PDA

Volledige versie bekijken : Spaanse stoom aflaten

Espritbaby
15 July 2009, 12:07
Pfff ik kom ff stoom aflaten.
Vanaf gisteren zijn mijn borsten enorm beginnen lekken en opzwellen, echt pijnlijk ik kon onzen Tiliaz ni laten boeren of nemen want het deed verschrikkelijk pijn.
Vanmorgen naar de vroedvrouw op controle geweest, bleek dat ik dus al enkele dagen medicatie zou moeten nemen om de borstvoeding te stoppen. (ik geef geen)
Ze waren mij in het ziekenhuis vergeten zeggen dat ik dit moest doen, laat staan een voorschrift meegegeven hebben.
Hier zijn ze zo dom he, nu lig hier af te zien, omdat mijn borsten vol melk zitten, dus ik kan nog beginnen geven als ik wil.
Hoe kan nu zoiets gebeuren, in het ziekenhuis ben ik zelf achter een flesje melk moeten gaan vragen want dat waren ze ons ook vergeten geven.
Zal blij zijn als ik uit da land hier uit ben zenne grrrrrr.

Wou dit even van mij af schrijven hehe.

Groetjes
x

mini
15 July 2009, 12:12
amaai :/
idd, hoe kunnen ze zo'n dingen vergeten?!
En helpt het ni om eventueel de melk af te kolven die nu in je borst zit, je hebt zo te horen last van stuwing en normaal gezien verhelpt dit. Ondtss kan je wel blijven de medicatie nemen. (de melk giet je dan wel weg)

Nes
15 July 2009, 12:55
Ja jong, zo dingen kunnen toch niet he.

Ik zou doen zoals mini zegt, als het pijn doet de druk af je borsten kolven. Niet veel, enkel tot het geen pijn meer doet. Ik ben aan het stoppen met bv en als ik pijn heb moet ik ze ook een beetje afkolven. (voor het afkolven ze masseren met warme washandjes)

En die wroedvrouw daar, legt die je dan ook niet uit wat je moet doen? Want das idd wel pijnlijk he.

Espritbaby
15 July 2009, 13:22
Moet ik dan geen afkolfapparaat gaan halen om af te kolven of kan je dit ook met de hand? Want als ik enkel voor deze ene keer een afkolfapparaat moet gaan kopen is dit wel weggesmeten geld.
De vroedvrouw heeft enkel gezegd van die medicatie, zelfs niets gezegd van hoe ik de pijn kan verzachten.
Het is inderdaad erg dat zo een dingen nog kunnen gebeuren.

Nes
15 July 2009, 13:27
Ja, das wel waar Espritbaby, ik heb eentje (een nieuw) gevonden op e-bay voor maar 8 euro, daarmee dat ik het gekocht heb.
Je kan idd ook met de hand afkolven, dat vraagt wel wat oefening, maar eens je weet hoe het moet. Je neemt je borst in je hand en je masseert (eigenlijk zachtjes nijpen) die van boven naar je tepel toe.

Espritbaby
15 July 2009, 13:58
Bedankt voor de tips, straks eens proberen, hopelijk lukt het mij.

Groetjes

Trinity
15 July 2009, 20:48
Tips kan ik je niet geven, maar als de pijn niet weggaat zou ik wel naar de dokter gaan. Je kan immers een ontsteking krijgen.
Ik weet niet hoe lang je al in spanje woont, maar kan je niet eens bellen naar je vroegere huisarts in België? Dat heb ik eens gedaan :)

lotjen
15 July 2009, 21:17
Er is mar 1 remedie tegen de stuwingen,warmte! Onder een warme douche gaan staan,een 5 minuutjes
warm water over je borst laten lopen,en da zal de melk er al een deel vanzelf uitkomen.
Daarna neem je 1 borst tss je 2 handen,en masseren,je zal je erna veel beter voelen!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik op de materniteit (in België wel) niet zoveel hulp heb gehad als ik verwacht had.
Als ik iets nodig had moest ik maar bellen,en als ik dan x nodig had duurde het enorm lang tot ik geholpen was!
Ze vergaten elke keer mijn spoelingen te doen,ze kwamen x uitleggen,en halfverwege gingen ze weg en
kwamen ze gewoon niet meer terug,heb daar eens 15minuten zitten wachten met Hanne toen
ze gingen tonen hoe haar naveltje te verzorgen,heb het dan maar zelf gedaan op de gok :)

Maar bij jou is het natuurlijk extreem,en die stuwingen die je hebt zijn echt wel vreselijk é! ik hoop dat je x hebt aan
de tip,zeker eens proberen!

Laurence
16 July 2009, 09:49
Amai, wat een charels zijn dat daar zeg. Zoiets vergeet je toch niet te zeggen.

Hopelijk heb je snel minder pijn.

Nes
16 July 2009, 12:40
Hier een site waar ik ben opgevallen en wel heel leerrijk is. www.borstvoeding.com Je vind er alles, tot de verschillende manieren om te stoppen met bv tot hoe het bewaren van de moedermelk.
Hopelijk heb je er iets aan. Laat iets weten en ook hoe het nu gaat?

Espritbaby
16 July 2009, 13:40
Bedankt iedereen, heb het gisteren eens geprobeerd maar amai dat deed zeer dat eruit nijpen.
Zal straks als mijn ventje thuis is ne keer ne goeie warme douche nemen en nog eens proberen.
Kon deze nacht bijna niet slapen, geen enkele zijde was goed, zelfs mijn rug niet.
Hier in Spanje krijg je ook geen spoelingen, hier mocht je jezelf gewoon onmiddellijk onder de douche gaan wassen, zonder hulp :s
Mijn huisarts in Belgie is een hele goede vriendin van de mama, mag haar altijd bellen, ga daar in de winter zelfs altijd op controle, ben ik zeker dat het goed gedaan is hehe.

Hou jullie op de hoogte en nog eens bedankt.
Nes jij ook, ga onmiddellijk eens naar de site surfen.