Volledige versie bekijken : Nerveus
Espritbaby
20 June 2009, 21:56
Hey,
Het begint te korten en ik ben super nerveus.
2 nachten geleden dacht ik dat het zo ver was.
Ik had voorweeën net toen ik wou gaan slapen, niet dat ze pijn deden maar het gaf een drukkend gevoel.
De gyné had gezegd omdat onze kleine spruit langer is dan normaal, hij/zij sneller plaats tekort zou hebben en dus wel eens vroeger kon komen, dus nu panikeer ik nog sneller.
Ik was dan eindelijk in slaap gevallen om elk uur wakker te worden met hetzelfde gevoel, op een bepaald moment ben ik wakker geschoten omdat het aanvoelde of ik een messteek kreeg in mijn zij.
Vanaf dan heb ik elke dag dit drukkend gevoel in mijn onderbuik, alsof de baby elk moment zijn hoofdje er kan uitsteken.
Hadden jullie bepaalde symptomen waaraan je kon zien dat het niet lang meer ging duren?(nog voor het breken van je water of de echte weeën)
Dit zou mij toch een beter gevoel geven zodat ik niet te snel panikeer.
Dit waren de symptomen die ik had toen ik de laatste keer op controle was:
1cm opening
Harde buiken/voorweeën
op 1 week tijd is de baby al goed ingedaald(wel nog niet volledig)
een druk op mijn onderbuik/schaamstreek
enorm veel witverlies, soms dik, soms waterachtig
Graag hoor ik jullie meningen.
groetjes
x
lotjen
20 June 2009, 22:44
Bij mij is de bevalling opeens zonder voortekenen in gang gekomen,en ik ben 2 weken tevroeg bevallen.
Wat ik ook wel al een week of 2 had was het gevoel dat ze gezakt was,dat haar hoofdje een druk naar
beneden gaf!
Maar je moet je zeker geen zorgen maken over je bevalling,het is eigenlijk iets bijzonder dat je meemaakt!
Iets wat je van je leven niet meer vergeet,als ik eraan terugdenk krijg ik altijd een warm gevoel.
Je hebt waarschijnlijk al van alle vrouwen die je kent hun verhalen over hun bevalling gehoord,
en dat is omdat een vrouw dat nooit meer vergeet,en dat het een super speciaal moment is!
Tuurlijk komt er pijn bij te pas,tijdens en na de bevalling(zit maar eens op een harde stoel met een knip :)),
maar ik vond het een echte belevenis!
Ik hoop dat ik je zorgen een beetje heb kunnen verminderen...
En laat heel die bevalling gewoon op je afkomen,nog geen plannen maken over wat je al dan niet wil,
want dan kan je enkel teleurgesteld zijn als het niet lukt (zoals onderwaterbevallen,geen epi,enz)
Veel liefs Lotte
Espritbaby
20 June 2009, 22:59
Bedankt Lotjen,
Je hebt groot gelijk, denk niet dat een vrouw dit moment ooit kan vergeten.
Ik heb zeker en vast geen plannen gemaakt of ik wel of niet een dit of dat wil, dit zal afhangen van het moment zelf.
Als je het nog niet hebt meegemaakt is alles zo nieuw en iedereen vertelt dan de bevallingsverhalen terwijl je eigenlijk gewoon het jouwe wilt beleven.
Kan gewoon niet meer wachten hihi
Ik ben enkel bang dat ik iets ga voelen als het nog niet begonnen is, ik wil liefst zo lang mogelijk thuis blijven, zodat ik niet te lang in het ziekenhuis op het kleintje moet wachten, maar ja als je water breekt moet je wel zo snel mogelijk gaan natuurlijk.
Het is hier toch wel anders in Spanje, hier bel je zomaar niet naar spoed of je gyné, en al die spaanse woorden er nog eens bij pfff zal wel blij zijn als het voorbij is en ik ons kleintje in mijn armen heb.
groetjes
Mientje
21 June 2009, 14:30
Hey Espritbaby,
Ik snap je volledig hoor. Ik begin stilletjesaan ook wel nerveus te worden. Bij mij is het wel nog iets langer wachten dan u (allé dat hoop ik toch hé). Maar ik ben vanaf nu thuis van het werk en nu kan ik precies écht beginnen aftellen. Ik kijk er enorm naar uit maar toch is er ergens de angst voor wat komen gaat. Zowel voor de bevalling (alhoewel ik hier zo weinig mogelijk probeer over na te denken, laat het gewoon op mij afkomen) als voor de baby zelf (verzorging e.d.). Dit zal uiteindelijk wel allemaal goed verlopen maar toch hé die twijfels. En je hoort idd heel verschillende verhalen. Iedereen wil wel iets kwijt over hoe pijnlijk hun bevalling wel niet was, huilbaby, ... en dan eindigen ze met te zeggen dat bij u wel alles goed zal verlopen :/
Maar ik ga proberen zoveel mogelijk te genieten van de laatste voorbereidingen en vooral proberen goed uit te rusten.
Dan zal alles wel in orde komen!
Nog veel succes!
xxx
Mientje
Espritbaby
21 June 2009, 18:27
Hey Mientje,
Ik ben nog altijd 7/7 aan het werken, wel niet meer de 12u per dag, maar ben nu 6u per dag bezig.
Dit is wel moeilijk om er echt naar uit te kijken vind ik, je bent 's avonds zo moe en ik zal ergens deze week toch moeten beginnen denken aan stoppen, want in de horeca is het niet makkelijk om het rustig aan te doen, zeker nu het hoogseizoen volop begint.
Denk dat dit ook de grootste reden is waarom ik zo bang ben, ga ik wel uitgerust geraken etc.
Maar het is zoals je zegt, beter zo weinig mogelijk druk in maken en het gewoon op je laten afkomen.
Jij in ieder geval ook veel succes.
x
snoezel
21 June 2009, 20:38
ik ben op 37 weken en een dag heel wat witverlies beginnen hebben. de dag later was het roze. dus naar de materniteit gebeld en daar moest ik toch even aan de monitor gaan liggen. alles was in orde (hebben daar niet gevoeld of ik al opening of zo had) en vermits ik die avond een afspraak had bij mijn gyné mocht ik naar huis. 's avonds bij de gyné had ik drie centimeter ontsluiting. af en toe had ik wel wat weeën maar ging er eigenlijk niet vanuit dat dat weeën waren. voelde als krampen (och ja, bij een eerste denk je daar zo niet over na hé) toen had ik die krampen niet echt dus mocht gewoon weer terug naar huis en zei de gyné bij het eerste wat ik voelde mocht ik naar het ziekenhuis vertrekken. rond acht uur is het terug begonnen en zijn we vertrokken. om half negen had ik al vijf centimeter ontsluiting :)
dus ja, hier was het voorteken dat witverlies dat ineens rozer was geworden en de krampen...
Espritbaby
22 June 2009, 17:05
Thanx snoezel,
Ik heb al een paar dagen last van lage rugpijn en krampen, maar dit is niet pijnlijk, durf niet zonder reden naar het ziekenhuis vertrekken laat staan mijn ventje ervoor opbellen, die wil ik zo min mogelijk van zijn werk houden, ik denk dat je wel kan voelen als die krampen beginnen pijn te doen, dat het dan weeën zijn niet?
Het is hier zo helemaal anders in Spanje, mijn vroedvrouw ook, als je zegt ik heb krampen of lage rugpijn, dan zegt zij ja dat is normaal he, het kindje wordt groot, maar is een inwendig onderzoek doen of ik mss al opening heb, doet ze niet.
Heb er vorige keer dan zelf achter gevraagd achter zo een onderzoek, blijkt dat ik waarschijnlijk wel al 1cm opening heb, maar zeker was ze niet???? Nu moet ik maar binnen 2 weken terug gaan, maar dan zijn we 3 weken verder dan het vorige onderzoek en dit op het einde van de zwangerschap? Laat staan zeker als ik toch nu en dan wat last heb en nog aan het werk ben, mogen ze je toch eens sneller laten komen.
Is dit in België ook zo?
groetjes
In Spanje gaat het er duidelijk nogal 'relaxed' aan toe! Ik moet sinds 32 weken om de 2 weken op controle en vanaf 37 weken komt m'n vroedvrouw iedere week aan huis even kijken hoe het zit. Als ik voorbij de 40 weken ga moet ik om de 2 dagen naar het geboortehuis om even aan de monitor te hangen om te bekijken of het kindje het niet benauwd krijgt.
Dat jij nog altijd aan het werken bent! Ik ben zo blij dat ik thuis ben... Ik begin terug zo doodmoe te worden als in het begin van m'n zwangerschap. Gisteren ben ik om 19.00u al gaan slapen en nu heb ik terug al het gevoel m'n bed in te willen kruipen.
Met 1 cm kan je wel nog een paar weken rondlopen hoor! M'n vriendin die 6 weken geleden beviel had al 3 weken 1cm voor het echt zover was. Mijn vroedvrouw zegt dat je pas echt mag denken dat het begonnen is als je meerdere keren per uur een flinke kramp hebt die echt pijnlijk aanvoelt. En als je om de 5 min pijnlijke krampen hebt is het tijd om te vertrekken.
Ik vind het ook wel heel spannend aan het worden, alhoewel het me nog steeds zo veraf lijkt. In ieder geval, de komende 2 weken moet hier nog heel hard gewerkt worden in huis dus heb ik weinig tijd om stil te staan bij de bevalling, maar vanaf 37 weken ga ik er niet meer om kunnen vrees ik :lol:
Ik moet ook wel soms denken, wanneer moet ik m'n ventje nu bellen? Hij werkt in Brussel, dus die kan niet zomaar even snel op en af. Wil hem geen 3 keer doen afkomen om telkens vals alarm te hebben.
Ik denk dat ik maar eerst naar m'n vroedvrouw bel. Dan kan zij komen kijken of het inderdaad begonnen is of niet. Dan zal m'n mannetje nog wel tijd genoeg hebben om de trein naar huis te nemen zeker?
Espritbaby
23 June 2009, 17:36
Amai Miek, ik wil ook zoveel controle :D
Hier gaat het er echt wel relaxed aan toe he, dit maakt mij soms nog meer ongeruster dan dat ik al ben, maarja typisch spaans zeker.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de laatste dagen verschrikkelijk moe ben 's avonds, ik zal nooit voor tv in slaap vallen en nu heb ik mij daar al een paar dagen op betrapt dit toch te doen hehe.
Zie maar dat je jezelf niet forceerd in huis, laat het grote werk maar aan die mannen over hehe.
Hebben ze tegen jou gezegd of je eventueel vroeger zou bevallen of hoe groot het baby'tje al is?
Ik denk dat ik ook eerst onze vroedvrouw ga bellen voor ik mijn ventje optrommel, ik wil niet naar het ziekenhuis rijden en nog een terug voor niets, want dit is hier niet zo dichtbij.
Hoe ver is Brussel van bij jullie?
groetjes
x
Ik ben ook wel content met de vele controles! Je hebt toch vaak vragen en dan kan je die makkelijk stellen. En ook als ik eens iets voel denk ik, ach ik zie Jessie volgende week dan zal ik het eens vragen. Ik mag haar ook dag en nacht bellen als ik me echt ongerust maak, t is een echte schat!
Kan je niet nog een paar uurtjes afpitsen? Jullie hebben een horecazaak? Dan is het misschien inderdaad wel moeilijk. En dat kan er best hectisch aan toe gaan, hé. Ik ben 2 jaar kelner geweest in m'n studententijd. Sommige dagen waren echt niet te doen.
Ik 'probeer' echt om me niet te forceren maar t is zo moeilijk! Ik ben al niet meteen een type dat makkelijk gaat zitten zeker niet als er andere aan het werk zijn. En als ik dan zie wat hier allemaal nog moet gebeuren denk ik wel eens 'ik zal dat behang al maar beginnen afsteken' of 'ik zal die lijstjes al verven'... en dan sta ik weer een uur op een ladder 3 meter van de grond... Maar sinds vorige week begin ik het nu echt wel te voelen en moet ik me echt gaan inhouden. Dus nu blijf ik achter m'n naaimachine en maak de gordijnen enzo... ben ik rustig maar toch bezig ;-)
Vroeger bevallen; ze hebben ons steeds gezegd dat we een groot kindje hebben omdat ze altijn zwaarder en groter was dan het gemiddelde. Jessie zei op 27 weken dat ik waarschijnlijk eerder op 37 weken dan op 41 zou bevallen. Maar de gyn denkt daar anders over; zij zegt dat ons kleintje helemaal niet zo groot is, zelfs maar net het gemiddelde. Zij schatte het geboortegewicht op 2kg900, dus helemaal geen dikkertje, hé. Ze heeft wel een veel moderner apparaat dan Jessie dus ik ben eerder geneigd haar te geloven. Ze heeft me op 31 weken ook inwendig onderzocht omdat ik nogal veel druk voelde maar alles zat mooi potdicht en baarmoederhals was nog heel lang, dus zij dacht dat ik eerder overtijd zou gaan.
En daar gok ik zelf ook op :lol:
Ik wil liever niet voor 40 weken bevallen, dan heb ik nog even tijd om uit te rusten en de laatste dingetjes op m'n gemak in orde te brengen.
Wij wonen een dikke 80 km van Brussel vandaan. M'n ventje neemt de trein naar Brussel. Hij vertrekt hier rond half 8 en is om 9u in Brussel. Dus hij doet er toch makkelijk anderhalf uur over om tot hier te raken en dan moet hij ook al meteen een trein hebben. Dus als ik heb bel dat hij moet afkomen verwacht ik hem ten vroegste 2 uur later. Niet meteen om even op en af te gaan, hé.
Hey Espritbaby, hier in Frankrijk is het een beetje zoals in Spanje, heel weinig controle. Alles komt wel in orde hoor maar ik snap wel dat je meer controles wil, dat had ik ook gewild. Kan je toch niet proberen te stoppen? Probeer toch minstens een week of 2 voor de bevalling rustig thuis te zitten, je zal het nodig hebben hoor. Doodmoe aan een bevalling beginnen is echt niet leuk! Veel geluk.
Espritbaby
24 June 2009, 17:33
@miek: Leuk dat jij je vroedvrouw eender wanneer kan bellen, ik kan haar enkel op woensdag bereiken spijtig genoeg. ik ben ook niet zo een stilzitter, maar zoals je zegt, als je al zittend iets kan doen, is het altijd beter hoor. En als je ventje zo ver van jou zit, zou ik toch voor alle zekerheid eerst is naar haar bellen voor je je arm ventje zoveel kms laat doen voor loos alarm.
@ka80: Ik heb al een paar keer gezegd dat ik toch graag zou thuis blijven, maar zolang de vroedvrouw dit niet bevestigd of er echt niets verkeerd is, zien mijn collega's/familie er geen probleem in om mij toch te laten werken. En aangezien mijn volgende controle maar een week voor mijn uitgerekende datum is, zie ik niet in wanneer ze kan zeggen dat ik MOET stoppen. Ik probeer wel zoveel mogelijk uren naar huis te gaan waar mogelijk, maar is niet altijd evident.
Ik wou net deze morgen eens langsgaan om te horen of alles nog ok was en ze mij niet kon thuis zetten, maar nu blijkt het hier net een feestdag te zijn, moet ik weer een week wachten. Raar hoe het hier allemaal in mekaar zit.
En eerlijk gezegd, ik ben niet te genieten van het slaap tekort :s
groetjes
seg espritbaby, kan je niet gewoon morgen naar je dokter gaan en zeggen dat het niet meer gaat, zodat die u thuisschrijft? ipv te wachten tot volgende week woensdag? ik snap het hoor, dat je je misschien wat verplicht voelt om te gaan werken ivm je familie maar nu moet je echt enkel aan jezelf en aan je baby denken! de zaak zal ook zonder jou draaien en jij gaat hier wel bijna bevallen he!! en je werkt in de horeca!!! dat is supervermoeiend!!! hoe heb jij dat al zolang kunnen volhouden!!?? ik zou er maar werk van maken en naar een dokter gaan morgen! veel succes
Inderdaad, je bent 37 weken! In theorie mag je al gaan bevallen, hé.
Als er een goede reden is in je leven om een paar weken jezelf voor je werk te plaatsen is het wel omdat je hoogzwanger bent. Je gaat het beetje rust dat je nu nog kan krijgen echt wel kunnen gebruiken.
Espritbaby
24 June 2009, 21:35
Inderdaad klopt wat jullie allemaal zeggen en ik weet dat de zaak zonder mij ook goed draait.
Ik heb een afspraak bij de dokter gemaakt, ze werkten toch vandaag, niet allemaal maar ik kon wel een afspraak bemachtigen.
Ik ga dit morgenvroeg onmiddellijk vragen, want ik ben nu weer net thuis en zal waarschijnlijk weer een slechte nacht hebben.
Ik hou jullie op de hoogte
Bedankt voor de steun :D
xx
Espritbaby
25 June 2009, 17:14
Zondag is mijn laatste dag, joepie.
Dan is het andere personeel er en dan kan ik en zij gerust relaxen :d
Groetjes
Oh wat goed!!!! Dan kan je nu echt beginnen aftellen en je voor te bereiden!!!
Wij zijn vanmorgen weer bij de vroedvrouw geweest. Ons kleintje zou nu 2kg300 zijn, wat uitkomt op een geschat geboortegewicht van 3kg500. De gyn had het veel lager geschat bij de 30 weken echo, dus het zal er wat tussen liggen denk ik.
Voor de rest was alles wel goed. Ik moet nu ook nog extra magnesium gaan nemen naast m'n gewone vitaminen en ijzer.
Me daarstraks toch weer laten verleiden om mee de muren te plakken in de babykamer... maar na een uurtje voelde ik dat het wel weer genoeg was en heb ik de rest van de namiddag geslapen. M'n ventje heeft dan alleen doorgedaan en ligt nu te slapen :-)
Espritbaby
25 June 2009, 19:30
Amai super dat jij het gewicht al ongeveer weet, hier geven ze dit niet mee, dus ik heb er geen idee van.
Kalm houden staat ook niet in je woordenboek hehe, maar zolang je je lichaam maar volgt, het zegt wel wanneer het genoeg is hoor.
Bij mij is het enkel slapen dat niet meer lukt, dit maakt mij het dan ook moeilijker om te werken, maar vanaf zondag komt daar verandering in joepie.
Heb wel enorm veel last van zure oprispingen nu, die waren over 2 weken weg nadat de baby al aan het indalen was, maar ik denk dat het van de groote is nu dat ze terug zijn opgekomen, enorm lastig.
Een vriendin van ons is vandaag bevallen en ik ben zo jaloers, erg he. Ik gun het hun wel maar wil ook bevallen hehe.
x
Mientje
25 June 2009, 20:21
Hey,
Heel goed Espritbaby dat je nu kan stoppen met werken hé. Geniet er nog maar van deze laatste weken, het zal nodig zijn.
Bij mij begint het slapen ook moeilijker te gaan. Vannacht echt niet goed geslapen: rugpijn, last van de warmte, nachtmerries. Ben mij vandaag het borstvoedingskussen gaan halen, ben benieuwd wat dit vannacht geeft. Gisterennamiddag had ik plots steken bij het stappen, heel onaangenaam. Wanneer ik stilzat was er geen enkel probleem, alleen bij het stappen. Nu is het gelukkig wel over.
Het gewicht van ons kleintje lag over 3 weken tss de 1,8 en 2 kg. Maandag moet ik terug op controle. Ben eens benieuwd hoeveel het nu gaat zijn.
xxx
Zonder voedingskussen zou ik echt niet meer kunnen slapen! Ik slaap er al mee sinds ik 12 weken zwanger was. Alleen het omdraaien is nu echt vervelend aan het worden, kost me zoveel moeite! En op m'n rug kan ik ook niet meer liggen door het gewicht van m'n buik, dan ben ik binnen 5 min misselijk.
Ik slaap ook wel vrij licht de laatste tijd. Inslapen is geen probleem maar vanaf 4u ben ik vaak wakker. En het feit dat m'n ventje snurkt maakt het er niet makkelijker op om terug in slaap te raken ;-)
Ik doe nu vaker dutjes overdag, een uurtje of 2 in de namiddag en dat doet ook erg deugt.
Mientje, ik denk dat het bandenpijn is dat je beschrijft. Heb ik ook vaak last van de laatste tijd. En waggelen dat ik dan doe :lol:
Bijna 2 kg op 31 weken, da's heel goed hoor!
Espritbaby: t zal toch echt niet zo lang meer zijn voor het jou beurt is hoor!!! En eens je thuis bent na zondag kan je echt wel rusten en gaat de tijd best snel gaan denk ik. Ik vond toch dat de tijd echt gevlogen is sinds ik thuis ben.
Zou er geen wet bestaan dat je zwangere vrouwen niet op stang mag jagen??? Anders moet die er gewoon komen!
We hebben in april ramen bestelt voor onze living en een nieuwe voordeur. Normaal hadden die hier 2 weken geleden al in moeten staan, maar we hebben tot nu toe niets dan miserie gehad en werden de hele tijd maar aan het lijntje gehouden door de leverancier...
Vanmiddag werd het echt wel op de spits gedreven toen ze doodleuk zeiden dat ze de ramen pas 8 april konden leveren. Nu gaat m'n pa de afwerking doen, maar die vertrekt die dag met vakantie. Dus, hier zou niets afgewerkt zijn (tochtgaten van 10cm boven en onder, stof uit de spouwmuren, geen gordijnen en geen rolluiken...) Dus ik zat er compleet onderdoor aangezien ik hier 2 dagen nadien mag gaan bevallen... (ik zie het niet zitten om heel ons dorp een live-show te gaan geven!)
Dus m'n pa overeengekomen met de leverancier dat zij op z'n minst alles winddicht zouden maken, uiteraard op hun kosten! Belde ze net dat ze dan toch volgende week vrijdag kunnen komen, maar ze kunnen dat pas maandag bevestigen...
Ik ga echt kapot van de stress hier!!!
amaai wat een misserie :/
Wij hebben onze ramen begin maart besteld en half mei werden geleverd en geplaatst + afgewerkt.
Wij hebben welgeteld 2 dagen in wa stof en vuil gezeten. (allezja nadat ze de eerste dag goed en wel de deur uit waren was ik hier al de living aan't schuren :D)
Espritbaby
26 June 2009, 17:32
Hey Mientje,
Van nachtmerries heb ik niet zoveel last eigenlijk. Maar de rugpijn en de warmte spelen mij in ieder geval ook parten.
Ik moet zeggen heb al heel lang geleden van mijn broer zo een kussen kado gekregen en ik gebruik dit niet om te slapen, het zou wel makkelijker zijn maar het is veel te warm als dit nog eens naast mij ligt :s
Ik ga proberen van nu woensdag nog eens een afspraak te bemachtigen, normaal gezien heb ik maar pas op 8 juli terug een afspraak maar maak mij soms toch wel zorgen en wil even gerust gesteld worden.
Groetjes
x
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.