Volledige versie bekijken : Ben je klaar voor een volgend kindje?
kingka
22 July 2007, 12:37
Hoe lang wacht je om te beginnen aan een tweede kindje? Het antwoord op deze vraag verschilt van gezin tot gezin, het is zeker de moeite je volgende vragen te stellen. Misschien kunnen ze helpen om te bepalen of je klaar bent...
- Hoe oud is je jongste kindje? Als je nog 2-3 keer op moet elke nacht, dan is het misschien beter van toch nog even te wachten. Meestal wordt aangeraden minstens één jaar te wachten tussen twee zwangerschappen - ook om je lichaam de tijd te geven even te recupereren.
- Hoe onafhankelijk zijn je kinderen reeds? Zijn de kinderen die je hebt al vrij zelfstandig of zijn ze nog zo afhankelijk dat ze al je aandacht nodig hebben?
- Hoe is het met je relatie gesteld? Het is een mythe dat een kindje een koppel dichter bij elkaar kan brengen, het tegendeel is waar.
- Wat zijn de financiele gevolgen indien er een kindje bijkomt? Denk aan extra kosten zoals verzorging, crèche, enz. Maar bekijk ook wat de financiele gevolgen zijn indien je eventueel half-time of 4/5 zal gaan werken wanneer er nog een kleine spruit bijkomt.
- Hoe voel je jezelf en hoe voelt je partner zich bij de gedachte aan een volgend kindje? Je instinct kan je vertellen of je hier persoonlijk klaar voor bent.
hallo,
ik ben een mama van twee schatten van jongens (2,5 en 7maand) en heb al terug kribbels voor een derde. had graag vier kinderen gehad. nu start ik in september als zelfstandige onthaalmoeder dus financieel is het niet de moment. mijn drang is toch zo groot, ik denk er hele dagen aan.
heeft er iemand een tip om het uit mijn gedachten te zetten of het nog lang wachten te verzachten?
pleas een idee?
snoezel
9 June 2008, 18:00
is altijd moeilijk hé viv,
mss een hobby bijzoeken waar je eens met iets anders bezig bent of zo?
wij hebben even gewacht om aan een eerste te beginnen en ik kon het ook heel moeilijk uit mijn hoofd zetten, er heeft niet echt veel geholpen :s
hopelijk lukt het jou wel en als je een goeie tip hebt kom je hem hier maar plaatsen.
groetjes
snoezel
lieve_blije_mama
24 September 2008, 19:28
ik heb een dochtertje van morgen 18 maand en ben nu bijna 22 weken zwanger van ons tweede schatje.
ik heb er lang over nagedacht of het wel goed was 2 kids zo kort op elkaar maar ben toch blij dat ik deze keuze gemaakt heb
groetjes saskia
kingka
26 September 2008, 12:27
Saskia, je kindjes zullen dan echt wel veel aan elkaar hebben... toch een niet te onderschatten voordeel wanneer ze niet te lang na mekaar komen.
groeten,
kingka
PS: er is een foutje in je handtekening, voor de ticker moet je nog een recht haakje '[' zetten (dus [url=http://....). Waarschijnlijk een stukje niet mee gekopieerd.
mama_van-lekkerbekje
22 October 2008, 21:45
hallo..
ik heb al een kind van 2 jaar en 2 maanden. en wil echt heel graag een tweede.. we zijn al 21 maanden aan het proberen.. maar is het wel goed zo kort bij elkaar?
pff.. weet niet wat doen..
cindy
5 January 2009, 22:05
hallo...
Ik ben mama van twee schatten van 7en 10, Maarten en Fran.
Heb net een echtscheiding achter de rug en ben nu 18 weken zwanger,
is dit de juiste moment?
Dit maakt ieder voor zich uit maar ik ben heel gelukkig !!!
groetjes Cindy.
snoezel
6 January 2009, 08:00
proficiat cindy!
wat leuk met zo'n verschil ertussen.
heb een broertje dat 11 jaar verschilt met mij en vind het nog steeds heel fijn!
cindy
6 January 2009, 19:07
dank je wel snoezel !!
De kinderen zijn alleszins heel blij,
ik denk soms wel dat het later misschien moeilijker zal zijn maar op deze leeftijd nu zijn ze dolgelukkig !!!
wel fijn dat het voor u een fijne ervaring is, ik hoop echt dat mijn 2 vedetten dit over een tiental jaren ook zullen zeggen !!
groetjes cindy !!
L@yla
6 January 2009, 21:02
hoi cindy,
en terecht dat je gelukkig bent,ik wens je heel veel succes met je zwangerschap, ik heb ook een zusje van 7 ikzelf ben er 22 en vind het heel erg leuk, het is een soort zorg die je in je hebt, een beetje als ik ben niet alleen haar grote zus maar ook een beetje als een tweede mama!
gr en geniet ervan
layla
cindy
6 January 2009, 22:01
dank je wel Layla,
het is fijn om te lezen dat je als oudere zus toch een heel speciale band hebt met je kleine zus!!
Het doet mij deugd dat te lezen !!
groetjes cindy
Laurence
7 January 2009, 19:34
Hey cindy, ik heb ook een veel jongere broer. Ik ben 23 en hij is nu 9
Kben gelijk ook mter van hem. Maar kheb dat altijd leuk gevonden:)
dus daarvoor zou ik mij geen zorgen maken!!!
vasoramasa
18 January 2009, 14:54
ja is idd een keus die je zelf moet maken, en persoonlijk denk ik dat een goede serieuse babbel met je partner hierover met zowel alle voordelen als nadelen grondig besproken moeten worden. je moet er met twee mentaal sterk voor zijn, een goede relatie hebben en er beide voor de 100 procent achter staan. maar tja dat is mijn mening he en meningen kunnen verschillen ;)
cindy
18 January 2009, 21:32
hallo,
bedankt voor de fijne reacties, ik ben gelukkig met dat kleine schoppertje in mijn buik !!
En donderdag weet ik wat ik mag verwachten, een broer of zus voor mijn 2 kapoenen !!
Spannend !!
groetjes Cindy
L@yla
18 January 2009, 22:00
hoi cindy,
spannend zeg, wat denk je zelf? ik gok op een jongentje, t is maar een gedacht e
gr en veel plezier
layla
cindy
19 January 2009, 17:19
Hey Layla,
uw gedacht is ook het mijne, bijn mijn 2 andere was ik juist met mijn voorgevoel en nu heb ik ook zo een mannelijk gevoel met dat schoppertje
nog even geduld !!! pfff niet makkelijk, ik ben ongeduldig !!
groetjes Cindy
L@yla
19 January 2009, 21:36
wel spannend he cindy,
ik moet eerlijk ik zou heel graag als eerste een jongentje hebben ,nu moest het een meisje zijn zou het mij even goed zijn hoor maar k ben zo zot van kleine kereltjes
hehe spannend voor je
gr
layla
Cin
29 January 2009, 22:58
En Cindy wat zal het nu worden?
jongen of meisje?
Wij hebben samen beslist om voor een derde kindje te gaan.
Ik heb in februari afspraak bij gynae voor het verwijderen van spiraal.......spannend
snoezel
30 January 2009, 07:25
dat blijft hier toch ook de droom hoor: drie kindjes!
veel succes
L@yla
30 January 2009, 12:54
ik zou er ook heel graag drie maar zal al blij zijn als er eentje inzit hihi:)
sunshine
30 January 2009, 13:18
Idem bij mij :-)
cindy
31 January 2009, 22:50
hey dames,
mijn voorgevoel heeft mij in de steek gelaten maar geen enkel probleem he,
Wij krijgen een MEISJE !!!!
ik ben zoooooooooo blij !!!!
groetjes Cindy
cindy
31 January 2009, 22:53
hey cin,
veel succes he, ik wens je snel een zwangerschap toe !!
groetjes cindy
Trinity
1 February 2009, 11:56
Hej Cindy,
Een dikke proficiat met je meisje he! Lijkt mij fijn om te weten of je een jongen of meisje gaat krijgen.
Beetje late reactie maar toch: Mijn broer zijn dochtertje is nu bijna 4 maand en zij hebben ook nog kapoenen rondlopen van 6 en 9 jaar. De twee oudste zijn heeeel blij met hun kleine zusje, ze hebben het alleen soms moeilijk met stil wezen als zusje slaapt (klein appartement) en dat veel aandacht van de mama nu naar het zusje gaat... , maar dat zal wel beteren he.
Zelf heb ik een 3 jaar oudere zus, een 2 jaar jonger broer en een 8 jaar jongere zus..........en ons jongste komt best overeen met de oudste :-)
L@yla
1 February 2009, 13:04
hoi cindy,
wat leuk een meisje, ik was dus mis maar het is zeker even leuk he, zie dat je al een meisje hebt dus dat is ook wel tof:)
en roze kleertjes, en kleedjes...
gr en veel succes
layla
Mrs O.
2 February 2009, 10:05
jeeeeeeeeeeej een meisje !!! proficiat !! :)
Ik ben er reeds in geslaagd om al een HELE week het geslacht van toto geheim te houden... ben fier op mezelf...
Vant weekend gn shoppen in vilvoorde vr bodykes en pyjamakes enzo (wou is iets kopen :) ) en elke keer dak nr de kleertjes aant zien was keek ik ff rond of ik geen bekende zag hihi...
PARANOIAAAAAAAAAA
Fieke
2 February 2009, 16:26
proficiat met jullie dochtertje!
Kimmy
2 February 2009, 17:01
fijn, é, weten wat het geslacht is!
hoewel het er niet toe doet, is het leuk om je te knn een beeld vormen :)
wij weten het geslacht ook al en ik slaagde er wonder boven wonder tot nu toe in niets te lossen!! alleen mijn ventje en ik (ok, en de gyné :)) weten wat het wordt...
snoezel
2 February 2009, 18:43
proficiat met jullie meisje!!!!
bij de volgende willen wij het weer niet weten :D
maar ja, wij zijn ook altijd een beetje tegendraads hé :)
cindy
2 February 2009, 21:16
Hallo,
Bedankt voor de fijne reacties,
wij hebben lang getwijfeld: zeggen we het een meisje, een jongen ??
Maar mijn dochter is zo blij dat ze gewoon het niet kan verstoppen dat ze een zusje krijgt !!
Dus nu houden we het voor niemand geheim !!!
En weet je wat fijn is !!! die grootouders toch !!!
Wij hebben op de twee weken dat we het weten al zoveel toffe spulletjes gekregen, ze kunnen het niet laten he !!!!
Echt geweldig !!! was het al maar zover !!!! Het is mijn derde schatje maar ik kijk er zo naar uit he !!!
groetjes van een fiere mama
Cindy !!!
L@yla
2 February 2009, 23:04
terecht fier cindy, ik zeg altijd k zou graag als eerste een jongentje hebben maar na al die tijd is het mij al gelijk jongen/meisje 1 of 2 ik wil gewoon zwanger zijn en dan mama worden...
gr
layla
lady bug
3 February 2009, 10:23
hier is nr 1 er nog niet en we zijn al volop aan nr 2 te denken. denken is zelf al licht omschreven. we praten er continu over. en dan maar hopen dat alles wel vlot verloopt.
eigenlijk wel raar. mijn man is op nog geen 2 jaar van geen kinderen naar 1 kind en dan naar 2 kinderen gegaan. mij hoor je niet klagen hoor. k heb er altijd 2 gewild :)
einalem
3 February 2009, 12:47
aloha...
vraagje: had of heeft er iemand van jullie steken in de liesstreek? is enorm ambetant
(k ben wel helemaal nog niet over tijd ofzo... maar k zou gewoon willen weten wat het is, t is een beetje belemmerend)
snoezel
3 February 2009, 13:17
lady bug:
gaan jullie er dan onmiddellijk weer voor of wat tijd tussen?
lady bug
3 February 2009, 13:22
we zouden willen wachten tot nr 1, 1of 1,5 jaar is. maar natuurlijk hangt het ook af hoe het vordert met de operaties ed. we zullen wel zien. mijn zus was per ongeluk zwanger van haar 2de kindje net toen haar 1ste nog maar een paar maand was en dat vind ik wat te snel, maar het is wel zo dat het 2de kindje sneller alles leert dan het eerste door haar oudere broertje.
hoe lang zou jij wachten voor je aan jullie het 2de beginnen?
snoezel
3 February 2009, 13:24
wij zouden het mooi vinden als er twee jaar, twee jaar een half tussen is...
dus binnen een jaartje of zo hopelijk terug zwanger :)
t is even off topic maar dat kindje met dat hazelipje dat ik ken is juist geopereerd en dat is zo mooi gedaan!
ik zal je zijn site even doormailen... kan je eens een kijkje gaan nemen
grt
snoezel
Cin
19 February 2009, 09:11
Wij gaan morgen naar de gynae voor het verwijderen van het spiraal.
We willen beide een derde spruit. Niemand weet hier verder van maar
als we beginnen over het onderwerp kinderen krijgen we steeds het
antwoord: twee kinderen is toch genoeg hoor in deze tijden.
Nu ben ik gewoon bang dat niemand oprecht gelukkig gaat zijn voor ons
eens het zover gaat zijn.
Waarom zijn er zo veel vooroordelen eens je meer dan twee wil???
Het is ons leven en we gaan ons niet laten beinvloeden in wat anderen willen
maar hoop toch op niet al te veel negatieve reacties.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee???
Koke
19 February 2009, 10:27
Hoi Cin, mijn schoonzus heeft ook 3 kindjes (3 meisjes) en daar komen ook soms reacties van de schoonouders die niet echt postief zijn. Maar die zijn momenteel voor niks echt positief, bij de geboorte van het 3de zeiden ze "En nu hebben we genoeg kleinkinderen"...leuk om te weten dat die van ons zo welkom gaan zijn. :(
Maar weet je, wat de reacties ook zijn: het belangrijkste is dat jullie gelukkig zijn en ik denk dat alles nog wel zal meevallen van zodra je zwanger bent :)
snoezel
19 February 2009, 11:30
och troost je
bij ons vraagt iedereen wanneer we aan het tweede gaan beginnen
als ik dan zeg van nog even te wachten hebben ze daar ook commentaar op
de mensen geven nu gewoon te graag commentaar denk ik dan :s
ze zullen wel blij zijn als je zwanger bent hoor :)
ik hoop voor jou dat dat niet lang meer duurt!
rubentje
9 March 2009, 18:43
ik heb al een prachtig zoontje van 4 jaar en sinds begin dit jaar ben ik gestopt met de pil. Ik heb lang getwijfeld aangezien ik mijn zoontje opvoed in co-ouderschap (niet altijd gemakkelijk) maar hij zal er zo van genieten als hij ooit een broertje of zusje heeft :-)
jennifer
23 September 2009, 11:02
hallo iedereen,
ik heb nu 1 zoontje dat bijna een jaar is en weet van deze morgent dat ik opnieuw zwanger ben, na 6 maanden proberen, nu zo snel mogelijk naar de ha voor bloed te laten nemen en dan naar de gyn voor te zien of alles goed is. hoop dat alles in orde is en dat het er maar 1tje is want ik ben bij mijn zoontje met keizersnede bevallen en ik ken nog veel mensen die met keizersnee bevallen zijn en bij hun 2de zwangerschap hadden die allemaal een 2ling.
ik zou graag 4 kinderen hebben mijn man maar 2 misschien 3 daar is hij nog aant over nadenken en als ik dat zeg tegen iemand dat ik 4 kinderen wil verklaren ze me zot. maar dan zeg ik gewoon dat het niet hun keuze is voor te maken en dat ik zo een comentaar niet nodig heb, dan kijken ze wel ff raar maar leggen ze hun er toch bij neer dat het zo zal zijn zoals wij willen en dat niemand anders dat in onze plaats kan doen.
groetjes jennifer
vasoramasa
23 September 2009, 11:19
ik herken dit, de mensen verklaren me ook zot als ik zeg dat ik al 5 kids heb en we zeker voor een 6de gaan.
misschien wel een 7de als het 6de een meisje is, want wij willen echt nog een zoontje, dus laat de mensen maar zagen en zeuren, het is onze keus en ons leven, niet dat van hun ;)
joke
23 September 2009, 11:36
Proficiat Jennifer! Super nieuws, zeg!
En idd; laat ze maar denken of zeggen wat ze willen: zolang jullie je er goed bij voelen moet je er zeker voor gaan! :)
Koke
23 September 2009, 12:23
Dikke proficiat jennifer!!!
charythepooh
23 September 2009, 17:29
proficiat jennifer! ben echt super blij voor je!!!
lady bug
24 May 2011, 10:37
Even dit topic van onder het stof gehaald :D
Toen ik ergens op mijn laatste liep van Matthias wouden we voor een tweede kindje gaan, maar nu nog steeds heb ik die kriebels, maar mijn ventje ziet het helemaal niet meer zitten :(
Ik ben steeds jaloers op iedereen die zwanger is, of probeert te worden en als ik al die kleine lieve kindje zie bij de om breekt steeds mijn hart. Ik hoop zo erg dat hij toch van gedachte gaat veranderen eenmaal Matthias proper is, maar ik vrees er voor. :(
Trinity
24 May 2011, 11:04
Oh lady bug, dat is echt jammer voor je! Ik hoop allesinds dat hij toch van gedachten veranderd. Heeft hij er een specifieke reden voor? Komt het niet door al die drukte nu met de bouw enzo?
lady bug
24 May 2011, 11:12
Ik weet het niet wat zijn reden is
We wonen nu al iets meer dan een weekje in ons eindelijk afgewerkt huis, dus daar kan het zeker niet aan liggen.
Ook het feit dat Matthias met schisis is geboren doet er volgens mij niet veel aan. Hij vindt het gewoon goed zo met z'n drietjes.
Maar waar hoop is, is leven zeggen ze, dus ik geef de moed niet op en blijf zagen. Ik word er ook niet jonger op hé, ben er ondertussen al 30
O meid wist niet dat je het er zo moeilijk mee had! Inderdaad hoop doet leven he...
praat met hem en maak hem duidelijk dat er nog iets ontbreekt in je leven misschien rinkelt er zo een belletje bij hem.
snoezel
24 May 2011, 20:00
k zou je nieuwe leventje eventjes rustig laten worden en daarna er terug over beginnen.
en ja, ne man moet je zo wat subtiel aanpakken hé.
is hij niet te verleiden met een lekker etentje of zo :p
Trinity
24 May 2011, 20:53
heeeeeel subtiel aanpakken die mannen :) Ik duim allesinds hoor.
Twinkel
25 May 2011, 09:16
Ik volg toch ook snoezel wat. Al meer dan weekje... Als je zo lang moeten wachten hebt op dat huisje is da zalig natuurlijk. Maar mss heeft je man iets meer tijd nodig om te wennen, ook al zitten jullie nu op jullie eigen stekje.
Geniet ff lekker van jullie huisje zou ik zeggen en probeer het na een tijdje nog eens.
lady bug
25 May 2011, 09:25
k zou je nieuwe leventje eventjes rustig laten worden en daarna er terug over beginnen.
en ja, ne man moet je zo wat subtiel aanpakken hé.
is hij niet te verleiden met een lekker etentje of zo :p
Daar vrees ik voor; ik had gehoopt dat hij in Ieper ging zeggen dat we voor een tweede gingen gaan, maar neen hoor.
Ik heb geen flauw idee hoe ik hem zover kan krijgen. Mijn leven is echt nog niet compleet zonder een brusje voor Matthias. Hopelijk ziet hij dat binnekort ook in
hey ladybug
ik zit een beetje in de zelfde situatie... Hoewel ik denk dat ik net iets minder de drang heb voor een tweede dan jij op dit moment...
Tim wilde altijd meer kinderen, maar nu voorlopig niet meer. Hij vindt het ook goed met ons drietjes, en ik heb mezelf lang wijsgemaakt dat ik dat ook vond, maar m'n hartje zegt toch dat ik toch nog zo'n tweede fantastisch boeleke wil hoor...
Tim zijn redenen zijn de financiën, en het feit dat hij vindt dat Otis nog veel aandacht nodig heeft... Ook zijn we net verhuisd nr een appartement waar je wel met 2 kindjes kan wonen, maar dan wordt het qua slaapkamer (zijn er mr 2) heel krap...
We hadden er onlangs nog is over gepraat en toen zei hij wel dat hij eventueel later (lees: binnen een paar jaar) een tweede zou willen als alles goed loopt... Maar ja, wanneer is later? Ik wordt ook 31 id zomer, dus moet geen eeuwen meer wachten...
Soms denk ik zelf ook wel eens van: ach , kom, het is goed zo... maar raak er toch niet van overtuigd...
Nu hebben we dan ook nog eens met een zware tegenvaller te kampen: Tim is vrijdag ontslagen op het werk :-(, dus das dan ook weer een financiël setback. Hij deed heel zwaar werk, en wil nu zijn beroepsleven een ommezwaai geven, maar niet evident als je Engels en matig Nederlands spreekt en geen hoger diploma hebt... Hij gt misschien terug nr school gaan voor taallessen en evt een andere opleiding...
Eerst moeten we dit aanpakke, dus van een tweede zal het eerstkomende jaar of zelfs 2 jaar geen sprake zijn denk ik... en als ik daar aan dnek ben ik wel beetje triest...
Ooh Mrs O, dat is wel een tegenvaller he. Mijn vriend werd eind 2010 ook onstlagen. Hij heeft wel bijna een proces aan dat bedrijf gedaan omdat hij ontslagen werd zonder enige reden. Het klikte niet tussen hem en zijn depri bazin, hij wilde projecten aangaan en zij wilde niets doen, wachten tot haar pensioen eraan kwam,... Het is een paar keer tot een clash gekomen omdat zij dus echt niets deed en zij heeft uiteindelijk een complot + val opgezet voor mijn vriend. Hij werd op staande voet ontslaan en moest op 5 minuten zijn bedrijf verlaten. UIteindelijk is dat complot dan toch te boven gekomen maar konden ze Cyril niet meer terug aannemen omdat hij al dreigde met een proces,... soit. Ze hebben hem goed uitbetaald en ondertussen heeft hij ander werk. Het kan dus ook goed aflopen natuurlijk.
Seg, Mrs O, zou jij het niet zitten om naar Kenia te gaan wonen? Daar vinden jullie beiden toch gemakkelijk werk, niet? Ik zou dat wel zien zitten zo precies. Nu denk ik wel dat als Tim scholing doet (en zelfs zonder scholing) hij wel iets zal vinden in België hoor!
Ladybug, ik hoop echt dat je je man overtuigd krijgt en dat jullie snel een tweede kindje krijgen !!!! Geef het een beetje tijd maar ik zou hem wel duidelijk maken dat het voor jou heel belangrijk is. xxx
@ ka80: wij zouden het zéker zien zitten om naar kenia te verhuizen :-), tim vooral !!!, het probleem is dat ik enkel hier mijn mama heb (geen andere familie) en ik kan haar hier onmogelijk achterlaten (meeverhuizen wil ze niet). Initieel was ons plan dat ik me ging vestigen in kenia (had er werk gevonden bij safaribedrijf) maar dan is mijn papa ziek geworden en gestorven dus dan is alles omgedraaid... HEb wel aan tim beloofd dat de dag dat niks ons hier meer houdt we naar daar vertrekken...
Nu ivm tim zijn ontslag: ook hetzelfde hé... die mensen hebben anderhalf jaar geprofiteerd van hem, hem laten zwoegen en zweten (terwijl de rest niks deed, hij werd er uitgescholden in talen die hij niet begreep) en omdat hij nu twee keer drie weken thuis is moeten blijven sinds begin van jaar (eerste keer geblokkeerde rug en erna arbeidsongeval hand) vemroed ik dat ze hem daarop hebben afgerekend en hem ontslagen hebben (maar datm ogen ze natuurlijk niet zeggen hé)... Tim wil graag terug in de culturele sector gn werken, wat hij in kenia ook deed, en eventueel eventorganising gn studeren, mr ja... allemaal niet evident hé
snoezel
25 May 2011, 14:13
ai, das wel ne fameuse tegenslag :(
wel erg dat ze hem als een stuk vuil behandeld hebben (allé ja, zo komt het toch over)
ik hoop dat hij snel iets vind dat hij heel graag doet.
Trinity
25 May 2011, 14:33
pffff ook rottig he, en financieel is dat ook niet echt aangenaam. Maar hopelijk komt er iets positiefs uit, en vind Tim een baan en/of opleiding die hij veel leuker vind!
Waw, dat zou ook een grote stap zijn he, naar Kenia :) Maar ik begrijp je wel hoor, nu ik zie hoeveel zorg mijn grootmoeder nodig heeft, wil ik er later wel zijn voor mijn pa. Ook al probeer ik daar nu nog niet aan te denken.
Ik hoop dat er op een dag toch een brusje komt voor Otis en Mathias.
Oh Mrs.O,das echt een tegenvaller,en serieus vernederend voor Tim,echt smerig hoe ze mensen soms behandelen é ! Ik werk bij Colruyt,en ook bij ons werken er veel mensen die de taal niet echt machtig zijn,vooral in de stapelplaatsen en de vleescentrale,mss iets voor Tim als tijdelijke oplossing?
Ik kan me voorstellen dat het idee van nog een aantal jaren op een brusje te moeten wachten je triest stemt!
Alé zeg,ik moet jullie (Trinity,ka80 en Mrs O bewonderen) in het buitenland gaan en willen wonen,ik krijg hartkloppingen als ik er maar aan denk dat ik niet binnen de 20min aan mn ouders hun achterdeur kan staan :)
Lowie is vandaag 1 jaar geworden,en ik vind het nu al jammer dat ik nog niet voor nr 3 kan gaan,wegens het opstarten van de zaak,en de trouw volgend jaar,hier iemand die aan nog eentje toe is!
Gelukkige verjaardag Lowie!
Amaai ook al één jaar, 't gaat toch snel zeg!
Pfff :( dat is ook balen voor Tim....
Ik hoop dat hij toch snel iets anders vindt, en iets wat hem mss nog beter ligt. Al is t niet makkelijk, maar met een beetje hulp en motivatie kan een mens véél.
Jammer ook van jullie kinderwens, maar zeg nooit nooit è Mrs O. Het kan soms sneller gaan dan je wilt of wenst. Maar ik hoop voor jullie dat dat gewilde brusje er nog komt!
Lotjen, proficiat aan Lowie!!!!! Al 1j!!!! Jeeeeeeee dat gaat toch snel è :D
Ladybug, ik hoop dat je mannetje ook snel van gedacht verandert. Blijven zagen en volhouden dat het nog niet compleet is zo meid :) Hopelijk draait hij snel om....
bedankt iedereen voor de compassie met Tim !! Ik moet wel toegeven dat ik terug een gelukkige man in huis heb. Eindelijk van de pesterijen en het fysieke afzien verlost !! Hij heeft ooit al bij colruyt gesoll, en ze gingen hem toen contacteren, maar na 3 maand wachten hebben ze pas gebeld, en toen had tim al ander werk... Mss weer een optie voor deze keer, we zien wel...
Ik vind het spijtig dat we nog ni voor een brusje knn gaan met momenten, maar voor mij hoeft het ook ni per se meteen hoor... Geniet elke dag van Otis die zo groot en flink wordt, dus ben een gelukkige mama. Ik weet wel zeker dat als de situatie ok is, tim meteen voor een tweede wil gaan, zijn eisen liggen alleen vrij hoog vooraleer hij de situatie goed genoeg vindt :)
ah ja: HAPPY BIRTHDAY LOWIE !!!!
bedankt iedereen voor de compassie met Tim !! Ik moet wel toegeven dat ik terug een gelukkige man in huis heb. Eindelijk van de pesterijen en het fysieke afzien verlost !! Hij heeft ooit al bij colruyt gesoll, en ze gingen hem toen contacteren, maar na 3 maand wachten hebben ze pas gebeld, en toen had tim al ander werk... Mss weer een optie voor deze keer, we zien wel...
Ik kan mss een klein handje helpen,tis wel mijn afdeling niet,maar ik ken op die wervingdienst wel verschillende mensen... Nu ik daar nog werk,tis den moment!
mercikes :-) zal het met hem er is over hebben !!! hij loopt vrij somber op het moment, maar ik kan mr proberen he :-)
Duimen omhoog voor jullie Mrs O! Lijkt me echt niet evident nu, maar er komt vlug wel een periode waarin alles gewoon wel goed gaat!
lady bug
29 May 2011, 20:54
Kzal niet meer moeten zagen voor een tweede kindeje. Meneer laat mij zitten voor iemand dat em 14dagen kent
isabelga
29 May 2011, 21:20
Kzal niet meer moeten zagen voor een tweede kindeje. Meneer laat mij zitten voor iemand dat em 14dagen kent
Lady Bug, meen je dat nu? Maar meid toch ...
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT??? Dat meen je niet,... ocharme Ladybug toch,... dit moet heel zwaar zijn voor je. Wat nu? Wat gaat hij doen? Is hij al weg? Veel sterkte lieve ladybug, ik denk aan je. x
Trinity
29 May 2011, 22:03
Heh? Echt??? Alle, nu jullie eindelijk terug een thuis hadden en konden beginnen genieten. Pfff, heel onfair voor jou en Mathias. Veel sterkte hoor!!!!!
maar ladybug toch :-( als je eens wilt pm'en, mag dat zeker hoor. Ik wou dat ik iets kon doen. Komt het echt niet meer goed dan?
Maar meid toch! Idd heel unfair tov jou en Mathias!
Veel goeie moed!!! xxx
lady bug
30 May 2011, 06:07
Hij is niet weg neen. De bedoeling is dat hij hier blijft wonen en dat ik vertrek. Hij heeft dit huis samen met zijn pa recht gezet en wil dit niet afgeven. Ik moet dus vertrekken. Voor Matthias kan ik dan niet zorgen, want zal zelf al moeten zien dat ik iets kan huren en dat ik mij een wagen kan permiteren. Vermits ik ook steeds met de late sta kan ik Matthias niet bij mij houden dus zou het enkel voor in het weekend zijn, dat ik hem nog eens kan zien.
Ik weet het allemaal niet meer, het liefst ben ik hier gewoon weg en maak ik er een eind aan. Ik zie het gewoon niet meer zitten
isabelga
30 May 2011, 08:31
Hey meid,
wat je hier zegt, doet me schrik krijgen! Nu geen domme dingen doen he!
Er is een oplossing voor alles!!!!!! Hij wil dat jij vertrekt? Heeft hij dat recht wel?
Je moet vechten voor je zoon, op de een of andere manier is er een oplossing!
Lady Bug, wat een verschrikkelijk nieuws! Ik heb er geen woorden voor!
Maar zoals isabelga zegt, doe alsjeblieft geen domme dingen, er is altijd een oplossing voor alles!!!
Het lijkt nu misschien wat uitzichtloos, maar laat het allemaal even bezinken. Jullie vinden vast en zeker wel een oplossing.
Is hij er helemaal zeker van dat hij niet meer met je verder wil? Misschien is het gewoon een opwelling maar komt hij toch vlug tot besef dat wat jullie hebben veel belangrijker is dan een op andere vluchtige verliefdheid.
Meid, ik hoop zo dat jullie hieruit komen!!
:plain: dat meen je niet?!
Please meid, doe geen domme dingen!
Kan je niet bij je ouders terecht, vrienden, familie?!
je kan altijd bij ons terecht he meid!
je weet wat ik gezegd heb... jij hebt ook je rechten!
we zijn er voor je!
hele dikke knuff!
en ook voor onze Matthias!
Machteld
30 May 2011, 09:29
Maar allé meid, dat meen je toch niet? Net nu jullie wat meer ademruimte kregen.
Ik hoop echt dat alles toch nog in orde komt en jullie samen verder kunnen.
Doe aub geen overhaaste, domme dingen en lucht je hartje hier maar zoveel mogelijk. Matthias heeft zijn mama nodig he.
Ladybug!!! Dit kan hij echt niet maken hoor!! Hij kan niet én je bedriegen én vragen om het huis te verlaten, met zijn eigen zoon dan nog !!! neenee, dat kan zomaar niet. Je zou naar een advocaat moeten gaan, misschien kent Kimmy wel een goede advocaat? Kimmy zelf is eerder gespecialiseerd in arbeidsrecht. Jij hebt ook rechten en jij moet juridisch ondersteund worden. Zo snel mogelijk!!! Doe inderdaad geen domme dingen, vecht voor je zoontje en voor jezelf! ook al is dat allemaal gemakkelijk gezegd... Er is inderdaad voor alles een oplossing en je kan zelfs al bij iemand terecht,... het gaat in orde komen en we zullen je mee helpen, voor zover we kunnen. Ik ga al eens snel een berichtje schrijven naar Kimmy se. Veel dikke kussen, hou vol !! xxxxx
Trinity
30 May 2011, 09:49
Doe geen domme dingen hoor, Matthias en vele anderen om je heen hebben je nodig en zien je zo graag. Ook al zien de dingen er heel duister uit nu, moet je er in geloven dat er opnieuw geluk in je leven komt.
Neem ook geen overhaaste beslissingen met weg te gaan, hoe pijnlijk dat ook is. Let op wat je zegt, en zet nergens je handtekening onder. Onderzoek zo snel mogelijk je rechten en mogelijkheden.
Maar ergens hoop ik toch dat jullie hier samen toch uit kunnen komen, en dat hij snel inziet wat een domme bevlieging hij heeft....als jij hem dan nog wil natuurlijk.
Veel moed hoor!!!
Ik sluit me volledig aan bij de anderen! Laat je ondersteunen door vrienden, familie, ... maar ook juridisch. Hij kan je toch niet zo maar buiten zetten, jullie hebben dat huis toch samen gekocht, niet?
Voor Mathias zou ik ook een oplossing zoeken. Heb je niemand die 's avonds kan inspringen, zodat hij op zijn minst 's morgens bij jou is?
Hij heeft idd zijn mama nodig!
lady bug
30 May 2011, 09:55
kzit hier voor de verandering weer te wenen. Ik heb het gevoel dat alles waar ik voor gevochten heb kwijt ben. Ik begrijp hem echt niet. Ik mag Matthias zo veel zien als ik wil, maar dan moet ik ook da ander mens onder ogen komen en da wil ik absoluut niet. Hij wil vanavond nog eens praten, maar dat geeft mij weer valse hoop. Het enige wat er bij hem uitkomt is hoe we alles gaan regelen, maar da wil ik niet. Ik weet dat ik recht heb op mijn huis, maar ik heb dan een groot schuldgevoel ten opzichte van hem en mijn schoonvader. Ik wil hem absoluut niet plunderen en ik wil hem ook niet kwijt.
Vele hebben tegen ons gezegd dat je een sterke relatie moet hebben om al die tegenslagen dat we hebben gehad samen te doorstaan. Blijkbaar is deze dan toch niet zo sterk. Ik zit echt aan het einde van mijn latijn.
Ik ben kapot
lady bug
30 May 2011, 09:57
Doe geen domme dingen hoor, Matthias en vele anderen om je heen hebben je nodig en zien je zo graag. Ook al zien de dingen er heel duister uit nu, moet je er in geloven dat er opnieuw geluk in je leven komt.
Neem ook geen overhaaste beslissingen met weg te gaan, hoe pijnlijk dat ook is. Let op wat je zegt, en zet nergens je handtekening onder. Onderzoek zo snel mogelijk je rechten en mogelijkheden.
Maar ergens hoop ik toch dat jullie hier samen toch uit kunnen komen, en dat hij snel inziet wat een domme bevlieging hij heeft....als jij hem dan nog wil natuurlijk.
Veel moed hoor!!!
Tuurlijk wil ik hem nog, maar stel dat hij mij effectief laat zitten voor die andere en na een tijdje merkt dat het toch niet is wat het zou moeten zijn, dan ben ik de gemakkelijke oplossing om bij terug te keren hé
Dat begrijp ik wel ocharme,... Eén ding is zeker wat je voorlopig niet mag doen: het huis uitgaan !!!! Een vriendin van mij heeft hetzelfde meegemaakt, haar man zei 3 dagen na de geboorte van hun dochter dat hij al 2 jaar een relatie had en dat zij moest vertrekken. Haar advocate heeft er toen in het begin heel duidelijk op gestaan dat zij het huis niet mocht verlaten!! Want dan was "juridisch" gezien zij diegene die vertrokken was.
Bespreek alles maar eens goed met hem vanavond, hoe moeilijk dat ook is... vraag hem hoe hij de toekomst ziet enzoverder. Wil hij dat Matthias bij hem blijft? Hopelijk ziet hij zijn (domme) fout snel in...
Hou vol he meid!! xxxxx we denken aan je hoor.
Trinity
30 May 2011, 10:14
Ik mag Matthias zo veel zien als ik wil, maar dan moet ik ook da ander mens onder ogen komen en da wil ik absoluut niet. Ik weet dat ik recht heb op mijn huis, maar ik heb dan een groot schuldgevoel ten opzichte van hem en mijn schoonvader. Ik wil hem absoluut niet plunderen en ik wil hem ook niet kwijt.
Het klinkt heel grof, maar als het zijn keuze is om je te laten zitten en je er dan nog zo mee wil confronteren, dan moet jij je NIET schuldig voelen om voor je rechten op te komen. Jij hebt in die hele periode even goed afgezien met in een campingwagen en bij anderen te wonen. Daarom is het echt heel belangrijk dat je niet weggaat, en je niet laat sturen door je emoties. Gemakkelijk gezegd he....
Ik blijf hopen dat het zo ver niet moet komen hoor. En als het toch zo ver moest komen, dat er dan een goed geregelde oplossing kan komen.
Prutske5
30 May 2011, 12:36
miljaar toch, meiske :(
ik kan er met mijn verstand gewoon niet bij, ik ben gewoon sprakeloos van dat hier allemaal te lezen
weggaan zou ik idd NIET doen, zo sla je alleen maar je eigen ruiten in. ik hoop voor jou dat hij snel zou inzien hoe onnozel zijn bevlieging en standpunt wel zijn
Ladybugje toch, echt he, zoals hierboven al gezegd is geweest, let op wat je zegt, onderteken niets, zoek heel goed juridisch advies en laat je niet doen!
Idd zeker niet vertrekken. In de eerste plaats moet je nu aan je zoontje en jezelf denken en jullie hebben beiden recht op een dak boven je hoofd. In de tweede plaats al gewoon uit principe: hij stopt de relatie, dat hij dan maar vertrekt. Hij en je schoonvader hebben mss het werk gedaan maar het materiaal ed voor het huis daar heb jij toch ook voor betaald? Dat hij je dan uitkoopt.
Pfff zeg! :(
Wel fijn dat jullie er voor haar zijn, al is het maar tijdelijk hé, het is een oplossing.
Maar als zij moet vertrekken, dan moet hij haar uitbetalen hé.
En dan heeft ze toch al ietswa een basis om mee te starten, oké 't is ni fijn, maar je moet even stilstaan bij de dingen die ze kan krijgen/hebben.
Op alle vlakken zou ik proberen er het meeste uit te halen.
En vooral juridisch advies inwinnen voor je stappen onderneemt.
Hij kan haar niet vandaag op morgen op straat zetten, ze heeft ook recht om alles te regelen en uit te dokteren.
Dikke knuf lady bug, dit verdien je niet!
cocelinetje
30 May 2011, 13:58
:( pffff wat een nieuws!!!!!! Kweet niet zo goed wat ik moet zeggen meid!!!
Maar zoals iedereen hier zegt, ik zou ook het huis niet verlaten. Van je hart ook even een steen maken en proberen om even helder te denken (moeilijk.. kweet het)
Dikke dikke knuffel xxx
Ja meid, dat ik dit hier zo moet lezen!! Wat een slag is dit... weet echt niet goed wat te zeggen meid! 1 ding wel en dat is vechten voor je kind, je weet wat ik nu allemaal meemaak he, we zullen het samen doen, jij en ik, we komen er allebei!!! Je kindje heeft zen mama nodig en begrijp volledig dat je het niet meer ziet zitten, maar het komt goed, heeft alleen wat tijd nodig.
En volg zeker de raad op van de dames hier dat jij zeker niet eerst het huis uitgaat want dan heb je bijne geen rechten meer als mama (spreek uit ervaring) Please hou vol en weet dat ik er altijd ben voor je....
Kop op en geef Matthias een dikke knuf van ons allen!!!
Ik denk dat op dit ogenblik het juridisch advies het allerbelangrijkste is. Want alle stappen, woorden, eventuele handtekeningen, verwijten,die vandaag en de komende dagen gezegd en geschreven worden zullen héél erg bepalend zijn voor de toekomst. Ik heb Kimmy geschreven maar weet niet goed wie ik nog kan contacteren. Kent iemand anders een advocaat gespecialiseerd in echtscheidingen en dergelijke? Dit is op dit ogenblik het allerbelangrijkste. Voorlopig kan je, hoe moeilijk het ook is, nog in het huis blijven he Lieve? Ga echt niet weg he, probeer je sterk te houden. Ik ben er bijna van overtuigd dat als hij vreemdgaat en de relatie wil stopzetten dat hij diegene is die naar iets anders op zoek moet gaan. Voel je niet te schuldig, je wil hem niet plunderen, dat hoeft ook niet, maar om te weten of het serieus is met die nieuwe vriendin moet hij dat maar op een ander proberen. Mathias kan toch niet in dit huis blijven met een nieuwe vriendin in plaats van zijn mama? dat is toch volledig absurd en ondenkbaar????? Hij moet aan zijn zoontje denken ook he. Als hij vreemd wil gaan en wil stoppen is hij diegene die weg moet, dit lijkt me zo logisch als wat. Of hij en zijn schoonvader dat huis nu gebouwd hebben of niet, dat maakt geen verschil uit !!! Pfffft wat een situatie,... ik ga nog eens wat rondhoren voor een advocaat x
Hier in Dendermonde is er een echt goede advocate (heb ik ook) Maggy pieters, is gespecialiseerd in echtscheidingen en alles wat te maken heeft met kinderen!!! Een echte aanrader... vraag misschien gewoon advies telefonisch, ze zal zeker tijd voor je vrijmaken!!
Super domi!!!! Doen he Ladybug!!! Je kan inderdaad gewoon al telefonisch advies vragen, om te weten wat je al zeker moet vermijden en ook om je sterker te voelen. Ik weet dat je van je man houdt dus je wil dit misschien niet direct doen maar denk aan jezelf en aan Matthias, hoe sneller en hoe meer je weet over je eigen rechten, hoe beter!! het is enkel een kwestie van je rechten te kennen! Mijn man heeft dat ook gedaan toen hij ontslagen werd (is natuurlijk niet hetzelfde,...) maar dankzij het telefonsich advies stond hij 10 keer sterker!! Ik hoop en leef met je mee. Het is super dat domi al zo'n goede ervaring met haar heeft, en dan nog in de stad waar je zelf woont! (op enkele kilometertjes na) xxxx
Ik geef ka80 volledig gelijk!! je ziet je man nog doodgraag en denkt dat het msn nog goed komt maar een telefoontje kan absoluut geen kwaad en je voelt je inderdaad sterker en geloof me toen ik het hartverscheurende nieuws kreeg van men zoon was ik een wrak en trouwens ook nog eens hoogzwanger en toen ik haar gebeld had heeft ze direct tijd gemaakt voor me en ik was echt wel gerustgesteld door haar...
Ik wil je niet forceren he meid maar aub denkt er over na, is het beste voor jou en je zoontje!!!
snoezel
30 May 2011, 18:32
oh ladybug :(
wat vreselijk zeg.
pfff... amai, dat is wel allemaal even hard hé zeg.
t is zoals de andere hier zeggen: je hebt ook rechten hé.
oké, je ziet hem nog graag, maar je moet het gewoon eerlijk laten verdelen. je mag jezelf ook niet sloot zetten omdat hij het huis gebouwd heeft. je hebt daar samen voor gekozen.
ik hoop dat jullie er samen uit komen hoor.
dikke knuffel
snoezel
_liesje_
30 May 2011, 20:52
Maar zeg, hier kan ik even niet bij?!? Ik had al iets gelezen op fb, maar mieke toch, dit?
:(
Dit kan gewoon niet e, hij kan je echt niet uit je eigen huis zetten. Alles op papier is wat telt, handenarbeid volgens mij echt niet hoor!!!
Zoals ze zeggen, blijf daar zeker, gaat echt tegen je gebruikt worden anders. Jammer genoeg gaat iemand kort bij ons, dat voor hebben, omdat hij het huis heeft verlaten. Volhoudend dus...
Ik ken niet direct iemand gespecialiseerd in echtscheidingen...
Hoop zo dat er snel meer duidelijkheid voor jou en mathias komt. Hoop dat je man de noden van zijn kind voorop blijft stellen!!!
Is er mogelijkheid om van dienst te veranderen? Dat je eventueel week om week voor hem kan zorgen? Op het werk moeten ze dat toch ook begrijpen, nee?
Hele dikke knuffel en we zijn er hier allemaal voor je e!!
Dikke zoen
Xxx
veel sterkte!!!
ik zou in ieder geval vechten voor je zoontje! desnoods met ander werk of zo waar het makkelijker is met een kindje?
Kan je niet bij je ouders of broer/zus ( weet niet of je dat hebt ) terecht?
Zoek zeker een goeie advokaat en vraag na wat kan en niet kan.
En ok ik snap dat je hem graag ziet. Maar hij is de gene die je dit verdriet aandoet dus moet jij je ook niet schuldig voelen!
Mientje
30 May 2011, 22:18
Goh, wat verschrikkelijk voor je Ladybug. Ik kan alleen maar de anderen meisjes bijtreden. Laat je niet doen hé meid ook al zie je hem nog graag.
Veel moed.
Liefde is...
30 May 2011, 22:51
Owww.. Wat een verhaal hier :(
Zoek inderdaad een goeie advocaat en maak zo snel mogelijk een afspraak zodat je zelf ook al wat weet wat kan en niet kan..
En vertrek zeker niet halsoverkop uit het huis... Ook niet als je zware ruzie maakt en je er even genoeg van hebt.. Tel dan eerst tot 10 en denk aan jezelf en je zoontje..
Heb je de mogelijkheid om van job te veranderen zodat je 's avonds voor hem kan zorgen?
Of kan je van shiften wisselen op je huidige job?
Goh meisje.. Dit moet verschrikkelijk zijn.. Weet niet goed wat ik kan zeggen om je wat moed te geven..
Niet opgeven hé!! Ik denk aan je!!
lady bug
31 May 2011, 09:28
Ik leg er mij bij neer. We hebben gisteren nog eens gepraat en het komt echt niet goed. Ik krijg binnen een maand mijn vast contract en werk sinds een weef fulltime op den buro. Mijn collega die dit eerst deed is vertrokken en ik heb zijn job gekregen. Momenteel is er ook niemand anders die dit kan, dus veranderen is geen optie. Ik doe mijn werk sinds lange tijd ook graag en zou het spijtig vinden om dit op te geven. Ik moet er mij dan ook maar bij neerleggen dat Mathias enkel in het weekend bij mij zal zijn.
Een advocaat kan ik mij echt niet permiteren en ik ga liever als vriende uit elkaar dan dat er vanalles moet verkocht worden en dat we nog een hoop schulden achter laten.
Ik begrijp je reactie volkomen, oke zonder advocaat dan MAAR zet toch alles op papier wat jullie verder beslissen, echt meid doe dit!
Ik ben 9jaar geleden ook als 'vrienden uiteen gegaan' en is goed voor een kleine periode maar dan begint de misere, kijk waar ik nu sta!!!
Oh neeeeee.... wat lees ik nu? Ma meid toch.... pffff, ik ben er even niet geod van. Arme meid toch :(
Maarrrr, Ladybug, de goeie raad die hier gezegd wordt, zou ik toch ook volgen. Een advocaat kan je veel miserie besparen. Mijn nonkel is gespecialiseerd in echtscheidingen, alleen jammer dat je aan de zee woont en wij hier in Limburg, anders zou ik wel even een telefoontje voor je regelen hoor. Ik weet dat het namelijk anders is bij een echtscheiding waarbij 1 van de partijen vreemd gaat, en als jij dit kan bewijzen bij de vrederechter, heb jij zowiezo, juridisch gezien dan, meer rechten, oa het recht op het huis èn jullie kind. Maar dat wordt natuurlijk vechten dan. Ik weet dat het fijner is als jullie als vrienden uit elkaar kunnen gaan, vooral voor Matthias dan, maar vergeet jezelf ook niet. Jij hebt evenveel recht op de helft van het huis, de helft van jullie meubels etc èn op jullie kind. Het is een kwestie van alles op papier zetten, alle rekeningen, alle uittreksels, alles op te zoeken en uit te pluizen. Een telefoontje kan je echt even op weg zetten, zodat jullie het fatsoenlijk kunnen regelen zodat je niet achteraf voor verrassingen komt te staan. Want hoe dan ook, mss loopt het nu nog goed, maar wie weet krijg je straks de rekening gepresenteerd en ben je mss alles kwijt terwijl je het anders had gedacht. Niet te goedgelovig zijn en je laten helpen meid! Echt! Ik zou het ook doen. Als hij zo vuil is om je te laten zitten, zou ik mij niet inhouden en het heel strikt aanpakken, al moet hij daardoor zijn peren zien. Moet hij je maar niet zo ineens laten zitten.
Lieve meid, heeeeeel veel sterkte en succes. Ik hoop echt dat het fatsoenlijk geregeld kan worden en dat je je zoontje toch nog bij je kan houden.
Xxx
Bo heeft helemaal gelijk. Ik zou het nu echt op papier laten zetten hoor, hij wil UITERAARD dat jij zegt dat jullie als vrienden uit elkaar gaan, dat is het allergemakkelijkste voor hem. En hij weet meer dan goed genoeg dat jij juridisch gezien in de sterkste positie staat nu. Laat je alsjeblieft niet doen Ladybug!!!! Hier ga je misschien later spijt van krijgen en dan gaat het te laat zijn. Als je geen stappen onderneemt wil dit zeggen dat je akkoord gaat (volgens de wet bekeken dan he!!). Ik zou echt de advocaat bellen van Domi, echt waar, het gaat hier om je toekomst en die van Matthias. x
Trinity
31 May 2011, 10:58
Hmmm ik begrijp dat je als vrienden uit elkaar wil gaan, zeker als er kindjes zijn. Maar heel eerlijk? Volgens mij bestaat dat niet als er geld/eigendom en bedrog bij gemoeid is. Het draait ook om jouw toekomst! Het is echt zoooo belangrijk dat je ook je deel krijgt, dat hij je uitkoopt! Je moet hem niet belonen om je te laten zitten. Kan jij nog vrienden zijn over een half jaar, als je hem altijd met die ander ziet? Als je kindje bij die ander is? Sorry dat ik zo grof ben, ik wil je niet nog meer kwetsen. Maar ik ben gewoon bang dat je je na een tijd volledig verraden gaat voelen als je gewoon toegeeft in al zijn wensen.
Financieel is het niet gemakkelijk alleen. En als jullie ooit in twist komen om het ouderschap, gaat het in zijn voordeel zijn dat hij een eigendom en stabiliteit heeft. Dat is één van de reden dat ik en mijn broer aan mijn vader zijn toegewezen als 3/5 jarigen.
ik begrijp hoe je je voelt, maar ik zou het toch niet doen.
en ik begrijp je situatie met werk, maar persoonlijk sorry ik zou me niet kunnen neerleggen bij enkel in het weekend mijn zoontje te zien.
Ik volg eigenlijk de rest hoor :o
Ik moet toch ook de andere meiden bijtreden hoor lady bug. Hoe moeilijk dat nu ook is, je moet nu toch op je strepen staan, dan kan je je achteraf niets verwijten! Je eigen toekomst gaat nu voor !!
Ja een advocaat kost geld, maar gewoon al eens informeren (een telefoontje) kan je altijd doen he, dan weet je ten minste waar je aan toe bent.
En als vrienden uit elkaar gaan, het lijkt mooi, maar daar mag je nu niet alles op baseren. Hij heeft je ten slotte bedrogen en hij laat jou zitten.
Als jullie als vrienden uit elkaar willen gaan moet daar nu eerst de basis voor gelegd worden en duidelijke correcte afspraken gemaakt worden, anders komt er nadien toch ruzie als een van de twee zich te kort gedaan voelt of oneerlijk behandeld.
Het is helemaal niet zo dat hij recht heeft op het huis omdat hij er zelf meer aan gewerkt heeft. Dat slaat nergens op! Als je er toch akkoord mee gaat dat hij het huis krijgt moet hij je correct uitbetalen. Daarom is het nu belangrijk dat je nog niet weggaat en in jullie huis blijft tot die praktische zaken geregeld zijn en op papier staan.
Ik zou me er toch ook niet zo makkelijk bij neerleggen dat je Mathias enkel in het weekend ziet hoor. Als jullie de tijd nemen om alles te bespreken, , eventueel met een bemiddelaar erbij, moet het toch lukken om een eerlijke haalbare regeling uit te werken.
Als je 's avonds werkt ben je toch de ochtende vrij? Dan kan Mathias toch bij jou blijven? En dan 's avonds bij zijn papa? De weekends kan je dan nog verdelen?
Neem voorlopig geen overhaaste beslissingen, blijf in je huisje samen met Mathias!! Als je nu vertrekt zonder Mathias kan dat alleen maar in je nadeel spelen naar de toekomst toe.
En als wij iets kunnen doen, laat maar weten, wij zijn er om je te helpen !
Hmmm, ik vind het ook meiske....
Ik zou vechten tot ik erbij neerviel maar mijn kind(jes) zou ik NOOIT achterlaten! Al moest ik er alles voor omgooien, extra opvang zoeken (soms is een lieve buurvrouw die wilt komen babysitten na school tot jij thuis bent al een oplossing, maar er bestaan oplossingen!) Niet opgeven! Zoek die oplossing, die bestaat, echt. Al is t een vriendin of zo die je nu even uit de nood helpt tot er een andere oplossing komt. En blijf waar je bent tot alles geregelt is. Als je wilt, zal ik eens aan mijn nonkel vragen wat je best moet doen nu, het is maar een telefoontje. Maar dan moet je me wel zeggen dat ik het moet doen ;) We willen je allemaal helpen meid, maar je moet de hulp ook aanvaarden... :)
Een vriendin van me is ook weggegaan bij haar man nadat hij een nieuwe vrouw had leren kennen.
Ze heeft toen tijdje bij haar ouders gaan inwonen want zelf had ze ook de middelen niet.
Wel had ze al de meubelen mee vanuit hun huis. We zijn die samen gaan opladen op een camion, toen hij eens een dag niet thuis was. Klinkt mss lelijk maar 't was z'n verdiende loon.
(ga hier z'n boekje ni opendoen).
Uiteindelijk kon zij ook geen advocaat onder de arm nemen omdat ze die niet kon betalen.
Maar ze is toen naar één of ander centrum in Kortrijk geweest en die hebben haar toen heel goed geholpen.
Ze woont nu in een huurhuisje, samen met haar twee kindjes en ze gaat fulltime werken.
Ze kan rekenen op de ouders, vrienden,...
Ik zou me toch ook ni laten 'afschepen' met het feit dat hij gewoon vrienden wil zijn.
Mijn ouders wilden ook vrienden blijven om de regeling van mij beter te kunnen treffen.
Jaren hebben die elkaar in de haren gevlogen.
Meerdere malen ben ik als klein meisje bij de vrederechter moeten gaan omdat de één de ander voor iets wou laten opdraaien.
M'n vader had toen ook véél dingen op papier laten zetten en m'n moeder had die getekend in een opwelling om van alles af te zijn.
Dat is haar doodvonnis geworden en uiteindelijk had ze geen enkel recht!
Prutske5
31 May 2011, 12:18
ik blijf de dames hier volgen hoor Ladybugje. Jullie zijn al zo lang samen en hebben al zoveel meegemaakt, je hoopt dan ook echt dat jullie vrienden kunnen blijven, maar je moét je wapenen, er hangt veel te veel vanaf
Blijf in jullie huis met Matthias, zet alles al op een correcte manier op papier, regel opvang of kom idd tot het akkoord dat hij de avonden voor zijn rekening neemt en jij de ochtenden, en bel naar een advocaat, vraag om raad!
heb even gegoogled en hier vind je adressen voor juridische eerstelijnsbijstand in jouw buurt. mss dat dit ook kan helpen?
http://www.advocaat.be/Page.aspx?genericid=74
Machteld
31 May 2011, 13:26
ladybug,
Ik begrijp dat je nu als vrienden uit elkaar wil gaan omdat het emotioneel nog rauw is. Vergeet gewoon niet dat je nog in je eerste verwerkingsfase zit van je rouwen hierom he.
Ik heb het zelf ook gemerkt toen ik uit elkaar ging met men ex (hadden ook een huis samen) - ik wou hem de ruimte geven om zich beter te voelen en wou geen beslissingen daaromtrent opdringen. Achteraf bekeken had ik vanaf dag 1 harder moeten zijn en alles op papier moeten zetten. Dat spelleke heeft 2jaar geduurd en heeft me emotioneel toch wel wat schade berrokkend. Pas als alles uit de voeten was (financieel) dan is de rust wat teruggekeerd.
Nu vind je dit mss ok, maar ga je dit blijven ok vinden als je je man met die andere vrouw ziet samen met Matthias? Denk je dan niet dat je dan heel kwaad zou voelen en niet meer zo vergevingsgezind als dat je nu bent?
Ik denk echt dat je u moet informeren. kennis is macht, is niet voor niks een gezegde he. Zoals de anderen hier al hebben gezegd: hij weet heus wel dat hij een fout heeft begaan en dat hij je lief moet behandelen. Ik geloof echter echt niet in uit elkaar gaan als vrienden. hooguit u hoffelijk gedragen tov elkaar, zeker als je zoveel samen hebt doorstaan: je bent gewoon te kwetsbaar tov de andere die je ziel kent.
Wat het huis betreft: kan goed zijn dat hij het huis heeft rechtgezet, maar was jij dan intussen niet bezig met voor Matthias te zorgen of andere dingen die ook moeten gebeuren. Sorry maar als er kinderen bij betrokken zijn, heeft ieder zen taak.
Ik zou je echt niet neerleggen bij het feit dat je Matthias alleen maar in't weekend kan zien. Als je hem meer wil zien, moet je ervoor vechten!!!!
Als je er vanuit gaat dat het enkel dat kan worden, zal het maximum dat worden he. Leg de lat hoog, alles kan geregeld worden!
Hou je sterk meid, dit moet een akelige periode voor je zijn, maar weet wel dat je hier terecht kan met je verhaal en je emoties en voor de virtuele schouder om op te huilen.
xxx
ok, dit kan ik toch echt niet lezen hoor! Een advocaat hoeft je niet per se veel te kosten en bemiddeling (die alle stappen in de verblijfs-, gezags- en kostenregeling = 3 aparte zaken die onafhankelijk van elkaar staan) ook niet.
Ga aub eens langs of bel eens naar een CAW (centrum algemeen welzijnswerk) in je buurt. Ik denk dat dit voor jou in Dendermonde is, gelegen op het Onze Lieve Vrouwkerkplein 30, je kan bellen op het nr 052 25 99 52. Daar helpen ze jou volledig kosteloos verder en kunnen ze je aan een pro deo helpen en aan een gratis bemiddelaar. Ga je aub informeren! Hopelijk vind je de kracht om dit te doen. Een grote knuffel van mij... en stuur me zeker een berichtje als je vragen hebt.
_liesje_
31 May 2011, 13:45
ok, dit kan ik toch echt niet lezen hoor! Een advocaat hoeft je zeker en vast niets te kosten en bemiddeling (die alle stappen in de verblijfs-, gezags- en kostenregeling = 3 aparte zaken die onafhankelijk van elkaar staan) ook niet.
Ga aub eens langs of bel eens naar een CAW (centrum algemeen welzijnswerk) in je buurt. Ik denk dat dit voor jou in Dendermonde is, gelegen op het Onze Lieve Vrouwkerkplein 30, je kan bellen op het nr 052 25 99 52. Daar helpen ze jou volledig kosteloos verder en kunnen ze je aan een pro deo helpen en aan een gratis bemiddelaar. Want het is niet omdat je afstand doet van de verblijfsregeling (bv Mathias enkel nog in het weekend) dat je daarom automatisch minder moet betalen, dat heeft allemaal niks met elkaar te maken. Jullie moeten nog decennialang met elkaar communiceren omwille van jullie zoontje en daarom moet je alles nu van a tot z op papier laten zetten en dit kan door een bemiddelaar gedaan worden! Ga je aub informeren! Hopelijk vind je de kracht om dit te doen. Een grote knuffel van mij... en stuur me
zeker een berichtje als je vragen hebt.
Wat je zeker ook kan doen is een klacht indienen bij de politie voor overspel... is ook maar een tip.
Maar ik heb alle dagen op mijn werk cliënten die geen inkomen hebben, die niets kunnen betalen voor hun echtscheiding en die dankzij een bemiddelaar van het caw een hele mooie regeling krijgen (zonder ruzies met de partner) en
zich geen financiële zorgen meer moeten maken. Laat dat nu niet liggen aub.
Onze andere zus werkt bij het caw, en ben er zeker van dat ze in zon situaties echt heel goed kunnen helpen!!! Goed dat idep het zegt, want eerlijk, ik had er niet aan gedacht :o...
Hoop echt dat die mensen je vooruit kunnen helpen. Al is het wat meer orde brengen in heel die papierwinkel.
Dikke dikke knuffel,
Xxx
Das een super idee van idep. Laat het niet gaan nu Ladybug, NU IS DE MOMENT om te reageren !!!! En als je doet wat idep voorstelt hoeft het je niet zoveel te kosten. Trouwens, jij staat aan de sterke kant hoor, veel zal je niet moeten betalen. Het is hier geen kwestie van geld uiteindelijk he maar een kwestie van jouw toekomst samen met die van Matthias, daarom moet alles eerlijk op papier gezet worden. Als ik kon zou ik het voor je doen maar we kunnen je alleen maar aansporen om raad en bijstand te vragen!! Kijk naar wat Domi meemaakt nu,... neem haar raad aan meid, echt waar!! Kom hier maar zoveel je wil, we zullen je helpen ok? (ook al is het maar virtueel). x
Jeetje, ik kwam hier ook eens even piepen..
Lady Bug, ik wil je heel veel sterkte wensen!! En ook ik moet iedereen hier bij treden, sta op je rechten! Ik kan er volledig inkomen dat je heel emotioneel bent, je zou voor minder! Maar probeer inderdaad hulp te zoeken zodat je er later geen spijt van krijgt. Deze situatie is op en top oneerlijk.
Wat idep voorstelt zou echt haalbaar moeten zijn voor jou, ook al is het niet gemakkelijk om die stap te zetten.
Misschien nog een tip: op ieder ocmw werkt een juriste, deze geeft ook gratis advies en kan je ook op weg helpen. Er zijn veel mensen die zich schamen om naar het ocmw te gaan maar ik werk er zelf als maatschappelijk werker en je moest eens weten hoeveel mensen er beroep doen op onze dienstverlening. Zelfs een telefoontje om advies te vragen gebeurt dagelijks.
Wat ik maar wil zeggen: laat je absoluut niet tegen houden om iemand te vinden die je kan helpen!!
Goeie raad van idep en fien. Je laten bijstaan hoeft idd niet veel te kosten. Anders krijg je later mss nog spijt dat je het niet hebt gedaan. Je weet nooit wat de toekomst brengt en of jullie altijd vrienden gaan kunnen blijven en dan is het beter voor allebei en vooral voor Mathias dat er een aantal dingen op papier staan waar je dan op kan terugvallen.
Veel courage meid!!!
oei, ik merkte veel te laat het berichtje van Ka80 op :(
Ladybug: wat vreselijk!!!
ik ben zoals karen al zei idd gespecialiseerd in het arbeidsrecht en ken minder van het familierecht MAAR ik weet er genoeg van om te kunnen zeggen dat je je beter een goeie advocaat onder de arm neemt om ervoor te zorgen dat je krijgt waar je recht op hebt... ook om te zorgen dat je geen domme dingen doet waar je achteraf spijt van krijgt!! jammergenoeg zijn er momenten in het leven waarop je echt wel raad van een advocaat nodig hebt en dit is er zo één, ok dit kost geld maar je gaat toch ook naar de dokter als je ziek bent...
Zorg voor jezelf en je zoontje en ga op consultatie, laat maar weten van waar je bent en ik laat je weten wie er aan te raden is.
Je zal m.i. geen recht hebben op een pro deo (je werkt voltijds) maar iedereen (zelfs miljonairs) hebben recht op eerstelijnsbijstand (d.i. advies op bv. gerechtsgebouw, wil voor je uitzoeken waar je terecht kan)
Maar ik denk dat het geen kwaad kan eens advies in te winnen bij een advocaat gespecialiseerd in deze materie: het zal je iets kosten (een advies kost nu wel niet zoveel) maar het kan je veeeeel besparen (geld én spijt)
Hier in Dendermonde is er een echt goede advocate (heb ik ook) Maggy pieters, is gespecialiseerd in echtscheidingen en alles wat te maken heeft met kinderen!!! Een echte aanrader... vraag misschien gewoon advies telefonisch, ze zal zeker tijd voor je vrijmaken!!
@Ladybug, zie nog eens deze referentie van Domi2 & nav het advies van Kimmy.
Ik geef gewoon nog eens mee dat de inkomensgrenzen in een caw erg ruim liggen. Sowieso zijn eerste gesprekken altijd gratis, dit kan ook telefonisch. Probeer nu gewoon het beste uit alle adviezen te halen en hopelijk kun je er ook wat mee doen.
Inderdaad in de meeste (of elk?) ocmw's hebben ze een jurist(e). Niet nalaten om daar beroep op te doen hoor.
Ben je wat op adem kunnen komen vandaag? Ik leef zo met je mee :-(
ilseken
31 May 2011, 17:41
amai ladybug wat erg!!!!
Ik leef zo met je mee meid!
Maar probeer toch sterk te zijn voor Matthias en geen domme dingen te doen. Idd jouw man heeft een fout begaan en begrijp dat je voor Matthias wil vrienden blijven, maar ik denk ook dat dit na een tijdje steeds moeilijker wordt.
Ik zou Idep of kimmy's advies toch volgen hoor. Probeer alles goed op papier te zetten.
Dikke knuffel!
boeleke2704
31 May 2011, 19:06
Goh meid,
ik kom hier net ook nog eens lezen... wat een verhaal! Ik zit echt met je in.
Man man.
De andere dames hier hebben de beste tips al op tafel gegooid denk ik. Ik sluit me er volledig bij aan!! ZET ALLES op PAPIER!!!!
Doe nu geen dingen waar je later spijt van gaat hebben. Het gaat om je eigen welzijn en dat van je zoontje.
Hij is het die een ander heeft, hij wil de relatie stoppen. Dus zie ik niet in waarom hij zomaar alles zou krijgen, incl jullie zoontje. Jij hebt alle recht op jou wdingen.
En idd, je schoonpa kan veel geholpen hebben, maar het blijft JULLIE huis, dus heb jij recht op een deel.
Laat je niet doen meid!!!
Volg de raad op die je hier krijgt: CAW, advocaat,...
Vecht voor je recht!!!
Alvast een hele dikke steun-knuffel.
Amai wat lees ik hier allemaal!!!!
Hoe gaat het met je meid?
Laat je niet doen meid, je neemt nu mss beslissingen waar je later spijt van gaat hebben.
Nu wil je als vrienden uit elkaar gaan maar vroeg of laat zal er toch wel eens iets gaan wringen en zal je blij zijn dat alles van a tot z op papier staat!!!
Laat je niet doen, en vacht voor je zoontje!!!!!
Amai,Ladybug toch!
Ik ken er niet genoeg van,maar ik moet toch ook de andere dames volgen hoor!
Je wil als vrienden uit elkaar gaan,maar als "vrienden" uit elkaar gaan als er zoveel mee gemoeid is als bij jullie is toch onmogelijk hoor,dat besef je diep vanbinnen ook...
Ik ga hier niet teveel zeggen,zodat je zeker de raad van idep,kimmy,bo,ka80 en de vele andere met effectieve en goeie raad kan lezen!!!
lieve ladybug!
het moet wat zijn voor jou momenteel... al die emoties die door je heen razen.
Waarschijnlijk gaat al je energie nu daarnaartoe. Hopelijk heb je (naast deze virtuele bende) ook nog andere vrienden bij wie je je verhaal kwijt kan. En hopelijk raden zij je allemaal hetzelfde aan...Ga echt eens praten met een advocaat.
Die advocaat kan je dan door de mallemolen helpen, zodat jij je op je emoties kan richten. Hopelijk komt er snel iets van woede of verontwaardiging naar boven zodat die je de energie geeft om terug te vechten. Als je een oor nodig hebt om je verhaal te doen, altijd welkom he.
een hele dikke knuffel, en veel kracht en moed en laat je aub niet afwimpelen!
tis zo gemakkelijk voor hem op die manier (en geloof me vrij, hij gaat dat achteraf niet herinneren als jij iets vraagt).
veel sterkte en informeer gewoon eens, kan je nadien nog eens kijken naar de kosten. Ofwel: stel hem voor dat je alles wil regelen maar wel wettelijk en dat hij dan de kosten van jou advocaat moet dragen.
dikke knuffel
lady bug
2 June 2011, 13:07
We zijn eruit hoe we alles gaan doen. Alles staat op papier, we moeten het nu nog alleen officieel maken. ALs alles vlot verloop verhuis ik binnen een dikke week en vanaf dan start er een nieuw leven voor mij.
Het gaat voor vele raar overkomen, maar ik ga bij mijn ex gaan wonen. We zijn samen groot gebracht en we hebben altijd voor elkaar klaar gestaan en ik kan natuurlijk niet bij gezamelijke vrienden terecht.
kleinke
2 June 2011, 21:01
hey meid, ik ben blij dat jullie eruit geraakt zijn en dat alles op papier sta.
vanaf je verhuis, zal alles wat "gemakkelijker" gaan... ben blij dat je bij je ex terecht kan, is mss wel raar voor sommigen maar als je samen bent groot gebracht, is hij zoals een broer voor jou he...
Goed dat alles op papier staat! Al een idee hoe je het gaat regelen met Mathias? Veel succes met je nieuwe leven, ik hoop dat je snel je draai vindt! Ik vind het helemaal niet raar hoor dat je bij je ex gaat logeren. Als je je daar goed bij voelt is het de juiste keuze!
Liefde is...
3 June 2011, 13:20
Ben blij voor je dat alles geregeld is en je ergens terecht kunt waar je je goed zal voelen!!
Zorg toch maar goed voor jezelf hé meid.. Want het gaat allemaal wel héél erg snel!! Veel sterkte nog!
Zoals ik al naar je heb gsmst... Hoop alleen maar dat je geen verder problemen gaat krijgen of kritiek van je omgeving, je kent de mensen he meid!!!
MAAR... als jij je maar goed voelt...
Trinity
3 June 2011, 19:52
Goed dat alles op papier staat, ik hoop dat jullie er je beiden in kunnen vinden. Het is echt super jammer voor je, maar hopelijk vind je snel weer meer geluk!!! Ben je tot een aanvaardbare regeling gekomen ivm Matthias?
ik zal het haar ns vragen, ze zit hier naast me op andere pc :)
Ik hoop dat het allemaal idd goed geregeld is zodat je achteraf niet voor verrassingen komt te staan.
En idd, hoe doe je het nu met Matthias?
lady bug
4 June 2011, 10:38
In de week blijft Matthias bij de papa en op zaterdagochtend komt hij naar mij tot zondag avond. Dit zal zo blijven tot ik met een dagploeg kan werken
lady bug
4 June 2011, 12:41
ik zal het haar ns vragen, ze zit hier naast me op andere pc :)
Da zou nu de "joke" zijn, tegen mekaar praten via de pc terwijl we bij elkaar zitten:devil:
mammiii
4 June 2011, 21:29
Ik denk zeker en vast al voor een 2de, maar moet nog ff wachten.. eerst huis inorde en Alesandro moet zeker al naar 't school gaan.
@lady bug: ik wens je het aller aller allerbeste, wat moet dit een zware periode voor je zijn... :( ik kan het me niet voorstellen!! Je lijkt je wel erg sterk te houden! Pas op voor de weerbots, é. Ik hoop voor je dat je snel in de dagploeg kan werken zodat je je zoontje terug vaker gaat kunnen zien!
Als je ex je wil helpen is dat des te beter, é, wat moet iemand anders daar over zeggen... Pas mss wel op voor verwarde gevoelens?
@mammiii, wat lang geleden dat we van je hoorden!! alles goed met Alesandro? het gaat snel allemaal, é...
mammiii
6 June 2011, 21:02
Ja ik ben terug , gezond en wel. hihi :D
lady bug
7 June 2011, 10:38
@lady bug: ik wens je het aller aller allerbeste, wat moet dit een zware periode voor je zijn... :( ik kan het me niet voorstellen!! Je lijkt je wel erg sterk te houden! Pas op voor de weerbots, é. Ik hoop voor je dat je snel in de dagploeg kan werken zodat je je zoontje terug vaker gaat kunnen zien!
Als je ex je wil helpen is dat des te beter, é, wat moet iemand anders daar over zeggen... Pas mss wel op voor verwarde gevoelens?
Mijn ex en ik zijn samen opgegroeid, we hebben nog samen in onze pamper rondgelopen, dus we kennen elkaar door en door. Ik Voel me goed bi jhem en wat komt, komt dan maar. Op deze moment krijg ik veel steun van hem en af en toe de nodige knuffel en dat doet me echt goed.
Tussen onze vorige relatie en nu zit 14jaar er is ondertussen al veel verandert. Maar het is echt een schatje en moesten er terug vlindertjes voor hem komen, denk ni dat ik ze zal tegenhouden.
Mijn ex en ik zijn samen opgegroeid, we hebben nog samen in onze pamper rondgelopen, dus we kennen elkaar door en door. Ik Voel me goed bi jhem en wat komt, komt dan maar. Op deze moment krijg ik veel steun van hem en af en toe de nodige knuffel en dat doet me echt goed.
Tussen onze vorige relatie en nu zit 14jaar er is ondertussen al veel verandert. Maar het is echt een schatje en moesten er terug vlindertjes voor hem komen, denk ni dat ik ze zal tegenhouden.
dat klinkt als een heerlijke gast én ik vind het ook wel iets romantisch hebben, eigenlijk :). Feit dat je hem al zo lang kent en zo...
Amai, al 14 jaar uiteen en toch nog daar terecht kunnen in tijden van nood: chique, zeg. Moet idd goeie vriend zijn.
Ik hoop dat je vindt wat je nodig hebt lieve meid!!!
lady bug
10 June 2011, 08:40
dat klinkt als een heerlijke gast én ik vind het ook wel iets romantisch hebben, eigenlijk :). Feit dat je hem al zo lang kent en zo...
Amai, al 14 jaar uiteen en toch nog daar terecht kunnen in tijden van nood: chique, zeg. Moet idd goeie vriend zijn.
Ik hoop dat je vindt wat je nodig hebt lieve meid!!!
Hij is echt een schatje hoor. En ik moet toegeven dat er kriebels zijn als ik aan hem denk en ikmis hem steeds wanneer ik weer weg moet.
Bij deze laat ik jullie allemaal weten dat ik hem echt graag zie en dat het gewoon goed voelt. Hij zou echt alles voor me doen en ik ook voor hem. We zijn dus een koppel :)
Het lijkt mss snel en dat is het mss ook wel, maar ik zie hem echt graag en we gaan wel zien wat de toekomst brengt. Mijn ex (deze waar ik nu vertrek) heeft me ook gezegt dat ik er voor 100% voor moet gaan als ik me er echt zo goed bij voel en dat deed me wel iets. Vanaf vanavond ben ik weg uit ons huis en kan ik eindelijk volop genieten van mijn nieuw schatje :devil:
hey ladybug,
of dat vroeg is is iets waar alleen jij over kan oordelen. Ik denk ook wel dat je de fase van het "misschien komt het terug goed" met de papa van Matthias overgeslagen hebt omdat hij je zo erg gekwetst heeft. Als je dat niet kan vergeven en weet van jezelf dat je dat niet kan vergeven (ik zou geen "Ann Van Elsentje" kunnen doen...) is het misschien wel een sneller afgesloten hoofdstuk? Dan sta je vlugger over voor een nieuwe liefde ook!
Ik ben blij voor je dat je je "ex-die-nu-geen-ex-meer-is" hebt :).
Succes met al die nieuwigheden... x
Hmm ja, ik volg Kimmy hierin.
Het kan idd vlug lijken voor de buitenwereld, maar het is jullie keuze.
Ik wil enkel zeggen, laat je niet verblinden door je emoties en blijf met je voetjes op de grond.
Voor de rest wens ik je veel succes toe in je nieuwe leven.
kleinke
10 June 2011, 11:23
hey meid, ben blij voor jou dat je terug gelukkig bent!
voor de buitenwereld gaat het idd snel zijn en ga je commentaar krijgen maar trek je er niets van aan! ikzelf was ook maar een maand uiteen met mijn ex toen ik een nieuwe relatie had en ik heb vanalles mogen horen maar het is ons leven en onze keuze geweest en we zijn dolgelukkig dus ga ervoor meid!! mijn ex vond het ook snel maar hij is content dat ik terug gelukkig ben...
cocelinetje
10 June 2011, 19:44
Ik wens je héél veel succes toe meid!
snoezel
10 June 2011, 20:15
veel succes!
lotjen
10 June 2011, 20:51
Van hier ook veel succes gewenst meid,hopelijk vind je rust en geluk bij je nieuwe oude vriend :)
En zoniet,wij zijn der altijd om te luisteren é!
lady bug
13 June 2011, 19:19
Ons eerste weekend zit erop. Alles is vlot verlopen met Matthias erbij. Net of mijn schatje de papa van Matthias is. Zo lief. Ik genoot er echt van om hen bezig te zien.
Ik heb Matthias deze ochtend wel al terug naar de papa gedaan, want mijn schatje is sinds vorige nacht ziek. Temperatuur rond 39,5 en wil maar niet zakken. Zou dan ook niet willen dat Matthias ziek wordt hé.
Een betere test als dit kan onze "prille" relatie niet hebben. Ik heb een hele nacht naast hem gewaakt en ja ik zie hem nog steeds even graag.
Mrs O.
13 June 2011, 20:13
ik wens je veel succes lieve !!! met je kleine en je nieuwe (oude) grote schat x
Mientje
13 June 2011, 22:32
Ik wens je ook veel succes toe met je nieuwe leven.
Coconutjah
15 June 2011, 20:56
Veel succes lady bug, iedereen verdient het om gelukkig te zijn, jij ook, eender hoe ;) xxx
Ons eerste weekend zit erop. Alles is vlot verlopen met Matthias erbij. Net of mijn schatje de papa van Matthias is. Zo lief. Ik genoot er echt van om hen bezig te zien.
Ik heb Matthias deze ochtend wel al terug naar de papa gedaan, want mijn schatje is sinds vorige nacht ziek. Temperatuur rond 39,5 en wil maar niet zakken. Zou dan ook niet willen dat Matthias ziek wordt hé.
Een betere test als dit kan onze "prille" relatie niet hebben. Ik heb een hele nacht naast hem gewaakt en ja ik zie hem nog steeds even graag.
Hopelijk is hij reeds beter en kunnen jullie vanaf nu 100% genieten!
lady bug
16 June 2011, 11:25
Hopelijk is hij reeds beter en kunnen jullie vanaf nu 100% genieten!
nope, hij komt straks terug van zijn werk, nog niet genezen dus. En nu ben ook ik ziek:(
Maar we maken er zeker het beste van:)
Iedereen erg bedankt voor de steun die ik de afgelopen weken heb gekregen. Het heeft me echt deugd gedaan.
Ooit kom ik hier weer posten dat Matthias een brusje verwacht, maar nu gaan we eerst van ons 2 genieten.
man nu krijg ik kippevel se!!!!!!
ben zoooooo blij voor je!
knuffie!!!!!!
xxx
lady bug
17 June 2011, 10:13
man nu krijg ik kippevel se!!!!!!
ben zoooooo blij voor je!
knuffie!!!!!!
xxx
Ge moest is weten wat er hier al allemaal gezegt is :D
Gelukkiger als dit kan hij mij niet meer krijgen:)
ja ik wil het allemaal weten! :)
wij eigenlijk ook wel :devil:
maar hou het maar lekker tussen jullie twee ;)
lady bug
17 June 2011, 12:10
wij eigenlijk ook wel :devil:
maar hou het maar lekker tussen jullie twee ;)
hihi, ik geniet van jullie typisch vrouwelijke nieuwsgierigheid :devil:
Kan alleen maar zeggen dat ik super gelukkig ben en dat hij al mijn dromen gaat waarmaken :D
lady bug
17 June 2011, 12:22
Dan weet ik genoeg ;)
We zijn nog niet aan het proberen hé voor een brusje :)
Eerst zien dat de scheiding in orde komt en dan zien we wel wat er uit de bus komt
Fijn dat jullie zo gelukkig zijn, ladybug!!!
boeleke2704
17 June 2011, 16:43
Ik word zelf helemaal blij als ik hier kom meelezen :)
Blij voor jou ladybug!!
We zijn nog niet aan het proberen hé voor een brusje :)
Eerst zien dat de scheiding in orde komt en dan zien we wel wat er uit de bus komt
Nee, dat had ik wel door, maar als jullie er eventueel over praten is dat toch al een grote stap, ni? ;)
Ben ook echt heel content voor je, echt waar... Hoop dat je geen negatieve reacties gaat krijgen, maar als het zo is, so what?! Jullie maken elkaar blijkbaar echt gelukkig en dat is wat telt! Mijn man en ik hadden ook niet zo'n superstart uit onze omgeving, maar alles is goedgekomen, we hebben ons er nooit iets van aangetrokken, wij wisten wat we écht voelden en zo hoort het! Mensen zagen dat het blijkbaar toch wel serieus was (verloven, trouwen, kindjes, ...) en zien nu in dat ze "fout" waren. Ons niet gelaten, we hebben ons altijd goed gevoeld en des te leuker nu dat iedereen enthousiast is!
Go girl, geniet ervan!
Ben echt blij dat hij je terug gelukkig kan maken, GO FOR IT!!!!!
Hou ons zeker op de hoogte he :devil:
snoezel
19 June 2011, 17:02
lady bug: amai zeg, je ventje das echt wel ne schat voor matthias hé.
die doet dat allemaal precies of hij heeft nooit anders gedaan.
denk dat dat toch dikwijls anders is hoor...
Mrs O.
19 June 2011, 18:21
lady bug: amai zeg, je ventje das echt wel ne schat voor matthias hé.
die doet dat allemaal precies of hij heeft nooit anders gedaan.
denk dat dat toch dikwijls anders is hoor...
ik kan snoezel alleen maar gelijk geven !! tis precies echt wel ne superkerel !! :-)
Daar sluit ik me volledig bij aan!
Ja meid, je hebt echt wel geluk met je ventje! Zo goed dat hij met Mathias omgaat.
Fijn dat het zo goed met jullie gaat na die tegenslag !
KleinDuiveltje
20 June 2011, 10:29
absoluut een superventje!
lady bug
20 June 2011, 10:40
Er staat hier echt een grote smile op mijn gezicht door dit hier allemaal te lezen :)
Hij heeft me gisteravond nog gevraagd of ik de mama wil zijn van zijn kindjes, de tranen stonden in mijn ogen. Maar eerst scheiden, dan trouwen (hij sprak al van volgend jaar) en dan kindjes hé
KleinDuiveltje
20 June 2011, 10:41
super leuk!!!
kleinke
20 June 2011, 10:44
super ladybug!!
Mrs O.
20 June 2011, 11:48
oooooooooh *smelt*... das superlief !!!
Oooooohhhhhhh, kei-lief!
*ni goed voor m'n hormoontjes* :o
Prutske5
20 June 2011, 13:14
Wij sluiten ons hier ook volllllleeedig bij aan!
Het moet voor hem ook niet gemakkelijk geweest zijn gisteren tussen al die vrouwen en kindjes, maar amai, zo ne super papa! Dat beloofd :D
KleinDuiveltje
20 June 2011, 13:25
bwa ik denk dat de mannen zich gistern ook wel hebben geamuseerd?
Hier heeft gisteren men man gevraagd voor nog een kindje!!! Vond het super lief hoe hij erover begon, echt zo'n stoere echte man die dan ineens begint te smelten als zen dochtertje nog maar naar hem kijkt en nu zou hij graag nog eentje willen... ik ook hoor maar zou liever nog een beetje wachten, wil gewoon zoveel mogelijk van men kleintje genieten dat ik bang ben dat ik dat precies niet meer ga kunnen moest er nog een kleintje bijkomen, of voel ik verkeerd aan?
Trinity
20 June 2011, 20:00
je kan nooit iets verkeerd aanvoelen he domi. Als het voor jou nu nog niet is, kan het zekers iater, ze is ook maar 6 maanden. Wel lief van je ventje he :)
Lady bug: jullie zien er echt gelukkig uit, en hij gaat echt zo leuk om met je zoontje :)
Ja Ladybug, het is alsof het zo heeft moeten zijn he! Jullie zijn een prachtig koppeltje en inderdaad, ik zou echt beweerd hebben dat het de (super)papa was van flinke Matthias!
@Domi2: super goed nieuws!
lady bug
21 June 2011, 10:01
super Domi, hou mij maar op de hoogte hé
boeleke2704
21 June 2011, 11:50
Hier heeft gisteren men man gevraagd voor nog een kindje!!! Vond het super lief hoe hij erover begon, echt zo'n stoere echte man die dan ineens begint te smelten als zen dochtertje nog maar naar hem kijkt en nu zou hij graag nog eentje willen... ik ook hoor maar zou liever nog een beetje wachten, wil gewoon zoveel mogelijk van men kleintje genieten dat ik bang ben dat ik dat precies niet meer ga kunnen moest er nog een kleintje bijkomen, of voel ik verkeerd aan?
Wij hebben het er hier gisteren ook nog eens over gehad en mijn ventje begint ook terug een zwak hartje te krijgen voor een 2e!!! :D
Hij was al aan het uittellen wat het beste uit zou komen dat ik terug zwanger zou zijn... (hoe het toch ineens kan omslaan!!)
Wie weet kan en mag ik binnenkort (binnen enkele maanden) beginnen aftellen om er terug aan te beginnen!!! Ik hoop deze winter die pil weer te kunnen laten :cool:
Zodat ik op Henri z'n 2e verjaardag een lekker buikje heb!!!
Trinity
21 June 2011, 12:33
oh boeleke, super dat hij zo van mening is verandert! Ik duim met je mee hoor.
Boeleke, wat leuk dat hij ook al een brusje begint te denken!
Aftellen nu dan :)
Leuk voor jullie, boeleke en domi!
Stuur maar wat babykriebels van jullie ventjes door naar de mijne, want zoals hij zondag weer begon te protesteren toen mijn schoonmoeder over een 2de begon, ziet het er niet naar uit dat ik er meteen op moet hopen :(
KleinDuiveltje
21 June 2011, 13:14
naar hier mogen ook wat kriebels gestuurd worden :)
L.I.B.
21 June 2011, 13:23
Oh oh kleinduiveltje ,wat lees ik hier, wil jij er al terug aan beginnen maar manlief nog ni? SUPER!! 'k Wou dat ik hem kon beïnvloeden maar vrees er voor.
Anders laurie zus/broer lezen zeggen :)
KleinDuiveltje
21 June 2011, 13:28
bwa ja
er zijn ngo een paar voorwaarden hoor
ik heb altijd brusje gewild voor Laurie (buiten de eerste weken :$) maar idd het ventje ziet het ni zitten. nu met heel men rug historie (die nog altijd niet 100% is :s ) is het zowieso niet voor meteen. (kine en osteopaat radne het ook af ) maar zo voor volgend jaar zo ergens als ons meid 3jr wordt en dan een brusje krijgt da wel.
maar ook dat ziet eht ventje dus nog nie zitten...
hij heeft nog tijd hoor... maar ja erens zou ik gewoon graag horen " ja schat nu nog niet maar tegen dat ze 3 is is ok" maar ja :$ mannen he ;)
hier zei mijn ventje deze week dat het nu toch veel te veel genieten is om al terug te beginnen aan een volgend kindje.
Ik moet toegeven dat af en toe de kriebeltjes hier beginnen te komen... ( tis ooit anders geweest, ik geef het toe ). Maar voor ons zal het pas na de winter zijn vermoed ik dat ik weer zal stoppen met de pil...Dan is Alexander 2 jaar.
snoezel
21 June 2011, 20:06
kleinduiveltje: maar mannen denken niet op lange termijn.
die denken hoogstens een paar maand verder :)
dus er is nog hoop hé!
Bij ons was het net mijn man die er eigenlijk onmiddellijk nog eentje wou. Pas op, ik wou dat ook wel, maar wou ook zeker mijn lichaam toch beetje tijd geven om te herstellen van zwangerschap-keizersnede. Had het aan mijn ventje gelegen dan hadden we geen anti-conceptie gebruikt na geboorte van Renée. Ik wou nog even afwachten maar ben ook snel gezwicht!
Bij Renée duurde het wel even voor ik zwanger was (maand of 11) en dacht dat dat nu misschien ook zo zou zijn, dus iets sneller aan begonnen. Maar kijk, na 2 maand was het prijs ;-) Ben er wel heel content mee! Het was dus een verrassing dat het zo snel ging, maar toch wel gepland.
Kijk ernaar uit om onze twee kleintjes samen te zien...
x
P.S. leuk voor de mama's die binnenkort ook aan een brusje zullen beginnen, ik ben zo benieuwd ;-)
Machteld
21 June 2011, 21:06
Amai leuk seg dametjes!!! Wie weet kunnen we in de zelfde maand sjouwelen...;)
Mijn man die is super flexibel erin. Als ik zeg nog niet, dan ist voor hem ok. als ik zeg nu, dan is't ook goed. hij wil echt een derde, dus ik moet alleen ni afkomen met "niet meer".
We willen ze alle drie kort op elkaar, dus ik ga ni mogen wachten tot Lode drie is denk ik van hem...maar wil het zelf ook ni dus...
Heb vroeger altijd gezegd dat ik 3 kinderen wou voor men 30ste...Tja, ik word in december 30 dus dat ga ni meer lukken, maar mss wel met 30 inclusief. :D
Allez Machteld, waar wacht ge nog op? :p
KleinDuiveltje
22 June 2011, 07:58
kleinduiveltje: maar mannen denken niet op lange termijn.
die denken hoogstens een paar maand verder :)
dus er is nog hoop hé!
Jippie hoop :)
nu zelf twijfel ik ook nog vaak hoor. de ene dag ben ik 100% zeker dati k nog een brusje wil. de andere dag hangt da aan een zijden draadje...
we zullen er van de winter nog wel es over praten..
L.I.B.
22 June 2011, 12:00
Wie weet is het een hele koude winter hé en hebben jullie een augustus/september/oktober 2012 brusje voor Laurie :D
KleinDuiveltje
22 June 2011, 12:01
neenee vande winter over praten om in de zomer er terug voor tebeginnen ;)
zou graag terug een zomerkindje willen :) vond het zo super om dan thuis te zijn. :)
Trinity
22 June 2011, 12:19
Groot gelijk! Ik ben blij dat het deze keer niet herfst is, maar winter...dan is de lente niet zo ver meer (nog beter was een lentekindje, maar ale, we zijn blij als alles gewoon goed verloopt he) :)
KleinDuiveltje
22 June 2011, 12:25
jaja een gezond boeleke gaat voor :) maar als we een beetje mogen kiezen graag lente/ zomer kindje ;)
jaja een gezond boeleke gaat voor :) maar als we een beetje mogen kiezen graag lente/ zomer kindje ;)
Dan zal je er nu toch stillekesaan aan moeten beginnen ;)
KleinDuiveltje
22 June 2011, 13:07
Volgend jaar he Mieke geen 2012 maar een 2013 kindje...
boeleke2704
22 June 2011, 15:35
Het ventje sprak hier van in November te stoppen met de pil.
Ik heb hem kunnen overtuigen "Het zou toch eigenlijk handiger zijn als ik zwanger ben tijdens de verbouwingen, dan ben ik thuis dus minder stress... dan dat ik full time ga werken..." En zo is ie beginnen tellen.
Mijn hoofd blijft erop staan dat we deze winter stoppen met de pil...
Maandag ga ik s met de directie praten hoe mijn toekomst op school eruit ziet en dan de datum van start verbouwing binnenkort, dan kan ik een concrete datum van pilstop bekijken :) ;) :)
Leuk, leuk!! Jaja, er gaan er binnenkort al heel wat zijn met 2 boelekes of 2de in aantocht :-)
Super Boeleke!
Ik was ook zwanger tijdens de bouw van ons huis. We zijn ingehuisd toen ik 7 maand zwanger was :)
boeleke2704
22 June 2011, 15:50
Tja, wij wonen wel in ons huis tijdens de verbouwing, dus ja...
Maar onze slaapkamers en de achterkeuken blijve onaangeroerd dus dat zal no wel meevallen zeker? We zien wel!!! ;)
Ben gewoon zo blij dat m'n ventje mee over een 2e kindje praat, het heeft er hier ander uitgezien!!!
En dat ie al aan het uittellen is... ZALIG!!!
Ben stiekem jaloers :o
Maar wel heel blij voor je, boeleke!
Zo goed neiuws boeleke!!!
Ik ga wachten tot Mathis 2 jaar is denk ik, dan ben ik thuis als hij voor het eerst naar schooltje gaat en dan kan hij in het begin halve dagen gaan! Hier is het dus ook al uitgerekend!!! hihi
stamperke
23 June 2011, 13:33
hier ben ik er nog niet onmiddelijk klaar voor om al te zien voor een derde spookske(lees:babbelbox:weet het nie zo)maar m'n vriend wil er wel nog.nu hebben we er eens goed overgesproken en wij zouden er mss over 2 jaar opnieuw voor gaan :).
we zien wel wat de tijd allemaal brengt zeker.
boeleke2704
24 June 2011, 20:32
Zo goed neiuws boeleke!!!
Ik ga wachten tot Mathis 2 jaar is denk ik, dan ben ik thuis als hij voor het eerst naar schooltje gaat en dan kan hij in het begin halve dagen gaan! Hier is het dus ook al uitgerekend!!! hihi
Wie weet komen we dan toch weer ongeveer gelijk uit...
Als het bij mij even duurt (pak van jan 2012 starten) en bij u snel gaat!!??
Leuk hè, als je fijne vooruitzichten hebt!!!
boeleke2704
25 June 2011, 09:57
Pfff.... van de euforie naar de 'depressie'... (neen, wat zwaar uitgedrukt maar vond het juiste woord niet)
Mijne man heeft iets nieuws gevonden...
We hadden vanmorgen wat woorden, het is me allemaal beetje veel de laatte dagen!! Het zware schooljaar, de stress en dan nu dieje whiplash erbij waardoor ik niet kan functioneren gelijk ik wil...
Henri is wat ziek, hij zeurt dan ook enorm!!
En ik kon het even niet meer aan... Mijne man moest rustig een telefoontje kunnen doen dus ik kon mijn werk weer stopzetten om mij met Henri bezig te houden zodat die iet zou storen.
(pas op, ik zie Henrike heel graag hè!! Speel heel graag met hem! Maar af n toe wil ik ook eens gewoon mijn 2 handen hebben om in het huishouden iets te doen!!)
Na het telefoontje ben ik dus boenk beginnen wenen. Het was me teveel!!!
En wat zegt mijne man? I.p.v. beetje begrip te tonen...
"En gij wilt nog ne 2e kleine of wat?!!!"
De nieuwe trend, 'dreigen'...
Leuk hè, nu mag ik dus geen 'zwak' moment meer hebben of ik krijg te horen dat het nu al zo zwaar is, zwijg stil met ne 2e kleine.
Als het zo zit, dan moet dieje 2e niet hoor.
Want ik weet zowiezo dat ik dan een zware tijd tegemoet ga. Slaaptekort, druk,... Het hoort er nu eenmaal bij... Maar als ik dan altijd van dat gezaag naar mijn hoofd krijg, dan bedank ik er liever voor. :(
ai meid, das echt niet schoon van hem he seg...
dikke knuff
cocelinetje
25 June 2011, 12:05
Hey meid, dit herken ik wel hoor :) Mijne man durft dat ook te zeggen: je vindt het nu al zo zwaar, wat gaat dat dan zijn met een 2de? Dan antwoord ik: dan moet jij meer helpen :D Het is héél logisch dat het af en toe wat moeilijker gaat en dat je het af en toe eens zwaar hebt, ik denk dat dat bij iedereen zo is hoor.
Maar hij moet je steunen hé, dan lukt het zeker!!!
Dat is hier ook één van de argumenten die mijn vriend gebruikt.
En zoals cocelinetje zegt: je moet elkaar steunen, dan lukt het wel.
Maar ook hier is die steun vaak ver te zoeken :(
boeleke2704
25 June 2011, 19:44
Die steun is hier dikwijls wisselend...
Ik ben nogal een sterke, eentje die blijft gaan ookal voel ik me eronderdoor gaan.
Dat is hij gewend natuurlijk!!!
En dan ontploft de boel ineens hè, dan ben ik tever gegaan in m'n 'sterk houden'.
Ik moet hem idd beter opvoeden in die gedeelde verantwoordelijkheid en steun...
Ligt ook aan mij, eerder aan de alarmbel trekken!!
Maar die reactie was toch echt niet leuk!!!
Hij wil wel een 2e, dat weet ik zeker. Maar zo'n stomme opmerkingen om mij even te raken... LAAG!
junior
26 June 2011, 20:11
Hey boeleke
Hier heb ik ook zo ne charel zitten. Zo'n opmerking is er natuurlijk snel uit, maar toch.
Ik heb die van mij ook duidelijk moeten maken dat, als we beslissen om voor een tweede te gaan, we dat samen doen, en dat er achteraf niet op moet worden teruggekomen.
Mannen!
boeleke2704
26 June 2011, 20:35
Hey boeleke
Hier heb ik ook zo ne charel zitten. Zo'n opmerking is er natuurlijk snel uit, maar toch.
Ik heb die van mij ook duidelijk moeten maken dat, als we beslissen om voor een tweede te gaan, we dat samen doen, en dat er achteraf niet op moet worden teruggekomen.
Mannen!
Idd, MANNEN!!!
Maar we kunnen niet zonder hè :p
hihi neje anders zouden we hier niet zitten kletsen he meiden!!!:devil::devil:
bij ons wordt er ook al gesproken over een tweede... en dan komt die opmerking soms ook. Daarnaast gaat hij ook nogal rationeel alles berekenen... :s
en dan vraag ik mij af? Hoe doen andere gezinnen dat? Wij hebben beide geen slechte job, maar als ge twee kindjes naar de creche stuurt kost dat in ons geval 900 euro?Dat is toch wel veel... IK kan dan beter niet gaan werken, maar dan zou ik het sociaal contact echt wel missen.
hoe doen jullie dat?
Liesje_x
27 June 2011, 20:30
Hier zullen er ook 2 kindjes tegelijk naar de crèche gaan.. dat komt hier neer op zo'n 1100 euro per maand. Maar 't is maar tijdelijk hé.. eens ze naar de kleuterklas gaan is het al een pak minder... dus even tanden bijten dan maar... :o
_liesje_
28 June 2011, 07:40
Hier ook dubbele creche, een dik jaar... En een dubbele lening. Zal ook tandenbijten worden, maar het zijn je kindjes e :)
Machteld
28 June 2011, 08:31
Hier ook een dubbel crèche en een dubbel lening (nog 1.5 jaar ofzo). de spaarrekening gaat even de verkeerde kant uit, maar bon dat neem je er wel bij.
Maar zal toch blij zijn als Mare in september naar't school gaat! :D
Trinity
28 June 2011, 11:11
Tegen dat ons tweede pruts naar de creche gaat, zal Tibeau naar de peuterklas gaan. Daar moeten we ook nog voor betalen, maar is toch een stuk goedkoper dan de creche. Maar het wordt dus ook een zware rekening tot ze beiden echt naar school gaan (vanaf 1e leerjaar is gratis). Volgende maand verdwijnd gelukkig de dubbele lening :), maar ik ga wel vanaf de geboorte een heel deel neer in loon :( Sparen en meer luxe is dus voor later, maar dat vind ik niet erg. Die kindjes zijn de grootste luxe :)
_liesje_
28 June 2011, 11:15
Die kindjes zijn de grootste luxe :)
Absolute waarheid!!! Mooi gezegd...
Machteld
28 June 2011, 11:19
Die kindjes zijn de grootste luxe :)
Das idd wel heel mooi gezegd??? Je kan het ook ni juister omschrijven...
Eindelijk hebben we dit weekend eens rustig kunnen praten over een 2de kindje. Normaal ging mijn vriend altijd meteen in de verdediging als ik erover begon, nu heb ik hem gesmeekt om eens te luisteren.
En...hij kon zich vinden in mijn argumenten! Ik zou er graag in september aan beginnen, zodat we oa niet met dubbele crèche zitten en ik nog thuis ben als Ruben naar school begint te gaan.
Het antwoord: oké schat, als jij het zo graag wil, wil ik ook graag een brusje voor Ruben. Nu hopen dat em weer niet van gedacht gaat veranderen!
Kei leuk!! Dat het dan maar rap september is :)
Maar zo super Koke!
Ik ben heel erg blij voor je!
Want toen we samen in Gent zaten bij het etentje zag je het toch nog heel somber in hé.
Blij dat jouw vriend dan toch veranderd is van gedacht.
Zo zie je maar, mannen hebben vaak tijd nodig om aan het idee te wennen hé ;)
Trinity
28 June 2011, 13:24
Oh koke dat is goed nieuws!!! Ik hoop mee dat hij niet van gedacht veranderd en dat het snel september mag zijn voor je.
Hier was mijn man eerder klaar voor een tweede dan ikzelf, dus dat viel al wel mee. Ik heb er ook precies meer schrik van dan hem. Hier gaat Nolan naar school wanneer nummertje 2 naar de creche gaat gaan. Wij hebben gelukkig geen lening en voorlopig een lage huishuur maar als we gaan verhuizen naar een iets groter huis zullen we gemakkelijk 40% meer gaan mogen betalen. Trinity, jullie hebben ook niet zoveel ruimte he (oppervlakte is ongeveer gelijk denk ik van ons onderdak als ik het me goed herinner), hoe gaan jullie dat doen? Wij hadden eventueel gedacht om toch hier te blijven (financieel voordeel) en de kinderen in een stapelbed te leggen. Eerst een verhoogd bedje waar je eventueel het baby-bed onder kan zetten, om plaats te winnen. Niet simpel he,... maar dat lukt ook wel.
boeleke2704
28 June 2011, 15:31
Oh Koke, wat een super goed nieuws!!!
Zo zie je maar, het tij kan snel keren ;)
Hehe..super! dat het maar snel september is dat hij hem niet meer kan bedenken :devil:
Bij ikea verkopen ze zo'n stapelbedjes, is wel handig en enorm plaatsbesparend.
Trinity
28 June 2011, 15:48
Nu stel je de vraag van 1 miljoen he ka80. We wonen op 92 vierkante m.
De kinder"kamer" is 1m80 op 3m, en er zijn 2 deuren :rolleyes: Ons bed past daar juist in dus eventueel kunnen we kamer wisselen, maar veel winst geeft dat niet want op onze kamer moet de kleerkast blijven staan en zijn er 3 deuren....
Tibeau heeft een half jaar bij ons op de kamer geslapen, en we zijn van plan om dat nu terug te doen. Wat we daarna doen zal een beetje afhangen van het moment, ik kan nog niet goed inschatten wat mogelijk gaat zijn voor Tibeau:
1) de (half)-hoogslaper, zoals jij dus voorstelt. Maar dan hopelijk een zelf gebouwd model dat perfekt tussen de muren past, zodat er geen extra plaats verloren gaat aan poten. En eventueel met de optie later een 2e hoogslaper aan te bouwen.
2) 2 bedjes er op 1 of andere manier inproppen. Maar dan moet het kastje er allicht uit en hebben we een opbewarings-probleem voor de kleren. Later dan het hoog model
3) een op maat gemaakt dubbel bed dat ze gezellig kunnen delen. Al dan niet verhoogt.
euh, we hebben dus nog meet en rekenwerk ;)
he koke dat is leuk nieuws!!!
Zeker weten!
Tot vorige donderdag zag het er heel somber uit, iedere keer ambras als ik er over begon. En dan plots die ommezwaai, kben echt superblij!
Hij zei zelfs dat ik nu al mag stoppen met de pil, maar september is veel beter qua timing. Hoewel het niet makkelijk zal zijn om niet in de verleiding te komen ;)
Mss kan je nu al stoppen om je cyclus al wat in kaart te brengen? ;)
_liesje_
28 June 2011, 20:44
Oh koke, wat ben ik ontzettend blij voor jullie!!! :) echt geweldig nieuws, toch!!!
Zoals mini zegt, mss geen slecht idee e? Ale weet niet of jullie heel lang hebben moeten proberen voor Ruben?
Ik tel mee af!!
Voor Ruben duurde het 6 maanden. Wel eerst na 4m een mk gehad.
Mja als je met de pil stopt met het gedacht "het zal wel even duren" heb je wss meteen prijs hé!?
Dus liever toch nog even wachten, zodat ik op de goede moment thuis ben voor Ruben en brusje!
_liesje_
28 June 2011, 20:56
Hihi... Er bestaan ook jasjes e :p
Nee snap je wel hoor... Geloof mij, één keer is genoeg ;) (ook al ben ik nu zoooooo blij met dit kleine wondertje!!!)
Super Koke!!! :) Ik ben echt blij voor je!
Zo zie je maar dat die mannen vaak toch overstag gaan... ;)
Merciekes!
Ik moet zeggen dat ik de hoop toch stilaan had opgegeven. Het babbeltje was zo'n beetje mijn (voorlopig) laatste wapenfeit. Anders had ik hem een tijdje gerust gelaten met mijn gezaag, nu ook dus :D
Machteld
28 June 2011, 21:20
Amai wat een super nieuws Koke!!! Ik ben echt heel blij voor je...:)
Super Koke! Nu aftellen naar september, dat is niet meer lang he!!
Hier zullen we ook even dubbele creche-kosten hebben, een paar maanden. Met een nieuwbouw ook een serieuze lening lopen en nog afwerking dat moet gebeuren.
Maar dat zal allemaal wel lukken. Sparen zal er even niet inzitten, maar dat hebben we toch zeker over voor onze kindjes he.
Je krijgt toch ook een deel van de creche-kosten terug van de belastingen. Ok, je moet het wel zelf voorschieten, maar onze belastingsaangifte van 2010 ziet er in ieder geval al mooi uit.
Prutske5
29 June 2011, 10:22
Oh Koke, SUPER!!!!!!!!!!!! :)
boeleke2704
29 June 2011, 12:07
Die dubbele crèche kosten enz...
Daar zijn wij hier ook vaak mee bezig!!
Snap soms niet hoe andere koppels dat allemaal kunnen!!
Mijn man en ik hebben nu niet bepaald de slechtste jobkes, maar toch ligt het niet voor te rapen...
Met de extra lening die we binnenkort gaan afsluiten, kweet soms niet hoe daar nog iets bovenop kan komen hoor!!
En onze spaarboek aanspreken, OK, maar die is al grotendeels voor de verbouwing. En wil toch ne cent opzij houden, stel dat de auto het begeeft of zo... Want ja wat doe je dan!!
Niet simpel hoor, vind ik toch.
Dus die dubbele crèche willen we hier echt wel vermijden (of toch zo beperkt mogelijk houden ;) )
Maar ik besef dat ik/wij er heel fel mee bezig zijn hoor. En anderen waarschijnlijk gewoon FOERT zeggen???
boeleke2704
29 June 2011, 12:08
Chapeau Trinity!!!
Eigenlijk, jij bewijst dat het toch wel kan hè...
Op Henrike zijn kamer kunnen gerust nog 4 bedjes bij...
Maar neen, wij willen persé die verbouwing voor een extra kamertje voor een brusje in de toekomst.
'k Schaam me soms als ik erbij stilsta ;)
Jesterke*
29 June 2011, 12:55
Ik ben ook zo hoor boeleke.
Ik zou alles al uitrekenen op een papiertje..
maar idd mss zijn we er iets te hard mee bezig
ma gemakkelijk gezegd eh:)
Trinity
29 June 2011, 13:27
Hahahaha, tja boeleke, we hebben momenteel gewoon niet veel keus :) Ok, we hadden wel een keuze:
1) mijn doktoraat afwerken (november dit jaar was de einddatum) - werk zoeken en meer verdienen - lang genoeg werken om volledig betaald ouderschapsverlof te krijgen - zwanger worden en huisje
2) zwanger worden en al de rest voor later
Wij wouden echt niet lang wachten, want je weet gewoon niet wat de toekomst brengt. Ben ik 1 maand werkloos of een jaar? Momenteel is het nog steeds niet gemakkelijk om een job te vinden, en hopelijk zijn het betere tijden tegen dat ik terug op de arbeidsmarkt kom :) We zitten nu kleiner, en dat is soms frustrerend, maar ach...t is midden in kopenhagen, en dat vind ik super ;) een jaar op ouderschapsverlof ergens verafgelegen.....eh, nee.
Maar je moet je niet schamen hoor. Moesten wij de mogelijkheden hebben en beide een vaste job zonder tijdsbegrenzing, hadden wij waarschijnlijk zoals jullie gedaan. (hoewel dat ik in een zeepbel woon, waar foert zeggen vaak gebeurd. Gelukkig is er de meer realistische man hihi)
Ahja, Trinity, dat zijn allemaal goede ideeën. Wij hebben ook al gedacht om van kamer te verwisselen (waar ik wel tegenop zie maar kom, wij zitten ook met onze grote ingebouwde kleerkast die we dan moeten missen). We hebben minder ruimte dan jullie (een kleine 80m2) dus het gaat echt wel puzzelen worden als we hier gaan blijven. Maar zolang we creatief blijven moet dat ook wel lukken. Danku voor de tips, ik ga eens beginnen uitkijken naar een stapelbedje want het wordt tijd dat Nolan in een groot bedje kan slapen, hij is ondertussen toch al 2 jaar en 3 mdn. xxx
Trinity
29 June 2011, 16:14
Onze onderburen wonen op 48m2 met 2 kindjes (1jaar en 3 jaar), dan zal het voor ons ook wel lukken he.
Ik denk dat het bij ons een groot bed voor de 2 kindjes wordt. Misschien met ervoor een houten plaat, uitgezaagd als woonwagen ofzo? Ben een beetje bang voor stapelbedjes als ze nog zo klein zijn.
Hier zie je al wel eens dat volwassenen hun bed in de hoogte plaatsen, zodat ze hun kleren eronder kunnen opbewaren.
Mijn vriendin en haar man slapen in de living, kindje heeft de slaapkamer. Zij hebben 2 eenpersoons bedden (boxmatras), die ze als zetel gebruiken. S avonds schuiven ze die tegen elkaar.
Ja ik heb daar ook schrik voor eerlijk gezegd maar de ruimte is zo beperkt.
Bedoel je dat ze samen in één groot bed zouden slapen? Daar heb ik inderdaad nog niet aan gedacht,...maar hoe je het dan in het begin als het nog een klein baby'tje is he. Wij zouden ook in de living kunnen slapen hoor, zo hebben ze elks hun eigen kamer maar mijn man kijkt soms nog TV of werkt (tegenwoordig eerder het laatste) tot 1 soms 2 uur 's nachts!! Ik heb toch wel een rustige en donkere omgeving nodig. We kunnen dit wel in het begin doen, tot wanneer het tweede kindje doorslaapt, vanaf dan kunnen ze samen slapen. Ach, we hebben nog tijd maar ik ben zeker dat we het gaan kunnen,... xxx (48m2 is klein he voor 4 man maar alles kan!)
Trinity
29 June 2011, 22:50
Ik zou ze inderdaad in 1 bed leggen. Maar ons nieuw prutske zal het eerste half jaar / jaar wel bij ons op de kamer liggen. Het moet dan wel een bed zijn waar ze niet zomaar kunnen uittotteren, daarom het inbouwen in iets leuk (woonwagen, boomhut,...). Lijkt mij wel te doen vanaf 1 jaar ongeveer, niet? Kan je er gezellig bij gaan liggen voor een verhaaltje :)
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.