PDA

Volledige versie bekijken : geboortelijst

tiger
28 August 2009, 11:18
Even een korte rondvraag:

- Waar hebben jullie je geboortelijst gelegd of waar plannen jullie dit te doen?
- Vanaf hoeveel weken begin je eraan?

Groetjes!

mini
28 August 2009, 11:25
Ik was 20 weken zwanger toen wij de geboortelijst zijn gaan aanleggen.
We zijn dit gaan doen in een winkel in de buurt, met name: paradisio

vasoramasa
28 August 2009, 11:48
ik heb direct online een geboortelijst aangemaakt toen ik wist dat ik zwanger was op dreambaby.
kan je doen zo vroeg je wil; en 2 maanden na de geboorte bellen ze je op met de vraag of hij gesloten mag worden of dat je wilt dat hij nog open blijft staan.
je kan zelf online alles aanpassen en artikelen erop of eraf doen zoveel je wilt en de mensen kunnen online ook de artikelen reserveren of klaar laten leggen en betalen via overschrijving.
alles kan dus gedaan worden thuis vanachter je pc, zowel voor jouw als voor vrienden en familie.
dat vond ik echt wel handig.
en bovendien krijg jij bij het afsluiten van de lijst een waardebon van 10 procent van het aangekochte bedrag van de geboortelijst en je bent niet verplicht de artikelen die nog op de lijst staan te kopen ;)

xxxxxxxxx

lotje
28 August 2009, 12:18
ik heb mijne ook bij dreambaby, ben hem gaan leggen toen ik 23 weken was denk ik ongeveer maar kan er online nog zelf dingen aan veranderen

mini
28 August 2009, 13:36
Ook hier geen verplichte opname van de spulletjes die blijven staan + 10% van het verkochte bedrag in een waardebon :)

snoezel
28 August 2009, 14:21
wij hebben onze lijst bij babylon in londerzeel gelegd.
degene die iets wouden kopen konden dit ook online en hier ook 10% gekregen!
echt een aanrader!

vasoramasa
28 August 2009, 14:34
keuze genoeg dus he ;)

Nala'tje
28 August 2009, 14:50
onze lijst ligt bij premaman bij ons in de buurt.
ook daar de 10 procent korting achteraf
ben hem gaan leggen op ongeveer 26 weken denk ik
groetjes

kastaar
28 August 2009, 18:50
Ik ben eergisteren geweest voor de lijst.
We hebben hem in de kidsplanet gelegd.
We krijgen 12% (2% voor 2 baby's extra)
Geen aankoopverplichtingen en we mogen dingen inruilen. Heb je bv iets nodig van op je lijst en je krijgt iets wat je niet echt nodig hebt kan je inwisselen. Krijg je iets dubbel (omdat iemand niet van de lijst koos) mogen we ook ruilen, of je krijgt de waarde in een bon.
Iedere bon is 1 jaar geldig. Heb je bv een bon van 25 € en je hebt maar 5 € nodig kan dat en de overige 20€ is opnieuw 1 jaar geldig.
Vanaf volgende week staat de lijst al volledig online maar we kunnen er altijd dingen aan aanpassen.

grtjs,
Kastaar

Laurence
29 August 2009, 08:32
12 % is niet veel Kastaar. Ik kreeg 15 procent bij dreambaby, en 20 bij Babycenter Halle bij ons in de buurt.

Wij hebben 2 lijsten liggen. 1 bij dreambaby voor een paar kleertjes en alles wat met het bed te maken heeft. Dit was de helft van de prijs van bij Babycenter Halle. De lijst van Dreambaby houden we voor ons :) Denk ik toch, want telkens ik iets niews zie dat ze in de andere winkel niet hebben, voeg ik het toe aan de lijst. De lijst is dus al sterk aan het groeien :)

De 2e lijst ligt dus bij babycenter halle. Gewoon omdat we daar de koets hebben gevonden en daar een stuk goedkoper was. Nog een voordeel is dat de mensen tot bij je thuis komen (indien gewenst) om de lijst aan te leggen. Ze gaan zelf tot bij ons komen met de kledingcollectie, zodat ik nog een paar spulletjes kan kiezen.
Verder doen zij ook de suikerbonen en de kaartjes. Dus alles in 1 winkel.
En we krijgen tussen de 10 en de 20 % bij afsluiting van de lijst (naargelang voor hoeveel er is aangekocht).

Wij zijn dit gaan doen rond week 14 denk ik. Gewoon omdat ik nu niet meer buiten kan. Telkens ik naar buiten moet, is het 's avonds een groot fiasco :(

kastaar
29 August 2009, 10:38
Hey Laurence,

12% korting is inderdaad niet zo veel, maar we hebben dan nog eens het grote voordeel dat we geen BTW hoeven te betalen.
Op de meeste baby-producten is dit nog eens 19 % af.
In totaal komt dat op een korting van 31% en persoonlijk vind ik dat echt wel heel leuk!!
Eens besteld en betaald wordt alles binnen de 24 uur aan huis geleverd en de grote stukken worden gemonteerd en dat is gratis.
En je vindt er eigenlijk ook wel meer in de Kids-Planet. De eetstoelen bv die we kopen (Fresco loft) kan je niet bij de dreambaby kopen...

En ik moet eerlijk zijn, ik heb ook rekening gehouden met de afstand naar de winkel.
Voor de dreambaby moeten we naar Kuurne, wat ongeveer 45 minuten verder is dan Oostende (Kids-Planet) die voor ons maar een kleine 30 minuten rijden is.
Meestal heb ik ook al last om zo lang in de auto te zitten. Kheb ook serieus afgezien de avond en de dag nadat we onze lijst zijn gaan leggen.

Kleertjes vind ik echt het moeilijkste kiezen.
Kheb nog wat problemen met de maten...
En zeker omdat ik niet weet hoe groot ze zullen zijn en wanneer ze zullen komen.
Premature kledij zal ik zeker nodig hebben, maar wanneer raken ze dan in maat 50 -56 -62? want als ik dat ook allemaal koop voor in de winter en ze raken er maar in als het bijna zomer is of zo...
We zien wel.

Ik verlang gewoon tegen dat ik alle spulletjes in huis heb!!! (Dat wil dan ook zeggen dat de jongens gezond en wel thuis zijn!)

xxx
Kastaar

Laurence
30 August 2009, 09:30
Ah, dat met die btw is dan wel ni mis.
Wij hebben ook zo gekozen hoor kastaar. Het dichtste bij huis :)

Die keertjes, ik krijg er de riebedebie van :)
Ik voorzie nu genoeg in maat 56, want momenteel is het een redelijke grote baby. Maar ja, ik ga zo'n 3 weken vroeger bevallen met keizersnede.
Dus weet ik het niet echt goed.
Ik denk dat we bij de echo van 35 a 36 weken zullen zien hoe groot het ongeveer is, en dan nog een paar extra kleertjes gaan halen van maat 50 als het toch een kleinke is.

Maar in jouw geval zou ik maat 50 al zeker in huis halen. Enkele prematuurkleertjes. En in het geval je er nog nodig hebt, kan je altijd nog je ventje of familie om prematuurkleertjes sturen.

Grotere maten, ik weet het niet echt. Hangt er echt vanaf op hoeveel weken je gaat bevallen hé. Ik had dat probleem ook.

Nes
30 August 2009, 11:09
vroeger wou ik ook altijd veel op voorhand kopen. Maar ik heb al dingen miskocht. 'T was voor de winter en in de zomer kon ze erin. Ik koop dus niet veel meer op voorhand. Als ik zie dat ze ver (binnen een maand ofzo) kleren nodig heeft dan pas ga ik er kopen. Nora draagt nu maat 62 en ze zou nu 4 maanden zijn.

cocelinetje
30 August 2009, 11:10
Bij ons ligt de geboortelijst ook bij paradisio, hier in de buurt. Wij zijn die gaan aanleggen toen ik ongeveer 22-23 weken was. Ik vond het wel moeilijk :) om zo te kiezen wat je allemaal nodig zou hebben, maar uiteindelijk wijst het zichzelf wel een beetje uit :)

bejes
1 September 2009, 19:47
Ik heb vandaag het boekje ontvangen van deambaby met de prijzen erbij pff wat kost alles toch veel geld zeg. de kinderkamer moet er al staan en de wieg ook dus kan nie op de geboortelijst hè :-). Ik vind de kamer zelf nog mee vallen voor 500euro heb je al een schoon maar alle textiel erbij kost zoveel. en die wandelwagen ik zou zo een willen dat kan doorgroeien hoor. Ja ja een baby kost geld. groetjes

mini
1 September 2009, 20:06
Ja, kindjes kosten geld ;)
Maar je hebt nog alle tijd om rond te kijken en prijzen te vergelijken.
Wij hebben een kinderkamer gekocht in ikea, als ons kleintje een groter bed nodig heeft, dan kopen we een degelijke kamer, maar zo'n doorgroeibed, daar ben ik niet echt voor te vinden (persoonlijk) Dus hebben wij nu ook niet veel geld uitgegeven aan de kamer :)

Trinity
1 September 2009, 22:50
en sommigen hebben geen kamer :D ... zolang we er zelf nog mee kunnen lachen e. Maar het is de bedoeling dat ze van ikea komt. Het bed hebben we wel al, die staat bij de schoonmama en is 2e hands. Wil daar ook nog niet veel geld aan geven, er zijn zo veel dingen die je nodig hebt en kosten.

K heb een hele korte geboortelijst bij dreambaby, gemaakt rond 26 weken van achter mijn computer. Verder een wenslijst die ik zelf heb samengesteld van verschillende winkels, aangezien ze het concept geboortelijst hier nog niet hebben uitgevonden :)

Laurence
2 September 2009, 09:53
Bejes, je kan de kamer op de geboortelijst zetten, maar zelf aankopen hé.
Dan krijg je er zelf nog je percentje op. :)

lady bug
2 September 2009, 14:24
wij hebben Matthias zijn bedje ed ook op de lijst gezet, maar mochten deze al mee naar huis nemen. zo konden diegene die wouden het ook kopen.

Tacha1977
5 October 2009, 19:24
Wij hebben onlangs een geboortelijst aangelegd bij Dreambaby.

Grts Tacha.

joke
27 October 2009, 11:27
Wij zijn aant twijfelen tussen Dreambaby of de Kinderplaneet in Tremelo.
Iemand ervaringen mee? 't schijnt dat de Kinderplaneet ook nog nét iets goedkoper zou zijn?
Bij Dreambaby krijg je wel al veel cadeautjes, hé :p

snoezel
27 October 2009, 12:02
mijn schoonzus haar lijst lag in de kinderplaneet en die waren daar wel heel tevreden van.
ik vond het vooral handig dat je online kado'tjes kon kopen, maar dat gaat ook bij dreambaby.

rienemieke
28 October 2009, 21:47
ik zou voor de kinderplaneet gaan!
is net nog geen " keten" gevoel terwijl je dat bij dreambaby wel hebt!
de kinderplaneet is ook nen zalige winkel gewoon!

Liesbet
28 October 2009, 21:48
Hey hey

Ik ben stilletjesaan ook begonnen met de geboortelijst. Maar wat zet je er precies op? Wat koop je zelf voordat je bevallen bent? Alvast bedankt!

Laurence
29 October 2009, 10:53
Wij hebben alles op de geboortelijst gezet, en dan dingetjes zelf aangekocht, zoals alles voor het bedje klaar te zetten, badkamer, spullen die je moet meenemen naar het ziekenhuis.

joke
29 October 2009, 10:59
@Rienemieke; das zeker waar, geweldige winkel gewoon, daarmee dat ik ook eerst daar wou gaan. Maar het grote voordeel bij Dreambaby vind ik, is dat je nu al aan de lijst kan beginnen, dus ehct opt gemakske en je kan de lijst volledig zelf beheren; dingen er treug afdoen en bij opzetten + na de geboorte blijft die lijst ook langer staan dan in de Kinderplaneet (moet dan wel even bellen) want 6 weken na de bevalling vind ik precies zo kort, niet?
T nadeel van Dreambaby is dat je niets zelf kan bezichtigen, tenzij je naar de winkel zelf gaat maar de dichtsbijzijde is voor ons 3 kwartier rijen! Als je dat voor elk ding moet gaan doen... :(
Je ziet; ik ben er dus echt nog niet uit! :confused:

Laurence
29 October 2009, 11:23
Ik heb een deel van onze lijst bij Dreambaby gelegd, en de lijst van de meisjes lag ook bij Dreambaby.

Ik vind het een hele goeie winkel voor een geboortelijst. Wat je kan doen is een toertje in de winkel gaan doen, aankrijsen in de catalogus wat je gezien hebt, en dat dan op de lisjt zetten. Je kan dan ook je vragen stellen.
Je hoeft niet elke keer naar de winkel te gaan voor een vraag. Als je belt of een mailtje stuurt naar de advieslijn, krijgt je redelijk snel een antwoord op je vragen.

En het gemakkelijke is ook, zelf als er iets is aangekocht op je lijst, dat je dan toch niet wilt, kan je het gewoon teruggeven en iets anders kiezen.

joke
29 October 2009, 11:27
Das waar en dat heb je bij de Kinderplaneet niet, hé.
Plus nog een voordeel van Dreambaby; iedereen heeft wel een winkel in de buurt waar hij zijn cadeautje kan afhalen; Colruyt, Dreambaby of Dreamland. Terwijl Tremelo een beetje uit de richting ligt voor velen, hé...

Jess
3 November 2009, 17:26
Ik ben van plan om mijn lijst in babyscorners te leggen in nazareth iemand daar ervaring mee?

mini
3 November 2009, 17:48
Ik ben er al eens langsgeweest en het lijkt me een gezellige winkel, wat ik er tof vond was dat je de spulletjes op een bepaalde lijst kon bekijken. Alles zat precies in 'koffers'.

patje
3 November 2009, 19:20
Wij gaan onze lijst ook bij DreamLand leggen... grote voordeel vond ik idd dat je via internet een cadeautje kan kiezen en dan gewoon afhalen in een winkel naar keuze(DroomLand, DreamBaby of Colruyt), over héél het land. Wat voor ons wel handig is want mijn familie woont in Aalst, wij ook, maar mijn vriend is oorspronkelijk van Roeselare, dus heel zijn familie woont daar :D

_liesje_
3 November 2009, 22:45
wij zijn bij baby+ vanderstraeten geweest in merchtem. heel grote, ruime winkel.
je hebt een eigen kastje waar je lijst inligt (ik vind het altijd leuk als ik dingen kan vastnemen om te kiezen, ipv gewoon op een blad of scherm), als je dingen apart wilt houden(voor het geslacht tot aan de geboorte) aparte kast. 10% op het volledige begdrag van de lijst, en enkel aankoopverplichting voor kamer en dingen die betseld moeten worden ( buggy en maxi cosi... wat je toch zowiezo nodig hebt)
enige nadeel zijn de kleertjes voor mij, niet zo heel veel keuze, maar denk dat ik daarvoor nog in een aparte kinderwinkel zal leggen...
qua afstand, van bij ons ongeveer 20' rijden. Dreambaby, op zich wel goed, maar in zemst absoluut niet vriendelijk vind ik. vandaar...

xxx

joke
12 November 2009, 20:21
Wij gaan ook bij Dreambaby gaan; de knoop is dus intussen doorgehakt! :)

Cin
12 November 2009, 20:51
Hey Liesje ,

Ik ga ook bij babyvanderstraeten+
Ik ben daar zeer tevreden over.Je wordt er goed begeleid .Je hebt ook een online geboortelijst (met miniwebsite voor je kindje) en de prijzen voor de gewone spullen zijn te vergelijken met dreambaby (meubels iets duurder) en het is een mooie grote zeer verzorgde winkel.En idd je hebt je eigen kastje en ik vind het zelf ook aangenaam als je voor iemand iets koopt ook effectief te zien wat je koopt.

xxx

bejes
18 November 2009, 13:28
Ik vind het moeilijk wat wel op de geboortelijst en wat zelf kopen? Een badje bv of een verzorgingstas dat zijn dingen die je redelijk vroeg nodig hebt we houden onze babyborrel 2maand na de geboorte dus ja... Mijn man was al bezig van ja we leggen gewoon geen geboortelijst en vragen geld dan zou dit een pamperrekening worden maar vind dat zo raar (ik neem dat altijd raar op als ik dat op geboortekaartje zie staan) ik zou zelf veel liever een kado kiezen dan dat ik daar een bedrag moet gaan storten. xxx

mini
18 November 2009, 13:54
Ik kan je maar één raad geven Bejes.
Zet zoveel mogelijk op de geboortelijst, de spullen die je dan echt nodig hebt kun je zelf aankopen ;) En dan heb je op die dingen nog eens je 10% ;)

Zo hebben wij het toch gedaan. :)

tiger
18 November 2009, 14:00
Ik ben ook van plan om alles op de geboortelijst te zetten.
Het bedje nu niet, want dat heb ik van mijn schoonzus, dus dat kunnen we al op voorhand klaar zetten.

Maar voor de rest krijgen we enkele groote aankopen van onze ouders (buggy met draagmand en park). Ik ben van plan mijn ventje naar de winkel te sturen om dit te gaan halen net voor ik uit het ziekenhuis mag. En hij kan dan onmiddelijk nog andere dingen meebrengen die ik graag al heb van het moment ik thuis kom, als nog niemand die heeft gekocht, dan kopen we die zelf.

Ik ben er zeker van dat er in onze familie toch veel mensen gewoon een envolopke gaan geven, en we hebben gezegd dat we van dat geld wat we krijgen gewoon zelf van de lijst kopen. Dan hebben we die 10% he :)

Ik ga wel pas een afspraak maken om de lijst te leggen begin januari en de dingen met meer dan 10% solden, nemen we dan wel al mee.