PDA

Volledige versie bekijken : eerste dag menstruatie is moeilijk te bepalen bij mij.

lins
11 June 2008, 13:56
Ik heb een vraagje en ik hoop dat iemand daar een antwoord op kan geven want mijn dokter weet het zelf niet goed. Mijn vriend en ik willen graag een kindje. We zijn nu enkele maanden bezig maar ik heb moeilijkheden met mijn cyclus te bepalen. Men spreekt steeds van de eerste dag van de cyclus is gelijk aan de eerste dag van de maandstonden. Daar ligt het probleem. Mijn eerste bloedverlies is miniem (een kleine veeg om het plastisch uit te drukken) en duurt drie dagen, nadien een 5-7 dagen geen bloeding en dan start mijn echte menstruatie. Wat moet ik dan nemen als de eerste dag?

snoezel
11 June 2008, 17:21
mij hebben ze altijd gezegd dat je eerste dag van je cyclus de dag is dat je echt helder rood bloed verliest.
dat eerste bloedverlies kan niet van je eisprong zijn denk ik want dan zit er weinig tijd tussen de eisprong en je maandstonden :s
ben natuurlijk ook geen dokter...
de gouden regel volgen lijkt mij het best: elke 48 uur klussen, dan slaag je zeker de dag van je eisprong niet over!

veel succes
snoezel

lins
11 June 2008, 17:31
:s volgens de dokter was het moment 1 dat ik bloed verlies had. Klusserdeklusserdeklus!

Nes
11 June 2008, 18:35
Ik ben ook mijn cyclus eens uit het oog verloren en ik wist het ook niet meer. Mij gene zei dat je de eerste dag moet aanschouwen als de eerste dag waarop je bloed verliest, hoe weinig ook. Maar als er 7 dagen tussenzitten is dat niet normaal.

Volgens mij kan het wel een eisprong zijn want tussen mijn eisprong en mijn regels zitten 7 à 9 dagen (als alles normaal verloopt). Maar ben ook geen dokter.

En mijn geny zei hetzelfde bloed=klussen. Ik hoop voor jou dat het dan de eisprong is want dan heb je een voordeel!!! Namelijk: je weet wanneer je eisprong er is. Natuurlijk blijft de regel van de 48 uur gelden.

Ik weet zeker dat het dan mijn eisprong was want op dat moment was ik eens bij de gene en ze heeft toen een inwendige echo gedaan om te zien wat het was. Aan de grote van mijn baarmoedermondopening en de werking daarvan heeft ze dan gezien dat het mijn eisprong was.
Probeer misschien op dit moment eens bij je gene te gaan (als dit nog niet gelukt is), zo weet je het zeker.