Volledige versie bekijken : Mexicaanse Griep
ka80
22 August 2009, 12:36
Hallo
Had graag jullie mening eens gehoord over het al dan niet vaccineren van jullie baby en jezelf tegen de griep H1N1 en wat jullie ervan denken.
Is het de media en laboratoria die het allemaal erger voorstellen dan het is (geldkwestie?). Wat als het virus muteert enzoverder,...
bedankt!
ka
Een virus voor baby's? 'K weet niet of dit een goed idee is!!! Normaal geven ze geen virussen aan baby's he? Alé toch niet voor de griep en je kunt enorm ziek zijn van zo een vacinatie. Ik zou er toch mee opletten. Ik sta er gemengd tegenover.
kingka
22 August 2009, 21:12
Alvorens je jezelf of je baby laat vaccineren informeer je voldoende, vraag hiervoor raad aan je huisarts (op voorwaarde dat hij weet waarover hij spreekt).
Enkele weken geleden vroeg ik al grappend aan onze huisarts of hij zijn eerste patient met de mexicaanse griep al had gehad. Het antwoord was ja, maar hij zei er onmiddelijk bij dat de mexicaanse griep sterk overroepen is door de media en dat het bij de patient in kwestie allemaal wel best meevalt.
Hou er rekening mee dat de gewone "seizoensgriep" ook mensen doodt, alleen komt dit niet zo in het nieuws. Belangrijk verschil is wel dat de mexicaanse griep meer jonge mensen treft.
Dus vraag raad aan je huisarts, en zoek er niet teveel over op internet of in andere media want daar zal je weinig objectieve informatie vinden. Voor Kobe wachten we nog even af, regelmatig eens aan de huisarts vragen want deze krijgt toch een goed beeld van hoe de pandemie in onze regio evolueert.
groetjes,
kingka
lotjen
22 August 2009, 21:23
Ik vrees dat we voorlopig niet veel meer kunnen doen dan afwachten...
Heb ook al verhalen gehoord dat de uitvinder van bv. tamiflu ondertussen steenrijk is,en de
firma die dit produceert ook.Jonge kinderen zouden zieker worden van het middel,dan dat ze van de mexicaanse griep zouden zijn.
Bij ons op het werk (groot ziekenhuis) liggen er ook al noodplannen klaar voor wanneer er een groot deel verplegend
personeel en dokters geveld worden door de griep (de expert bij ons rekent een week thuiszitten bij
het krijgen van de griep). Er zijn speciale onderzoeksruimtes voor zieken die zich aanmelden met
griepsymptomen,ik heb vorige week de contactgegevens van brug-pensioeners moeten opzoeken,zodat
deze ook kunnen opgeroepen worden,en nog veel meer maatregelen dan dat je je kan voorstellen :)
Het wordt in de media extreem uitvergroot volgens veel van de artsen hier,en dan vooral onder invloed van
de farmaceutische industrie.
Deze griep zou te vergelijken zijn met de impact op mens als een wintergriep,maar de besmettingsgraad
ligt extreem hoog,vandaar dat er verwacht wordt dat 1/3 van de bevolking de griep zal krijgen.
Er moet extra aandacht besteed worden als er kinderen onder de 5jaar,zwangere vrouwen,bejaarden en chronisch zieken
besmet zouden raken. En daarmee wordt er bedoeld,de dat men de zieke goed moet opvolgen.
Dat is ongeveer wat ik ervan weet in grote lijnen. De epidemoloog die is komen uitleg geven heeft ons
verzekert dat ook kleine kindjes die de griep krijgen,maar voor de rest wel gezond zijn gewoon een dag of 2erg ziek
zouden zijn,maar dat ze het zouden moeten doorstaan zonder problemen...
Wat niet wegneemt dat ook ik mn hart vasthou voor al onze kleine schatjes!
Liefs Lotte
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.