PDA

Volledige versie bekijken : Middagdutje

Nes
18 June 2009, 16:59
Zoals je kon lezen in het topic van Nora moet ze nu haar dutje doen in haar slaapkamer. Nu vroeg ik me eigenlijk af wanneer jullie baby's hun dutje doen. Nora eet normaal haar laatste keer rond middernacht en dan slaapt ze tot een uur of 6. Natuurlijk stop ik haar terug in haar bedje want 6 uur vind ik wel wat te vroeg om op te staan. Wij staan dan op tussen 8 uur en 9 uur. Maar moet ze dan al terug in haar bedje rond de middag? En anders kan ik ook niets meer doen he. Hoe doen jullie dat want ik kan er niet meer aan uit nu even. En haal ik haar uit bed als ze nog niet wakker is om haar aan te kleden of laat ik haar liggen tot ze honger heeft?

ka80
18 June 2009, 17:16
Nolan heeft exact hetzelfde ritme als Nora. Ik laat nolan altijd liggen tot hij honger heeft en ik laat hem overdag slapen wanneer hij wil met als gevolg dat hij overdag soms bijna niet slaapt en andere dagen weer wel, dit heeft gelukkig geen impact op zijn nachtrust
ik weet niet of dit de goede methode is
ik probeer nu zijn ritme wat te breken want ik moet volgende week terug gaan werken snif en ik zou graag hebben dat hij dan wat vroeger in zijn bed ligt! deze morgen heb ik hem dus vroeger wakker gemaakt om te eten en dus om alles wat te verschuiven, weet niet of het lukt maar hij eet alleszins nog even goed

groetjes!

Nes
18 June 2009, 17:51
Ja, als ik ga beginnen werken zal nora ook wat vroeger naar bed moeten hoor. Ofwel de papa de laatste papfles want die moet later beginnen dus die gaat meestal later slapen ook. De laatste en eerste papfles zullen voor hem worden. Want als ik de eerste moet geven zal dat om 6.30 zijn en das wel vroeg he. Alé we zien wel, ik kan m'n uren op het werk ook aanpassen.

Wel ka80 da van die methode, das het nu eigenlijk ook waar ik mee zit. Ik weet niet wat het beste is om te doen. Ik ben al blij dat Nolan excat hetzelfde doet of Nora! Zo kunnen we wat meer ideeen enzo wisselen.

snoezel
18 June 2009, 21:57
ik heb hier altijd eten - spelen - slapen toegepast overdag.
dus dat wil zeggen dat hij zelf aangeeft wanneer hij moe is.
nu dat is lang maar een uur een half geweest of zo dat die wakker was en dan sliep die weer twee uur ( t is hier echt wel een fameus slaperke)
nu is zijn ritme zo:
rond half 7 - 7 uur wakker
slaapje om half tien
slaapje om 1 uur, half twee
en soms slaapt hij zelf nog eens 's avonds van half zes tot zeven.
en dan zijn nacht vanaf kwart na acht. (tenzij dat derde slaapje niet nodig is, dan gaat hij rond half acht zijn bed in)

als ik nu een dag ergens naartoe ga dan slaapt hij gewoon in de auto of in de buggy. nooit niet echt een probleem geweest. (om te slapen in de buggy moet ik wel rijden, maar eens hij slaapt mag ik ergens blijven staan :) )

onze kobe heeft het dus eigenlijk altijd zelf bepaald hoe hij zijn dutjes doet.
als hij aangeeft dat hij moe is (en dat zie je als mama toch wel snel hé) gaat hij zijn bedje in.

Nes
18 June 2009, 22:49
Bedankt Snoezel want das echt niet simpel vind ik. Ik denk dat ik haar na de middag in haar bedje ga stoppen. Als ze dan nog wil slapen kan dat gerust in haar park. Nora slaapt echter overal, zelfs in haar relax. En soms vind ze het leuk daarin te slapen.
Verduister jij de slaapkamer dan overdag?

ka80
19 June 2009, 10:46
Dat raden ze af he, om het verschil van dag en nacht goed duidelijk te maken. Je kan de gordijnen bv wel dicht doen om het een beetje donkerder te maken maar zeker niet te veel. Ik heb Nolan gisteren een uur vroeger in bed gestoken, was zalig! Hij sliep om 23u MAAAAR om kwart voor 5 was hij wakker (ipv 6u) hij heeft zowat liggen zingen, zagen en op zijn vuist liggen smakken voor een goed anderhalf uur en om half 7 heeft hij dan gegeten. Ik denk niet dat hij een goed ritme gaat hebben tegen volgende week maandag (werk),... en overdag krijg ik er al helemaal geen ritme in.

Nes
19 June 2009, 15:46
Ja zwijg me van ritme. Ik moest Nora laten doen maar daarjuist na 4 uur niet te eten heb ik haar toch wakker gemaakt en eten gegeven anders komt ze niet aan haar 6 keer vandaag. Ik hoop dat er vlug terug een ritme inzit. Hoeveel keer eet Nolan per dag?

ka80
19 June 2009, 16:17
Nolan heeft al van sinds zijn geboorte 5 keer per dag gegeten, alleen liggen de uren nu wat anders. Dit is zijn (door mij opgedrongen) ritme sinds gisteren (daarvoor was zijn laatste maaltijd rond middernacht):

maaltijd 1 --> 6:30
maaltijd 2 --> 10:30
maaltijd 3 --> 14:00
maaltijd 4 --> 17:30
maaltijd 5 --> 21:00

De porties varieëren tussen 150 ml en 180 ml, naargelang hoeveel honger hij heeft.

Je hebt gelijk om haar wakker te maken hoor, anders ligt alles weer overhoop, volgens mij is het proberen van regelmaat erin te brengen niet slecht.

snoezel
19 June 2009, 16:42
wij hebben hier enkel zo'n rolgordijntje dus dat is toe of open :)
dus hier hebben we de kamer steeds verduisterd.
enkel 's avonds voor het slapen gaan zing ik een liedje als ik hem in zijn bed leg. dat is het enige verschil.
en hier nooit geen problemen gehad.
hij gaat wel steevast zijn nacht in als ik hem er na vijf uur nog durf inleggen maar wij maken hem om zeven uur gewoon wakker voor zijn bad en fles en daarna blijft hij dan nog wel wat langer op.

dat ritme is er hier maar ingekomen de dag dat we met patatjes zijn begonnen.
echt heel raar.

ka80
19 June 2009, 23:17
leve de patatjes!!!! Ik denk dat ik dat morgen in zijn papfles ga draaien

Trinity
20 June 2009, 09:57
:D

Nes
20 June 2009, 13:51
Ja, Nora heeft gisteren dus nog 7 keer geeten. De laatste keer heb ik haar wel wat geforceerd want ik wou toch m'n 5 uren nachtrust!!! Dus veel heeft ze niet geeten. Moest ik haar laten doen dan zou ze slapen van een uur of 9 's avonds tot een uur of 6 's morgens denk ik. Ik zou dat ideaal vinden maar ik mag nog niet van de pediator (maximum 6 uur zonder eten). Ja Nora is wel wat jonger als Nolan he, misschien ligt het daaraan? Hoeveel weegt Nolan nu? Gewoon eens om te vergelijken.

Nora is ook 's middags in haar park in slaap gevallen dus heb ik haar maar laten liggen.