 40min naar het toilet gaan. Dus das is meestal aan 2uur da ik ga verversen, wat toch normaal een normaal tijdstip is om je tampon te vervangen? maar ik doe het nu zo, om ongelukjes te voorkomen, hoe komt dat dat ik meer of het dubbel verlies van bloed nu? Anders heb ik heel minim mn regels. Groetjes
snoezel
8 July 2008, 06:47
ik denk dt het er vooral mee te maken heeft dat je lichaam het nu zelf doet.
bij mij was het ook anders hoor.
niet zo extreem als bij jou maar toch.
dafalgan mag je nemen, ook als je zwanger bent. maar geen nurofen!
groetjes
snoezel
Babygirl
8 July 2008, 12:12
ik denk dt het er vooral mee te maken heeft dat je lichaam het nu zelf doet.
bij mij was het ook anders hoor.
niet zo extreem als bij jou maar toch.
dafalgan mag je nemen, ook als je zwanger bent. maar geen nurofen!
groetjes
snoezel
ok, bedankt. dan neem ik dafalgan als ik veel last heb. wij zouden graag in mei op reis gaan, volgend jaar, als het nog een tijdje duurt tegen dat ik zwanger ben. Tot hoeveel maand mag je dan vliegen? en kan dat geen kwaad zo'n warm weer voor de baby? of als het al zou geboren zijn, om het mee te nemen? groetjes
hey Babygirl, dit hangt raar genoeg af van de vluchtmaatschappij (waar hun verantwoordelijkheid ligt moesten er complicaties zijn), maar medisch gezien mag je reizen tot ongeveer de 32ste week. Ik zelf zou niet meer gaan vliegen vanaf de 6 maand denk ik, wat het comfort enzo betreft. Op reis gaan met een baby kan zeker geen kwaad, het hangt ook wel een beetje van de locatie af (kwa vaccins enzo). Een vriendin van mij was met haar pasgeboren tweeling en haar man naar Brazilië gegaan en alles is perfect verlopen. Moest je nu naar het Amazonegebied trekken of de brousse in Congo gaan afschuimen zou ik er wel eerst 2 keer over nadenken.
Groetjes
K
hoi allemaal,
deze morgen men regels gekregen dus niet voor maand 2 maar ik ga er nu iets lichter over,vorige maand zat ik daar echt mee in nu ben ik wat realistischer heb wel enorm veel pijn die ik al in geen 8 jaar meer gevoeld heb maar ik heb het ervoor over
heb wel een vraagje
kan je bij de gyne de kwaliteit van het mannelijke zaad laten testen mijn ventje wil da graag doen,voor wat meer zelfzekerheid zegt hij ,van mij weten we dat ik heel vruchtbaar ben(gyne heeft dat de laatste keer verteld) en hij wil dat ook graag weten
vele gr
layla
Babygirl
8 July 2008, 21:43
hey Babygirl, dit hangt raar genoeg af van de vluchtmaatschappij (waar hun verantwoordelijkheid ligt moesten er complicaties zijn), maar medisch gezien mag je reizen tot ongeveer de 32ste week. Ik zelf zou niet meer gaan vliegen vanaf de 6 maand denk ik, wat het comfort enzo betreft. Op reis gaan met een baby kan zeker geen kwaad, het hangt ook wel een beetje van de locatie af (kwa vaccins enzo). Een vriendin van mij was met haar pasgeboren tweeling en haar man naar Brazilië gegaan en alles is perfect verlopen. Moest je nu naar het Amazonegebied trekken of de brousse in Congo gaan afschuimen zou ik er wel eerst 2 keer over nadenken.
Groetjes
K
Dan zal ik dat moeten zien hoe dat zit hé. Het is nog een eind hoor tegen dat we op reis gaan, in mei volgend jaar, we moeten boeken in december en ons voorschot betalen. Dus zal ik dat dan wel allemaal zien hé. En het zou naar Turkije zijn. :-) Dusja.
groetjes en bedankt
lotjen
9 July 2008, 13:37
Hallo aan iedereen die (ook) niet kan wachten om zwanger te worden!
Ik ben in juni ook gestopt met mn pil,en nu is het afwachten en oefenen geblazen!
Ik las dat iedereen hier ook kwaaltjes heeft na het stoppen met zn pil,en ik had een vraagje,
ik moet eind deze week,of volgende week mn regels krijgen,en ik ben nu al 3 dagen zo misselijk,
ben naar de dokter geweest,en die schreef mij iets voor tegen maagontsteking,moet ik voorzichtig zijn met het innemen
van die pilletjes,want de dokter was wel op de hoogte dat ik gestopt ben met de pil,maar hij besteedde er geen aandacht aan...
Zijn er nog mensen die misselijk waren na het stoppen met de pil,want ik denk dat het daardoor is,en niet door een "maagontsteking"!
THX,en succes allemaal!
Hey Lotjen, ik moet normaalgezien rond de 19e juli mijn regels krijgen en ben nu ook al 2 à 3 dagen misselijk. Ik vraag me ook af wat dat nu juist kan zijn, of het nu van het ontpillen is of omdat we al zwanger zouden kunnen zijn. Hou je ons op de hoogte hoe het verder gaat? Ik eet een beetje gember en dat helpt wel tegen de misselijkheid en kan geen kwaad (misschien beter dan pilletjes tegen maagontsteking).
Nu heb ik nog een ander vraagje: Ik ben net tot de ontdekking gekomen dat een zwangerschap begint op de eerste dag van je laatste regels,... dan zou ik zogezegd al 4 weken zwanger kunnen zijn nu. Dit zou een probleem kunnen vormen aangezien ik dan na de 3e maand zwangerschap nog in mijn proefperiode zou zitten (in Frankrijk en de Fransen zijn niet zo soepel als de Belgen wat zwangere vrouwen op de werkvloer betreft). Enerzijds hoop ik dan maar dat het het ontpillen is en dat ik de volgende ronde zwanger ben (proefperiode dan gedaan) Ik ben waarschijnlijk niet de enige die verkeerd gerekend heeft. Weet iemand hier iets meer over? Vanaf welke dag begint de zwangerschap "officieel"? danku
groetjes
ka
snoezel
9 July 2008, 15:04
hangt er een beetje vanaf hoe regelmatig je bent.
als je een cylcus hebt van 28 dagen ben je inderdaad vanaf de eerste dag van je laatste maandstonden "zwanger" je krijgt dus twee weken cadeau!
als je nu minder regelmatig bent: je krijgt er twee weken voor je eisprong bij...
verstaan jullie het een beetje??? k weet niet hoe ik het gemakkelijker kan uitleggen :s
lotjen: heb je gezegd dat je gestopt bent met je pil of heb je gezegd dat je aan het proberen bent om zwanger te worden?
als je gezegd hebt dat je probeert zwanger te worden moet de dokter er normaal wel rekening mee houden hoor. mss even de bijsluiter lezen, t is misschien helemaal veilig?
het kan inderdaad zijn door het ontpillen maar als de dokter zegt dat het een maagontsteking is zou dat normaal toch waar moeten zijn hé!
lotjen
9 July 2008, 21:59
Nu je het zegt,ik heb gezegd dat ik gestopt ben met de pil...
Heb de pillen tegen maagontsteking weggegooid,ze worden nl sterk afgeraden aan
vrouwen die zwanger zijn of het proberen te worden,en ik behoor tot die categorie,
de pillen hielpen trouwens toch niet, want mn maag is nog steeds van streek!
En ik geloof niet dat ik zwanger ben,ik denk nog steeds dat ik het op voorrand zal
voelen,of aanvoelen,ik blijf het steken op het ontpillen(zelfbescherming enzo... :-)
bedankt touwens voor de antwoorden,wel een leuk gevoel dat er nog
mensen zijn die aan het proberen zijn,en daarover vragen hebben!
groetjes Lotjen
Hey snoezel, bedankt voor je antwoord, het is erg duidelijk.
Ik ben minder misselijk ondertussen en denk niet dat ik zwanger ben, ondertussen heb ik al een cyclus van 32 dagen maar nog geen voorteken van opkomende regels,... Hoe zit het met u Lotjen? Gaat het al wat beter?
groetjes
lotjen
15 July 2008, 20:40
Heyla,
mijn lichaam doet toch vreemde dingen nu ik met de pil gestopt ben,ik heb vorige week na een cyclus van 25 dagen opeens last gekregen
van x wat ik denk dat mn regels waren,het was eigenlijk eerder een vuil bruin kleur,enfin ik wil niet in details treden :-)
en het was maar nu een heel klein beetje,iets vreemd toch...
Ik ga eens een afspraak maken bij de gyne,me eens laten geruststellen....
Ga je geen zwangerschapstest doen ka80?
veel liefs!
hoi lotjen,
wat je zegt herken ik helemaal ik had het ook na het stoppen met de pil en wist ook niet wat het allemaal was morgen ga ik ook naar gyne om eens te luisteren wat het allemaal is, ik vermoed dat het wel normaal is maar het is altijd geruststellend om het eens te horen van een dokter
veel succes ook
gr layla
hey !
Lotjen, ik heb net hetzelfde,... heb ook een beetje bloedverlies gehad en dat leek ook op wat jij omschrijft: vuil bruin,... nu al drie dagen niets meer, ondertussen heb ik al een cyclus van 40 dagen want tel dat beetje bloed niet mee, of moet ik dat wel doen? Mijn gyneacoloog kan me pas eind augustus ontvangen daar ze op vakantie is,... leuk is anders, nu zit ik hier met al mijn vragen. Ik wacht nog een paar dagen af om een test te doen, misschien komen mijn regels nog wel door (heb lichtjes pijn in mij rug wat volgens mij wel van de opkomende regels zou kunnen zijn). Lotjen, zijn jouw regels ondertussen al doorgekomen?
groetjes!
ka
hoi ka,
ik heb een beetje raad voor jou in afwachting van je bezoek aan de gyne,
ik had net hetzelfde of jou en ben vorige week naar gyne geweest die legde uit dat ik mij geen zorgen moet maken om het bruinverlies het zijn blijkbaar normale symptomen na het stoppen met de pil,de pil zorgt er nl voor dat het oude bloed of bruinverlies niet naar buiten kan door een soort vliesje door dus te stoppen met de pil gaat dat vliesje weg en word alles gezuiverd niet iedereen heeft het maar sommige vrouwen hebben er last van, hij vertelde ook dat een cyclus soms erg kan uitlopen na het stoppen met de pil maar dat het geen kwaad kan om te testen vanaf je overtijd bent,soms kan het ook zijn dat een neg test gewoon als oorzaak heeft dat je nog niet genoeg zwangerschapshormoon hebt, en dus toch kan zwanger zijn, zo het is een hele uitleg maar ik weet wat het is om met al die onbeantwoorde vragen te zitten dus hoop ik je bij deze beetje verder te hebben geholpen
vele groeten van layla
lotjen
22 July 2008, 13:45
Hey ladies,
nog steeds niet ongesteld,afwachten...
Wat een uitleg L@yla,heb het 2 keer moeten lezen om het te snappen,heel erg bedankt ervoor,het maakt het wat duidelijker voor me!
Ik vermoed eigenlijk dat mn lichaam een spelletje speelt met mn hoofd,door het stoppen met die pil!
Ik wacht nog een beetje af,als ik echt zwanger ben ga ik het toch zeker tenminste binnen 8 à 9 maanden weten é :-)
Ik laat tijdig hier x weten!!!!
ka,ik ga duimen voor jou,en L@yla,voor jou ook!!!!
liefs Lotjen
Hallo, ben nieuw hier, dus hoop dat iemand me antwoord kan geven.
Ben sinds 3 maanden gestopt met de pil. Had afgelopen woensdag mijn eisprong moeten hebben.
Heb deze ook gevoelt met hevige steken onder in mijn buik,. Sinds die dag heb ik buikpijn, ontzettend hoofdpijn (normaal nooit), af en toe steken en ben moe (kan niet meer goed in slaap komen). Zijn dit zwangerschapsverschijnselen of houdt mijn lichaam me gewoon voor de gek en kan ik een griepje verwachten. Hoop dat iemand me hiermee kan helpen......
Thx
snoezel
23 July 2008, 12:07
hey dancy,
dat kunnen zwangerschapssymtomen zijn maar het kan natuurlijk ook gewoon je lichaam zijn dat een stom spelletje speelt :s
er zijn echt vrouwen die het van bij de bevruchting voelen dus ik hoop dat jij er ook zo eentje bent :)
ik duim alvast
laat ons maar iets weten als je binnen een weekje test!
groetjes
snoezel
Hey Snoezel,
vriendelijk bedankt voor je antwoord!!!
Ja, je lichaam kan je behoorlijk voor de gek houden en met dit "mooie" zomerweer kan je inderdaad wel een griepje verwachten.
Heb ook geen las van mijn (.)(.), maar wel een rommelig gevoel in mij buik en erg winderig (haha, sorry voor de details).
Volgende week dus maar even afwachten...laat het je graag weten, maar dan ben ik op vakantie.
Laat iig wel iets van me horen.
Liefs Dancy
XX
hoi lotjen,
ja ik weet het een hele uitleg maar was die dag bij gyne geweest dus t zat allemaal nog fris in mijn geheugen vandaar
vent ik vind die drie maanden proberen al een eewigheid!volgens de site van babyplaza waar je dat zo kan berekenen had ik gisteren mijn eisprong,jammer want mijn ventje was weg maar dan ben je de dagen ervoor en erna ook nog vruchtbaar zeker?
Ik denk van wel e:)
nog 2 dagen werken en dan verlof het zal goed doen mss ook eens goed om minder tussen de kindjes te zijn want daardoor is het verlangen natuurlijk nog heviger
vele groeten
layla
Hallo!
Bedankt Layla voor de uitleg, dat wist ik helemaal niet. Ik ben wel gerustgesteld nu dat ik weet dat ik niet de enige ben en dat "vuil" bloed normaal is. Ondertussen ben ik nog steeds "regelsvrij". Gisteren heb ik een zwangerschapstest gedaan en die was negatief. Ik heb wel lichtjes pijn in mijn rug en buik (net alsof mijn regels eraan komen) alleen hebben ze niet veel zin om zicht te tonen. In ieder geval, ik wacht gewoon rustig af en zal jullie hopelijk ook wat tips kunnen geven na mijn bezoekje bij de gyneacoloog.
Groetjes aan iedereen!!
Ka
Layla, geniet goed van je vakantie he!!! Probeer er allemaal maar niet te veel aan te denken, gemakkelijker gezegd dan gedaan he, ik probeer dat ook te doen maar dat lukt eigenlijk niet zo goed,...
Lotjen, hoe lang is jouw cyclus nu ondertussen al? Heb jij al een test gedaan?
groetjes
ka
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.