PDA

Volledige versie bekijken : Is dit het goede moment?

beesje84
4 June 2008, 12:44
Hoi iedereen,

ik ben nieuw op dit forum. Ik en mijn ventje zijn beiden 24 jaar en we zijn bijna 8 jaar samen. Vorig jaar in april zijn we getrouwd en hebben we bouwgrond gekocht. Ons huisje staat nu reeds gemetst en gezien we op hulp van de familie kunnen rekenen én mijn ventje erg handig is, doen we al de rest van afwerking zelf... nog heel wat werk dus. Mààààr al sinds vorig jaar is mijn ventje klaar om aan gezinsuitbreiding te beginnen, ik zag dit echter nog niet zitten en dus gaf gij mij alle tijd die ik nodig had. Sinds begin dit jaar merk ik dat ik stilaan helemaal klaar ben om voor zo'n klein wondertje te zorgen.

Het is zo dat ik maatschappelijk assistente ben en dus in de sociale sector werk. Het is helemaal niet makkelijk om aan vast werk te geraken. Ik heb al 2 vervangingscontracten achter de rug, zit nu in mijn derde. Dit contract loopt af eind juli. Ik ben dus opnieuw vollop aan het solliciteren, maar ondertussen ben ik ook ernstig bezig met het al of niet krijgen van een kindje... Vroeger zeiden we altijd, dat we zouden wachten tot ik vast werk had, omdat dit toch wat meer zekerheid biedt, maar mijn klokje tikt verder en ik heb nog geen vast werk...

Ook is het zo dat in onze vriendenkring, wij het enige koppel zijn die niet zwanger is of waar er geen kindjes zijn. Het feit dat we zo twijfelen én de voortdurende babybezoekjes en kleine kindjes, zorgt er natuurlijk voor dat ons gevoel voor een eigen kindje alleen maar versterkt wordt!!

Maar we zitten nog steeds met heel wat vragen : lukt het wel met alle drukte van de bouw? is het niet beter toch te wachten tot ik vast werk heb? lukt het ons financieel? Aan de andere kant zouden we heel graag starten, maar op dit moment wint ons verstand het nog steeds van ons gevoel, maar voor hoelang nog...

Herkent iemand dit en wat denken jullie? Zijn er hier nog mensen die geen vast werk hadden en toch aan kindjes zijn gestart of kindjes hebben?

groetjes,
een sterk twijfelend beesje

lady bug
4 June 2008, 13:03
persoonlijk dat de perfecte tijd voor aan kinderen te beginnen er nooit is.
wij zitten ook volop in de verbouwingen en zijn aan bezig met het zwanger raken.

groetjes

beesje84
4 June 2008, 13:57
bedankt voor je berichtje !

een perfecte tijd zal er idd wel nooit zijn, er zal altijd wel iets zijn waarschijnlijk...

rienemieke
4 June 2008, 14:01
hey
ik ben ook zwanger net huis gekocht, en ook geen vast contract, sta in het onderwijs! maar ik vind als je vindt dat de tijd er rijp voor is moet je ervoor gaan!

Nes
4 June 2008, 15:15
Er kan altijd wel iets misgaan. Ook al heb je een contract van onbepaalde duur, je kunt altijd je ontslag krijgen. Heb daar ook over gedacht. Wij willen een huis kopen. Maar als je altijd moet uitstellen omdat dat of dat in de weg staat, wel dan ga je nooit kinderen hebben. Of heel laat.

Els
4 June 2008, 19:43
Ik denk ook dat je vooral op je gevoel moet afgaan... dat heb ik alleszins toch gedaan, want ik bleef ook dingen vinden die 'het niet de ideale tijd' maakten.
Wij hebben een nieuw huis gekocht, dus van verbouwingen en toestanden hebben wij geen last, maar mijn beste vriendin is net een weekje bevallen en zij starten volgende maand met de bouw van hun huis... 't zal drukker zijn, maar ze zien het zeker zitten!
Ik werk al drie jaar met een jaarcontract in het onderwijs (niet vast benoemd) dus is het elk jaar opnieuw afwachten of ik uren heb en hoeveel... En volgend jaar ga ik pech hebben, waarschijnlijk maar een halftime...nu ga ik en heel aantal maanden niet gaan werken natuurlijk, maar ook m'n ziekenfondspremie zal nu een stuk minder zijn... tja, tzal misschien krapper worden, met een serieuze lening af te betalen, maar echt druk maak ik me er niet over. Er is maar één ding dat me echt interesseert: dat ik een gezond kindje krijg in november, en al de rest (waar ik me vooraf zo'n zorgen over maakte) is nu eigenlijk bijzaak geworden voor me...

lindsey v
4 June 2008, 22:43
Hey beesje 84,
Persoonlijk vind ik de dingen die je opnoemt geen probleem om te beginnen met dit kleine wonder!
Zoals anderen al zeiden , je kan evengoed je werk verliezen als de baby 1 of 5 jaar oud is, dus dat mag je zeker niet tegenhouden! ook een aankoop van een huis of bouw mag je niet tegenhouden.
Ik denk dat je er klaar voor bent gewoon door te weten dat je er constant (of toch veel ) aan denkt en mee bezig bent! Het mag wel niet de reden zijn omdat iedereen in je vriendenrking kinderen heeft dat je dit ook moet doen om er bij te horen. Ik ben nu ook zwanger voor de eerste keer en je voelt gewoonweg dat dit goed zit !
Je moet dus enkel naar je eigen gevoelens luisteren! Als jij dit echt wilt dan zal niets je tegenhouden!
groetjes Lindsey

beesje84
5 June 2008, 16:41
hey,
bedankt voor jullie reacties. Ik denk idd dat we best op ons gevoel afgaan en er aan starten, mss zal er idd altijd iets zijn waarvan we denken 'na dit, dan...' maar zo kunnen we bezig blijven tot we op pensioen zijn denk ik :o)
Het is zeker niet zo dat onze wens voor een kindje te maken heeft, met meedoen met onze vrienden of zo iets. Maar het is wel zo dat wanneer we dan op babybezoek gaan, het voor ons extra moeilijk is, we hebben beiden opnieuw zo iets van dat we er echt wel klaar voor zijn. Ik raak zo vertederd van zo'n klein wezentje...
Ik laat jullie weten wat onze beslissing is en wanneer we nu effectief starten.

groetjes,
beesje

katrientje
5 June 2008, 17:28
Rienemieke, laat ons weten wat het geslacht is e als je het moest weten vandaag!! Ben zo benieuwd! Groetjes!