PDA

Volledige versie bekijken : Diëtiste

Tinkerbell
13 August 2009, 10:25
Hallo allemaal

Gisteren heb ik (nog) een belangrijke stap gezet in mijn ‘op-weg-naar-zwangerschap-proces’.
Ik heb een gesprek gehad met een diëtiste, met het oog op vermageren nu ik (voor zover ik weet) nog niet zwanger ben.. In de eerste plaats omdat ik echt wel te veel weeg ( BMI = 35 :/ ), maar ook om mijn gezondheid in geval van zwangerschap een beetje veiliger te stellen zodat ik tijdens een eventuele zwangerschap ook niet meer bijkom dan nodig is.

Ik hoor jullie misschien al denken “vermageren tijdens een zwangerschap is ongezond”. Het is net daarom dat ik de hulp heb ingeschakeld van een diëtiste. Niet om op crashdieet te gaan, maar om mijn ‘eetgewoontes’ een beetje op te volgen, bij te sturen en zo op een gezonde manier te gaan leven.

Ik heb vroeger ook al eens een diëtiste geraadpleegd, mét resultaat (was ongeveer 15 kg kwijt!) en ik heb echt wel zo iemand nodig die een beetje bijstuurt en aan wie ik ‘raad’ kan vragen. Jammer genoeg is het verwatert wanneer ik alleen verder wilde gaan en zijn de kilo’s er intussen weer aangevlogen.

Ze weet van mijn zwangerschapsplannen en wanneer het zover is, gaat ze mijn voedingsschema lichtjes aanpassen zodat ik zeker genoeg voedingsstoffen binnen heb.

Zijn er misschien onder jullie dit dit ook hebben gedaan (en wat zijn jullie ervaringen?) of personen die dit overwegen…?

Groetjes x

mini
13 August 2009, 12:00
Ik ga waarschijnlijk een diëtiste raadplegen na de zwangerschap, ik wil ook weer een normaal BMI :)
Dus zijn dit de laatste maanden dat'k nog wat kan/mag zondigen ;)

boeleke
13 August 2009, 17:54
Hei Tinkerbel,

ik ben ook in opvolging van mijn diëtiste. Mijn BMI ligt rond de 26 maar wil niet dat het de pan uit swingt!!
Ik zit al met mijn PCO, wat zwanger worden bemoeilijkt dus afvallen zou wel niet slecht zijn!!
Ik heb ook altijd die controle nodig! Het feit dak daar op de weegschaal moet gaan staan doet veel met mij!
En idd, moest ik zwanger zijn dan wil ik mijn gewicht ook binnen de perken houden en daarna weer zo snel mogelijk ervanaf!

Zij weten wel wat wel en niet mag hè, dus daar mag je gerust in zijn!
Veel succes.

mini
13 August 2009, 18:37
Is dat eigenlijk duur een diëtiste? *bloos*

charythepooh
13 August 2009, 20:12
ik heb bij een dietiste gezeten, en ze hebben dan mijn vrije dagen veranderd op het werk, en zo kan ik niet meer gaan...
ik wou dak ook kon gaan
probeer wel haar principes op te volgen, maar soms ben ik er rap aan voor de moeite, als mijn ventje zit te sneukelen, die is 1,90m groot en weegt maar 73 kg!

ik wou dak zijn genen had, en ik hoop dat ons kleintje later ook de papa's genen ga meehebben!

ik ben 1,61 groot, en weeg 76kg!
dus ook ferm erboven!
maar ik heb zo'n grote borsten, dus die wegen al 10kg ;)

Dapske
13 August 2009, 20:30
Ik ging ook naar een dietiste, maar na een tijdje dacht ik, van ja eigenlijk moet ik niet meer gaan, want ik weet nu toch wat ik mag eten en wat ik niet mag eten. Dat heb ik nog eventjes volgehouden, maar na een tijdje werd er steeds meer gezondigd. Mijn ventje heeft ook nergens last van en moet zeker niet op dieet, dus die zit 's avonds lekkere chopjes te eten of snoepjes, en ik moet daar dan afblijven :s:s:s
Maar ben er sinds vorige week terug ingevlogen, geen suikerdingen meer, enkel gezonde dingen zoals fruit en groentjes.
Hopelijk krijg ik er weer wat kilootjes af.

boeleke
14 August 2009, 12:48
Is dat eigenlijk duur een diëtiste? *bloos*
Ik betaal 18 euro per keer. De eerste keer, als ze de analyse deed en dieet opstelde kostte het 25 euro.

mini
14 August 2009, 13:12
mercikes boeleke!

dee
15 August 2009, 10:26
Ik heb een tijdje de weight watchers gevolgd. Je mag alles eten en moet gewoon zien dat je niet over je puntenaantal van de dag zit. ma door een beetje te sporten kon je punten bijverdien. Als ik echt mijn best deed, gingen de kilo's er goed af. Ma het is nu een beetje verminderd, ik ben een te grote snoepkous.;) Als ik dat zou kunnen zou het veel beter gaan. en wat meer sporten zou ook goed zijn. ik moet wel opletten, want zwaarlijvigheid zit echt in de familie en zo wil ik niet worden, want dan zou ik mij niet goed voelen in mijn vel.

Tinkerbell
27 August 2009, 11:04
Hey iedereen!

Ik ben nu zo'n 2 weken bezig met terug gezond te leven.
Ik probeer het niet als dieet te zien want dat klinkt drastischer + het IS ook eigenlijk geen echt dieet...
In zeker zin wel natuurlijk, maar het punt is dat ik gewoon gezond wil eten.

Anyway... ik ben al 3,5 kg kwijt !!!

Gisteren heb ik opnieuw m'n diëtiste gezien en ze zei dat ik goed bezig ben.
Ik ben echt wel content.

Voorlopig gaat het allemaal vlotjes. Af en toe heb ik wel zin in iets 'lekkers', maar ik kan het vrij goed laten staan. Ik heb zelfs nog chips in de kast liggen waar ik gewoon niet meer aan kom. Volgens mij is het zoals bij stoppen met roken. Daar moet je afkicken van de nicotine... hier van de suiker. En geloof mij... suiker is ECHT ECHT ECHT een verboden drug!!!
Maar het gaat... en daar ben ik superblij om.

En het feit dat ik er (hopelijk) een zwangerschap en nadien een kindje voor in ruil krijg is een extra stimulans en daar doen we het toch voor he! =)

Groetjes! xxx

charythepooh
27 August 2009, 19:24
ewel ik bewonder je

ik heb al 10 pogingen gedaan, en t lukt me niet t vol te houden!
ik ben zelfs alweer 1kg omhoog!!!

hellllllllllllp^pppppppppppppppp

ik word zo dik en ben nog niet zwanger!

Tinkerbell
28 August 2009, 09:01
Pfff... al gedaan met juichen...
Ben terug 1,5 bijgekomen...
En ik weet echt in hoe het komt want ik heb echt NIKS gesnoept.

Ik denk dat het wa vocht was ofzo. Ik heb de laatste dagen wel iets te weinig gedronken...
Ik zou ni weten wat het anders kan zijn. Ik weet alleen da het nogal demotiverend werkte vanochtend op de weegschaal... =(

charythepooh
28 August 2009, 09:37
ik stond deze morgen op de weegschaal, 78,3kg!!!!!!!!!! :o
dit is het meeste dat ik al ooit gewogen heb!

ik heb nog wa terug in mijn bed gekropen, en nog een beetje geslapen, opgestaan en eens naar het toilet gegaan, kzeg kga nog s kijken, of ik wel goe wakker was deez morgen :D

en 77,3kg
was al heel wat opgeluchter, da wil zeggen niks bij en niks af!

Sweetdreams1987
28 August 2009, 11:41
Mja vrouwen en afvallen é :)

Zo moeilijk om aan alles te weerstaan en ge moet maar eens 1 keer snoepen en de dag nadien is alles der al weer bij !

patje
28 August 2009, 17:42
:) ik ben 5 kg vermagerd... met de bedoeling dus van als ik zwanger ben en ik kom bijvoorbeeld 10 kg bij dan is dat verschil tegenover toen niet zo overdreven groot...
Dus nu weeg ik 68 kg en vroeger 73 kg... :) ik ben dus wel blij en tot nu toe behou ik mijn gewicht!
Maar ja da zal wel veranderen hoe verder in de zwnagerschap natuurlijjk :D

xxx

dee
30 August 2009, 10:03
@ Patje: ik heb ook beslist dat ik eerst nog een paar kilo's wil vermageren. Ik voel me de laatste tijd dik. Mijn buikje is opgezwollen en voel me echt niet meer 100% goed in mijn vel. Daarom heb ik beslist om vanaf morgen weer punten te tellen. Op deze manier ben ik meer met mijn eten bezig en let ik er ook meer op. :)
Ik ga weer beginnen sporten, heb een maand niets gedaan omdat ik geen zin had en het was te warm. ;)
Ik zou ook graag yoga volgen om mij gemakkelijker te kunnen ontspannen. Had in het reclameblad een advertentie gezien, maar het is hier verdwenen. Waarschijnlijk met het poetsen weggesmeten. Was een beetje aan het twijfelen of ik het wel zou doen. :) Eens zoeken op het internet dus.

Lottebol
2 September 2009, 21:04
Ik zou ook graag yoga volgen om mij gemakkelijker te kunnen ontspannen. Had in het reclameblad een advertentie gezien, maar het is hier verdwenen. Waarschijnlijk met het poetsen weggesmeten. Was een beetje aan het twijfelen of ik het wel zou doen. :) Eens zoeken op het internet dus.
Ik doe elke week een uurtje yoga in een fitnesscentrum in de buurt en ik ga elke keer buiten als een ander mens. In tijden van frustratie is dat zeer welkom. Ik kan het dus echt helemaal aanraden!

charythepooh
2 September 2009, 21:55
lottebol, ik zie dat je je eerste NOD hebt!
voel je al iets??

ikzelf ben ook weer wat aan het opletten, weinig snoepen nu, en opletten op de porties,
maar ik kan nog steeds niet van de frisdrank blijven! :(

ik ben gestart aan 78,3kg en morgen ga ik eens op de weegschaal staan!

dee
3 September 2009, 17:55
En charythepooh, was je tevreden toen je op de weegschaal ging staan? Ik drink de ganse dag water en 's avonds een blikje fanta lemon zero.
Dat kan echt deugd doen. Drink jij gewone frisdrank of de light versie? Ik zou zeker aanraden om de light of zero versie van frisdrank te drinken, als je zo verslaafd bent aan frisdrank. Aangezien de gewone frisdrank echte suikerbommen zijn. :)

dee
3 September 2009, 17:58
@ Lottebol: ik heb dus besloten om elke week een uurtje yoga te gaan volgen. Volgende week is er een uiteenzetting voor beginners en nadien starten de lessen. Heb gehoord van mijn tante dat ze tijdens de bevalling veel gehad heeft aan de yogalessen. :)

Lottebol
3 September 2009, 21:22
lottebol, ik zie dat je je eerste NOD hebt!
voel je al iets??
Ik voel vanalles (pijnlijke borsten, af en toe een beetje buikpijn,...), maar de test vandaag was alweer negatief. Ik ben toe aan een uurtje yoga, geloof ik...

Lottebol
3 September 2009, 21:28
@ Lottebol: ik heb dus besloten om elke week een uurtje yoga te gaan volgen. Volgende week is er een uiteenzetting voor beginners en nadien starten de lessen. Heb gehoord van mijn tante dat ze tijdens de bevalling veel gehad heeft aan de yogalessen. :)
Super! Zie, het is voor vanalles goed... Geniet er vooral van.

Liefs,
Lot

Dapske
12 September 2009, 10:03
Hey dames,

ik heb al enige tijd problemen met mijn ms, die maar niet doorkomen, ben zelfs nu nog steeds wachtende sinds 25 juni.
Vorige week had ik een afspraak bij de gyne. En die zei me dat ik eerst moest afvallen, want dat het zou kunnen dat het komt door mijn overgewicht.
Ik stond al wel terug een tijdje op dieet, maar zonder echt doel (want eigenlijk voelde ik mij wel goed in mijn vel) Nu heb ik wel een extra stimulans om van alle zoetigheid en ongezonde dingen af te blijven.
Ik ben vroeger naar een dietiste geweest en die had mij toen ook al een goed dieet gegeven. Dit dieet volg ik nu terug opnieuw, maar zonder de constante bezoekjes bij haar. Ik ben nu op 1 maand tijd 6.4 kg kwijt, wat voor mij al een hele prestatie is. Ik heb er alleen nog wel een hele hoop te gaan. Maar ik geef deze keer niet op, want het is voor iets mooi dat we het doen :-)

Sweetdreams1987
12 September 2009, 10:52
Hey Dapske ,

Goed op weg é ! :)
Hoeveel moet je nog afvallen ? Wat is je BMI als ik dat mag vragen ...
Ik zit hier eigenlijk met hetzelfde probleem ...
Ma ik vrees eigenlijk ook dat ik een beetje een emo-eter ben :(
En dikwijls zou ik zo een hele zak chips opkunnen zonder dat ik voldaan ben ....
Ik eet nochtans heel veel fruit ! Meestal 2-3 stukken per dag ....
En ben terug bezig met fitness dus da zijn toch al wel goeie dingens é :)

boeleke
12 September 2009, 10:54
Waw Dapske,

dat is al een heel mooi resultaat hè!! Ferm dat jij dat zonder controle bij de diëtiste kan!! Mij niet gegeven!!
Moet trouwens dringend opnieuw een afspraak gaan maken want wil geen 20 kilo bijkomen tijdens mijn zwangerschap...
En ik moet zeggen dat ik op weinig let momenteel :(

Doe zo verder!!

Dapske
16 September 2009, 16:32
Hellookes,

ik had een BMI van 40 *bloos* wat idd niet meer gezond is. Ik ben ook een beetje een EMO eter. Als ik me ni zo goed voel, dan begin ik chocolade te eten tegen de sterren omhoog, als ik ongesteld moet worden is het een hele week chocolade. Mijn beste vriendin is 3 jaar geleden verongelukt en ik heb mijn emoties toen echt een hele tijd weggegeten. Ik denk dat ik nu op die 3 jaar 20 kilo ben bijgekomen, en er waren er al teveel. Nu moet ik dat natuurlijk bekopen :).
Ik kan tot hiertoe alle zoetigheid laten liggen, en ben er blij om :) (ondertussen zijn we nog een kilo extra kwijt en zolang ik er altijd kilo's zie afgaan kan ik zeker gemotiveerd blijven)
Vorig jaar ben ik ook gaan fitnessen, maar ipv afvallen, kwam ik alleen maar bij, dat was het dus ook ni!
Groetjes

dee
16 September 2009, 17:51
Dapske, spieren wegen meer dan vet hé. Dus de moed niet laten hangen en doorbijten.
Ik heb vanavond mijn eerste yogales, benieuwd.

mini
16 September 2009, 17:53
Idd, als je begint met fitness is het normaal dat je eerst wat aankomt om daarna pas je vet te gaan verbranden :)

boeleke
16 September 2009, 18:43
Ik ben vorig jaar 17kg afgevallen: combinatie diëtiste en fitness.
Idd, je komt eerst bij maar dat zijn spieren!! Laat maar komen dus. En daarna zie je het resultaat stilaan komen, strakker hier, strakker daar...

Moet zeggen dat nu (ik ga al 4 maanden niet meer fitnessen) mijn lichaam alweer helemaal veranderd is...
Aangezien mijn aanleg, zie je al snel een buikje... gek.

Dapske
4 October 2009, 20:20
Hey dames,

ik had hier al eens gezet, dat ik van mijn gyn op dieet moest om terug een regelmatige cyclus te krijgen. Dus ik ben vol goede moed aan mijn dieet begonnen. En ik keek deze morgend op de weegschaal enben nu op 7 weken tijd 10kg afgevallen. Ik ben dus heel blij.
MAAR
ik had al een paar dagen pijnlijke borsten en mijn man die zei me al een paar keer "ge zult zwanger zijn" ik geloofde dit niet aangezien ik volgens mijn gyn tijdelijk niet vruchtbaar ben. Maar heb deze avond een testje gedaan en wat blijkt nu!!!! Die is positief!
Ik ben zooooooooooooo blij, want ik had het helemaal niet verwacht aangezien ik mijn regels al maanden niet meer heb gehad.
Ik moest het ff kwijt :D

Ik weet alleen niet hoever ik nu ben, want ik kan niet van mijn ms uit gaan, want die zijn al van 25 juni niet meer verschenen!

meisje84
4 October 2009, 21:12
@Dapske

Proficiat! Dat zal wel een hele verrasssing geweest zijn!! Geniet ervan! Het volhouden van je dieet wordt al beloond se! En nu vooral voortdoen met een gezonde en gevarieerde voeding è!

Ik ben blij te horen dat jullie goede resultaten halen bij de diëtiste, ik ben er zelf ook één :) .

xxx

charythepooh
4 October 2009, 22:22
amai
super!!!
2x goed nieuws! ;)

10 kilo zo rap! je mag mij eens vertellen hoe je dat gedaan hebt hoor :D
en een dikke dikke proficiat!! ;)

@meisje ;)
waar juist? ik zoek er ook een :D

de mijne is in zwangerschapsrust!!! :D
ironisch he :)

ik ben ook aan het verder doen op mezelf, maar vermager geen kilo, maar wel een klein beetje in centimers, ik doe zumba op mezelf (dvd) en ga naar de les om pilates te doen (spierversteveging!)

boeleke
5 October 2009, 08:29
Oh Dapske dat is super goed nieuws!!!!
Maar snel naar de HA om bloed te laten trekken en een efspraak bij de gyne maken!! Dan weet je snel hoever je bent.
Amai seg, nu zal je blij zijn dat je nog net die 10 kilo kwijt bent hè. Zal je wel gaan voelen tijdens je zwangerschap.
Seg maar nu best weer gewoon gezond gaan eten hè, dieëten en zwanger zijn gaan niet samen... Ik ben vrijdag nog bij mijn diëtiste geweest en ik stond ervan te kijken hoeveel ik moecht eten!! Wel gezonde dingen natuurlijk hè.

Ik heb wel een probleem, ik kan gene vis zien of ruiken... Nu vertelde mijn zus dat di heel veel omega 3 bevatten en dat dat heel belangrijk is voor de hersentjes van ons boeleke... Wat nu?

aline
5 October 2009, 09:14
Supergoed nieuws Dapske! Proficiat!

zoemeke
5 October 2009, 10:16
profitiat dapske, supergoed nieuws !!!

Koke
5 October 2009, 12:28
Dikke proficiat dapske!!!

kimmieke
5 October 2009, 13:27
Proficiat Dapske!!!

@boeleke: Ik moest van mijne gyne pillekes met omega3 nemen, maar die kan ik ook niet verdragen, ik moet er echt van overgeven!! Maar vis eet ik wel af en toe. Dus tis een beetje het omgekeerde van u, miss dat je wel geholpen bent met die pilletjes, ge moet het maar eens vragen aan uw gyne :)

Dapske
5 October 2009, 17:43
Hellookes,

bedankt allemaal :-)!
Mijn dieet is zo opgesteld dat ik 1400kcal per dag opneem, en hierdoor val ik goed af, omdat dat minder calorieën zijn, dan ik verbruik!
Ik ga straks naar de HA en ga haar ook even vragen of ik dit niet gewoon verder mag doen, want uiteindelijk heb ik meer dan genoeg eten (moet 6 keer per dag iets eten) en ik heb nooit een hongergevoel!

meisje84
5 October 2009, 19:41
@charythepooh

Ik werk momenteel niet als zelfstandige diëtiste. Ik werk in loondienst. Ik ben van Zoersel.

xxx

boeleke2704
18 October 2009, 13:54
Hoi Dapske,

wat zei je HA? Mag je verder met dit dieet?
Ik mocht niet diëten tijdens mijn zwangerschap, ik heb een gezonde voeding voorgeschreven gekregen aan zo'n 1800 kcal. Minder mag niet volgend mijn diëtist. Maar ik heb wel moeite met al dat lekkers te weerstaan hoor!! :(

bejes
18 October 2009, 14:07
Oei 1800Kcal vind ik wel heel veel, ik weet niet of ik daar inslaag op een dag. Ik ben altijd een goede eter geweest maar ik vrees dat ik nu niet meer aan 1400Kcal zit per dag. Sinds ik zwanger ben heb ik een probleem met eten gekregen, vind ik trouwens helemaal niet leuk , ik vond vroeger niks leuker en gezelliger dan eten. ik ben ondertussen 3kilo kwijt sinds de laatste keer dat ik bij de gynè ben geweest. Maar ik doe goed mijn best om alle voedingsstoffen binnen te krijgen.xxx

boeleke2704
18 October 2009, 14:26
Ik moet toegeven dat het idd niet simpel is om het allemaal op te krijgen. 'smiddags 4 bo's, lukt me nooit! Maar ik haal dat spijtig genoeg wel soms in door te snoepen vrees ik :(
Geen idee wat ik juist op 1 dag eet. Zou het s beter moeten bijhouden denk ik.
Maar zei sprak dat 1600 echt de limiet was en wou mij wat speling geven...

Zullen zien wat het geeft.

bejes
18 October 2009, 14:31
Moet jij afvallen misschien Boeleke? Ik heb deze topic nog niet gevolgd eigelijk xxx

Dapske
18 October 2009, 18:10
Hellookes,

ik mocht van de gyn niet meer echt dieeten, ik moest gewoon opletten wat ik at. Maar ik moet toegeven dat ik het heel moeilijk heb. Ik ben heel vaak misselijk, behalve als ik eet, dus ik ben veel aan't eten, maar altijd met kleine beetjes. Ik heb het ook wat moeilijk met chocolade. Ik ben nog niet bijgekomen, maar ben ook ni meer afgevallen ;)
Ik zal vanaf juni wel terug volop beginnen met het dieet. Ik weet nu, dat ik het zeker kan!:)

boeleke2704
18 October 2009, 19:00
Mijn BMI ligt altijd op het randje, 25 à 27... dus ik moet altijd wel opletten ja!
Ondertussen toch wel al een 5 kg bijgekomen op mijn 12 weken zwangerschap.
(weet wel niet juist mijn begin gewicht want we zijn net na onze vakantie zwanger geraakt... vakantie in italië... pasta, wijn!!! ai ai)

Daarom toch wel opletten ja!

Sweetdreams1987
2 November 2009, 09:35
Ik ben sinds donderdag 1,4 kg afgevallen !
Heb mss onbewust minder gegeten ( alhoewel ik zaterdag frietjes heb gegeten )

wat een puppy toch allemaal niet kan doen é ! :D

Indy
13 November 2009, 14:07
Hey Tinkerbell

goed bezig! hopelijk heb je het nog wat volgehouden en gaat alles goed.

groetjes