Volledige versie bekijken : Toxo en reisen
Ik heb een klein vraagje ivm toxo.
Ik heb eens gelezen dat ze met die ziekte enkel last hebben in België en Engeland.
Nu ik op reis vertrek naar Marokko vraag ik me af of ik daar moet opletten voor toxo. Ik eet namelijk graag slaatjes op reis in warme landen. In België eet ik dat enkel thuis, zou ik het daar riskeren om bv een slaatje op restaurant te eten?
Hopelijk kan mij iemand me helpen.
Grts Nes.
k zou toch ook daar voorzichtig zijn!
Je bent nooit zeker dat het echt wel goed gespoeld is enzo...
Anders eens langs gaan bij je huisarts!
snoezel
19 June 2008, 11:21
hey nes,
ik zou toch ook opletten hoor, vooral in zo'n warme landen. zolang het allemaal eens goed warm gemaakt is kan het geen kwaad hé. weet je, als je nu daar je regels krijgt (wat ik natuurlijk hoop van niet) dan zou ik me toch wel een weekje laten gaan. heb ik ook altijd gedaan. de moment dat ik mijn maandstonden had ben ik telkens een broodje préparé gaan halen :) en smaken dat dat dan deed :)
groetjes
snoezel
Het is niet alleen de toxo waarvoor men zegt dat je groenten moet wassen. Ook de listeriabacterië... (soort voedsevergiftiging).
Dat is ook in België zo... want uiteindelijk: al die in serres of op watjes gekweekte groenten, daar gaat het dan niet zozeer om toxo...
snoezel
19 June 2008, 14:56
inderdaad els, was ik al bijna vergeten...
http://www.babyplaza.be/zwangerschap/docs/index.php?story=zs006
hier staat alles vermeld in verband met listeria!
Hey iedereen,
bedankt van jullie vlugge antwoorden!!!! Want ik wist het echt niet. Ik zal het wel missen op vakantie dat ik niet zo vlug op de site zal kunnen komen, maar ga het toch proberen.
Grts Nes.
Geniet maar van je vakantie!!! Dat ga ik toch missen hoor, deze zomer, zeker als het hier weer zo'n typisch belgsich zomertje wordt...
Zal ik zeker doen Els, en hopelijk komen we met 3 naar huis ipv met 2. Ik hoop het echt want als dat niet het geval is gaat de medische draaimolen beginnen. Pfff.
Mag je niet meer reizen? Tot hoeveel maanden zwangerschap mag je reizen dan? Ik heb gelezen dat juli en begin augustus heel goed zal zijn met temperaturen tot 30 graden. Ik hoop het echt voor de mensen die niet meer mogen reizen!!!
Grts Nes
Jawel, in het tweede trimester reizen mag nog hoor. Maar we hebben in september vorig jaar ons huis gekocht, zitten nu met nog een aantal kleine dingen die moeten aangepast worden enz. Dus hebben we beslist om dit jaar maar niet op reis te gaan (al voor ik zwanger bleek). Maar in de winter vind ik dat altijd prima, maar als de vakantie dan voor de deur staat en ik weet dat ik gewoon mot thuisblijven, mis ik dat toch wel. Ik vind een vreemde cultuur zo geweldig hé, sfeer opsnuiven, andere dingen proeven en ruiken, zon, zee en strand...
Ach ja, we zullen ons thuis ook wel amuseren :)
snoezel
20 June 2008, 14:26
hier juist hetzelfde :)
vorig jaar zijn we niet op reis gegaan omdat we juist een nieuw huis hadden gekocht en deze zomer blijven we ook thuis...
op vakantie kom je toch veel meer ontspannen terug dan thuis met vakantie! och ja, we zijn al aan het zien voor volgend jaar. dan gaan we een huisje huren in portugal :)
Ja, een huisje kopen, ik versta dat dan wel hoor want dat kost ook wat geld. Ik zou dat jaar ook niet op reis gaan denk ik maar wel zo eens een lang weekendje. Ik moet er echt altijd eens tussenuit al is het maar voor een paar dagen anders word ik zot.
Ik ben de valies al een beetje aan het klaarmaken en alles aan het wassen enzo, mijn man om medicatie gestuurd en die snapt er natuurlijk niets van. Haja, primperan, maar u genen mortilium laten aansmeren he want dat mag ik niet meer nemen. :) Die zegt dan: ik snap der niets van he, mijn ouders hebben nooit iets speciaals gedaan en gij, geen americain, geen sla op resto, ... Vind het wel grappig.
Wij zouden volgend jaar ook graag naar Portugal gaan, naar het schijnt heel mooi maar veel wind.
snoezel
20 June 2008, 17:23
we zijn al een paar keer een weekendje weg geweest maar dat is toch niet hetzelfde hoor...
we zijn twee jaar (amai is dat al zo lang) geleden ook in portugal geweest. in de algarve en ik vind het er gewoon weg zalig! heel vriendelijke mensen, totaal niet opdringerig zoals in spanje.
ja ja, ik kijk er al naar uit!
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.