PDA

Volledige versie bekijken : Onregelmatige cyclus

Xena
7 August 2007, 12:24
Hallo iedereen, k ben bijna 35 jaar en sinds februari ben ik gestopt met de pil om zwanger te worden.
Mijn cyclus is dus heel onregelmatig (soms 40, 38, 41, 35 dagen)
Zit wel n beetje in de put omdat het nu heel moeilijk is om je eisprong en vruchtbare periode te berekenen.
Iemand goede raad?? :-(

snoezel
10 August 2007, 16:59
je kan ovulatietesten gaan kopen bij de apotheker... zo kan je nagaan wanneer je eisprong is en dus je vruchtbare periode kennen.
veel succes

Guest
28 October 2007, 21:38
Ik zou zeggen, heel de maand door om de 3 dagen vrijen, dan zult ge wel prijs hebben zeker? :P

medyou
28 November 2007, 14:33
Hallo Xena.

Misschien speelt het probleem niet meer of ben je ondertussen toch al langs de huisarts gegaan, maar als je dit nog niet gedaan heb zou ik je toch adviseren even langs te gaan. Dit omdat een cyclus eigenlijk minder dan 35 dagen hoort te duren. Als een cyclus langer duurt dan 35 dagen spreekt men van oligomenorroe en dit kan de zwangerschapkans verkleinen. En dan is het belangrijk dat de oorzaak achterhaald wordt zodat het evt behandeld kan worden of dat je naar de vruchtbaarheidskliniek verwezen moet worden. De huisarts kan kijken of dit bij jou het geval is.

Ik wil je geen angst aanjagen, dat is absoluut niet mijn bedoeling, maar maak voor de zekerheid een afspraak bij de huisarts, dat kan geen kwaad. Veel succes in ieder geval met proberen!

Alix
13 March 2008, 15:13
Hallo,

Ik ben sinds november gestopt met de pil en nog steeds niet zwanger :( Ik heb een onregelmatige cyclus van 26 tot 35 dagen. Ik heb deze maand een ovulatietest gedaan en had mijn eisprong de 5e maart volgens die test. Dus zou ik pas 19 maart mijn maanstonden moeten hebben. Maar ik heb die nu als sinds gisteren, een week te vroeg dus. Is dat normaal ? Je maandstonden heb je toch altijd 14 dagen na je eisprong ? Zou dit een vroege miskraam kunnen zijn ? Wie kan er mij raad geven want ben een beetje hopeloos.

snoezel
13 March 2008, 20:45
dit heb ik nog nooit gehoord. ik zou misschien toch eens naar de gyne of de huisarts bellen hoor.
normaal is het 14 dagen, bij sommigen ietsje minder. maar als je een positeve ovulatie test had 5 maart dan is het nog geen 7dagen geleden...

ik duim voor je hoor

Fieter
1 April 2008, 12:58
Hallo,

Ik zit ook met een gelijkaardig probleem. Soms heb ik eerst een paar dagen bruinverlies, dan soms een dag niets en dan pas bloedverlies. Moet ik dan mijn eerste dag beginnen tellen vanaf de eerste dag dat ik bloedverlies heb of al eerder? Het is ambetant, want het scheelt een aantal dagen...Weet er iemand in hoever ovulatietesten te betrouwen zijn? Ik zou ze graag gebruiken, maar bij de zwangerschap van mijn eerste kindje, had ik zogezegd een eisprong volgens die ovulatietest, maar eigenlijk was ik al zwanger zonder het te weten, dus echt betrouwbaar zijn ze dan toch niet he??

Groetjes,

Fieter

snoezel
1 April 2008, 16:26
heb altijd gehoord dat je met ovulatietesten ook kan testen of je zwanger bent... dus mss heeft die test gewoon aangegeven dat je toen zwanger was ipv dat je een eisprong had.
ik dacht dat je moest beginnen tellen van de dag dat je helder rood bloed verliest.

veel succes met zwanger worden!
snoezel

mama_van-lekkerbekje
22 October 2008, 21:56
hallo
veel kan ik ook niet zeggen.. wat ze daarboven allemaal zeggen is wel wat waar...
maar mijn tante heeft er 16 kinderen.. dus, ben ik even bij haar langs gesprongen.. en ze zei dat ze iedere dag de thermometer onder de oksels deed toen ze pas wakker werd. en dat iedere keer op schreef.. en als de themperatuur van bv 35.67°C naar 35.80°C was dan was ze vruchtbaar..
en zo heeft ze 16 prachtige kinderen op aarde gebracht.
nu ben ik ook zo aan het proberen. Want ik heb wel 20 maanden met ovulatie test gedoe zitten te proberen, en dat ging spijtig genoeg niet.. Iedere keer positief en iedere keer een negatieve zwangerschapstest. Ik vertrouw ze niet!!
mijn cyclus is ook niet zo super hij is om de 55 dagen. en dat is niet echt de bedoeling. de dokter zegt dat het normaal is als je iets of wat stress hebt. Maar komaan, welke koppel heeft het niet?
dus nou ja , ik geef maar raad he..

minerfa
19 May 2009, 16:22
heb een vraagje?ik heb een cyclus van 36.vorige mnd was ik toch een week later ongesteld.nu moest ik afgelopen vrijdag ongesteld worden,maar ben nu 5 dagen overtijd.heb wel last van me borsten.enne zaterdag dacht ik dat ik het werd want had pijn n mijn onderbuik.gewoon een menstr pijn.
we zijn wel bezig om ouders te worden.
maar wil nog geen test doen,wacht wel tot vijdag.want je weet nooit.
maar zijn er mensen die ook een cyclus van 36 hebben.
want ik hoorde als je de pil weer ga gebruiken en daarna weer stopt.je weer een normale cyclus hebt en snel zwanger raakt.
want toen ik 4 jr geleden stopte met de pil gelijk zwanger raakte van een 2-ling.
maar helaas werden ze te vroeg geboren,waarna ze kort na de geboorte stierven.
dus nu weet ik het niet meer.