Volledige versie bekijken : Lichaam na zwangerschap - frustraties
Hallo!
Ik kom hier eventjes mijn frustraties neerpennen. Allee, 't is relatief hoor want zo gefrustreerd ben ik nu ook weer niet.
Mijn lichaam is toch niet meer wat het geweest is maar goed, dat is normaal ook. Ik ben nog maar 3 maand en een half geleden bevallen.
Hebben jullie ook last van de volgende symptomen?
- héél erg veel haaruitval: mijn haar valt met bossen uit,... ik vind het zo erg en weet niet wat te doen.
- daar waar mijn haar uitvalt en niet zou moeten uitvallen krijg ik meer haar op plaatsen waar het juist net wél zou moeten uitvallen: (zoals op de benen, etc)
- slappe borsten (snif)
- een slap lichaam in het algemeen, ben precies de helft van mijn spieren kwijt.
- migraine
Verder is het wel ok.
Ben ik de enige met vreselijke haaruitval?
Diegenen die hun frustraties van hun lichaam ook willen delen, feel free!!
gegroet
PS: Ben niet echt gefrustreerd hoor, ik denk dat het allemaal wel in orde gaat komen.
snoezel
27 July 2009, 12:13
ka80: die haaruitval had ik ook verschrikkelijk.
overal waar ik keek zag ik haar liggen...
ik ben toen naar de kapper geweest en eens laten knippen en dat was over.
heeft het 1 nu met het andere te maken ik weet het niet.
ben toen ook wel ongeveer toen gestopt met bv!
die borsten zijn hier nogal hetzelfde gebleven :)
en als ik gegeten heb zie ik er drie maand zwanger uit...
wat een vrouw niet allemaal moet over hebben om een kindje te hebben hé!
Lap, heb nu al enorm veel last van haaruitval. Mijn vriend zegt altijd dat ik meer haar verlies dan onze 2 honden samen :)
Wa moet da geven als ik bevallen ben? Misschien al een afspraak maken voor haarimplantatie ;)
Mja, alles voor een klein ukje hé!?
vasoramasa
27 July 2009, 13:31
ja hier ook een puddingbuikje en nu zit ik ook nog met een kleine en een grote borst :( en dat verschil is zeer duidelijk, aan 1 kant is het precies een leeg theezakje snif snif
kastaar
27 July 2009, 14:02
Hallo iedereen,
Mijn papa is kapper en ik weet nog van heel klein al dat hij tegen iedere zwangere vrouw zei dat ze hun haar moesten knippen.
Dit ofwel kort voor of kort na de bevalling. Dat zou helpen tegen de haaruitval.
Zijn uitleg ging als volgt: Tijdens je zwangerschap maakt je lichaam stoffen aan die alles die groeit sterker maakt zoals je haar en je nagels. (en je baby natuurlijk)
Na de zwangerschap heb je een volledig andere stofwisseling en wordt alles weer zwakker...
Kzal het hem nog eens vragen als ik hem nog eens zie...
xxx
Kastaar
Bedankt allemaal!! wel spijtig want wilde net mijn haar terug laten groeien,... maar als de haaruitval daarmee ophoudt zal ik het wel doen.
Zou het dan toch te maken hebben met het stoppen van bv? Ik denk dat dat er wel voor iets tussenzit.
haha vasoramasa, een leeg theezakje!!!! heb er goe mee kunnen lachen maar het is wel de juiste beschrijving eigenlijk, zo zien de twee van mij er ook een beetje uit.
Dus alle bijna-bevallen vrouwen, ik zou de raad van kastaars papa maar opvolgen om haaruitval te vermijden!
lotjen
27 July 2009, 15:14
aha,das nog eens een goed idee,frustraties eruit krijgen! Want als ik tegen mn vriend praat over mn overtollige kilo's,
slappe borsten,mn nog veel te dikke buik,dan zegt hij:tja,je bent nu een mama é,das toch normaal,grrrr...
En natuurlijk blijf ik in mn achterhoofd houden dat het een klein offer is,voor zo'n schoon baby'tje,
maar als ik dan naar foto's kijk van voor mn zwangerschap zou ik ermee kunnen wenen(op een slechte dag é)
Iedereen wil toch graag zo'n "hot mama" zijn é,waarvan mensen denken van wauw,je kan niet zien dat die al
kindjes heeft! Ik zal nog veel moeten lijnen en sporten,en tegen dat k terug op punt sta gaan we zeker aan
een tweede beginnen(life is a bitch)
vasoramasa
27 July 2009, 18:13
Bedankt allemaal!! wel spijtig want wilde net mijn haar terug laten groeien,... maar als de haaruitval daarmee ophoudt zal ik het wel doen.
Zou het dan toch te maken hebben met het stoppen van bv? Ik denk dat dat er wel voor iets tussenzit.
haha vasoramasa, een leeg theezakje!!!! heb er goe mee kunnen lachen maar het is wel de juiste beschrijving eigenlijk, zo zien de twee van mij er ook een beetje uit.
Dus alle bijna-bevallen vrouwen, ik zou de raad van kastaars papa maar opvolgen om haaruitval te vermijden!
tjah als ze beide lege theezakjes waren dan was dat beter geweest, maar ik heb er 1 en vind het afschuwelijk :(
elke keer ik in de spiegel kijk en dat verschil zie tussen beide borsten dan word ik er depri van.
Zal allemaal wel op zijn plooi komen he vasorama. (Allee, niet te letterlijk nemen, liefst met zo weinig mogelijk plooien)
Hoe was het na je vorige zwangerschappen?
hihi Lotjen, life is a bitch,... ik ben zeker dat jij binnenkort terug als "hot mama" door het leven kan gaan! x
Mrs O.
28 July 2009, 20:27
awel ik heb mijn haar 2 weken na de bevalling laten knippen (van schouderlang tot schuine carré met vanachter dus korter opgeknipt) en vorige week is laten bijknippen en heb niks last van haaruitval (voorlopig toch ni)...
de slappe borsten zijn hier ook een feit (ben wel één cupmaat gestegen van een 90B nr een 90C jeeeeeeuj) en mijn buik is één pap en striem en hangt dus écht he... en das nogal camouflagewerk om die buik weg te moffelen pffffffff, het begint stillekes tem inderen mr toch
ik heb vele kleine spatardertjes op mijn enkels (door mijn overgewicht in combinatie met zwanger zijn) en das pas geen zicht... als ik een rok of halflange broek aandoe is het echt duidelijk zichtbaar... én ik heb nog altijd beetje last van opgezwollen enkels omdat bleodvaten nog ni volledig hersteld zijn...
tim zegt er niks op, hij vindt het ni erg, een chance , want voel me echt lelijk... daarmee dak mijn haar zoveel laat knippen :)
Jij bent helemaal niet lelijk Mrs O,... en dat je buik nog niet helemaal hersteld is enzo is normaal he, je bent nog maar juist bevallen!!!
Dat van dat haar knippen is dus blijkbaar wel een goede tip!
xxxxxxxxxx
vasoramasa
29 July 2009, 09:26
Zal allemaal wel op zijn plooi komen he vasorama. (Allee, niet te letterlijk nemen, liefst met zo weinig mogelijk plooien)
Hoe was het na je vorige zwangerschappen?
hihi Lotjen, life is a bitch,... ik ben zeker dat jij binnenkort terug als "hot mama" door het leven kan gaan! x
met de vorige 4 zwangerschappen heb ik nooit last gehad van slappe borsten, ook al heb ik een kleine cup.
striemen wel maar das een kleiner probleem vind ik persoonlijk
Ja, striemen zijn inderdaad niet erg, dat vind ik ook. Ik heb er wel geen maar ik zou het niet zo erg vinden moest ik dat hebben.
Ben eigenlijk wel verschoten van mijn slappe borsten na het stoppen van de bv,... had niet gedacht dat het zo zou zijn.
Zouden oefeningen voor de armspieren en borstkas ze niet wat naar omhoog trekken? Ga dat eens voorleggen aan mijn borsten :) en er stilletjesaan mee beginnen.
lotjen
29 July 2009, 12:46
Ik ben bang dat slappe borsten x is waar je dus niets meer kan aan doen na een bevalling,je buikspieren kan je terug opbouwen door
te trainen,maar in je borsten zelf zitten er geen spieren,het enige wat je daar kan aan doen is plastische chirurgie denk ik :)
Alhoewel met een goeie bh zien mn borsten er toch nog steeds deftig uit vind ik,enkel voor mezelf en mn vriend is het zichtbaar,
en die is er nog steed tevreden over!
Mn buik is na weken intensieve buikspieroefeningen echt merkbaar beter,en mn striemen aan de zijkant zijn aan het verbleken...
Chanse dat Hanne zo'n schoon poppetje is zu,dat maakt het het toch waard!
Ben jij al intens aan het buikspieroefenen? Heb jij de bodembekkenspiertraining al helemaal achter de rug dan? Ik heb voorlopig de moed niet om buikspieroefeningen te doen... maar ik ga het me wel opleggen (vanaf morgen, haha). ja, ik zal misschien eens investeren in een schoon bh'tje, veel meer kunnen we niet doen denk ik want met plastische chirurgie begin ik niet! x
Espritbaby
1 August 2009, 21:21
Hier hebben ze mij niets gezegd van iets van oefeningen te doen.
Dus ik kan wel een beetje tips gebruiken van wat ik kan doen.
Erg he, ik moest zelfs al lang is op controle blijkbaar om te kijken of alles goed geneest, al een geluk dat ik met onzen Tiliaz even op controle moest, of ik had weer maar eens van niets geweten.
Schandalig is het hier.
Mrs O.
7 September 2009, 13:44
hallo iedereen
hier is de haaruitval ook ineens begonnen, ik verlies pakken haar !!! lijkt precies of ik één dezer dagen kaal ga opstaan. Mt nu drie maanden lang vitaminen nemen, 2 per dag... en otisje ocharme, moet constant haar van da ventje plukken, gelukkig vindt hij het niet erg
ben nu al mijn zwangerschapskilootjes en al wat extra's kwijt (al 18 kilo in totaal) wat helemaal niet slecht is op 3 maanden
Aangezien ik terug nr mijn gewicht wil van 10 jaar geleden, start ik normaal gezien binnenkort met infraligne sessies: combinatie van oefeningen en diëten... vanavond moet ik voor een figuuranalyse gaan, dan gn ze berekenen hoeveel cm (en bijhorende kilo's) ik normaliter kwijt kan raken en hoelang ik hiervoor zal moeten infralignen... ben benieuwd. Het is vrij kostelijk, mr heb vriendinnen die daar al heel goed resultaat mee hebben gehaald, en wil het dus ook een kans geven...
cindy
7 September 2009, 18:07
Hey dames,
ik wou juist schrijven ze mrs.o , vitaminen gaan halen bij de apotheker.
Ik heb bij mijn drie zwangerschappen haaruitval gehad. Op dit moment is het verschrikkelijk !!
Onze apotheker hier heeft een eigen preparaat van vitaminen tegen haaruitval !! super produkt !!
De eerste keer liet ik mijn haar ook knippen maar bij mij had dat geen effect !!
Ja over da lichaam kan ik ni mee praten he !! Ik heb al terug een buikje !! LOL !!
groetjes Cindy !!
vasoramasa
7 September 2009, 19:02
ja hier ook ongeloofelijke haaruitval, om van te janken :(
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.