PDA

Volledige versie bekijken : Te jong?

Kriebels
7 June 2008, 21:52
Hoi iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum en ik zou graag jullie mening hebben. Na onze terugkomst van vakantie (en ervoor ook al heel wat) steekt mijn moedergevoel de kop op. We hebben dan ook besloten dat we na deze strip met de pil zullen stoppen. Mijn vriend en ik kijken er erg naar uit alleen hebben we wat schrik voor de reacties van de buitenwereld. Ik ben dit jaar 20 geworden, hij 30. We wonen al meer dan een jaar samen en het gaat supergoed tussen ons! Alleen ben ik bang dat iedereen mij nog veel te jong gaat vinden terwijl ik er 100% zeker van ben dat er ik op alle gebied klaar voor ben. Wat denken jullie hiervan en hoe kan ik het best omgaan met negatieve reacties?

Alvast bedankt!

pinkytje
7 June 2008, 23:08
heylllaaaaaa meiden :)
tijdje geleden eeeeeee ;)
nja druk niet veel tijd,heb nog steeds men regels niet maar ben ook nie zwanger!!!ga deze week na genecoloog proberen te gane ,arts zegt dat ik wss gewoon eisprong gemist heb of super onregelmatig ben
nu ja,c'est la vie nji
alle "kriebels" :tof tof tof eeee ,ik ben er 22 en men vriend 32 dus ook 10 jaar leeftijdsverschil,niet mee inzitten met wat de andere mensen denken,de meeste die over juliie zouden praten is gewoon van jaloers te zijn !!! en die negatieve reacties?!gewoon niet op reageren en er u nie druk in maken ! ! ! en zeggen in jezelf,we zullen hen es late, zien dat wij elkaar graag zien en we dit aankunnen byebyekesssss
kisssiiiieeee x x x x x x x

kingka
7 June 2008, 23:28
Hallo Kriebels,

Er is niemand die beter kan weten dan jij zelf of je er klaar voor bent. Zet zelf alles op een rijtje (persoonlijk, relatie, financieel) en zorg dat je zeker bent van wat je zelf wil, het is jouw leven hoor. En 'onze ouders' (de generatie voor ons) had vaak al kinderen vroeg in de 20.

Geluk ermee...

snoezel
8 June 2008, 12:07
kriebels,
t zijn niet de mensen die commentaar gaan geven die je kindjes moeten opvoeden hé! als jij er klaar voor bent en jij ziet het helemaal zitten samen met je ventje moet je er gewoon voor gaan. ik ben 24 en krijg zelf commentaar van: "amai toen ik zo oud was als jij zag ik dat nog niet zitten hoor" allemaal goed en wel, maar ik zie dat helemaal zitten en t is de beste beslising die ik ooit in mijn leven heb genomen!

veel succes
snoezel

Kriebels
8 June 2008, 20:56
Bedankt voor deze ondersteunende reacties. We gaan er gewoon voor gaan! Ik hou jullie zeker op de hoogte, volgende week vrijdag laatste pil... Het is zo leuk om op het forum te lezen dat sommigen al zwanger zijn. Ik kijk er zo naar uit en ik vind het super dat ik hier terecht kan met al mijn enthousiasme, mijn vriend wordt er wat nerveus van als ik er teveel over praat (prestatiedruk hihihi)

Dikke kus

Nes
8 June 2008, 23:51
@Kriebels: Ik sluit mij aan bij de mening van de anderen! Enkel jij kan dat weten.

@Pinkytje: Wat naar voor jou, maar eigenlijk dacht ik dat wel hoor. Ben blij nog eens iets van jou te horen!

Bij mij zullen het weer twee spannende weken worden. Ik zit aan de 26ste dag van mijn cyclus. Als ik op dag 40 mijn regels nog niet moest hebben dan doe ik een test. Ik hoop het echt. En anders, ja, dan is het hup naar de 8ste cyclus van proberen Pffff.

En nu zie ik minder dikke buiken maar meer pasgeboren kindjes. Waar ik ook al niet te goed tegenkan nu. HELP. Binnen een paar maand ben ik klaar voor het zothuis als dat zo blijft duren.

Els
12 June 2008, 10:47
Hoi Kriebels, idd er gewoon voor gaan en je gevoel volgen! Ik ben er 26, maar zelfs ik heb een tijdje met dat gevoel gezeten van 'ben ik te jong?'. Vooral omdat ik universitaire studies gedaan heb en de meeste van mijn studievriendinnen aan een carriëre denken en niet aan kindjes... Ik wil maar zeggen: eigenlijk speelt leeftijd geen rol, twijfelen kan je op elk moment... Als je er zelf klaar voor bent komt dat wel goed!!!
Ik heb zelf alleszins nog geen seconde spijt gehad van mijn beslissing en kan niet wachten tot ik m'n kleintje in m'n armen kan houden!

L@yla
12 June 2008, 10:55
hoi, het is ook een vraag die ik mij stelde toen we stopten met de pil,zij we niet te jong? ik moet er nog 22 worden en mijn vriend is er net 23 geworden, maar zoals julie zeggen,je voelt het zelf als je klaar ben en dat kan niemand anders voor je bepalen,dat was ook de raad van mijn oma,ze zei op mijn 22ste was ik al zwanger van men tweede en al getrouwd,ik vind ook als je jong bent dat het voor later heel wat leuker is volgens mij,natuurlijk alle respect voor mensen die later starten,iedereen zijn eigen keuze he, eigelijk erg maar ik tel al terug af naar volgende maand,hopelijk zijn we dan zwanger:)