PDA

Volledige versie bekijken : ziekenhuis

cocelinetje
16 July 2009, 20:32
Misschien een rare vraag maar moet je je "plaats" in het ziekenhuis reserveren? Daarmee bedoel ik eigenlijk, moet je het ziekenhuis op één of andere manier verwittigen dat je daar wilt bevallen?

_liesje_
16 July 2009, 22:05
denk dat je gynecoloog daar zowiezo voor zorgt, dat hij het aantal zwangere vrouwen doorgeeft of zo? denk ik é :)

geen enkele vraag is raar op het forum ;)
x

Sweetdreams1987
16 July 2009, 22:21
ik denk ni da ge echt iets moet ' reserveren ' , voorhetzelfde geld zit ge aan de andere kant van België en bevalt ge 2weken vroeger.
De natuur is nu eenmaal onvoorspelbaar :)
Ma ik denk wel da het zo is zoals liesje081185 zegt da de gyné weet hoeveel zwangeren vrouwen hij onder zijn hoede heeft en hij dan wel verwacht dat ge in het ziekenhuis bevalt waar hij onder zit.

Als ge het echt zeker wilt weten moet ge is horen bij de gyné.
Ik moet nu wel zeggen ik had nog geen gyné en ik wist al in welk ziekenhuis ik zou willen bevallen en dan heb ik gezien wie daar allemaal zat als gyné :)

snoezel
17 July 2009, 08:06
hangt af van ziekenhuis tot ziekenhuis.
in mechelen was dat niet nodig...

mini
17 July 2009, 09:48
Ik moet bij m'n volgend bezoek aan de gyné m'n kamer reserveren.
Hij ging dan samen met mij kijken wat nodig was en wat niet...
Ik heb gisteren de papieren voor het kraamgeld gekregen, die mag'k dan de volgende keer ook meenemen naar de gyné om in te vullen. (aanvragen bij de papa z'n werk)

lotje
17 July 2009, 10:16
mijn verzekeringsagent had me gezegd dat ik met mijn hospitalisatieverzekering recht heb op de luxe-kamer dus ik ga toch eens vragen of ik die niet kan reserveren want ik wil echt niet op een 2-persoonskamer liggen als ik een eigen kamer kan hebben..

Laurence
17 July 2009, 10:20
Bij ons in het ziekenhuis moet je ook een kamer reserveren.

Dan geef je je vermoedelijke bevallingsdatum, type kamer, blijft papa slapen, moet er eten zijn voor de papa, ...

Zo hebben ze alle info al voor als je gaat bevallen

mini
17 July 2009, 10:25
Oei die laatste twee dingen moet'k nog eens over nadenken :D Alhoewel...
Allezja, 'k vermoed dat m'n ventje de eerste nacht wel zal blijven slapen. ;)
(dan moet iemand anders eens naar hier komen voor de hond uit te laten enzo :/)
Bij ons is er maar één type kamer. :)
Wat betreft het eten, heb ik gelezen op de site dat je die niet echt kan 'reserveren' voor de man, dat hij die gewoon kan afhalen in het restaurant en dat hij de maaltijd mag meenemen naar de kamer. (dat hij maar dat doet, dan moet'k ni alleen eten :D)

Bo
17 July 2009, 13:37
Ook hier moeten we op voorhand de kamer reserveren.
Wij gaan ook voor de luxekamer, de extra kost kan me echt niet schelen voor die paar dagen.
De uitleg krijg ik bij de vroedvrouw en daar wordt ook alles genoteerd voor als het zover is.

cocelinetje
17 July 2009, 13:46
Hoe weten jullie of je een kamer moet reserveren? Kzou ook graag gaan voor de luxekamer :) lijkt me leuk.

Misschien best vragen aan de gyné dan? Of bellen naar het ziekenhuis?

mini
17 July 2009, 13:49
Mijn gyné vertelde met dat + op de site van het ziekenhuis stond dat onder de kraamafdeling

Nes
17 July 2009, 14:17
Ik had dat gevraagd aan m'n gyne. Ze zei, zo een maand voor je bevalt geef ik je een papier mee waarmee je naar het ziekenhuis gaat. Daar gaan ze noteren welk soort kamer enzo en dan krijg je ook een rondleiding. Zo weet je waar je naartoe moet als je kleine pruts eruit wil. Maar zover is het bij ons nooit gekomen.

cocelinetje
17 July 2009, 14:26
5 augustus mag ik terug naar de gyné, kzal m'n vraagjes al noteren zodat ik er zeker geen één vergeet te stellen :) kzal het dan wel snel weten hoe het zit.
Kheb ook al op de site van het ziekenhuis gekeken, maar daar staat niet zo heel veel informatie op.

mini
17 July 2009, 19:02
Hier krijgen we een rondleiding in het ziekenhuis al je je inschrijft via zo'n cursus en dat heb'k gedaan, leek me wel handig. Vooral omdat ze de papa's dan een beetje uitleg geven waarmee ze kunnen helpen en wat ze kunnen verwachten bij een bevalling ;)
Want mijn ventje heeft nu al paar keer laten verstaan dat hij totaal ni weet wat hij zal moeten doen of wat hem te wachten staat. Hihi.

wij
18 July 2009, 08:22
heb dat gisteren ook gezien als ik bij de mutualiteiten zat, ze organiseren rondleidingen in het ziekenhuis.